Parhaat vinkit ulkonäön murehtimisen lopettamiseen?
En oikeasti jaksaisi kellon ympäri pohtia omaa rumuutta, lukkiutua kotiin ja peilailla itseäni maanisesti eri kuvakulmista jne.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaa sometus. Ja nähdä muita ihmisiä vain livenä.
Ei mulla ole sometilejä. Superkauniita naisia näkee lähiprismassakin.
Ap
Someen luetaan kuuluvaksi myös myös keskustelufoorumit, kuten vauva.fi, Tube ym.
Ei mulla ole sometilejä enkä katso youtubesta muuta kuin opiskeluun liittyviä videoita.
Ap
Kuka on puhunut mitään kostain sometileistä? Keskustelupalstat kuuluvat myös someen, vaikka näihin ei tiliä tarvitakaan.
Sosiaalinen media (eli "some") on yleisnimitys sellaisille verkkopalveluille, joissa ihmiset kommunikoivat ja jakavat omaa sisältöään muiden nähtäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Someen luetaan kuuluvaksi myös myös keskustelufoorumit, kuten vauva.fi, Tube ym.
Ei mulla ole sometilejä enkä katso youtubesta muuta kuin opiskeluun liittyviä videoita.
Ap
Kuka on puhunut mitään kostain sometileistä? Keskustelupalstat kuuluvat myös someen, vaikka näihin ei tiliä tarvitakaan.
Sosiaalinen media (eli "some") on yleisnimitys sellaisille verkkopalveluille, joissa ihmiset kommunikoivat ja jakavat omaa sisältöään muiden nä
Minä olen puhunut nimenomaan sometileistä.
Ap
Ulkonäkönsä kanssa painivat elävät elämäänsä sen mukaan, mitä muut heistä ehkä ajattelevat. Jos maailmassa ei olisi ketään muita, ei olisi mitään ulkonäöstä murehtimisia. Kysymys on siis pohjimmiltaan ihmisen omasta väärästä näkökulmasta ja heikosta itsetunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Sosiaalinen media (eli "some") on yleisnimitys sellaisille verkkopalveluille, joissa ihmiset kom
Someen kuuluu muutakin kuin sellaiset alustat, joissa tarvitaan joku tili.
Ikä auttaa tuohon, ei voisi vähempää enää kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Ikä auttaa tuohon, ei voisi vähempää enää kiinnostaa
Ei se aina auta. Sori ap. Nimim. Melkein 50 ja edelleen suren ulkonäköäni. Itse asiassa koko ajan enemmän kun iänkin vaikutukset ovat alkaneet näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, että näytät nyt kuitenkin paremmalta, kuin 10 vuoden päästä. Katsele vanhoja valokuvia, ja totea asia.
Noh en ole aloittaja mutta ei pidä omalla kohdallani paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkönsä kanssa painivat elävät elämäänsä sen mukaan, mitä muut heistä ehkä ajattelevat. Jos maailmassa ei olisi ketään muita, ei olisi mitään ulkonäöstä murehtimisia. Kysymys on siis pohjimmiltaan ihmisen omasta väärästä näkökulmasta ja heikosta itsetunnosta.
Kumpi oli ensin, muna vai kana? Heikko itsetunto vai rumat kasvot?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaan esim siitä ettei kelpaa ulkonäön takia kumppaneille eikä siten saa ikinä rakkautta ja perhettä.
Ei se murehtiminen lopu vaikka saisikin rakkautta ja perheen. Niin kauan kun ongelma on itsetunnossa, kuten itselläni. Nyt murehdin sitä kuinka kaikki varmaan säälivät mun puolisoa kun sillä on tämän näköinen nainen. Murehdin myös sitä kuinka toinen lapsistani on perinyt minulta ruman piirteeni ja toivon että hänen itsetuntonsa kehittyy normaalisti, ja että hän ei koskaan joudu kärsimään ulkonäkönsä vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea juttu. Veikkaan, että olet keskimääräistä paremman näköinen.
Oletko saanut positiivista palautetta ulkonäöstäsi? Jota et tietenkään usko...
En ole ap, mutta itse en ainakaan ole saanut positiivista palautetta. Haukuista tämä ongelma alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se murehtiminen lopu vaikka saisikin rakkautta ja perheen. Niin kauan kun ongelma on itsetunnossa, kuten itselläni. Nyt murehdin sitä kuinka kaikki varmaan säälivät mun puolisoa kun sillä on tämän näköinen nainen. Murehdin myös sitä kuinka toinen lapsistani on perinyt minulta ruman piirteeni ja toivon että hänen itsetuntonsa kehittyy normaalisti, ja että hän ei koskaan joudu kärsimään ulkonäkönsä vuoksi.
No mutta olet saanut puolison ja perheen. Niiden puutehan on se syy miksi ruma ulkonäkö haittaa elämää, ei sillä ole tekemistä itsekeskeisen joutavan murehtimisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta olet saanut puolison ja perheen. Niiden puutehan on se syy miksi ruma ulkonäkö haittaa elämää, ei sillä ole tekemistä itsekeskeisen joutavan murehtimisen kanssa.
Juurihan sanoin että se murehtiminen ei lopu. Ja sori, ihan yhtä joutavaa ja itsekeskeistä sun murehtiminen on. Rumia ihmisiä on parisuhteissakin enemmänkin kuin minä. Ehkäpä todellinen ongelma ei olekaan ulkonäkösi.
Ala keskittymään muiden ihmisten, erityisesti heikoimmassa asemassa olevien auttamiseen.
Tämä ulkonäkömurhe on itsetunto-ongelma. Myös rumilla on puolisot.
Vierailija kirjoitti:
Osta mopo. Kypärä päässä aivan sama miltä näytät.
Eikö tulisi halvemmaksi ostaa pelkkä kypärä? #Lama-Suomi
Mitä väliä mitä ne muut ehkä ajattelee? Luultavasti jopa ne, jotka piikittelvät muita ulkonäöstä, eivät ole sinuja myöskään oman ulkonäkönsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon varmaan outo, kun en ole koskaan kokenut paineita ulkonäöstä. En meikkaa, mutta toki pidän itsestäni huolta, huolehdin hygieniasta ja että olen siististi pukeutunut, tukka siististi ym.
Mutta se, että miettisin olenko kaunis, ei ole koskaan jaksanut kiinnostaa. Mielestäni kaikki ihmiset ovat kauniita.
Elämässä on niin paljon muuta tärkeämpää kuin ulkonäön pohtiminen.Oletko tullut aina torjutuksi parisuhteista ulkonäön takia? Jos et, niin et tiedä mistä puhut.
Rumuus vaikeuttaa myös ystävyyssuhteiden luomista ja työpaikan saamista mm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon varmaan outo, kun en ole koskaan kokenut paineita ulkonäöstä. En meikkaa, mutta toki pidän itsestäni huolta, huolehdin hygieniasta ja että olen siististi pukeutunut, tukka siististi ym.
Mutta se, että miettisin olenko kaunis, ei ole koskaan jaksanut kiinnostaa. Mielestäni kaikki ihmiset ovat kauniita.
Elämässä on niin paljon muuta tärkeämpää kuin ulkonäön pohtiminen.Oletko tullut aina torjutuksi parisuhteista ulkonäön takia? Jos et, niin et tiedä mistä puhut.
Tottakai tiedän mistä puhun, koska en ole koskaan kokenut ulkonäköpaineita. Olen hyvin tavallisen näköinen ja voihan olla, että joidenkin mielestä olen ruma. Mutta ei minua kiinnosta mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni. Enkä minäkään arvota ihmisiä ulkonäön perusteella
On helpompi olla ottamatta paineita ulkonäöstä, jos on normaalin näköinen.
Vertaa itseäsi vakkapa Riikka Purraan niin voit lopettaa murehtimisen.