Ei ole minullakaan älypuhelinta eikä tule olemaan
Minulla on lisäksi ikivanha, mekaaninen kirjoituskone.Omistan toki kannettavan tietokoneen.Kannettavalla vaan ei ole asennettuna mintään tekstinkäsittelyohjelmaa.Naputtelen tekstit erittäin mielelläni tuolla vanhalla mekaanisella kirjoituskoneella.Onnistuin hankkimaan siihen uusia värinauhojakin.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ilkuytte heitä, joilla ei ole älypuhelimia eikä muita viimeisintä teknologiaa olevia laitteita. Tuotatte itse järkyttävät määrät ongelmajätettä, kun pitää joka vuosi hankkia uusi kännykkämalli jne. Eikö kestävä kulutus ole juuri sitä, että käytetään jo olemassa olevat laitteet loppuun, sitten hankitaan uusi? Mutta tätähän juuri teknojätit haluavat - luodaan turhia tarpeita ihmisille, koska kuluttaminen on kaiken keskiössä. Siinä ei ympäristötekijät paljoa paina.
Ei älypuhelimet ole mitään "viimeisintä teknologiaa olevia laitteita". Olleet enää pitkään aikaan. Ensimmäisen älypuhelimeni eli Nokian 6600 hankin jo yli 20-vuotta sitten.
En kyllä ota hanasta vettä, kaivosta haen.
En kyllä laita patteria päälle, takan sytytän.
En kyllä käännä katkaisijasta valoja, kynttilöitä poltan.
En kyllä bussilla mene kauppaan, hevosen valjastan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lefat mahtava jättielämys naama kiinni pienessä ruudussa?
Mitkä hiivatin lefat?
- hah hah tyypin "äly"kännykän ennakoiva tekstinsyöttö kusi jälleen?
En käytä älypuhelintani juuri mihinkään muuhun kuin viestittelyyn ja soittamiseen sekä podcastien kuunteluun.
Kaikki muu on niin paljon mukavampaa katsoa tai hoitaa vähintää läppärillä, mieluummin jopa pöytäkoneella.
Minulla on 15-vuotta vanha Nokian puhelin, soitan ja laitan viestit sillä, ei nettiyhteyttä ole ollut koskaan puhelimessa. Hoidan kaikki asiat tietokoneella. En tarvitse lobotomia puhelinta käteeni.Elämäni on rauhallista ja ihanaa, en osta koskaan lobotomiapuhelinta. Älypuhelin=LOBOTOMIAPUHELIN, seuratkaa niin näiden käyttäjien aivot ovat surkastuneet tai niitä ei ole ollenkaan
Lefat mahtava jättielämys naama kiinni pienessä ruudussa?
No niinhän teillä kännykän tuijottajilla on. Sarjojakin kattelette puhelimesta.
Samalla kun ajatte autoa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ota hanasta vettä, kaivosta haen. Itse asiassa on oma kaivo, mutta kyllä vesi hanasta tulee.
En kyllä laita patteria päälle, takan sytytän. Itse asiassa sytytän varaavan leivinuunin.
En kyllä käännä katkaisijasta valoja, kynttilöitä poltan. Itse asiassa polttelen ledejä ja patterikynttilöitä.
En kyllä bussilla mene kauppaan, hevosen valjastan. Itse asiassa bussilla ei pääse kauppaan, enkä hevosta omista, omalla autolla kuljen.
Ilman älykännykkää jo vuosikaudet 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma pysyy teille kiinni!
Ei näköjään.
Täälläkin hän häärii, sanassa kuin me muutkin.
Jospa sillä on joku vanha tietokone, putkinäytöllä tietenkin.
Sinulla on putkiaivot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma pysyy teille kiinni!
Ei näköjään.
Täälläkin hän häärii, sanassa kuin me muutkin.
Jospa sillä on joku vanha tietokone, putkinäytöllä tietenkin.
Sinulla on putkiaivot.
Ja nekin vajaalla kapasiteetilla.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla. Oliko joku pointti?
Huvittaa nämä älypuhelittomat.
Kun ollaan niin hyviä ihmisiä ja uhriudutaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö 😂
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Ja onnea vaan heille vanhuuteen, kun maailma ja asioiden hoitaminen muuttuvat koko ajan, ja nämä ovat jo nyt jääneet minne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Enkä maksa pankkikortilla, käteinen on kätevää. Enkä käytä kolikoita, vaan oravannahoilla makselen.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä. Kukin elää tyylillään ja käyttää rahat ja aikansa miten haluaa.
Miten kykenit luopumaan pärevalosta ja öljytuikusta? Ottiko koville?
Hyvää ajankäyttöä tosiaan luuriin tuijotus. Vertaat vanhaan aikaan, jolloin et ollut syntynyt ja ihmisillä tuo oli arkipäivää. Nykyään on oma valinta, että kyttäätkö luuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä maksa pankkikortilla, käteinen on kätevää. Enkä käytä kolikoita, vaan oravannahoilla makselen.
Kiva loru. Oliko joku pointti?
Vierailija kirjoitti:
Siis jos ei näkövamman, motorisen ongelman tai vaikkapa valoherkän migreenin takia pysty käyttämään älypuhelinta ja siksi elämä käy hankalaksi, niin se on vapaavalintaista uhriutumista? Voisiko muutkin ihmiset ottaa huomioon sen sijaan, että mietitte vain, mikä teistä on kivaa? On varmasti kätevää, kun älypuhelimella saa hoidettua kaiken. Osa meistä ei kuitenkaan pysty sellaista käyttämään, joten olisi reilua jättää muitakin vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Ja onnea vaan heille vanhuuteen, kun maailma ja asioiden hoitaminen muuttuvat koko ajan, ja nämä ovat jo nyt jääneet minne ovat.
Sinullakin saattaa vanhana olla motorisia vaikeuksia, joiden takia et enää pysty käyttämään älypuhelinta. Siinä kohtaa ymmärrät, kuinka tärkeää esteettömyys on. Silloin on kuitenkin jo myöhäistä, ja nuoret katsovat sinua pitkin nenänvarttaan ja haukkuvat vanhaksi jääräksi, joka vastustaa kaikkea muutosta.
Hakkereita harmittaa, ei voi olla muuta syytä.
Ei ole älypuhelinta, eikä tule: en näe niin pieneltä ruudulta kunnolla ja asiat voin hoitaa kannettavallani. Enkä ymmärrä, miksi minun valintani tekisi minusta huonomman ja naurettavan?