Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri on pettynyt lapsensa sukupuoleen... Ottaa päähän, sillä itselleni ei ole yhtään lasta suotu.

Vierailija
19.04.2025 |

Miksi yrittää saada lapsia, jos ei kestä sitä ajatusta, että sieltä voi tulla kumpi vain... 

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain pukea tyttöäni hörhelöihin vuoden ikään asti, jonka jälkeen hän itse päätti, ettei enää pue päälleen mitään tyttömäistä. Hän saa nykyään aika pitkälti itse valita mieleisiään vaatteita niin yleensä ne on jotain tyyliin sinisiä auto- tai dinosauruskuvioisia. Olisi varmaan kaverillesi melkoinen pettymys.

Sait kuitenkin tehdä sitä kokonaisen vuoden. Mielestäni sekin on jo paljon. Ja ihan oikeasti, kuka on oikeutettu sanomaan toisen puolesta mitä odottaa pikkulapsiarjessa ja mitä ei? 

Vierailija
62/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon miesvihaaja.  Mieti millainen vanhempi toi on ..kunnon Sannuliii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ymmärrettävää, että ystävääsi harmittaa. Ei toki ole korrektia avautua asiasta sinulle, mutta kaikki haluavat tytön . Poikien äidit tietenkin sanovat muuta, eiväthän he voi toisin kommentoida. 

Kieltämättä "pääasia että lapsi on terve"-hokemaa kuulee lähinnä poikien äitien suusta. Kyllä todella moni toivoo itselleen tyttöä eikä siinä ole mitään väärää.

Noh, toisaalta on sitten kyllä niitä mutseja, joiden elämän täyttymys on se kun on saanut pojan tai jopa poikia.  Jauhetaan pikku isännästä ja mies on tietenkin sitten isäntä talossa ja korostetaan miesten merkitystä. 

Mun appivanhemmilla on aina ollut selkeä nokkimisjärjestys, pojat on tärkeämpiä kuin tytöt niin omissa lapsissa kuin lapsenlapsissa. Kohtelu on räikeän erilaista. Se on inhottavaa. Kuitenkin ihmisten ominaisuudet ei ole välttämättä ollenkaan sukupuoliriippuvaisia. 

Vierailija
64/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ymmärrettävää, että ystävääsi harmittaa. Ei toki ole korrektia avautua asiasta sinulle, mutta kaikki haluavat tytön . Poikien äidit tietenkin sanovat muuta, eiväthän he voi toisin kommentoida. 

Kieltämättä "pääasia että lapsi on terve"-hokemaa kuulee lähinnä poikien äitien suusta. Kyllä todella moni toivoo itselleen tyttöä eikä siinä ole mitään väärää.

Noh, toisaalta on sitten kyllä niitä mutseja, joiden elämän täyttymys on se kun on saanut pojan tai jopa poikia.  Jauhetaan pikku isännästä ja mies on tietenkin sitten isäntä talossa ja korostetaan miesten merkitystä. 

Mun appivanhemmilla on aina ollut selkeä nokkimisjärjestys, pojat on tärkeämpiä kuin tytöt niin omissa lapsissa kuin lapsenlapsissa. Kohtelu on räikeän erilaista. Se on inhottavaa. Kuiten

Itse uskon, että tyttöjä toivotaan nykyään selkeästi enemmän juuri siitä syystä, että nyky-yhteiskunnasta pojista on vaikeampi kasvattaa onnellisia ja pärjääviä kansalaisia. Tytöistä kasvaa usein itsenäisempiä milloin heidän onnellisuutensa ei ole niin riippuvaista esimerkiksi parisuhteesta poikiin tai miehiin verrattuna. Naiset pärjäävät keskimäärin hyvin yksin, eivät alkoholisoidu, radikalisoidu tai rupea väkivaltaisiksi.

Vierailija
65/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua tämä sukupuolihöyhötys jo ennen syntymää.  Lääkärit ovat kiusaantuneita, kun tullaan ultraääneen ja mukana on puoli sukua tiiraamassa, että kumpi se on, vaikka lääkäri yrittää katsoa, onko lapsi terve.  Mitäs sitten, jos ei olekaan.  Olisi parempi, jos sukupuoli ilmoitettaisiin vasta, kun lapsi on syntynyt.  Itselläni on neljä lasta ja osasta olen tiennyt sukupuolen etukäteen, osasta en ja parhaalta on tuntunut, kun se on ollut yllätys. 

Vierailija
66/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se sukupuoli on ilmeisen tärkeä. Siskoni on viimeiset 15 vuotta hokenut, että meidän pitäisi yrittää vielä kolmatta lasta, josko se olisi tyttö. Olen kohta 45, eikä sisko saata uskoa, ettei haluta enempää lapsia, ei varsinkaan sen takia, että saataisiin ehkä tyttö.

Kaveri olisi voinut tästä murheestaan avautua kyllä jollekin muulle kuin ap:lle, joka on juuri hoidoissa.

Vierailija
67/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullua tämä sukupuolihöyhötys jo ennen syntymää.  Lääkärit ovat kiusaantuneita, kun tullaan ultraääneen ja mukana on puoli sukua tiiraamassa, että kumpi se on, vaikka lääkäri yrittää katsoa, onko lapsi terve.  Mitäs sitten, jos ei olekaan.  Olisi parempi, jos sukupuoli ilmoitettaisiin vasta, kun lapsi on syntynyt.  Itselläni on neljä lasta ja osasta olen tiennyt sukupuolen etukäteen, osasta en ja parhaalta on tuntunut, kun se on ollut yllätys. 

Miten sinne vastaanotolle edes mahtuu puoli sukua? Kun kävin ultrassa ja oli isompi lapsi rattaissa mukana, niin tiukkaa teki. Aika amerikkalaiselta kuulostaa, jos puoli sukua kurkkimassa ruudulle.

Mä kyllä toivoin tyttöä molemmissa raskauksissa. Kaksi poikaa sain. Kun selvisi, että poikia ovat, en ollut pettynyt. Ei ole käynyt mielessäkään yrittää kolmatta, että jos tällä kerralla tulisi tyttö.

Vierailija
68/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pelkäsin" saavani pojan. En siksi, ettei sitä voisi pukea prinsessaksi, vaan siksi ettei minulla ollut mitään kokemusta poikalapsista. En mielessäni tiennyt, miten olla pojan äiti. Esikoinen olikin tyttö. Toinen lapsi sytyi ja kun ilmeni hänen olevan poika, ihan ensimmäinen ajatus oli "voi ei"! Mutta se tunne kesti sen 2 sekuntia ja sen jälkeen hän oli juuri sitä mitä pitikin olla. Hyvin pian huomasin, ettei se pojan äitinä oleminen ollut yhtään sen vaikeampaa. Kolmaskin lapsi oli poika. Vanhemman lapsen puolesta vähän harmitti, ettei hän saanut siskoa, mutta muuten lapsen sukupuolella ei ollut enää mitään väliä.

Vierailija
69/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ollut pettynyt mikäli olisin saanut tyttöjä. Onneksi sain kaksi ihanaa poikaa. Nainen olen.

Vierailija
70/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tabu, mutta tietenkin äiti haluaa tytön. Ei röyhelöiden takia, vaan välttyäkseen epämiellyttävältä käytökseltä. Vain poikia saaneista naisista kasvaa katkeria. 

Mitä potaskaa! Mulla on kolme poikaa. Kaikki olivat ihania lapsia ja ovat nyt ihania nuoria miehiä. Olen niin iloinen ja ylpeä heistä.

Vierailija
71/72 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tabu, mutta tietenkin äiti haluaa tytön. Ei röyhelöiden takia, vaan välttyäkseen epämiellyttävältä käytökseltä. Vain poikia saaneista naisista kasvaa katkeria. 

Mitä potaskaa! Mulla on kolme poikaa. Kaikki olivat ihania lapsia ja ovat nyt ihania nuoria miehiä. Olen niin iloinen ja ylpeä heistä.

Mulla kaksi poikaa, rakkainta minulle maailmassa. En koe olevani katkera.

Vierailija
72/72 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Lapsi on itselle rakkain, oli mitä sukupuolta tahansa. Jos sellainen on suotu, saa olla todella onnellinen.