Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku haluaa elää tukien varassa?

Vierailija
20.04.2025 |

Eikä edes yritä tehdä mitään nostaakseen elintasoaan?

Tuskin on mukavaa laskea tilipäivänä, että tästä kun laskut maksetaan, käyttö rahaa ei jää yhtään. Olisi varmaan kiva laittaa vähän kotia, käydä vaateostoksilla, tankata tankki täyteen, matkustella jne? Eihön tällaiseen ole varaa niillä, jotka ovat tukien varassa? 

Ja siis en tarkoita sellaisia, joilla on niin vakava sairaus, etteivät kykene tekemään työtä.

Mutta muut, mitä tuollainen elämä on ja mitä se antaa? Päivöstä toiseen samaa rataa, hermoja raastavaa selviytymistä.

Mikä taustalla on, ettei ole töissä? Siis se pirukka, joka välttelee töihin menoa. En tarkoita tahattomasti työttömiä, nyt on paljon hakijoita ja vähän työpaikkoja. 

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia koska työnantajat ei arcostaa ahkeruutta ja osaamista. Palkat on surkeat vaikka on ammattimies ja sitten tulee jotain kuukauden työsopimuksia kerralla. Mulla on varmaan 30 työsopimusta ollut 1-3 kuukauden mittaisia.

Vierailija
2/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä minulla on ollut aina paljon tekemistä. Kalastan paljon ja myyn kalaa ja saan siitä hiukan rahaa taskuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska enää ei saa kokoaikatyötä. Nykysin on vain vuokratöitä, ja työaika on niin vähäinen, että ansiot jää muutamaan sataseen kuukaudessa.

Vierailija
4/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet nykyään elää kädestä suuhun vaikka käyvät töissä. Ihan typerää touhua maksaa siitä että saa käydä töissä. 

Vierailija
5/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko tuilla esim. lapsilisää?

Vierailija
6/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työssä käymälläkään elintaso välttämättä nouse. Työssäkäyvänä jos palkka on juuri toimeentulotukirajan ylitse niin elintaso on huonompi kuin toimeentulotukea saavalla.

Toimeentulotukiasiakkaalle maksetaan lääkkeet, lapsille harrastus yms. Jos tulot on vaikka euron yli rajan maksat kaiken itse.

Vierailija
7/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-aikaa. Ei altistu rikoksille ja asiattomalle käytökselle (jotka ovat normeja työelämässä). Saa nauttia elämästä, luonnosta, auringosta. Ei tarvitse käkkiä sisällä kun on hyvä sää. Ei tarvitse mennä ulos kun on huono sää. Ei tarvitse lähteä sveitsiin tai repovedelle ollakseen ulkona ilman että altistuu köyhille. Ei omistuksia, ei kuluja.

Hermoni eivät ole raastuneet eikä elämä ole selviytymistä. Mukavasti tässä seilaillaan eteenpäin. 

Näytä minulle yksi työpaikka, jossa ei ole työpaikkakiusaajia, ahdistelijoita, rikollisia, pahoja ihmisiä, orjamaisia sääntöjä (vaan työtä arvioidaan tulosten perusteella), ei joudu kosteisiin pikkujouluihin, ei tarvitse kuunnella toisten sosiaalisia ongelmia, ei joudu terapeutiksi, ei joudu epäillyksi toisten virheistä/rikoksista, jne. Siis sellainen neutraali paikka, missä vaan tekee kantaa kortensa kekoon ja that's it. Niin joo ja joka kunnioittaa naiseuttani, eli jos minusta tulee äiti niin en joudu uudestaan työttömäksi. Hittoako minä sellaisia yrityksiä rakennan jotka potkivat minut ulos jos toteudun ihmisenä enkä robottina. Sijiottakoot he robotteihin

Odottelen

Vierailija
8/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien pitäisi olla väliaikainen, viimesijainen toimeentulo, minkä turvin ihminen elää sen aikaa, että pääsee takaisin työelämään.

Nyt on mediassakin paljon näitä ideologisesti työttömiä , tuet noilta vaan pois.

Jos on sairaus, joka estää työnteon se on eri asia.

Vierailija
9/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorvikatarri

Vierailija
10/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy EK:lta ja Romikselta. Petteriiii ja rahanjako.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009579833.html

Vierailija
11/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukien pitäisi olla väliaikainen, viimesijainen toimeentulo, minkä turvin ihminen elää sen aikaa, että pääsee takaisin työelämään.

Nyt on mediassakin paljon näitä ideologisesti työttömiä , tuet noilta vaan pois.

Suomi ei ole orjayhteiskunta, se olisi ihmisoikeuksien ja perustuslain vastaista. Jos on työkyvytön, ei ole "työtön", vaan eläkeläinen. 

Työmarkkinatuki on korvaus siitä ettei valtion alueella ole tarjolla kelvollisia töitä. 

Toimeentulotuki on viimesijainen tuki, jota maksetaan jos ei ole yhtään rahaa.

Työmarkkinatukea voi nostaa vaikka miljonääri, kunhan on työmarkkinoiden käytettävissä. 

Vierailija
12/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku haluaa elää korkotuloillla. Miksi joku haluaa elää työtä tekemällä. Koska se on heille elämäntapa.

Vierailija
13/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva haluaa, mutta vaihtoehtoja ei ole. 

Vierailija
14/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä tästä pidäkään yhtään. Oon ollut ees hitusen ylpeämpi itsestäni kun olen ne lyhyet pätkät elämästäni saanut elättää itseni.

Mm paha paniikki- ja ahdistuneisuus + unettomuus enkä mä töissä pärjää ilman lääkkeitä, joita mulle ei anneta. Ne lääkkeet maksaisi kuussa n 6e vs mitä mä nyt tulen maksamaan yhteiskunnalle kotona panikoiden.

Ei mulla hirveästi mahdollisuuksia ole kun tosiaan tarviisin ne lääkkeet että pärjäisin.

Vierailija
15/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viharikollinen vankilaan.

Sairas on työkyvytön eli työkyvyttömyyseläkkeellä.

Työttömän tehtävä on odotella josko tulisi lisää työpaikkoja tai omaa osaamista tarvittaisiin jossain. Aika iso osa työttömistä on nykyään korkeakoulutettuja asiantuntijiota. Yritykset eivät halua palkata heitä, sillä haluavat vain alaisia joita alistaa ja joille selittää paskaa. Asiantuntija tietää että kyseessä on paska ja firmalle tulee paha mieli. Nyyh.

Vierailija
16/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en saa koulutustani vastaavaa työtä mistään. Miksikään siivoojaksi en alennu. Ja en vihaa siivoojia. Tärkeitä tekijöitä.

Vierailija
17/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat palkat. Paskat ihmiset ympärillä. Askeettisempi elämä sopii loppupelistä parhaiten.

Vierailija
18/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ihminen tienaa, sitä enemmän myös kuluttaa ja tuhlaa.

Vierailija
19/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet nykyään elää kädestä suuhun vaikka käyvät töissä. Ihan typerää touhua maksaa siitä että saa käydä töissä. 

Juuri tämän takia muutin Hesasta kauas pois. Mitään ei jää käteen, vaikka teet miten paljon duunia ja tienaat vaikka viis tonnia. Kaikki maksaa kehän sisällä liikaa.

Vierailija
20/76 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako näitä ihmisiä tunnet? 

En itse ole koko elämäni aikana tavannut yhtään. 

Tässäkin ketjussa tarkoitus vaan taas kerran pilkata ja halveksua työttömiä, joka on aivan paskaa, koska töitä ei ole. Suomen talous ajettu päin seinää ja nyt hallitus pelastaa sen antamalla rikkaille veroalen.

Lama syvenee ja te olette sitä mieltä, että se on jonkun mielikuvitus työttömän vikaa. Oletteko vajaita? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi