Koiraihmiset auttakaa!!
Mulla on 5-vuotias sekarotunen uroskoira joka ulvoo hulluna kun 6-kk vauvani itkee. Olen yrittänyt estää ulinan (siis todella kovaa ulisevaa haukuntaa ja ulvontaa) sekä hyvällä että pahalla. Mikään ei auta! Olen sulkenut koiran toiseen huoneeseen, ulina jatkuu siellä. Koira muuttu itsekin surkean näköiseksi, häntä roikkuu ja luimuilee mutta ei vaan lopeta ulinaansa. Ihan kun ei itse voisi asialle mitään. On yleensä tottelevainen, uskoo kieltoa heti eikä kotioloissa hauku ollenkaan. Osaako kukaan sanoa mistä tämä hermoja raastava tapa johtuu ja voiko sille tehdä jotain!?!
Kommentit (6)
Se kans ulvoi alkuun, kun vauva itki, mutta onneksi ei haukkunut. Minä tulkitsin sen enemmän omasta laumasta huolehtimiseksi, että koira oli huolissaan, kun vauvalla oli hätä. Se kyllä loppui jo 3-4kk:n kuluttua, mutta muuttui vinkumiseksi. Koira kävi ilmoittamassa heti jos vauva vaikka nukkui ulkona ja alkoi siellä ääntelehtiä, ja ennen kuin itse edes reagoi, niin koira oli ovella vinkumassa. Mielestäni koiraa ei pidä kauheasti siitä torua ja kieltää, ennemminkin yrittää rauhotella, että laumalla on kaikki hyvin vaikka yksi huutaakin.
Soita jollekin koirakoulun vetäjälle tai koirapsykologille, saat varmaan ihan yksinkertaisen vastauksen ja ratkaisun. Älä nyt ainakaan toiseenhuoneeseen koiraa suljevaan etsi oikea vastaus.
tota kouluttajalle soittamista, aattelin vaan että jos täällä sattuis surffaileen joku ssellainen =)
Oon aika epätoivoinen, asutaan näet kerrostalossa... Kuulin koirasta joka ulisi vielä kun lapsi oli 3-vuotias.
Kun vauva itkee juttele koiralle " nyt hoidetaan vaavi", "hyvä kun ilmotit et vaavi itkee" "olet hieno koira". Meinaan näytä koiralle et sinä hoidat vauvan ja koira saa vieressä innoissaan kattella. Uskon et menee kyl ohi ihan piakkoin.
T: se rotikan omistaja
Oli hädissään kun vauva itki, halusi hoitaa. Pikkusen kun vauvasi kasvaa itku muuttuu toisenlaiseksi ja koira rauhottuu, näin ainakin meillä..