Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpulassa uusi lastenvaatekirppis - kokemuksia? Kumpulan Eemeli

Vierailija
19.04.2025 |

Onko tää jotakin sukua Kumpulan Helmelle vai ihan oma juttunsa?

Katoin että siinä päässä Kumpulaa, joka on jo lähellä Mäkelänkatua ja Mäkelänrinteen uimahallia? Siinä vieressä niinku missä oli ennen Kätilöopisto.

Näytti olevan halpa avajaistarjous eli 25e/vko huhtikuun ajan. Onkohan millainen? Siistiltä näytti kuvissa.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tietty kotikutoisuus on plussaa. 

Kovin oli kotikutoinen Metkakin logoa myöten ja kuinka erityisen suosittu siitä tuli. Onistajasta ja paikasta tehtiin suuria artikkeleja  aikakauslehtiin. Missään en ole koskaan myynyt yhtä hyvin tai tehnyt niin laatulöytöjä kuin siellä.

Vimpan päälle rempattu ja stailattu paikka on harvoin rakastettavan inhimillinen ja toisaalta, rempat ja hieno graafinen suunnittelu maksaa ja kaikki ne kulut kaatuu pöytämyyjän maksettavaksi.

Tuo Kumpulan Eemelin hönö logo ja hullun näköinen leikkipiste tuovat ehkä samaa tunnelmaa kuin Metkan logo ja itse kyhätty sovituskoppi jne. Minulla vielä Kumpulan Eemeli käymättä, mutta menen lähiaikoina kun pääsen sinne päin kaupunkia.

Ja kuten ketjussa joku sanoi: matalat myyntipöydät estävät varkaudet aika hyvin.

Raportoin oman kokemukseni sit kun pääsen paikalle. 😊💕

Vierailija
42/69 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on ihan kadun reunassa Kuvataidekoulu, sellainen vähän suurempi rakennus. Niin samalla pikkuaukiolla kuin se Kuvataidekoulu. 

Se Kuvataidekoulu ei ole sen suurempi kuin muutkaan sen alueen talot. 

(Tää kommentti siis vain siksi, että jos joku etsii suurempaa taloa ja eksyy siksi. Muuten koko tuo ohje tietysti oikea.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kävin eilen ja olen hieman hämmentynyt.

Myyntitavara oli kivaa ja samanlaisra kuin muualla. Hinnat ehkä hieman huokeammat kuin muualla.

Lisäkseni yksi ostaja. Myyjää ei liiketilassa juuri näkynyt. Pöydät oli musta ok, vähän oienet, mutta kyllä ne rekit pitäis olla. En tajua miksei ole. Rekeiltä vaatteet myy, piste. Leikkipiste oli fiksu, kun aidattu ja aikuisille pehemeitä nojatuoleja. Visuaalisesti hirvittävä, mut ehkä siitä tulee jotenkin rakastettava.

Mut se sisääntulo. Ei näytä siistiltä eikä näytä liikkeeltä. Ikkunassa pitää lukea kaupan nimi tai se ei näytä kaupalta. Viimeiseen hetkeen asti eli kun jo käsi kahvalla, epäilin että onko tää nyt auki, voinko mä mennä. Koska se ei näytä millään lailla normaalilta kaupalta.

Kaikki info on pakattu yhteen niinku julisteeseen, joka on ovessa. Se on todella epäselkeä ja ruma sekamelska, ei todellakaan äiti-genren estetiikkaa ja äidithän näissä yleensö käy. Jos tulee tollainen julkka jossakin, käännän pään pois koska vastaava estetiikka on aina aiemmin viestintyt jotain todella vaihtoehto-säätö-sotkua. Kun taas sisällä on siistiä, rauhallista ja kaikki ok. Ei ole tiptop hienoa, mut siistiä ja ok, selkeä systeemi, kiva määrä pöytiä, kaikki niinku ihan kunnossa.

Oli myös ständit, joista saa sen vatmistuksen, että kyllä tömä on auki. Mutta niidenkin itse tehty estetiikka on sellanen DIY-lähiö-skeittisalapaikka. Että todella kaukana siiyä viestistä että "hei äidit ja isätkin, tulkaa ostamaan meiltä puhdasta lastenvaatetta ja tuokaa omannekin". 

Eli paikka ok, mut ei kyl houkuta ohikulkijaa sisään kyllä yhtään. Että tuleeko ostajia sitten?

Olisin toiveikas kuitenkin. Sijainti on kiva ja paikan koko mukava: valikoimaa on mutta sen ehtii nopsastikin käydä. Tilavasti siunniteltu, mahtuu kulkemaan. Leikkipiste hyvä vaikkakin ruma. 

Näyteikkunaa jotenkin! Siihen kaupan nimi. Ikkunat puhtaaksu! Nyt se näytyää hylätyltä kerhohuoneelta, jossa jotkut teinipojat pitää salaseuraansa.

Vierailija
44/69 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Kirppari-Kallessa.Ihanaa! Tunnustan,että jään aivan koukkuun siihen K-K kyttäämiseen,kun mulla on myyntipäivä.Ihanaa,ettei ole.

Onkohan tarrat vai mikä systeemi? Tarrat kätevä kotona kirjoitella, toisaalta käsin laitettaviin lappuihin voi kirjoittaa jonkun tarkemman tiedon tuotteesta.

Onko kukaan täällä myynyt tuolla tai käynyt ostosretkellä?

Jokaisella oli ite tehdyt laput tai tarrat. Kotikutoista eli tavallaan kivaa. Mut jotenkin hämmentää ku silmä tottunut näkemään aina brändättyjä hintalappuja muissa paikoissa. 

Vierailija
45/69 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon harkinnu myyntipaikkaa mutta kun omistaja ei mainosta missään, niin jaksanko mä nähdä vaivan? Ei tollainen liike pyöri ohikulkijoilla vaan asiakkaita on aktiivisesti haalittava.

Vierailija
46/69 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon harkinnu myyntipaikkaa mutta kun omistaja ei mainosta missään, niin jaksanko mä nähdä vaivan? Ei tollainen liike pyöri ohikulkijoilla vaan asiakkaita on aktiivisesti haalittava.

En kyllä itse menisi, tuskin siellä vaatteet liikkuu jos päivässä on muutama asiakas.

Vierailija
47/69 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kyllä mennä käymään. Eilen olin menossa mutta aukesi vasta klo 11, niin ei sitten onnistunutkaan. Sinänsä pieni koko ei haittaa. Monesti kiinnostus loppuu kesken kaiken.

Vierailija
48/69 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi kyllä mennä käymään. Eilen olin menossa mutta aukesi vasta klo 11, niin ei sitten onnistunutkaan. Sinänsä pieni koko ei haittaa. Monesti kiinnostus loppuu kesken kaiken.

Minustakin pieni koko on bonus. Varsinkin lapsen kanssa liikkuvalle. Joku 40 pöytää olis ideaali. On valinnanvaraa mutta ei ehdi uupua. Tää paikka on kai jotain tuota kokoluokkaa?

Vierailija
49/69 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin pieni koko on bonus. Varsinkin lapsen kanssa liikkuvalle. Joku 40 pöytää olis ideaali. On valinnanvaraa mutta ei ehdi uupua. Tää paikka on kai jotain tuota kokoluokkaa?

Joo, on tuota kokoluokkaa. Minä yritön käydö tänään tutustumassa

Vierailija
50/69 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut se sisääntulo. Ei näytä siistiltä eikä näytä liikkeeltä. Ikkunassa pitää lukea kaupan nimi tai se ei näytä kaupalta. Viimeiseen hetkeen asti eli kun jo käsi kahvalla, epäilin että onko tää nyt auki, voinko mä mennä. Koska se ei näytä millään lailla normaalilta kaupalta.

Eli ymmärsinkö mä oikein:

kaikki sisällä niinku ok, mutta näyttää siltä, ettei kukaan löydä/uskalla/halua sisään? Ulkona epämääräisiä, sotkuisia ständejä ja paikka näyttää ulos poikien kerhotilalta, ei perheiden kohtaamispaikalta ja kaupalta?

Eli ristiriitaista. Sitä on tutkittukin, että jotenkin ihmiset kokevat ristiriitaisuuden käytännössä hankalampana/vaativana olotilana kuin selkeän kielteisen asian. Ristiriitaisuus vaatii ikäänku miettimistä ja keskittymistä > sitä halutaan välttää. Kielteisestä tietää heti, että ei hyvä. Ristiriidasta ei tiedä, onko joku asia vaikka hyvin paha tai hyvin hyvä > välttely.

Vierailija
51/69 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lapsen kanssa tänään ja oli kiva kokemus. Ystävällinen myyjä, rauhallinen kiva tunnelma, hyvin siistiä, tein hyviä löytöjä, paikalla porukkaa, muttei väsyttävää tungosta kumminkaan. Perille löysi hyvin, Helsingin Kuvataidekoulu hyvä maamerkki.

Voin suositella!😊

Vierailija
52/69 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät, saitteko myytyä hyvin?

Vierailija
53/69 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nyt viikonloppuna. Ei ollut tyhjä, muttei täysikään. Myyntitavara perus, sitä kaikkea kuten muuallakin. Ystävällinen myyjä. Siistiä mutta joo hieman ehkä niin kuin vähän ankeaa, ei ole oikein sisustettu. Ostin hyvät ostokset, joku istui kahvittelemassa. Ihan mukavaa ja toimivaa. 

Vierailija
54/69 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt ollut myyntipöytä ja minä voin suositella paikkaa. Olen myynyt hyvin. Minulla vaatteita ja lastentavaraa suunnilleen yhtä paljon, mutta pöytää en laittanut täydeksi, että on helppo katsoa kaikkea.

Olen myösitse löytänyt ostettavaa.

Paikan omistaja on ystävällinen, auttavainen ja kiva. Siistiä on. Myyntipöytä on toimiva ja minusta kauniskin.

Myyntiviiikkoni aikana on vielä tullut yksi pitkä yhteisrekki lisää eli vaatteita on saanut henkareille. (On yksi pitkä rekki ulkovaatteille ja yksi pitkä rekki sisävaatteille) 

Ikkunaankin on nyt myös tullut paikan logo, joten ohikulkijat kyllä löytävät liikkeen. 

Ihan voin siis suositella. Nyt keskiviikkona siellä oli tarjolla kokoja ihan vastasyntyneestä jonnekin 10-vuotiaaksi. Käymisen arvoinen paikka.

Ps. Leikkipisteessä on oikeasti pieni pallomeri!

Vierailija
55/69 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nyt ollut myyntipöytä ja minä voin suositella paikkaa. Olen myynyt hyvin. Minulla vaatteita ja lastentavaraa suunnilleen yhtä paljon, mutta pöytää en laittanut täydeksi, että on helppo katsoa kaikkea.

Olen myösitse löytänyt ostettavaa.

Paikan omistaja on ystävällinen, auttavainen ja kiva. Siistiä on. Myyntipöytä on toimiva ja minusta kauniskin.

Myyntiviiikkoni aikana on vielä tullut yksi pitkä yhteisrekki lisää eli vaatteita on saanut henkareille. (On yksi pitkä rekki ulkovaatteille ja yksi pitkä rekki sisävaatteille) 

Ikkunaankin on nyt myös tullut paikan logo, joten ohikulkijat kyllä löytävät liikkeen. 

Ihan voin siis suositella. Nyt keskiviikkona siellä oli tarjolla kokoja ihan vastasyntyneestä jonnekin 10-vuotiaaksi. Käymisen arvoinen paikka.

Ps. Leikkipisteessä on oikeasti pieni pallomeri!

Vielä että on kiinni perjantaisin. Mutta huomenna la taas auki, samoin tietysti su. 

Ja erikoisuutena: auki aina maanantaisin.

Vierailija
56/69 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt päässyt käymään ja minusta on symppis paikka. Tämän ketjun ohjeilla löysin helposti, vaikken liiku noilla kulmilla muuten. Jos alussa ei ollut ikkunassa liikkeen nimi, niin nyt kyllä oli. Liike erottui katukuvasta selkeästi ihan pirteänä.

Tein muutamia oikein hyviä ostoksia, oli tyhjänäkin myyntipöytiä kuitenkin ja yksi pöytä, jossa oli sotkuisia vaatteita: hiuksia, karvoja, tahroja. Hölmöä sellaista tavaraa myyntiin tuoda, en osta missään tapauksessa. Mutta se nyt sinänsä ei liity itse liikkeeseen. Asiakaspalvelu liikkeessä oli hyvää.

Lasta mulla ei ollut nyt mukana, mutta leikkipiste tosiaan oli vakuuttava, se on suht tilavakin ja aidattu. Vieressä kahvittelupöytiä, syöttötuoleja ja itse pisteessä aikuisille nojatuoleja. Pienten kanssa tosi toimiva. Leikkipiste myös näytti puhtaalta, koko kirpputori oli siisti.

Tykkäsin siitä, että kaksi pitkää yhteisrekkiä ja sitten pöydät erikseen. Ehkä pöytiä olisi ollut kiva olla vähän lisää, mutta pidin siitä, ettei tämä ole valtava halli, jonka kiertäminen kestää kauan. Sitten kun kaikki pöydät on täynnä, niitä on riittävästi. Noin 40 niitä siis oli. 

Ei vaikuta miktään ketjulta, kuten täällä on arvuuteltu vaan ihan omalta pikku liikkeeltä. Saatan mennä myymään, mutten asu lähellä, niin mietin vielä. Bussi 65 menee tosi lähelle ja paljon muita busseja suht lähelle.

Vierailija
57/69 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytämyyjälle pieni koko on hyvä, jos täytyy etsiä omaa kadonnutta tavaraa toisten pöydistä. Tällaisen paikan pöydät jaksaa haravoida läpi.

Monesti ihmiset ottaa tavaraa mukaan ja jättää toisten pöytiin. Kumpulan Helmessä sitä saa myyjänä tehdä paljon: etsiä omiaan tai siivota omasta pöydästä päältä toisten vastaavat liikkuneet rojut pois tieltä.

Vierailija
58/69 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin ja en taida toista kertaa käydä. Kritiikkiä myyjille, että peskää ne vaatteet ennen myyntiin laittoa. Todella oksettavaa kun mm. yhdessä paidassa oli joku kuivunut räkäklimppi. Ja katsokaa että vaatteen koko vastaa sitä mitä lappuun kirjoitatte. Ostin yhden paidan jonka myyntilapussa luki 74 ja pesulapussa olikin 62/68. Henkilökohtaista konkurssia en tästä parin euron hukkaan menemisestä tee, mutta vituttaa sitäkin enemmän.

Tein samalla reissulla pitkästä aikaa kierroksen Kumpulan helmessä, jonkun verran pöytiä tyhjänä. Ei löytynyt mitään ostettavaa, hintapyynnit on joillakin myyjillä karannut liian ylös.

Vierailija
59/69 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävin ja en taida toista kertaa käydä. Kritiikkiä myyjille, että peskää ne vaatteet ennen myyntiin laittoa. Todella oksettavaa kun mm. yhdessä paidassa oli joku kuivunut räkäklimppi. Ja katsokaa että vaatteen koko vastaa sitä mitä lappuun kirjoitatte. Ostin yhden paidan jonka myyntilapussa luki 74 ja pesulapussa olikin 62/68. Henkilökohtaista konkurssia en tästä parin euron hukkaan menemisestä tee, mutta vituttaa sitäkin enemmän.

Tein samalla reissulla pitkästä aikaa kierroksen Kumpulan helmessä, jonkun verran pöytiä tyhjänä. Ei löytynyt mitään ostettavaa, hintapyynnit on joillakin myyjillä karannut liian ylös.

Jos joku pöytä on sottapyttyperheen myyntipöytänä, niin ei se mulle tarkoita, etten mene uudelleen ko. kirpparille käymään. Mut siis joo en itsekään tollaista ostaisi.

Itse olen tältä samalta kirpputorilta ostanut hyvin siistejä, silitettyjä vaatteita ja täysin uudenveroisia lastenkirjoja, ei moitittavaa.

Tänkö takia monilla kirppareilla lukee ohjeissa, että myyntiin saa tuoda vain puhdasta ja ehjää myytävää? Että jos tätä ei julisteta ohjeissa, niin jotkutko raahaa jotain pesemätöntä pyykkiään myyntiin? Käsittämätöntä! 

Ehkä kirpputorin pitäjän pitää olla tiukkana ja laittaa jotain ukaaseja tai laiska jengi tosiaan sitten kantaa paikalle säkeittäin likapyykkiä? 

Vierailija
60/69 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siellä saa pöydän ja rekkitilaa aika edullisesti. Taidan kokeilla, kun täälläkin ollut että hyvin myi.

https://www.facebook.com/61573127589109/posts/122128245440770919/?mibex…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän