Kumpulassa uusi lastenvaatekirppis - kokemuksia? Kumpulan Eemeli
Onko tää jotakin sukua Kumpulan Helmelle vai ihan oma juttunsa?
Katoin että siinä päässä Kumpulaa, joka on jo lähellä Mäkelänkatua ja Mäkelänrinteen uimahallia? Siinä vieressä niinku missä oli ennen Kätilöopisto.
Näytti olevan halpa avajaistarjous eli 25e/vko huhtikuun ajan. Onkohan millainen? Siistiltä näytti kuvissa.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää jossain niinku se vaalean matalan taloalueen niinkuin keskellä? Löytääkö silloin jos ei tunne kulmia?
Onko siis kaukana itse kadusta?
Ei ole siellä sen alueen uumenissa vaan ihan Isonniitynkadulla, katutason normaali liiketila. Isonniitynkatu on se, joka kääntyy Mäkelänkadulta ja vie siihen Kätilöopiston eteen. Se tekee ison mutkan ja siinä ihan mutkassa on se Kuvataidekoulu, jonka edessä on pieni aukio, hyvin pieni. Sen aukion toisella reunalla on tämä Kumpulan Eemeli. Ehkä kuutisen metriä jalkakäytävästä. Ei ole vaikea löytää.
Kiitos tiedosta.
En jaksa ehkä lähteä seikkailemaan alueille, joissa paljon taloja samalla katuosoitteella, eksyn aina niihin sokkeloihin.
Tää kuulostaaselkeeltä. 😊
Onkos täällä paikalla ostajia tai myyjiä kertomaan kokemuksia? Tai jos vaikka yrittäjä(t) itse näkisi tämän ketjun, niin kertokaa?
Onko paikka suuri vai pieni? Onko hyvä palvelu, onko siistiä? Mahtuuko vaunujen kanssa? Saako kahvia? Onko asiakasvessa ehkä?
Vieläköhän avajaistarjous on voimassa? Tai on se, kun on huhtikuu, mutta löytyykö paikkoja? Pitääpä soittaa tai meilata. Sijainti kyllä kiinnostaa, lähiseudulla asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Onkos täällä paikalla ostajia tai myyjiä kertomaan kokemuksia? Tai jos vaikka yrittäjä(t) itse näkisi tämän ketjun, niin kertokaa?
Onko paikka suuri vai pieni? Onko hyvä palvelu, onko siistiä? Mahtuuko vaunujen kanssa? Saako kahvia? Onko asiakasvessa ehkä?
Vieläköhän avajaistarjous on voimassa? Tai on se, kun on huhtikuu, mutta löytyykö paikkoja? Pitääpä soittaa tai meilata. Sijainti kyllä kiinnostaa, lähiseudulla asutaan.
Itse ajattelin tänään mennä käymään, jos siis vaan on auki. Voin sitten kertoa oman mielipiteeni paikasta🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläköhän avajaistarjous on voimassa? Tai on se, kun on huhtikuu, mutta löytyykö paikkoja? Pitääpä soittaa tai meilata. Sijainti kyllä kiinnostaa, lähiseudulla asutaan.Itse ajattelin tänään mennä käymään, jos siis vaan on auki. Voin sitten kertoa oman mielipiteeni paikasta🙂
Jee, raportoi meille uteliaille. Itse oon vielä poissa kaupungista, niin kovasti kiinnostaa tämä, mutten pääse tällä viikolla millään paikalle. 🐸
Metka Vallilassa oli supersuosittu kirpputori, vaikkei ollut koskaan Kirppari-Kallessa. Oli aina monen kuukauden jonot myyntipöytiin ja tupa täys porukkaa. (Siellä myin lasten vaatteet ja kamat paremmin ja suuremmalla voitolla kuin missään lastenkirppareilla.)
Sitten tuli uusi omistaja (alle vuosi sitten), joka heti meni Kirppari-Kalleen ja paikan kövijämäärät romahti, myöskin myyntiin ei tullu enää alueen tyylikkäiden kotein tavaraa vaan jotain halpis-krääsää. En tiiä mikä nyt tilanne, mutta surkea oli joku kuukausi sitten ainakin oman kokemuksen mukaan: tyhjää.
Tästä vedän johtopäätöksen, että kyllä ihmiset tykkää tehdä myyntipöytiä ilmankin kirpparikallea. Minusta ihan kiva buukata se pöytä ihmisen kanssa, saada kaikenlaisiin kysymyksiin ihmiseltä vastauksia ja kirjoittaa ite hintalaput.
Vantaan ja Espoon rajalla on Eemelin kirppis, onko tämä samaa vai ottanut vain noin epäoma-aloitteisen nimen? Itse kyllä suosin nykyään tavallisia itsepalvelukirppiksiä. Vaikka suurin osa myytävistä tuotteistani onkin lasten tavaraa, olen huomannut, että pöytävuokraa saa katettua paremmin, kun myy jotain kodin tuotetta lisäksi. Ja usein ohessa on mennyt muutama oma ja miehen vaatekin.
Vierailija kirjoitti:
Vantaan ja Espoon rajalla on Eemelin kirppis, onko tämä samaa vai ottanut vain noin epäoma-aloitteisen nimen? Itse kyllä suosin nykyään tavallisia itsepalvelukirppiksiä. Vaikka suurin osa myytävistä tuotteistani onkin lasten tavaraa, olen huomannut, että pöytävuokraa saa katettua paremmin, kun myy jotain kodin tuotetta lisäksi. Ja usein ohessa on mennyt muutama oma ja miehen vaatekin.
Ainakaan minä en tiiä, liittyykö siihen. Voi olla Eemeli vaikka yrittäjän nimi.
Ite tykkään kyl asioida lastenkirppareilla, koska tartten lapsille vaatteita, leluja, kirjoja yms tarviketta, mutta itelle ja kotiin en tarvi yhtään lisää. 😊
Vierailija kirjoitti:
Eemeli on aika yleinen nimi. Jos vaikka yrittäjän lapsi?
Mua itseäni ei oikein kiinnosta yrittäjä näissä kirppareisss, kunhan homma toimii ja on siistiä jne.
Eikös se kaukainen Eemeli-kirppis ole todella suuri? Tää on kodikkaan pieni ja helppo käydä läpi, kivijalkapuoti, putiikki. Että ainakaan se konsepti ei ole samanlainen. Tämä ei vie koko päivää käydä läpi.
Siinä vieressä on päiväkoti ja sillä alueella paljon lapsia. Käpylässä kauheesti lapsia ja kierrättäviä perheitä Kumpulassa, Käpylässä, Koskelassa. Kyllä tää voi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläköhän avajaistarjous on voimassa? Tai on se, kun on huhtikuu, mutta löytyykö paikkoja? Pitääpä soittaa tai meilata. Sijainti kyllä kiinnostaa, lähiseudulla asutaan.Itse ajattelin tänään mennä käymään, jos siis vaan on auki. Voin sitten kertoa oman mielipiteeni paikasta🙂
Jee, raportoi meille uteliaille. Itse oon vielä poissa kaupungista, niin kovasti kiinnostaa tämä, mutten pääse tällä viikolla millään paikalle. 🐸
No nyt käyty ja täytyy sanoa, että tämän kerran perusteella ei tarvitse mennä uudestaan (ainakaan pitkään aikaan) enkä menisi myöskään myymään.
Kotikutoinen kirppis talon alakerran ehkä kerhotilasssa. Aika pieni paikka, hyllyt pieniä, itse nikkaroituja, vähän huonosti jopa. Ei yhtään asiakkaita.
Suurimmaksi osaksi (vähän kulahtanutta ja ei niin uudenaikaista) vauvan vaatetta, kaivettu ilmeisesti jostain varastosta myyntiin kun halpa pöytävuokra. Meni 10min kun kiersin pöydät. Itsellä jo vähän isompia lapsia, niin ei mitään ostettavaa. Yhdellä seinärekillä ulkovaatetta myös vähän isommille.
Leikkitila lapsille löytyi, se varmaan monelle plussaa.
Ehkä tuosta joskus jotain voi tulla mutta vähän kyllä epäilen.
Hei kiitos raportista sinä, joka kävit. Olipas alakuloinen kokemus. Harmi, että oli pettymys.
Ihmettelen sitä, että ei oo tullut mitään mainostamista vastaan missään siis ihan perus Facebookissa. Eihän asiakkaita eikä myyjiä tule, jos kukaan ei tiedä paikasta. Sopii kuvaan kotikutoisesta tunnelmasta, joka taas voi olla ihan kiva tunnelm, kunhan kauppa käy.
Mulle itselleni paikan pienuus voisi olla plussaa, koska väsyn isoissa paikoissa, joissa pitää etsiä omia kamoja toisten pöydistä. Mut tietty jos liian pieni, ei tule paljon pöhinää eli asiakkaitakaan. Leikkipaikka ehdottomasti bonus.
Vierailija kirjoitti:
Hei kiitos raportista sinä, joka kävit. Olipas alakuloinen kokemus. Harmi, että oli pettymys.
Ihmettelen sitä, että ei oo tullut mitään mainostamista vastaan missään siis ihan perus Facebookissa. Eihän asiakkaita eikä myyjiä tule, jos kukaan ei tiedä paikasta. Sopii kuvaan kotikutoisesta tunnelmasta, joka taas voi olla ihan kiva tunnelm, kunhan kauppa käy.
Mulle itselleni paikan pienuus voisi olla plussaa, koska väsyn isoissa paikoissa, joissa pitää etsiä omia kamoja toisten pöydistä. Mut tietty jos liian pieni, ei tule paljon pöhinää eli asiakkaitakaan. Leikkipaikka ehdottomasti bonus.
Näinpä, luulisi, että jos haluaa asiakkaita pääsiäisenä (milloin monet muut kirpparit kiinni), niin luulisi olevan vähintäänkin nettisivuilla maininta, että auki koko pääsiäisen mutta ei.
Ja ei toki pienuudesta välttämättä haittaa ole, hyvin voi toimia niinkin, jos muut asiat kunnossa.
Nyt vain tuntui enemmänkin harrastukselta kuin oikealta yritykseltä.
https://www.facebook.com/profile.php?id=61573127589109
No musta tää niiden Fb-sivu näyttää kyllä kivalta ja jos eka viikko on pieni paikka myynyt jo tonnilla, ei nyt niin kauheen huonosti.
En ymmärrä myyntipöytien dissaamista enkä kerhotilaksi kutsumista. Noi pöydäthän on täydelliset. Tollaiset oli Metkassakin, joka ehkä kantakaupungin paras ja myyvin kirppari. Kun pöydät on matalat, kukaan ei pysty varastamaan. Paikan pienuus vaikuttaa musta kivalta, kuitenkin leikkipiste ja kahvittelutilaa.
Mitään visuaalisuuden tai viestinnän ammattilaisia eivät ole, kotisivut tai leikkipisteen väriyhdistelmät on niin kököt, etten osaisi noin kökköä tehdä. Mutta asia välittyy, joten mikäs siinä. Aion mennä käymään ja myymäänkin varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä, luulisi, että jos haluaa asiakkaita pääsiäisenä (milloin monet muut kirpparit kiinni), niin luulisi olevan vähintäänkin nettisivuilla maininta, että auki koko pääsiäisen mutta ei.
Kotisivun päivttäminen ajankohtaisiin aukioloihin on monella ohjelmalla raskas ja hankala, jos tyyppi ei ole ns IT-Niilo. Facebookissa tiedottivat tästä. Monilla 1-2 ihmisen pikkuyrityksillä on näin, että kotiaivut ostetaan tai väkerretään kasaan aluksi, kun ne pitää olla, mut koko viestintä tapahtuu helposti päivitettävän Fb- tai Insta-profiilin kautta.
Aika karu arvio. Kävin myös eilen ekaa kertaa, ja komppaan kotikutoisuutta, mutta ei se minusta ole miinus. Paikka ei myöskään ole mitenkään erityisen pieni, tuollaisia ne korttelikirppikset tuppaavat olemaan, ja täällä ei sentään tuntunut että hyllyt kaatuvat ja tavara lähtee mukaan, kun vaunuilla meni. Hyllyrakenteissa en havainnut mitään vikaa, omituinen havainto että olisi huonosti tehdyt.
Vain ehkä puolissa paikoista oli tavaraa, mutta mulle se oli positiivinen yllätys, kun paikka on tosiaan uusi ja mainostaa puskaradiolla. Olen vauvanvaatekohderyhmää ja tein kyllä täältä löytöjä useammasta pöydästä. Vanhempia vaatteita siellä oli yhdessä pöydässä, ja henk koht olin innoissani retrovaatteista, ne ovat yleensä laadukkaampaia kuin nykyvaatteet, harmi kyllä koot eivät osuneet.
Tuollainen tuoreen yrityksen lyttäävä ja armoton arvio voi olla kunnon kuolinisku liiketoiminnalle. Minäkin päädyin tähän ketjuun googlaamalla, kun hakutuloksia on vielä vähän.
Sanoisin että seuraillaan mihin paikka kehittyy, käykää katsomassa, sillä sitä toimintaa tuetaan. Tuuskinvartta kulkevana tämä paikka osuu hyvin bella-emmaus-kirppiskierrokselle, ja hyvänä päivänä voi jatkaa sitten sinne kumpulan toiselle kirppikselle (joka vasta ahdas onkin, vaikka tila taitaa olla saman kokoinen).
Vierailija kirjoitti:
Aika karu arvio. Kävin myös eilen ekaa kertaa, ja komppaan kotikutoisuutta, mutta ei se minusta ole miinus. Paikka ei myöskään ole mitenkään erityisen pieni, tuollaisia ne korttelikirppikset tuppaavat olemaan, ja täällä ei sentään tuntunut että hyllyt kaatuvat ja tavara lähtee mukaan, kun vaunuilla meni. Hyllyrakenteissa en havainnut mitään vikaa, omituinen havainto että olisi huonosti tehdyt.
Vain ehkä puolissa paikoista oli tavaraa, mutta mulle se oli positiivinen yllätys, kun paikka on tosiaan uusi ja mainostaa puskaradiolla.
Tuollainen tuoreen yrityksen lyttäävä ja armoton arvio voi olla kunnon kuolinisku liiketoiminnalle.
No tämä olikin minun oma arvio ja mielipiteeni paikasta. Mielestäni yrittäjä olisi voinut nähdä vähän enemmän vaivaa sisätiloihin ja viihtyvyyteen ennen avajaisia, itse olisin ainakin tehnyt niin.
Vierailija kirjoitti:
No musta tää niiden Fb-sivu näyttää kyllä kivalta ja jos eka viikko on pieni paikka myynyt jo tonnilla, ei nyt niin kauheen huonosti.
En ymmärrä myyntipöytien dissaamista enkä kerhotilaksi kutsumista. Noi pöydäthän on täydelliset. Tollaiset oli Metkassakin, joka ehkä kantakaupungin paras ja myyvin kirppari. Kun pöydät on matalat, kukaan ei pysty varastamaan. Paikan pienuus vaikuttaa musta kivalta, kuitenkin leikkipiste ja kahvittelutilaa.
Mitään visuaalisuuden tai viestinnän ammattilaisia eivät ole, kotisivut tai leikkipisteen väriyhdistelmät on niin kököt, etten osaisi noin kökköä tehdä. Mutta asia välittyy, joten mikäs siinä. Aion mennä käymään ja myymäänkin varmaan.
Ei ole mielestäni dissaamista, jos myyntipöydät on vähän kehnosti tehdyt, näkeehän sen jokainen omilla silmillään. Olisi voinut vähän nähdä vaivaa niiden viimeistelyssä. Ja kerhotilaksi kutsumisesta, sehän todennäköisesti on kerhotila, ainakin yhdellä seinustalla kunnon keittiö varusteineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mielestäni dissaamista, jos myyntipöydät on vähän kehnosti tehdyt, näkeehän sen jokainen om
Itse en ole käynyt paikalla, mutten kuvien kautta ainakaan näe pöydissä minkäänlaista vikaa. Miten niin ei viimeistelty? Toki jos ne horjuivat tms, niin sellainen on kyllä hölmöä, mutta tuohan on super-trendikästä ja fiksua että puu on puunvärisenä. Jos siis sitä tarkoitit viimeistelemättömyydellä.
Mielestäni pettynyt kokemuksesi oli kiinnostava lukea ja uskon kokemuksesi aidoksi, mutta itse aion mennä omin silmin kokemaan, jos näenkin asian toisin. Jos "vanhat" vaatteet ovatkin olleet vintagea, nehän ovat arvokkaita. Sellaista froteeta ja 100% vahvaa puuvill ei enää saa mistään kovalla rahallakaan.
Varmaan samanlainen hintataso kuin vaikka Kumpulan Helmessä. Hyväkuntoisesta kalliista vaattessta enemmän kuin halpiksesta tai kuluneemmasta. Lyl sen sit näkee, käykö kauppa. Minusta hintatasoon tulee tuntuma, kun kiertelee kirppiksillä ja seuraa Fb-ryhmiä.