Miksi joku haluaa elää tukien varassa?
Eikä edes yritä tehdä mitään nostaakseen elintasoaan?
Tuskin on mukavaa laskea tilipäivänä, että tästä kun laskut maksetaan, käyttö rahaa ei jää yhtään. Olisi varmaan kiva laittaa vähän kotia, käydä vaateostoksilla, tankata tankki täyteen, matkustella jne? Eihön tällaiseen ole varaa niillä, jotka ovat tukien varassa?
Ja siis en tarkoita sellaisia, joilla on niin vakava sairaus, etteivät kykene tekemään työtä.
Mutta muut, mitä tuollainen elämä on ja mitä se antaa? Päivöstä toiseen samaa rataa, hermoja raastavaa selviytymistä.
Mikä taustalla on, ettei ole töissä? Siis se pirukka, joka välttelee töihin menoa. En tarkoita tahattomasti työttömiä, nyt on paljon hakijoita ja vähän työpaikkoja.
Kommentit (76)
Itse elelen tukien varassa koska sen takia pystyn viisastelemaan täällä aamusta iltaan!
Olen teitä kaikkia älykkäämpi ja teitä vaan harmittaa kun ette pärjää mulle ;DDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska enää ei saa kokoaikatyötä. Nykysin on vain vuokratöitä, ja työaika on niin vähäinen, että ansiot jää muutamaan sataseen kuukaudessa.
Liitot pilasivat markkinat. Kun huonoa työntekijää ei voi irtisanoa kuin pitkien karenssien ja varoitusten jälkeen (joiden aikana se työnteko on lähinnä nenun kaivuu) niin on siirrytty vuokrafirmoihin. Kiittäkää Ay-liikettä.
Osittain ehkä noin. Helpon irtisanomisen vastapainona pitäisi olla helppo irtisanoutuminen ja ilman karensseja. Meillähän on menty täysin yritysten ehdoilla. Työnhakija ei uskalla hakea vähänkään arveluttavaan työpaikkaan, jos lopettaa koeajalla, karenssia tulee. Jos lähtee kehnoksi muuttuneesta työyhteisöstä, karenssia tulee, on kokemusta. Työvoiman joustavuus on suurin syy vuokrafirmojen lisääntymiseen, ei "huonot" työntekijät. On kokemusta vuokratöistä yli kymmeneltä vuodelta. Olisin päässyt vakituiseksi pariin paikkaan mutta en halua, määräaikaiset vuokratyöt sopii minulle, voin sopia minulle sopivat työajat ja vapaat ja aina on onnistunut. Ymmärrän työnantajia. Miksi palkata vakituista työntekijää jos töitä ei riitä koko ajan. Joustavuus puolin toisin on se mikä toimii. Virallinen työmarkkinajärjestelmä on tosi joustamaton, työkkärin tai mikä se onkaan, asiakkaat ovat pelon ilmapiirissä, ei uskalleta olla aktiivisia koska siitä voi seurata hankaluuksia.
Ja eikös se ole hyvä että jotkut ovat tyytyväisiä oloonsa tukien varassa eikä heitä pakoteta väkisin mihinkään mikä ei kiinnosta. Jää edes ne vähät työpaikat niille jotka todella niitä todella haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Koska en saa koulutustani vastaavaa työtä mistään. Miksikään siivoojaksi en alennu. Ja en vihaa siivoojia. Tärkeitä tekijöitä.
Tärkeitä tekijöitä kunhan vaan et itse joudu toisten p*skoja luuttumaan. Tuollaiset ihmiset juuri loisivat mieluummin kortistoissa kun ovat kouluttautuneet ensin johonkin kumman hilahippanvitkutin-säätimien jälleenmyynnin markkinointiin.
Aloittajalle voisin infota ( jos ei oma älli ole riittänyt asiaa miettimään muualtakin kantilta kuin sieltä tynnyrin sisäpuolelta) että toisilla se elämä on mennyt sellaisia latuja pitkin jo alusta alkaen että siitä suosta on tosi vaikea nousta yhtäkkiä arvostettuun ja hyvin palkattuun ammattiin josta sitten jotain käteen jäisikin. On myös paljon ihmisiä jotka eivät syystä tai toisesta kykene mihinkään työhön. Mt-ongelmia ja rikollisuutta, riippuvuuksia ym. Ei voi sellaiset mennä tuonne työmaille häröilemään. Eläkeläiset toki pois myös kuvioista. Hyvin harva enää nykyisin huvikseen kotona istuu kun tuet on leikkailtu minimiin ja veneen alla tulisi suunnilleen asua. Ei se raha mihinkään riitä heillä. Mutta milläs menet töihin kun ei ole koulutusta, ei ajokorttia, et ymmärrä yhteiskunnan säännöistä ja työpaikkojen sosiaalisista kuvioista mitään, roskiksella käynti jo ahdistaa niin että oksennus tulee. Eikä ole töitä. Ei ole j***lauta niitä töitä. 4 paikkaan tulisi hakea ja feikkihakuja ei saa tehdä. Peruskoulu viitosilla suoritettu eikä muuta koulutusta ole. Kenelle pääsee näillä kriteereillä töihin?
Ja kyllä, olen itse siivooja. Paska palkka josta suurin osa menee lainojen ja laskujen maksuun mutta käyn sentään vielä työssä. Mitään tukia en saa mistään. Veroja maksan selkä vääränä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en saa koulutustani vastaavaa työtä mistään. Miksikään siivoojaksi en alennu. Ja en vihaa siivoojia. Tärkeitä tekijöitä.
Tärkeitä tekijöitä kunhan vaan et itse joudu toisten p*skoja luuttumaan. Tuollaiset ihmiset juuri loisivat mieluummin kortistoissa kun ovat kouluttautuneet ensin johonkin kumman hilahippanvitkutin-säätimien jälleenmyynnin markkinointiin.
Aloittajalle voisin infota ( jos ei oma älli ole riittänyt asiaa miettimään muualtakin kantilta kuin sieltä tynnyrin sisäpuolelta) että toisilla se elämä on mennyt sellaisia latuja pitkin jo alusta alkaen että siitä suosta on tosi vaikea nousta yhtäkkiä arvostettuun ja hyvin palkattuun ammattiin josta sitten jotain käteen jäisikin. On myös paljon ihmisiä jotka eivät syystä tai toisesta kykene mihinkään työhön. Mt-ongelmia ja rikollisuutta, riippuvuuksia ym. Ei voi sellaiset mennä tuonne työma
Siivoojan palkasta menee tietenkin vero, kuten kaikilla työssäkäyvillä menee, mutta ei nyt sentään selkä vääränä.
Jos on esimerkiksi lapsi, eikä lähistöltä löydy työpaikkaa, jossa olisi edes suhteellisen tavalliset työajat, voi työssä käyminen olla vaikeaa, ilman että lasta jättää yksin. Kunta voi tarjota päivähoitopaikan vain tietyksi aikaa vuorokaudesta, ja sekin paikka voi olla kaukana kotoa ja työpaikalta.
Ei mikään ihme että lapsia ei enää hankita, kun elämä niiden kanssa on tehty niin vaikeaksi. Ei itse lasten vuoksi, lapset ovat ihania, mutta ei tätä yhteiskuntaa ole lapsia ajatellen rakennettu.
Osaamattomat loiset menkää töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vapaa-aikaa. Ei altistu rikoksille ja asiattomalle käytökselle (jotka ovat normeja työelämässä). Saa nauttia elämästä, luonnosta, auringosta. Ei tarvitse käkkiä sisällä kun on hyvä sää. Ei tarvitse mennä ulos kun on huono sää. Ei tarvitse lähteä sveitsiin tai repovedelle ollakseen ulkona ilman että altistuu köyhille. Ei omistuksia, ei kuluja.
Hermoni eivät ole raastuneet eikä elämä ole selviytymistä. Mukavasti tässä seilaillaan eteenpäin.
Näytä minulle yksi työpaikka, jossa ei ole työpaikkakiusaajia, ahdistelijoita, rikollisia, pahoja ihmisiä, orjamaisia sääntöjä (vaan työtä arvioidaan tulosten perusteella), ei joudu kosteisiin pikkujouluihin, ei tarvitse kuunnella toisten sosiaalisia ongelmia, ei joudu terapeutiksi, ei joudu epäillyksi toisten virheistä/rikoksista, jne. Siis sellainen neutraali paikka, missä vaan tekee kantaa kortensa kekoon ja that's it. Niin joo ja joka kunnioittaa naiseuttani, eli jos minusta
Miksi uhriudut ja väität että työpaikoilla on noin inhottavaa. Jos ei maistu muille olla töissä perusta oma yritys niin voit tehdä töitä omien säänöjesi mukaan ja palkata kenet haluat. Mutta ei, mieluimmin elät muiden kustannuksella kuin olisit hyödyllinen yhteiskunnan jäsen.
Vierailija kirjoitti:
Olet alentunut työttömäksi, olet siivoojan alapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työssä käymälläkään elintaso välttämättä nouse. Työssäkäyvänä jos palkka on juuri toimeentulotukirajan ylitse niin elintaso on huonompi kuin toimeentulotukea saavalla.
Toimeentulotukiasiakkaalle maksetaan lääkkeet, lapsille harrastus yms. Jos tulot on vaikka euron yli rajan maksat kaiken itse.
Pääsin töihin 4h per päivä, saan tonnin kuussa, jippii tällähän saan jo 95% vuokrasta maksettu...no onneksi työt alkaa sentään niin ajoissa, että on koko loppupäivän niin väsynyt, ettei jaksa kuin makoilla sohvlala, niin ei tarvitse miettiä mitä tekisi.
Olet oikeutettu asumistukeen noilla tuloilla, jos et asu omistusasunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Montako näitä ihmisiä tunnet?
En itse ole koko elämäni aikana tavannut yhtään.
Tässäkin ketjussa tarkoitus vaan taas kerran pilkata ja halveksua työttömiä, joka on aivan paskaa, koska töitä ei ole. Suomen talous ajettu päin seinää ja nyt hallitus pelastaa sen antamalla rikkaille veroalen.
Lama syvenee ja te olette sitä mieltä, että se on jonkun mielikuvitus työttömän vikaa. Oletteko vajaita?
Kaikki ,jotka lopettavat työnteon kun suojaosa leikattiin,kuuluvat tahallaan työttömien joukkoon.Töitä olisi mutta ei viitsitä tehdä.Samoin he joille ei kaikki työt kelpaa.Tuet pois tuollaisilta!
Miten niin en tee mitään nostaakseni elintasoani juurihan tein, jättäytymällä pois kieroutuneesta idioottikarusellista.
Vierailija kirjoitti:
Osaamattomat loiset menkää töihin!
Laitatko sen työpaikkailmoituksen jossa haetaan osaamattomia loisia töihin?
Kokoomuksen vihapuhina alkaa olla jo niin jokapäiväistä, että hiipuu korvissa/silmissä taustahälyksi.
Olen ollut koko aikuisikäni työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta periaatteessa ei ole estettä työnteolle. En vaan näe järkeä. Kerran laitoin eläkkeen lepäämään ja kokeilin työntekoa. Ei kiinnosta sellainen oravanpyörä, jotta jäisi muutama satanen enemmän rahaa. Pärjään vähällä ja sijoitan joka kuukausi jonkun satasen järkevästi. Saan viettää päivät juuri miten haluan.
Ei täällä pienellä paikkakunnalla ole minun koulutuksellani ja kokemuksella töitä. Muuttaa ei kuitenkaan voi perheen ja omistusasunnon vuoksi, koska sitä tuskin saa hyvään hintaan myytyä.
Tätä siitä saa, kun yhteiskunta päättää keskittää kaiken muutamaan suureen kaupunkiin, mitä en edelleenkään tajua että minkä vuoksi. Onko se pääkaupunkiseutu niin ihana ja toimiva paikka tosiaan? HUS:kin joutui juuri järjettömän koviin säästöihin siellä.
Itse ajattelen niin, että tavallaan sillä ei ole väliä, ehkä tälläinen ihminen ei kykene tuottavaan työhön edes en osaa selittää, mutta minulle kaikki on silti samanarvoisia, miettikää sekasortoa, jos tulisi Amerikan malli.