Mikä on tapailun ja seurustelun ero?
Miten te määritätte sen, onko suhde tapailua vai seurustelua? Mikä mielestänne on tapailun ja seurustelun ero?
Kommentit (71)
Seurustelu on "vakavampaa". Paitsi nuorena ei ehkä voi sitoutua liikaa, jos henkilö onkin väärä ja tulee ero? Vai huijaako mies "seurustelulla" että pääsee jonkun petiin. Tapailu on joku pelimiesten kehittämä termi, ettei tarvitse seurustella ja ei ole varma ehkä koskaan. Ellei ole selvästi kiinnostunut mies tai nainen.
Tapailu on sitä et tapaillaan muita ihmisiä, deittaillaan myös toisia ja ehkä vielä tinder laulaa. Seurusteluksi muuttuu jos sovitaa ettei tapailla muita
Tapaillessa voi tapailla muitakin. Seurustelusuhteessa ollaan yksiaivioisia.
Vierailija kirjoitti:
Tapailu on sitä et tapaillaan muita ihmisiä, deittaillaan myös toisia ja ehkä vielä tinder laulaa. Seurusteluksi muuttuu jos sovitaa ettei tapailla muita
Mutta tämä ei kuitenkaan estä deittailemasta muita, vaikka joidenkin kanssa on sovittu seurustelevan. 😏
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki todellakaan tapaile tai deittaile muita tapailuaikana. Tapailu voi tarkoittaa esim. sitä vaihetta, kun on tavattu uusi ihminen, kiinnostuttu, ehkä ihastuttukin, ja halutaan selvittää, olisiko sen jutun mahdollista syventyä seurusteluksi.
Vierailija kirjoitti:
Rakastuminen. Se on se ero.
Kyllä tapailuvaiheessakin voi olla rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Riippuu mitkä säännöt siihen on asetettu. Miehillä ja joillakin naisilla varmaan on ajatus tuosta että tapaillaan montaa ja etsitään. Tajuaako se toinen että tapailu on vapaana eloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin? Itseluomaansa mielikuvaan vieraasta ihmisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tämä ei kuitenkaan estä deittailemasta muita, vaikka joidenkin kanssa on sovittu seurustelevan. 😏
No mut jos on sovittu ettei tapailla muita ja sitten tapailee, niin silloin on epäluotettava p reikä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Riippuu mitkä säännöt siihen on asetettu. Miehillä ja joillakin naisilla varmaan on ajatus tuosta että tapaillaan montaa ja etsitään. Tajuaako se toinen että tapailu on vapaana eloa.
Täytyy muistaa, että monen on vaikea löytää edes yhtä, jonka kanssa molemminpuolisesti haluaisi tapailla. Miten muka yhtäkkiä kaikille ilmestyisi niitä tapailukumppaneita jopa useampia? Ja harvalla on oikeasti aikaa kovin monen tapailuun, kun on työt, harrastukset, läheiset ihmiset, ystävät ja ehkä halutaan välillä omaa aikaakin. Jos tapailusuhteessa usein nähdään vaikka 1-3 kertaa viikossa, niin harva pystyisi kovin monta tällaista suhdetta yllpitämään samaan aikaan.
mun mielestä ero on se, että tapailla voi useita samaan aikaan. silloin vasta tutustuu uusiin ihmisiin eikä ole sitouduttu toisiin. ja sit kun siirtyy vakavammaksi jonkun kanssa ja alkaa seurustella, niin ei enään treffailla muita. ellei erikseen sovittu avoimesta suhteesta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin? Itseluomaansa mielikuvaan vieraasta ihmisestä?
Aina ei ole kyse vieraasta ihmisestä. Itse esimerkiksi aloin tapailla töiden puolesta ennestään tuttua ihmistä, jonka kanssa olimme jutelleet paljonkin - tunsimme siis toisemme muilta osin, mutta romanttisessa ja seksuaalisessa mielessä tutustuimme toisiimme vasta kun aloimme tapailla. Tapailumme syvenikin aika pian suhteeksi, mutta kyllä tässäkin suhteessa jonkinlainen tapailuvaihe oli.
Minulla oli joskus heila, joka oli sitä mieltä, että tapailemme, emme seurustele. Sanoin sille, että sittenhän minä voin tapailla muitakin. Siihen loppui harmaalla-alueella pyöriminen. Ilmeisesti hän tarkoitti, että minä odotan uskollisesti häntä, vaikka hän katselee ympärilleen.
Itselleen on aina helpompaa sallia joitain kuin muille.
Vierailija kirjoitti:
mun mielestä ero on se, että tapailla voi useita samaan aikaan. silloin vasta tutustuu uusiin ihmisiin eikä ole sitouduttu toisiin. ja sit kun siirtyy vakavammaksi jonkun kanssa ja alkaa seurustella, niin ei enään treffailla muita. ellei erikseen sovittu avoimesta suhteesta tms.
Itselläni menee niin, että jos alan tapailla jotakin, olen silloin juuri hänestä sen verran paljon kiinnostunut, että ei vaan kiinnosta tavata enää muita. Haluan siis toisin sanoen katsoa sen kortin. Jos muiden tapailu kiinnostaisi, silloin se tarkoittaisi sitä, että haluaisin oikeastaan löytää jonkun muun, enkä olisikaan tästä yhdestä kiinnostunut - ja silloin en haluaisi jatkaa hänen tapailuaan. Itse alan tapailla vain, jos on selkeästi voimakasta kemiaa, vetovoimaa, toinen tuntuu oikeanlaiselta ja hänen seurassaan on ihana olla. Jos tällainen löytyy, niin mitäpä siinä sitten muita etsiskelisin? Katson sitten, mitä sen ihmisen kanssa siitä jutusta tulee. Jos se jostain syystä lopahtaa eikä jatkukaan, sitten voin toki alkaa taas etsiskellä uutta.
Tapailu on satunnaista paneskelua ja seurustelussa ei tavata muita sekä voidaan jättää testien jälkeen kondomi pois.
Mitäs ap itse olet mieltä, miten erottelet?
Tapailun aikana voi tapailla muitakin. Seurustelu on sitoumus vain yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Tapailu on satunnaista paneskelua ja seurustelussa ei tavata muita sekä voidaan jättää testien jälkeen kondomi pois.
Eli seurustelussa vauva saa siis tulla vaikka heti?
Seurusteluun liittyy tunteet. Jos on tunteita toista kohtaan ja ne on kerrottu ja yhteydessä ollaan lähes päivittäin niin se on seurustelua.