Työpaikan parikymppinen tyttö viestittelee, menee hermot
Meille on valittu maisterivaiheen opiskelija töihin. Sellainen suoraan lukiosta yliopistoon päässyt, nyt vähän yli 20-vuotias. Pukeutuu hienosti, ei tervehdi alempiarvoisiaan. Nyt tyttö viestittelee kesken pääsiäisloman ja vaatii minua edistämään hänen projektiaan, jotta olisi valmista heti tiistaina. Mitään tälläistä ei sovittu ennen pääsiäistä.
Miten hitossa tuollaisen liikoja itsestään luulevan ja itsekkäästi käyttäytyvän pudottaa maanpinnalle? En tietysti halua mitään konfliktia. Tuntuu, ettei normaali jämäkkyys enää riitä.
Kommentit (92)
Noin 25-vuotiaille sopii esimerkiksi siivoaminen, pakettien jakaminen ja kahvilatyöt. Teille on palkattu epäkypsä, rekryvirhe.
Kas, nyt alkaa tulla tuloksia nykyajan kasvatuksesta, kun mukulat opetettu että vain heidän ajatuksillaan on väliä ja auktoriteettien sanomisia (esim. opettajien, nyt sitten esimiehien) ei tarvitse totella eikä ottaa huomioon, jos ei tunnu siltä että huvittaa.
- Täsmälleen. Siis olkaapa hyvät ja nauttikaa kasvatuksenne hedelmistä. Itsekkäiden ego-selfie-sukupolvi.
"Kiitos viestistä, palataan asiaan tiistaista. Hyvää pääsiäistä! "
....Noin 25-vuotiaille sopii esimerkiksi siivoaminen, pakettien jakaminen ja kahvilatyöt. Teille on palkattu epäkypsä, rekryvirhe.
Kyllä. Alle 30v ei vastuullisiin töihin kannata rekrytä.
Otapa selvää oletko ainoa jolta vaatii osallistumista. Saattaa nimittäin olla niitä, jotka teetättää muilla ja sitten kerää itse kunnian. Näillä ei hirveästi omatunto kolkuta ja vastareaktio ja puolustelu/syyttely on heti valmiina, jos esiintyy poikkivuoroista sanomaa tai erilaista mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puheluihin vastaaminen, viestin lukeminen, jne on vastaanottajan vastuulla. Esim mulla on työpuhelin äänettömällä työhuoneessa. P
Kuule, meillä on työporukan yhteinen WhatsApp-ryhmä ja tyttö on saanut sieltä y k s i t y i s numeron! -ap
Mitäh?! Olet itse lisännyt ykstyisnumerosi työporukan WhatsApp-ryhmään?!🤦 Tyhmyydestä kuulukin sakottaa.😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppatieteiden opiskelija?
Kyllä. Onko ne aina tuollaisia?
Kauppatieteilijöiden alphamalli on Sointu Borg. Hyvässä ja pahassa.
Se on mollamaija. Ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
"Kiitos viestistä! Palataan asiaan Pääsiäisen jälkeen"
Ups. Se on pääsiäinen.
Tuollainen väärinkirjoitus ei sovi työpostiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puheluihin vastaaminen, viestin lukeminen, jne on vastaanottajan vastuulla. Esim mulla on työpuhelin äänettömällä työhuoneessa. P
Kuule, meillä on työporukan yhteinen WhatsApp-ryhmä ja tyttö on saanut sieltä y k s i t y i s numeron! -ap
Mitäh?! Olet itse lisännyt ykstyisnumerosi työporukan WhatsApp-ryhmään?!🤦 Tyhmyydestä kuulukin sakottaa.😂😂😂
Meillä on hyvä ilmapiiri työntekijöiden välillä, tapaamme harvakseltaan myös vapaalla. Tämä on ihan normaalia toimintaa monilla työpaikoilla, luottamus toisiin vahvistaa työmoraalia ja työssäjaksamista. Toki uusi työntekijä on otettu mukaan ryhmään, koska meillä ei lähtökohtaisesti ketään syrjitä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Yritä edes asettua hänen asemaan, eli olla empaattinen. Hän on vasta aikuisuuden kynnyksellä oleva nuori, joka vasta opettelee niitä työelämän sääntöjä.
Vasta työelämän sääntöjä opetteleva nuori aloittelijan on yleensä hieman nöyrempi eikä käskytä vanhempiaan. Ellei ole, opetus on paikallaan. Luulisi ihmisen tajuavan luonnostaan, ettei lomilla ja vapailla häiritä ketään omilla työasioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille on ihan syynsä miksi työ- ja siviiliasiat pidetään erillään.
Vierailija kirjoitti:
Mikset halua mitään konfliktia? Ne on hauskoja.
Rakastan sinun kaltaisia ihmisiä jos seisot totuuden ja heikkojen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autistisissa pa s kan ilmapiirin työpaikoissa kyllä. Monilla aloilla kuitenkin verkostoidutaan tiiviisti, vapaa-ajan minän harkittu raottaminen on käytännössä oletusarvo ja lähtökohtaiseti kyllä hyvä asia. Eivät ihmiset ole mitään työntekorobotteja, vaan tuntevia olentoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hyvä ilmapiiri työntekijöiden välillä, tapaamme harvakseltaan myös vapaalla. Tämä on ihan normaalia toimintaa monilla työpaikoilla, luottamus toisiin vahvistaa työmoraalia ja työssäjaksamista. Toki uusi työntekijä on otettu mukaan ryhmään, koska meillä ei lähtökohtaisesti ketään syrjitä. -ap
No sitten voitte käydä asian porukalla läpi. Jos tyttö ei tätä kestä ja alkaa levittelemään perättömiä juttuja/kostamaan tms. Niin menette heti teidän bossin puheille ja selitätte asian. Tyttö joko nielee ylpeytensä tai tuhoaa työuransa tehdän tiimissä.
Vierailija kirjoitti:
sovit treffit a rakastelette hellästi.
Tuot selvästi esille ehdot: tunti ohjausta työajan ulkopuolella maksaa tunnin seksiä. Jos se sopii, kaikki on WinWin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autistisissa pa s kan ilmapiirin työpaikoissa kyllä. Monilla aloilla kuitenkin verkostoidutaan tiiviisti, vapaa-ajan minän harkittu raottaminen on käytännössä oletusarvo ja lähtökohtaiseti kyllä hyvä asia. Eivät ihmiset ole mitään työntekorobotteja, vaan tuntevia olentoja.
Ja nyt tunteva olento vaatii sitä huomiota vapaa-ajalla.
Kerroit aloituksessasi että viestittelee? Onko siis tullut jo useita viestejä näiden vapaiden aikana? Makseteenko sinulle siitä, että tekisit hänelle avuksi jotain "projektia"?
Sanot ettei sinua kiinnosta osallistua alempiarvoistesi projekteihin ja sitten blokkaat. Työajalla tehdään töitä. Olisi kauheaa, jos pitisi vapa-ajalla olla jossain työkavereiden appeissa roikkumassa. Hyi helvetti.