Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääse yli siitä, että en ole kenenkään ensirakkaus. Enkä sellaiseksi tulekaan, kun alan olla jo liian vanha

Vierailija
20.04.2025 |

Kamala tunne. 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut ja rakastan häntä vieläkin. Siis aina. Mutta haluaisin löytää sen viimeisen, sellaisen, jossa ensirakkaus haalistuu.

Vierailija
42/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut tuollaistakaan asiaa. Tuskin minäkään olen kenenkään ensirakkaus eikä tunnu missään. Mieheni, jonka kanssa olen ollut yli 30 vuotta, oli kihloissa ennen minua ja seurustelusuhteessa jo seuraavankin kanssa. Oli vapaa kun tavattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kukaan ole ollut minuun rakastunut tai ei ainakaan ole tullut mulle sitä kertomaan vaan yksin olen elellyt. Onneksi on koiria, kissoja ja hevonen perheenjäseniäni. 

Onko hevosella oma huone? 

Vierailija
44/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä mieluummin olen se viimeinen rakkaus. Se, jonka rinnalla ne muut rakkaudet kalpenevat.

Ei ole sellaista. Viimeistä rajakutta verrataan ensirakkauteen ellei viimeinen rakkaus ole ensirakkaus, kuten joillakin onnekkailla.

Niin, sen seuraavan on varmaan arvioitu olevan parempi

Vierailija
45/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, minkälainen ja -ikäinen miettii tällaista? 15-18? 

Vierailija
46/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä mieluummin olen se viimeinen rakkaus. Se, jonka rinnalla ne muut rakkaudet kalpenevat.

Ei ole sellaista. Viimeistä rajakutta verrataan ensirakkauteen ellei viimeinen rakkaus ole ensirakkaus, kuten joillakin onnekkailla.

Mun äiti oli tällainen onneton. Kompromissiavioliitto. Kova vertailu koko ajan. 

Vierailija
47/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut tuollaistakaan asiaa. Tuskin minäkään olen kenenkään ensirakkaus eikä tunnu missään. Mieheni, jonka kanssa olen ollut yli 30 vuotta, oli kihloissa ennen minua ja seurustelusuhteessa jo seuraavankin kanssa. Oli vapaa kun tavattiin.

Asaiata kasautuu. Kuten joku jo sanoi. Sama mies saa usean naien kiinnostuksen osakseen kun taas osa ei löydä ja kohtaa sitä ensimmäsitkään. - Eivätkä kaikki ole huonostikäyttäytyviä, epäsiistejä reppanoitam jotka elävät ojan pohjalla varattomia, joista osa miettii, että miten tuollaiset edes pysyvät hengissä seuraavaan päivään.

Vierailija
48/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ensirakastua vanhempanakin. Mulla ainakaan ei ole mitään muuta ensirakkautta kuin nykyinen puolisoni jonka tapasin 40-vuotiaana. Teininä olin ihastunut milloin keneenkin, en todellakaan muista kehen ensimmäisenä. Olin kahdessa suhteessa ennen nykyistä, mutta ei niissä ollut aitoa rakkautta. Jotenkin silloin vain luuli että pitää olla joku, ja sitten sitä oltiin vaikkei yhtään sovittu yhteen kunnes homma kaatui omaan mahdottomuuteensa. Nykyään kun on kokenut rakkauden tunteen, ei noita voi mitenkään verrata.

Vierailija
49/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kukaan ole ollut minuun rakastunut tai ei ainakaan ole tullut mulle sitä kertomaan vaan yksin olen elellyt. Onneksi on koiria, kissoja ja hevonen perheenjäseniäni. 

No mitäpä lottoot? 

Vierailija
50/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä selittäisi paljon🙄 t kerrostaloasuja

Vierailija
51/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin kummoinen tunne ole. Monen elämässä rakkaus säilyy läpi elämän, mutta ne kohteet vaan tuppaa vaihtumaan. Järkiliitto on yleensä ihan ok valinta, ja saa siinä olla tunnettakin, jos sattuu olemaan siinä samassa paketissa.

M55

Vierailija
52/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut ja rakastan häntä vieläkin. Siis aina. Mutta haluaisin löytää sen viimeisen, sellaisen, jossa ensirakkaus haalistuu.

Ooh miten houkutteleva tarjous. Naiset varmaan kilpaa juoksevat kilpailemaan fantasia-muistojesi kanssa. Toivottavasti olet sitten itsekin yhtä seksikäs kun olit silloin 17-vuotiaana!

Vierailija
53/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin vähän tuntuu että ehkä vähän liioitellaan kauniita sanoja toiselle kun yritetään tehdä vaikutus. Minullekin on nyt pari peräkkäistä tyyppiä sanonut lähes kuin jostain oppikirjasta luetut sanat "oot paras" ja "koskaan en ole kokenut tällaista". On näillä mahtanut jokainen niistä lukuisista kumppaneista elämän varrella kuulla samat sanat.

Vierailija
54/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti oli tällainen onneton. Kompromissiavioliitto. Kova vertailu koko ajan. 

Jos suhde päättyy, se päästyy vain ja ainoastaan yhdestä syystä ja se on se, ettei kumppani ollut sopiva.

Joko häntä ei arvostanut itse tai sitten hän vahingoitti itseä.

Vaikka tähän liittyisikin myös positiivisia muistoja, yksi on varmaa: tämä ei ollut sopiva. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole.

Eli se kumppani kenen kanssa on, on väistämättä parempi, ja se kenen kanssa jaksaa olla tai jopa nauttii elämästään läpi elämänsä, on se paras. 

Piste.

Vierailija
55/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin vähän tuntuu että ehkä vähän liioitellaan kauniita sanoja toiselle kun yritetään tehdä vaikutus. Minullekin on nyt pari peräkkäistä tyyppiä sanonut lähes kuin jostain oppikirjasta luetut sanat "oot paras" ja "koskaan en ole kokenut tällaista". On näillä mahtanut jokainen niistä lukuisista kumppaneista elämän varrella kuulla samat sanat.

Juu ei tuollaista lässytystä jaksa kuunnella. Tulee muutenkin keskenkasvuinen olo vertailusta. Ei ilmeisesti ole ollut ehdokkaita tarpeeksi kun pitää tuollaista tehdä, vasta pari kokemusta alla.

Vierailija
56/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oudolta, että tulevalla miesystävällä olisi ollut kolme parisuhdetta ennen minua. Itselläni nolla parisuhdetta. Mies olisi kokenut, minä neitsyt amatööri. Miten selviäisin sängyssä? 😅 

Vierailija
57/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu oudolta, että tulevalla miesystävällä olisi ollut kolme parisuhdetta ennen minua. Itselläni nolla parisuhdetta. Mies olisi kokenut, minä neitsyt amatööri. Miten selviäisin sängyssä? 😅 

Olet kuitenkin nainen, jonka "kokemattomuutta" moni mies (ja nainen) arvostaa ja kunnioittaa aivan eritavoin mielikuvissa kuin miesten "kokemattomuutta". - Oletko nähnyt elokuvan 40 v. neitsyt(mies) olsiko vastaavaa elokuvaa edes voitu tehdä naisesta?

Elokuvassa 40-vuotias Andy Stitzer (Steve Carell) on tehnyt elämässään yhtä ja toista. Hänellä on mukava työ kodinkoneliikkeessä, kodikas asunto sekä upea kokoelma toimintafiguureja ja sarjakuvia. On vain yksi elämänalue, jolla hän ei vielä ole oikein kunnostautunut... Andy ei ole koskaan harrastanut seksiä... ei edes vahingossa. No, onko se nyt niin iso juttu?-  No on.

Jos ja kun kuvataa julksiuudessa "täysin kokematon" mies niin monta kertaa piirtyy mielikuva, että suurin onglema miehessä ei ole se, että hän ei ole kokenut parisuhdetta vaan usein juttua lukiessa tulee tunne, että voisiko puute tai haaste kuitenkin olla, jossain muualla. - Esimerkiksi miehen mielenterveydessä, miehen elämäntavoissa (asuu yskin sotkuisessa kämpässä ja lähin, kenties ainoa läheinen ihmissuhde, joka miehellä on oma äiti ja ehkä sisko, joka asuu 500 kilmomtrin päässä, Miehellä on huomattavia haasteita taloudellisen tilanteensa kanssa. Koulut ovat jääneet hänellä kesken tai muutoin vähäisiksi.ja niistäkin on jo vuosia tai vuosikymmeniä aikaa, Töitä ei ole, eikä ole ollut useampaan vuoteen...

Jos kuitenkin parisuhdetta "kokemattomasta" vuosia sinkkuna eläneestä miehestä poikkeuksellisesti muodostuu mielikuva, että hän on ainakin tavanomaisen sosiaalinen, asuu ja elää viihtysissä asunnossa ja käy tai on ainakin käynyt viimesien viiden vuoden aikanan joko töissä tai opiskellut -muutakin kuin saattakseen peruskoulun loppuun eiäö muodostu mielikuvaa, että miehellä olsi pahoja mielentlaan aikuttavia sairauskia tai muuta piileväää vikaa (, kuten yli suuri odotus siitä mit kumppanin tulis olla tai oma uskonnollinen vakaumus, joka kieltää kaikki esiasviollsiet suhteet) niinjutun rivien väliin on kyllä usein kirjoitettu, että ainakin jutun kirjoittajana on vankassa käsityksessä, että miehen täytyy olla homoseksuaali, joka ei halua tai kykene myöntää homouttaa julkisesti tuskin aina edes itselleen

Sellainen tilanne, että tavanomaisen fiksu ja siis ja yleisesti muiden kanssa hyvin juttuun tuleva mies, joka on "kokematon" on monelle vain ja ainoastaan satuolento.

Kun taas vastaava nainen on itsenäinen ja oman arvonsa tunteva urbaani oman elämänsä sankari, jolla on laaja ystäv ja kaveri piiri. Häntä saatetaan ihailla ja kunnioittaa ja huokailla, miten kaunis hän on miten siisti ja mukava asunto hänellä on ja miten dynaaismesti hän on edennyt urallaan Ja kuinka kauniisti hän muistaa ystäviensä merkkipäivät ja huomioi heidän tilansa, niin kuin vain luoettu ja uskottu bestis voi. - Eihän nyt tuollaisen naisen kannata edes ottaa miestä riesakseen ja vaivoikseen, mitä sillä edes tekisi kun lapsen saantiinkaan ei välttämättä miestä tarvita, vaan sen voi hoitaa muulla tavoin, jos nyt nainen edes haluaa saada lapsia; sisarusten lapset ja kummilapset riittävät mainiostai ja jos oikein paha helllyyden kaipuu iskee, niin voi ottaa koiranpennunn tai kissan

Vierailija
58/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kuitenkin nainen, jonka "kokemattomuutta" moni mies (ja nainen) arvostaa ja kunnioittaa aivan eritavoin mielikuvissa kuin miesten "kokemattomuutta". - Oletko nähnyt elokuvan 40 v. neitsyt(mies) olsiko vastaavaa elokuvaa edes voitu tehdä naisesta?

Elokuvassa 40-vuotias Andy Stitzer (Steve Carell) on tehnyt elämässään yhtä ja toista. Hänellä on mukava työ kodinkoneliikkeessä, kodikas asunto sekä upea kokoelma toimintafiguureja ja sarjakuvia. On vain yksi elämänalue, jolla hän ei vielä ole oikein kunnostautunut... Andy ei ole koskaan harrastanut seksiä... ei edes vahingossa. No, onko se nyt niin iso juttu?-  No on.

Jos ja kun kuvataa julksiuudessa "täysin kokematon" mies

Ei kannatakaan. Jos miehellä ei ole tuollaiselle naiselle muuta tarjottavaa kuin ongelmia niin parempi pysytellä etäällä. Maailmassa on kyllä miehiä, joilla on tuollaiselle naiselle annettavaa.

Vierailija
59/59 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan ollut mieheni ensirakkaus, eikä hän minun. Mutta pisimmät rakkaudet olemme, 50 vuotta. Olen tästä ihan onnellinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme