Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan parikymppinen tyttö viestittelee, menee hermot

Vierailija
20.04.2025 |

Meille on valittu maisterivaiheen opiskelija töihin. Sellainen suoraan lukiosta yliopistoon päässyt, nyt vähän yli 20-vuotias. Pukeutuu hienosti, ei tervehdi alempiarvoisiaan. Nyt tyttö viestittelee kesken pääsiäisloman ja vaatii minua edistämään hänen projektiaan, jotta olisi valmista heti tiistaina. Mitään tälläistä ei sovittu ennen pääsiäistä. 

Miten hitossa tuollaisen liikoja itsestään luulevan ja itsekkäästi käyttäytyvän pudottaa maanpinnalle? En tietysti halua mitään konfliktia. Tuntuu, ettei normaali jämäkkyys enää riitä. 

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy et lohkeisko

Vierailija
62/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"You don't show up in anyone's team and start demanding things."

-Mike Mangini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin hänelle viestiä, jossa muistuttaisin työajoista ja toivottaisin hyvää pääsiäistä. Siis tyyliin Meidän työaika on arkisin klo 8-16, sinun ei tarvitse hoitaa näitä viikonloppuna. Mukavaa pääsiäistä ja muistahan levätä!. 

Vierailija
64/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy et lohkeisko

Ap on oletettavasti keski-ikäinen nainen ja naimisissa miehen kanssa.

Vierailija
65/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheluihin vastaaminen, viestin lukeminen, jne on vastaanottajan vastuulla. Esim mulla on työpuhelin äänettömällä työhuoneessa. P

Kuule, meillä on työporukan yhteinen WhatsApp-ryhmä ja tyttö on saanut sieltä y k s i t y i s numeron! -ap

Sanot ettei sinua kiinnosta osallistua alempiarvoistesi projekteihin ja sitten blokkaat. Työajalla tehdään töitä. Olisi kauheaa, jos pitisi vapa-ajalla olla jossain työkavereiden appeissa roikkumassa. Hyi helvetti.-

Varhaiskasvatus alalla ja päiväkotipiireissä valitettavan yleistä, osalla koko elämä on sama kuin se työympäristön tapahtumat ja työkaverit...Whats uppi plingaa oli arki-iltamyöhä tai vapaa. Toisen yksityisyys saati vapaa-aika on tuntematon käsite osalle.

Halutaan kommunikoida niin kovasti.

Vierailija
66/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään ongelmaa, kun vastaat vaan, että asiaan palataan tiistaina työpaikalla ja nyt pääsiäisen aikaan työtehtävä ei etene koska olet vapaalla. Kyllä se pitää ymmärtää innokkaankin harjoittelijan. 

Vierailija
67/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa yhtään mitään. Ketään EI voi velvoittaa ktsoaan edes omaa puhelintaan. 

Vierailija
68/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puheluihin vastaaminen, viestin lukeminen, jne on vastaanottajan vastuulla. Esim mulla on työpuhelin äänettömällä työhuoneessa. P

Kuule, meillä on työporukan yhteinen WhatsApp-ryhmä ja tyttö on saanut sieltä y k s i t y i s numeron! -ap

Sille on ihan syynsä miksi työ- ja siviiliasiat pidetään erillään.

Autistisissa pa s kan ilmapiirin työpaikoissa kyllä. Monilla aloilla kuitenkin verkostoidutaan tiiviisti, vapaa-ajan minän harkittu raottaminen on käytännössä oletusarvo ja lähtökohtaiseti kyllä hyvä asia. Eivät ihmiset ole mitään työntekorobotteja, vaan tuntevia olentoja. 

Täytyykin olla kiitollinen paskasta ilmapiiristä ettei työpaikasta ole muodostunut kaverikerhoa, jossa kaverilta vaaditaan työasioihin liittyviä asioita vapaallakin.  

Vierailija
69/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala hienovaraisesti sabotoimaan hänen töitä niin se varmasti lopettaa sinun hyväksikäytön eikä enää teetä omia töitään sinulla. Tällä tavoin minun työpaikassa on savustettu ulos näitä itsekeskeisiä, omahyväisiä ja kokemattomia kusipäitä

Vierailija
70/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään ongelmaa, kun vastaat vaan, että asiaan palataan tiistaina työpaikalla ja nyt pääsiäisen aikaan työtehtävä ei etene koska olet vapaalla. Kyllä se pitää ymmärtää innokkaankin harjoittelijan. 

Et tarvitse edes vastata.

Vierailija
71/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mamin pikku perkele kuvittelee olevansa maailman napa. Älä huoli, kyllä elämä vielä opettaa äm män tavoille.

Muuten olen samaa mieltä, mutta kielenkäyttösi osoittaa ettet ole itsekään vielä oppinut tavoille. 

Vierailija
72/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle sellainen kysymys, että miten tämän tyttösen projekti teitä muita sitten hyödyttäisi? Palkkaahan siitä pitäisi myös saada, vai mistä on kyse?

Vierailija
73/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole mitään velvollisuutta vastata työhön liittyviin viesteihin vapaa-ajalla. 

Vierailija
74/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se elämä epäreilua, kun itse kahden maisterin suorittaneena en saa tässä maailmantilanteessa ollenkaan oman alan töitä. Varmaan tämäkin neiti valittu hommiin, koska on viehättävän näköinen nuori nainen, joka pukeutuu antavasti😑😑

Vierailija
75/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se elämä epäreilua, kun itse kahden maisterin suorittaneena en saa tässä maailmantilanteessa ollenkaan oman alan töitä. Varmaan tämäkin neiti valittu hommiin, koska on viehättävän näköinen nuori nainen, joka pukeutuu antavasti😑😑

On juuri sen näköinen mitä kuvailit

Ap

Vierailija
76/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Meillä on sukupolvi jota on kehuttu, vaikka nämä ei osaisikaan hommaa ja nyt nämä wunderkidit valtaa sitä sitä työelämää.-

Kehuttu kaikessa ettei tule paha mieli .

Lopputulos: tyhjät tynnyrit vyöryy kolisten työympäristöihin.

Ihmiset ihmettelevät ihan arjen tilanteissa päivittäin, kun palvelu ei enää esim siinä tutussa kodinkoneliikkeissä pelaakaan entiseen malliin, ostat puhelimen/tietokoneen mikä ei toimi, kalliin rikkinäisen pesukoneen minkä vaihto toimivaan "korjauksen kautta" kestääkin puoli vuotta rahoja ei kaupasta palauteta etkä uutta muka saa vaatia, kukaan ei ota vastuuta, olkapään kohautuksia, kohtalokkaita hoitovirheitä rutiinitoimenpiteissä, turvattomuutta ja huolenpidon puutetta päiväkodeissa koska emmänyjaksa, ei kuulu mun toimenkuvaan. Koska kyllä mä ny osaan ja tiedän älkää ny lässyttäkö. (ja ympärillä 6 muuta samankaltaista jotaka tulee nyökyttelemään ja tukee toisiaan jos penäät vastuuta heiltä) Kuluttajansuoja-asiamiehet sekä potilasvahinkojen käsittelijätyypit tietää millaista meno nykyään on.  

Vierailija
77/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille ja sano että nyt on vapaapäivä ja työasiat hoidetaan työajalla.Jos ei mene perille, niin taluta se tyttö kädestä pitäen pomon juttusille.

Vierailija
78/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää rekrykö vastuullisiin tehtäviin alle nelikymppisiä työkavereiksi, korkeintaan assistenteiksi.

Vierailija
79/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaisin vai  lyhyesti ja ytimekkäästi että ne on sinun töitä tee itse omat työsi vai maksatko minulle osan palkastasi että teen sinun työt

Vierailija
80/92 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot ettei sinua kiinnosta osallistua alempiarvoistesi projekteihin ja sitten blokkaat. Työajalla tehdään töitä. Olisi kauheaa, jos pitisi vapa-ajalla olla jossain työkavereiden appeissa roikkumassa. Hyi helvetti.-

Varhaiskasvatus alalla ja päiväkotipiireissä valitettavan yleistä, osalla koko elämä on sama kuin se työympäristön tapahtumat ja työkaverit...Whats uppi plingaa oli arki-iltamyöhä tai vapaa. Toisen yksityisyys saati vapaa-aika on tuntematon käsite osalle.

Halutaan kommunikoida niin kovasti.

Siis arki-iltoina ja vapaina joku vaka-työntekijä laittaa työasioista viestiä? Erikoista. No, minulla on kyllä osa työkavereista ihan oikeita kavereitankin, että tulee viestiteltyä paljon muustakin kuin työasioista...