Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa vihataan niin kovin yrityksiä ja yrittäjiä?

Vierailija
20.04.2025 |

Verottaa kyllä haluttaisiin kuoliaaksi, mutta muuten syvää vihaa ja halveksuntaa ainoastaan? Miksi ihmiset vihaavat jotain, joka elättää heidät?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demarit lisääntyvät 

Tämä!

Demarisyöpähän se on.

Voi sitä onnen päivää, kun viimmeinenkin kiilusilmädemaripiru on kaatunut monttuun, vie mukanaan sen syöpäisen kommariutensa ja suomi alkaa kääntyä oikealle muun maailman mukaan.

Vierailija
22/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus. Yrittäjät valittavat jatkuvasti kuinka raskasta heillä on ja kuinka kukaan ei ymmärrä heitä. Miten heitä pitäisi tukea ja heiltä pitäisi ostaa palveluja vaikkei olisi tarvetta.

Kun olen lomalla aletaan uhriutumaan kuinka heillä ei ole sellaiseen mahdollisuutta ja kuinka minun pitäisi olla kiitollinen kuinka yrittäjät maksavat minunkin lomailuni.

En vihaa yrittäjiä. En vain aina jaksa heitä.

Miksi nämä ihmiset ovat yrittäjinä?

Itsekkäät, omahyväiset narsistit ei yksikertaisesti kykene ajattelemaan kaikkien etua kun jokainen ajattelen vain omaa etuaan ja omaa parastaan nämä kun saadaan pois valta-asemasta niin sitten vasta koko yhteiskunta pystyy muuttumaan paremmaksi KAIKILLE ihmisille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun puhutaan yrittäjistä niin puhutaan niistä 100+k vuodessa tienaavista "riistäjistä". Unohdetaan vaan se, että 90% yrityksistä on alle 10 työntekijää, joista suurin osa on yksinyrittäjiä.

Vierailija
24/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan kuullutkaan tuollaisesta.

Vierailija
25/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan jotain heitteille jätettyä pk-yrittäjää vihaa, paitsi poliitikot.

Mutta poliittiset broilerit ja syöttöporsaat tykkää piiloutua termien "yrittäjä" ja "keskituloinen" taakse, suojellakseen itseään klyhemmiltä, vaikkahe varsin hyvin tietävät että he ei ole samaa porukkaa ollenkaan.

Minä olen lopen kyllästynyt ahertamaan jakaakseni almuja minua rikkaammille, tämä on ihan silkka vtun pyramidihuijaus!

Nämä on näitä kokkareiden helmiä, ei se ole lahjus vaan lobbausta, eli valtaa päättää asioista rahaa vastaan joka annetaan suoraa poliitikolle.

Miettikääs bernerille maksettiin uberin toimesta 30 000 euroa taksialan tuhoamisesta, jokainen korruptoitunut euro sille maanpetturilke maksaa meille muille miljoonia per yksi euro jo nyt, saati sitten mitä se tulee maksaan vuosikymmenten aikana.

Ja meidän koko kansan presidentti oli siinä mukana myös, yleltä löytyy tarkemmat tiedot, jonka takia persut on usutettu tuhoamaan yle.

Vierailija
26/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vihattaisiin? Jokainen saa yrittää tai olla toisella töissä ihan oman mielensä mukaan. Eivät nuo kaksi ansaintamallia niin kaukana ole toisistaan että siitä pitäisi olla kateellinen.

Niin kuka vihaa ja miksi? Tietysti suuyritysten saamat turhat tuet ja edut  ilman todellista tarvetta kismittää mutta ei kait niille mitään voi. Pienyrittäjän ja duunarin touhuissa ei välttämättä kovin suurta eroa ole, yrittäjällä on vaan hiukan enemmän paineita, töitä pitäisi olla ja tehdä jotta pärjää. Työntekijänä on helppoa, kun työt loppuu niin ovi kiinni ja vapaalle. Molemmista on kokemusta.

Vierailija
27/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan vihaa yrittäjiä. 95% yrityksistä on pk -yrityksiä Suomessa.

Nykyinen hallitus vaan ei aja pk-yritysten asiaa, vaan tukia annetaan valmiiksi voittoa tekeville suuryrityksille, jotka laillisen verosuunnittelun kautta eivät edes maksa juuri verojaan tänne. Luulisi että kyllä tässä maassa vähintään saman verran töitä olisi, vaikka tuettaisiin tavallisia suomalaisia yrittäjiä ja tehtäisiin suuryritysten tuista edes vastiikkeellisia, eikä niin että ne voidaan vaan nostaa sijoittajien hyväksi ilman että mitään kasvua ja työpaikkoja edes pyritään tekemään.

Luepa mitä tahansa Huutokauppakeisaria koskevan jutun kommentointia. Vähintään joka toinen on vihaa täynnä vaikka he tekevät ihan samoin kuin kaikki muutkin yrittäjät Suomessa; ostavat halvalla ja myyvät kalliimmalla jos joku maksaa. Ja nauruhymiöitä viljellään jos huonosti menee.

Vierailija
28/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demarit lisääntyvät 

Tämä!

Demarisyöpähän se on.

Voi sitä onnen päivää, kun viimmeinenkin kiilusilmädemaripiru on kaatunut monttuun, vie mukanaan sen syöpäisen kommariutensa ja suomi alkaa kääntyä oikealle muun maailman mukaan.

Moi riikka, kiva kun tulit osallistuun mutta jos ottaisit aamulääkkeet eka jooko? <3

Vierailija
29/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa yrittäjiä tai yrittämistä. Jokainen joka tekee jotain ja ansaitsee sillä rahaa on sen ansainnut. On hyvä erottaa tässä kohtaa kapitalismi ja markkinatalous. Kapitalismi on syöpä ja ahneuden huippu. Kapitalisti ei tee mitään mikä tuottaisi lisäarvoa millekään. Se imee tuottonsa jonkun muun tekemästä työstä. Eli kun kapitalisti sijoittaa johonkin hän odottaa että raha tuottaa rahaa eli joku muu tekee sen lisäarvon. Yleensä tämä lisäarvo revitään sieltä työntekijän tuottamasta panoksesta. 

Markkinataloudessa taas jokainen ketjun tuottaja saa oman osuutensa työpanoksestaan ilman että ketjussa on tuottamattomia välistävetäjiä.

Vierailija
30/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus. Yrittäjät valittavat jatkuvasti kuinka raskasta heillä on ja kuinka kukaan ei ymmärrä heitä. Miten heitä pitäisi tukea ja heiltä pitäisi ostaa palveluja vaikkei olisi tarvetta.

Kun olen lomalla aletaan uhriutumaan kuinka heillä ei ole sellaiseen mahdollisuutta ja kuinka minun pitäisi olla kiitollinen kuinka yrittäjät maksavat minunkin lomailuni.

En vihaa yrittäjiä. En vain aina jaksa heitä.

Miksi nämä ihmiset ovat yrittäjinä?

Kun heiltä kysyy miksi he ovat yrittäjinä vaikka se on noin vaikeaa tulee vastaukseksi. Eivät halua olla kenenkään palkollisia, saavat tehdä asiat kuten haluaa, vapaus jne.

Vierailija
31/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan jotain heitteille jätettyä pk-yrittäjää vihaa, paitsi poliitikot.

Mutta poliittiset broilerit ja syöttöporsaat tykkää piiloutua termien "yrittäjä" ja "keskituloinen" taakse, suojellakseen itseään klyhemmiltä, vaikkahe varsin hyvin tietävät että he ei ole samaa porukkaa ollenkaan.

Minä olen lopen kyllästynyt ahertamaan jakaakseni almuja minua rikkaammille, tämä on ihan silkka vtun pyramidihuijaus!

Nämä on näitä kokkareiden helmiä, ei se ole lahjus vaan lobbausta, eli valtaa päättää asioista rahaa vastaan joka annetaan suoraa poliitikolle.

Miettikääs bernerille maksettiin uberin toimesta 30 000 euroa taksialan tuhoamisesta, jokainen korruptoitunut euro sille maanpetturilke maksaa meille muille miljoonia per yksi euro jo nyt, saati sitten mitä se tulee maksaan vuosikymmenten aikana.

Ja meidän koko kansan presidentti oli siinä

Se että suomi olisi muka maailman vähiten korruptoitunut maa alkaa oleen julma vitsi..

Vierailija
32/32 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihaa yrittäjiä tai yrittämistä. Jokainen joka tekee jotain ja ansaitsee sillä rahaa on sen ansainnut. On hyvä erottaa tässä kohtaa kapitalismi ja markkinatalous. Kapitalismi on syöpä ja ahneuden huippu. Kapitalisti ei tee mitään mikä tuottaisi lisäarvoa millekään. Se imee tuottonsa jonkun muun tekemästä työstä. Eli kun kapitalisti sijoittaa johonkin hän odottaa että raha tuottaa rahaa eli joku muu tekee sen lisäarvon. Yleensä tämä lisäarvo revitään sieltä työntekijän tuottamasta panoksesta. 

Markkinataloudessa taas jokainen ketjun tuottaja saa oman osuutensa työpanoksestaan ilman että ketjussa on tuottamattomia välistävetäjiä.

Kuulostaa siltä, että vihaat kaikkia muita kuin yksinyrittäjiä / osuuskuntayrittäjiä, jotka saavat tulonsa puhtaasti omasta työpanoksestaan.

Miten esimerkiksi suhtaudut metallipajan omistavaan yrittäjään, joka työllistää 12 ihmistä? Joka ei itse tee pajalla työtä, vaan ainoastaan myy ja hoitaa asiakaskontit sekä yrityksen juoksevia asioita. Hän tienaa neljä kertaa enemmän kuin pajalla fyysiset tuotteet tekevät metallimiehet. On aikanaan itse aloittanut kenttähommissa, päättänyt sitten investoida pajaan ja laitteisiin sekä palkannut työntekijöitä tilauksia valmistamaan. Onko tämä yrittäjä ahne paskiainen? Homma olisi ok ainoastaan, jos tulot jaettaisiin tasan niin, että hän saisi saman palkan kuin "ne hommat oikeasti tekevät työmiehet". Tai ehkä 20 % enemmän. Mitä luulet, haluaisiko joku investoida rahojaan ja ottaa yrittäjän riskin, jos siinä ei ole (potentiaalisena) näkymänä tienata merkittävästi enemmän, kuin työläisenä hommia paiskiessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi