Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tapailun ja seurustelun ero?

Vierailija
19.04.2025 |

Miten te määritätte sen, onko suhde tapailua vai seurustelua? Mikä mielestänne on tapailun ja seurustelun ero?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, ei kokemusta kummastakaan enkä usko että tulee olemaankaan. N36

Vierailija
62/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaillessa katsotaan halutaanko seurustella. Tapaillessa on kuitenkin jo katsottu toinen potentiaaliseksi seurustelukumppaniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, saako tapaillessa tapailla myös muita, sovitaan yhdessä. Itse en hyväksyisi, mutta toisille tämä on ok 

Vierailija
64/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omassa tapauksessani se tarkoittaa, että olemme toisillemme vain yksi osa-alue toistemme elämässä eli kummallakin on työ, paljon kavereita, matkoja, perheet yms. Eli katsomme tapaamisaikamme kalenterista kuten muutkin menot. Ei siis mitenkään ensisijaisesti olla esim vkonloppua yhdessä kuten usein kai seurustelevat parit vaan sovitaan ennakkoon kuten muidenkin kanssa. Haluamme omat elämät eikä päivittäistä yhteydenpitoa. Tapaamme noin kerran vkossa ja ehkä noin kerran kuussa vkonloppu ja joskus joku matka. Yhdessäoloaika on kivaa ja kiihkeää. 

Olemme sopineet ettei harrasteta seksiä muiden kanssa. 

ihan satunnaisesti ollaan nähty toistemme lapsia mutta periaatteessa eivät kuulu kuvioon.

Ollaan menty näin kolmisen vuotta. Ei täysin ongelmatonta aina mutta mikäpä suhde olisi.

Vierailija
65/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu ei ole parisuhde. On kiinnostunut henkilöstä jota tapailee. Mä olen tapaillut vain yhtä miestä kerralla. Ei kiinnosta monen miehen tapailut.

Vierailija
66/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustellaan kun siitä ollaan yhdessä sovittu.

Vierailija
67/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapailu on sitä et tapaillaan muita ihmisiä, deittaillaan myös toisia ja ehkä vielä tinder laulaa. Seurusteluksi muuttuu jos sovitaa ettei tapailla muita 

Eivät kaikki todellakaan tapaile tai deittaile muita tapailuaikana. Tapailu voi tarkoittaa esim. sitä vaihetta, kun on tavattu uusi ihminen, kiinnostuttu, ehkä ihastuttukin, ja halutaan selvittää, olisiko sen jutun mahdollista syventyä seurusteluksi. 

Tämä. Jos minä olisin viettänyt tiiviisti aikaa tapaillen toista, niin olisi ollut juttu siinä, jos olisi selvinnyt, että panee ja vie treffeille muitakin. Ei kiitos sellaiselle.

Vierailija
68/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan haluis että joku joka tapailis mua sillä olis muita.. ei olis tarpeeksi kiinnostunut jos pitää pelata muuallakin .. 

Sitten sun pitää ottaa puheeksi seurustelu heti kättelyssä. Suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, että tapailu ei ole sitoutumista, vaan nimensä mukaisesti tapailua siitä, kuka voisi olla syvemmän tutustumisen arvoinen. 

Jos ihminen ei tiedä, onko toisesta kiinnostunut ja haluaisiko tutustua paremmin, niin eikö vastaus silloin ole "ei"? Miksi siinä pitää kovin pitkään tapailla ja vielä useaa epäkiinnostavaa samaan aikaan? 

No oisko vaikka siksi, että saisi selville syntyykö sitä kiinnostusta vai ei? Aika harva pystyy heti ensimmäisellä tapaamisella tietämään, onko kyseessä jotain

Ei ehkä ensimmäisestä, mutta useammasta kerrasta kyllä. 

Vierailija
69/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin treffaillut miestäni reilun kuukauden, hän sanoi, että olisi onnellinen, jos olisin hänen tyttöystävänsä. Siitä katsoin seurustelumme alkaneen. Vuoden kuluttua kihloihin, siitä avioon. Näin se meni putkeen 50 vuotta sitten. 

Vierailija
70/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No omassa tapauksessani se tarkoittaa, että olemme toisillemme vain yksi osa-alue toistemme elämässä eli kummallakin on työ, paljon kavereita, matkoja, perheet yms. Eli katsomme tapaamisaikamme kalenterista kuten muutkin menot. Ei siis mitenkään ensisijaisesti olla esim vkonloppua yhdessä kuten usein kai seurustelevat parit vaan sovitaan ennakkoon kuten muidenkin kanssa. Haluamme omat elämät eikä päivittäistä yhteydenpitoa. Tapaamme noin kerran vkossa ja ehkä noin kerran kuussa vkonloppu ja joskus joku matka. Yhdessäoloaika on kivaa ja kiihkeää. 

Olemme sopineet ettei harrasteta seksiä muiden kanssa. 

ihan satunnaisesti ollaan nähty toistemme lapsia mutta periaatteessa eivät kuulu kuvioon.

Ollaan menty näin kolmisen vuotta. Ei täysin ongelmatonta aina mutta mikäpä suhde olisi.

Niin no, eipä ne työt, perheet ja muu elämä mihinkään katoa seurustellessakaan. 

Vierailija
71/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan haluis että joku joka tapailis mua sillä olis muita.. ei olis tarpeeksi kiinnostunut jos pitää pelata muuallakin .. 

Sitten sun pitää ottaa puheeksi seurustelu heti kättelyssä. Suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, että tapailu ei ole sitoutumista, vaan nimensä mukaisesti tapailua siitä, kuka voisi olla syvemmän tutustumisen arvoinen. 

Jos ihminen ei tiedä, onko toisesta kiinnostunut ja haluaisiko tutustua paremmin, niin eikö vastaus silloin ole "ei"? Miksi siinä pitää kovin pitkään tapailla ja vielä useaa epäkiinnostavaa samaan aikaan? 

On järkevää tapailla. Jonkin aikaa ihminen pystyy peittämään todelliset luonteenpiirteensä, mutta tapailun myötä ne yleensä paljastuvat ja treffikumppanista p

Mutta jos itse ei ole kiinnostunut, onko silloin mitään pointtia alkaa selvittää toisen todellisia luonteenpiirteitäkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän