Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat lopussa: yhdeksän päivän ruuat ja taloustuotteeet 70 eurolla yhdelle

Vierailija
19.04.2025 |

Mitä laittaisitte ruuaksi? Olen opiskellut vuosia ja nyt valmistumassa. Rahat on nyt oikeasti lopussa. Aloitin kuunalussa työpaikassa, mutta työmatkat nielee rahaa. Ensimmäinen palkka tulee vappuaattona. 

Jääkaapissa on huomenna jäljellä muutama kananmuna, maustamatonta jokurttia 5 dl, kaksi omenaa ja hilloa, sekä yksi annos eilen tehtyä makaronilaatikkoa. Kuivakaapissa on mausteita, kaurahiutaleita, yksi tölkki tonnikalaa, pähkinöitä ja pastaa. Pakastimessa on pari pussia kasviksia. 

Eli huomenna pitää ostaa jotain kasviksia ja muuta ruokaa. Ajasta on arkena tosi tiukkaa, koska aika menee töihin ja työmatkoihin. 

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku keitto?

Vierailija
2/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70e RUOKAAN yhdelle riittää kolmeksi viikoksi helposti. En ees ymmärrä, mikä ongelma tässä on. Olisin itse onnellinen, jos saisi noin paljon rahaa ruokaan ja vielä 1,5 viikoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kuivakaapin jämistä tehdä jonkun laatikkoruuan? Tonnikalapastaa?

Vierailija
4/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70e RUOKAAN yhdelle riittää kolmeksi viikoksi helposti. En ees ymmärrä, mikä ongelma tässä on. Olisin itse onnellinen, jos saisi noin paljon rahaa ruokaan ja vielä 1,5 viikoksi. 

Mitä sinä syöt ruuaksi?

Vierailija
5/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tavoitteena on syödä terveellisesti ja hyvänmakuista, niin 70 euroa ei ole paljoa. Autottomalle kaupungissa ei ole pääsyä Prismaan.

Vierailija
6/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä hiton taloustuotteet? Paljonko te sitä vessapaperia tai hammastahnaa lutraatte?

Vierailija
7/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuossahan on melkein 10e päiväbudjetti.

Osta 2kg vehnäjauhoja ja paketti hiivaa, leipätaikina tulille niin elät pelkästään sillä nuo 9 päivää.

Lopulla voit ostaa vaikka 10 ristikkolehteä.

Vierailija
8/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittot ei maksa paljoa kun itse tekee kerralla satsin useammalle päivälle. Hernekeitot ja puurot myös mahtuu helposti tiukkaan budjettiin.

Vierailija
9/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa edulliset ruoat penninvenyttäjälle.

Vierailija
10/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee makaroonilaatikkoa. Siitä syö 2 päivää.

Vierailija
11/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tavoitteena on syödä terveellisesti ja hyvänmakuista, niin 70 euroa ei ole paljoa. Autottomalle kaupungissa ei ole pääsyä Prismaan.

2kg semolinajauhoja ja merisuolaa. Helposti 10 päivän leivät. Pieni pullo oliiviöljyä. Mmmm lämpimän vastaleivotun leivän päällä herkkua, pieni suolaripaus myös. Noin, siinä perus aineenvaihdunta. ~5e

Sitten voidaan siirtyä hienostelemaan, eli mitä "terveellistä" tarvitaan. 10 päivässä ei ehdi kehittää minkäänlaista ravintoainepuutosta vaikka mitä kävisi jossain suoli ja verihuuhtelussa. No mitäs muuta kivaa sitten keksitään. Joka päivälle hedelmiä, 1 banaani, 1 omena, vai kenties mangoa piltin muodossa? Vai sekoitus näitä kaikkia? ~10e.

Kaurapuuroa tai pirtelöä aamulla ja illalla. Pari pakettia luomukauraa. ~5e

Vielä 50e tuhlattavana. Olisiko vaikka joku sosekeitto eli 5-10kg perunoita ja sipulia, ~10-15e. Pussi persiljaa.

35e jäljellä ihan puhtaasti herkutteluun. Käytätkö lohikalaan, kalanmaksaöljyyn, hedelmiin, karkkiin, kaakaoon, kahviin...? 

Vierailija
12/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunia, pakaste keittojuureksia, jotain tarjouslihaa, kuivattuja linssejä ja -papuja, perunaa ja jotain muuta halpaa. 

Vierailija
13/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavoitteesta syödä terveellisesti silloin, kun on rahat vähissä, tulee luopua. Tällöin on tarkoitus pysyä hengissä. Kukaan ei kuole, jos syö 9 päivää ns mitä sattuu. Olipa taas uusavuttoman aloitus. Sitäpaitsi aloittajalle on ihan mukavasti rahaa jäljellä, joten huoli pois. Sitten vois olla huuli pyöreänä, jos tuolla rahalla pitäis useampi ihminen selvitä.

Vierailija
14/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on minun koko kk ruokabudjetti. 

Vierailija
15/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kaupungin keskustassa ja Prismaan on n.1km. Kävellen tai pyörällä onnistuu helposti. Ja jos et 70e saa ostettua terveellistä ja ravitsevaa ruokaa yhdeksäksi päiväksi, niin kannattaisi miettiä ostostottumuksia. Tuolla budjetilla on mahdollista ostaa jopa kalaa. 

Vierailija
16/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavoitteesta syödä terveellisesti silloin, kun on rahat vähissä, tulee luopua. Tällöin on tarkoitus pysyä hengissä. Kukaan ei kuole, jos syö 9 päivää ns mitä sattuu. Olipa taas uusavuttoman aloitus. Sitäpaitsi aloittajalle on ihan mukavasti rahaa jäljellä, joten huoli pois. Sitten vois olla huuli pyöreänä, jos tuolla rahalla pitäis useampi ihminen selvitä.

9 päivää voi olla vaikka vesipaastolla eikä tapahdu mitään, no terveys saattaa parantua vähän

Vierailija
17/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahat ovat vähissä niin eiköhän pääasia ole että jotain ruokaa on eikä niinkään että onko se terveellistä. Tuolla rahalla syö kyllä terveellisestikin.

Vierailija
18/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeitto - hyvää ja edullista ja voi jatkaa vaikka millä. 

Erilaiset pastapohjaiset salaatit - pastaa,kermaviiliä ja vaikka salaattijuustoa ja pakastevihanneksia jos tuoreita ei tarjouksessa. 

Paistetut nuudelit kasviksilla - toimii hyvin pakastevihanneksikka ja tän kanssa vaikka se tonnikala. 

Vierailija
19/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on minun koko kk ruokabudjetti. 

Käytkö töissä?

Vierailija
20/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin suurella budjetilla ostaisin kalaa ja kanaa, lisukkeeksi vihanneksia. Kananmunia, kaurahiutaleita ja saattaisin jopa törsätä johonkin parempaan tuoremehuun, mikä on itselleni harvinaista herkkua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä