Mikä on tapailun ja seurustelun ero?
Miten te määritätte sen, onko suhde tapailua vai seurustelua? Mikä mielestänne on tapailun ja seurustelun ero?
Kommentit (71)
Tapailu on ulkopuoleen tutustumista ja seurustelu sisäpuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Seurusteluun liittyy tunteet. Jos on tunteita toista kohtaan ja ne on kerrottu ja yhteydessä ollaan lähes päivittäin niin se on seurustelua.
Kyllä mulla on tunteita tapailukumppaniakin kohtaan. Jos ei olisi, en edes yrittäisi tutustua häneen enempää.
En mä ainakaan haluis että joku joka tapailis mua sillä olis muita.. ei olis tarpeeksi kiinnostunut jos pitää pelata muuallakin ..
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan haluis että joku joka tapailis mua sillä olis muita.. ei olis tarpeeksi kiinnostunut jos pitää pelata muuallakin ..
Sitten sun pitää ottaa puheeksi seurustelu heti kättelyssä. Suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, että tapailu ei ole sitoutumista, vaan nimensä mukaisesti tapailua siitä, kuka voisi olla syvemmän tutustumisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten sun pitää ottaa puheeksi seurustelu heti kättelyssä. Suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, että tapailu ei ole sitoutumista, vaan nimensä mukaisesti tapailua siitä, kuka voisi olla syvemmän tutustumisen arvoinen.
Olen eri, mutta tämä kuulostaa vähän siltä, että yritetään väkisin saatavilla olevista valita joku vaan, eli koitetaan löytää joku "mahdollisimman hyvä" sellaisista, joista yksikään ei kolahda oikeasti. Ainakin itse tiedän kyllä, kun oikeanlainen ihminen osuu kohdalle, ja ei silloin ole enää mitään syytä vertailla muihin.
Tapailukumppanihullu taas vauhdissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailu on satunnaista paneskelua ja seurustelussa ei tavata muita sekä voidaan jättää testien jälkeen kondomi pois.
Eli seurustelussa vauva saa siis tulla vaikka heti?
Muuta ehkäisyä ei ole kuin kondomi? Yleensä sitä käytetään alkuun tautien takia.
Jaa, pidät itsestään selvänä että nainen käyttää hormonaalista ehkåisyä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mun mielestä ero on se, että tapailla voi useita samaan aikaan. silloin vasta tutustuu uusiin ihmisiin eikä ole sitouduttu toisiin. ja sit kun siirtyy vakavammaksi jonkun kanssa ja alkaa seurustella, niin ei enään treffailla muita. ellei erikseen sovittu avoimesta suhteesta tms.
Itselläni menee niin, että jos alan tapailla jotakin, olen silloin juuri hänestä sen verran paljon kiinnostunut, että ei vaan kiinnosta tavata enää muita. Haluan siis toisin sanoen katsoa sen kortin. Jos muiden tapailu kiinnostaisi, silloin se tarkoittaisi sitä, että haluaisin oikeastaan löytää jonkun muun, enkä olisikaan tästä yhdestä kiinnostunut - ja silloin en haluaisi jatkaa hänen tapailuaan. Itse alan tapailla vain, jos on selkeästi voimakasta kemiaa, vetovoimaa, toinen tuntuu oikeanlaiselta ja hänen seurassaan on ihana olla. Jos tällainen löytyy, niin mitäpä siinä sitten muita etsiskelisin? Katson
mä ajattelen myös näin.
Eli se ettei tapailla muita ei määritä sitä välttämättä seurusteluksi. Mutta mikä määrittää? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta tämä kuulostaa vähän siltä, että yritetään väkisin saatavilla olevista valita joku vaan, eli koitetaan löytää joku "mahdollisimman hyvä" sellaisista, joista yksikään ei kolahda oikeasti. Ainakin itse tiedän kyllä, kun oikeanlainen ihminen osuu kohdalle, ja ei silloin ole enää mitään syytä vertailla muihin.
Itse en ole meedio, joka pystyy ilman tutustumisvaihetta (=tapailu) tietämään, onko suhteesta parisuhteeksi vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailu on satunnaista paneskelua ja seurustelussa ei tavata muita sekä voidaan jättää testien jälkeen kondomi pois.
Muuta ehkäisyä ei ole kuin kondomi? Yleensä sitä käytetään alkuun tautien takia.
Mitä muita keinoja miehelle on ehkäistä kuin kondomi? Hämmentynyt.
En ymmärrä tuota tapailu-termiä ollenkaan. Mulla ei riittäisi aikaa eikä energiaa "tapailla" ketään, josta en ole aidosti niin kiinnostunut, ettei muut enää kiinnosta. Tapailisin jotakuta ehkä kolmisen kertaa ja sen jälkeen oletan jo toisenkin tietävän, onko meidän välillä potentiaalisesti jotain vai eikö siinä ole. Itse ainakin tietäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muita keinoja miehelle on ehkäistä kuin kondomi? Hämmentynyt.
Viiden pisteen vihje: nips-naps
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota tapailu-termiä ollenkaan. Mulla ei riittäisi aikaa eikä energiaa "tapailla" ketään, josta en ole aidosti niin kiinnostunut, ettei muut enää kiinnosta. Tapailisin jotakuta ehkä kolmisen kertaa ja sen jälkeen oletan jo toisenkin tietävän, onko meidän välillä potentiaalisesti jotain vai eikö siinä ole. Itse ainakin tietäisin.
Et ymmärrä tapailu-termiä, mutta tapailet itsekin. Ok.
No itse ottaisin tapailun tutustumisena lähinnä kiinnostuksen kohteeseen, jota pitäisin varteenotettavana seurustelusuhteeseen. Tutustumallahan paremmin sen tietää. Moni varmaan tapailisi tässä vaiheessa muitakin, mutta minä en. Enkä hyväksyisi sitä toiseltakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole meedio, joka pystyy ilma
Ymmärrän, ja enpä ole meedio itsekään. Mutta silti pystyn kiinnostumaan ja näkemään, vaikuttaako toinen potentiaaliselta ja sellaiselta, jota olen etsinyt. Tapailu ja tarkempi tutustuminen kertoo sitten, oliko näin, mutta en ala tapailla ketään, ellen ole hyvin kiinnostunut ja tunne vetovoimaa häntä kohtaan. Sellaisessa tilanteessa tuntuisi ihan oudolta etsiä vielä muita, jos on jo innostunut ja kiinnostunut yhdestä. Tietenkään en tuossa vaiheessa minäkään TIEDÄ, mitä siitä jutusta tulee ja tuleeko mitään - mutta siinä vaiheessa tiedän, että haluan ottaa selvää juuri siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mun mielestä ero on se, että tapailla voi useita samaan aikaan. silloin vasta tutustuu uusiin ihmisiin eikä ole sitouduttu toisiin. ja sit kun siirtyy vakavammaksi jonkun kanssa ja alkaa seurustella, niin ei enään treffailla muita. ellei erikseen sovittu avoimesta suhteesta tms.
Itselläni menee niin, että jos alan tapailla jotakin, olen silloin juuri hänestä sen verran paljon kiinnostunut, että ei vaan kiinnosta tavata enää muita. Haluan siis toisin sanoen katsoa sen kortin. Jos muiden tapailu kiinnostaisi, silloin se tarkoittaisi sitä, että haluaisin oikeastaan löytää jonkun muun, enkä olisikaan tästä yhdestä kiinnostunut - ja silloin en haluaisi jatkaa hänen tapailuaan. Itse alan tapailla vain, jos on selkeästi voimakasta kemiaa, vetovoimaa, toinen tuntuu oikeanlaiselta ja hänen seurassaan on ihana olla. Jos tällainen löytyy, ni
Jos erikseen sovitaan seurustelusta, silloin varmaan se. Sitten taas muuten suhde voi syventyä ja vakiintua ilman keskusteluakin, mutta silloin on mahdoton sanoa jälkikäteen mitään tiettyä pistettä, missä kohtaa suhteen voi sanoa muuttuneen seurusteluksi. Itse en ehkä omalla kohdallani pidä niin tärkeänä, kutsutaanko suhdetta tapailuksi vai seurusteluksi - minua kiinnostaa se, miten suhde toimii, millainen se on ja eteneekö ja syveneekö se. Eli toisin sanoen sisältö kiinnostaa enemmän kuin määritelmät.
Vierailija kirjoitti:
Jos erikseen sovitaan seurustelusta, silloin varmaan se. Sitten taas muuten suhde voi syventyä ja vakiintua ilman keskusteluakin, mutta silloin on mahdoton sanoa jälkikäteen mitään tiettyä pistettä, missä kohtaa suhteen voi sanoa muuttuneen seurusteluksi. Itse en ehkä omalla kohdallani pidä niin tärkeänä, kutsutaanko suhdetta tapailuksi vai seurusteluksi - minua kiinnostaa se, miten suhde toimii, millainen se on ja eteneekö ja syveneekö se. Eli toisin sanoen sisältö kiinnostaa enemmän kuin määritelmät.
Meni lainaus pieleen - oli tarkoitettu vastaukseksi ap:n kysymykseen, että mikä sitten määrittää seurustelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mielestäni se riittää ihan hyvin, että hän mainitsee asian suoraan just noin, mitä kirjoittikin.
Miksi tapailla sellaista, joka tapailee samaan aikaan muitakin (todennäköisesti seksin perässä..)