Lidl on heittänyt pyyhkeen kehään
Eivät edes yritä enää. Vai miettivätkö seuraavaa peliliikettä?
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Haluan ne brittiläiset harvinaiset juustot takaisin!!!!!! Ne joissa oli rusinoita.
Juu, ja halpaan kilohintaan!
Vierailija kirjoitti:
Tuo mobilli etukorttisovellus on huono. Kaikki eivät halua/ pysty lataamaan sitä, ja sitten jää paitsi monista tarjouksista.
Lidlin kaikki tarjoukset olivat ennen tasapuolisesti kaikille.
Totta. Käyn max 1-2krt/kk Liiterissä nykyään, kun en halua äppiä ottaa eli en saa halvimpia tarjouksia. Ja toinen virhe on alennusprosenttien pienentäminen 20%:in, sillä ei tee mitään ( 5 egun tuote "halpenee" 4€:ksi...). Ennemmin odotan klo 20:en ja haen 60%:n alet viereisestä S-marketista. Lidl pitäköön tunkkinsa.
Minäkin olen siirtymässä takaisin Prismaan muutaman aktiivisen Lidl-vuoden jälkeen.
Syitä:
En käytä appia
Tarjouksia on vain epäterveellisissä ruoissa
Hirveä ruuhka ja jonot, koska usein vain 1 kassa käytössä
Nyt kassojen päädystä käytävältä poistettiin ainoa taso/ pöytä, jossa voi järjestellä ostoskassejaan, kun kassoilla ei yksinkertaisesti ehdi, kun koko ajan on kauhea jono perässä.
Viimeinen niitti oli ainoan hyvän wc-paperin huonontaminen
Hintatietoisena saan perusruokatarvikkeet ja kaiken muun yhdellä reissulla Prismasta ja bonukset päälle. En syö paistopistetuotteita ymv. millä Lidl yrittää vetää asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Lidl yrittäsi olla jotenkin merkittävästi halvemoi kuin jaetun monopolin jakavat liikkeet eli tutummin SOK:n ja Keskon kaupat.Sen ei yksinkertaisesti kannata panostaa siihen, että olisi niitä erityisen paljon halvempi kun se on huomannut. että edullinen hinta ei ole enää se merkittävin syy millä perusteella suomalaine kuluttaja valitsee kauppansa; jso on koskaan ollutkaan,
Ei, vaan syy, miksi hinnat eivät Lidlissä ole merkittävästi duopolia halvempia on, ettei niiden tarvitse olla. Suomessa on niin vähän kilpailua päivittäistavarakaupan alueella, että kolmikko voisi nostaa hintoja vielä lisää, eikä se vaikuttaisi merkittävästi yhdenkään toimihan katteeseen. Ruokaa ym. päivittäistavaraa on pakko jokaisen ostaa ja siksi alan toimijoiden ahneudella ei tarvitse olla rajaa.
Satuin löytämään Lidlin tarjouslehden reilu vuoden takaa ja pensasmustikat olivat nyt reilu euron kalliimpia kuin silloin! Molemmat olivat tarjoushintoja ja sama juttu oli myös sen appin tarjouksen kanssa ja paketit saman kokoisia. Hämmästyin.
Käyn silti usein Lidlissä.
Vierailija kirjoitti:
LIDL -äppi oli virhe.
Samaa mieltä. Kassalla kerran totesin että Lidl eriarvoistaa asiakkaat ja kassa totesi että tähän äppiin on asiat kaikki menossa. Miksi sitten vuosikymmeniä minä ainakin olen saanut asioida k- kaupan vanhanaikaisella plussakortilla. Kätevä ja pätevä.
Perunamuusihullulle: Lidl poisti perunamuusin valikoimistaan tällä viikolla, ei saa enää.
Lidlin maa-kampanjat ovat menneet sellaiseksi sekamelskaksi, kymmenen maan tuotteita sekaisin yhtaikaa muutama aina per maa. Joskus aikanaan ne maa-kampanjat olivat tosi mielenkiintoisia.
Ei riitä meille ja siksi kaikki tulee Prismasta kotiinkuljetuksella tai lokerikkoon. Ei ole perhekauppa. Monet yhden hengen taloudet käy siellä. Meidän kaksi kauppajättiä jyrää kyllä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastahan panostivat suuresti itsepalvelukassoihin
Jotka ovat aina tyhjinä koska lampaat haluavat tupakkaa ja kaljaa.
Haluan käyttää ihmiskassaa, koska palvelu.
Tää on maksettu vaikutusketju.
Harmittaa kyllä että Lidlkin on huomannut että Suomessa asiakkaat voi kyniä.
Kävin Liiterin munajahdissa tänään.
Se äppi on sentään ilmainen. Tosi monella ei ole S/K-korttia koska ne maksavat kun ne hankkii.
On Lidl ainakin meilläpäin huomattavasti edullisempi kuin S-market ja paljon edullisempi kuin K-market. Jos meidän perheellä menee 100 e S-markettiin, niin samat ruoat saa 70 e Lidlistä.
Aika monessa tuoteryhmässä on nyt nostettu hintoja reippaasti. Ostin ennen paperit ja pyykkiaineet Liiteristä, mutta en enää. Pääsiässuklaat olivat myös kalliita. Panostan nyt itse tekemiseen ruoassa valmiiden einesten sijaan ja sain laskettua ruokalaskua 100 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen siirtymässä takaisin Prismaan muutaman aktiivisen Lidl-vuoden jälkeen.
Syitä:
En käytä appia
Tarjouksia on vain epäterveellisissä ruoissa
Hirveä ruuhka ja jonot, koska usein vain 1 kassa käytössä
Nyt kassojen päädystä käytävältä poistettiin ainoa taso/ pöytä, jossa voi järjestellä ostoskassejaan, kun kassoilla ei yksinkertaisesti ehdi, kun koko ajan on kauhea jono perässä.
Viimeinen niitti oli ainoan hyvän wc-paperin huonontaminen
Hintatietoisena saan perusruokatarvikkeet ja kaiken muun yhdellä reissulla Prismasta ja bonukset päälle. En syö paistopistetuotteita ymv. millä Lidl yrittää vetää asiakkaita.
Sama muuten, mutta mulla on se äppi. Se on niin huono, kun kuponkeja kertyy kalenterikuussa vain 3 euron edestä mun ostoksilla. Enkä halua niitä eineksiä mitä on tarjouksessa.
Palasin ostamaan lähes kaiken Prismasta. Koska myös tankkaan ABCllä, saan bonuksia esim viime kuussa 30 euroo. Kymmenkertaisesti verrattuna Lidliin.
Olen yhä järkyttynyt ettei Lidl myy enää kilon joulustollenia alle euron.
Mulla Lidl ostokset ovat noin 400€ /kk, mutta viime aikoina kuponkitarjoukset ovat menneet umpisurkeiksi. Saa jonkun 1,09€ palasokerin jopa eurolla tai wrapin 10% alennuksella. Wrap oli niin huono ettei edes varikselle kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan on sattumankauppaa milloin mitäkin tuolta sattuu milloinkin löytymään. Niin ruua kuin myös käyttötavaroitten suhteen.
Aina on täydennykset ja paremmat tuotteet haettava muualta.
Ainoa hyvä puoli on kassojen reagoimattomuus asiakkaisiin ilman turhia lrkuttelemisia joita muissa kauppaketjuissakin sanotaan aja kuitenkin aika valikoivasti vain niille miellyttäville asiakkaille.
Totta
joskus satunnaisesti käyn
maitopurkin löydän sieltä varmasti mutta kaikki muu on niin ja näin. Toki joskus sattumalta jotain edullista pientä ei niin tarpeellista. Nyt ostin lapselle sivellinsetin neljällä eurolla
Suurin virhe oli lisätä suomalaisia tuotteita valikoimiin. Ulkomailla kiinnostavammat, paremmat ja halvemmat tuotteet. Todella toivoisin, että tännekin saataisiin laajemmat valikoimat niitä.
Suomalaiset tuotteet on roskaa. Samaa kuraa joka kaupassa.
Olen ollut ihan varma että kyse on myös muusta kuin vain inflaatiosta. Kiitos kun selitit. Ostovoima jäi pysyvästi alemmas ja joku rikastui