Parhaat vinkit ulkonäön murehtimisen lopettamiseen?
En oikeasti jaksaisi kellon ympäri pohtia omaa rumuutta, lukkiutua kotiin ja peilailla itseäni maanisesti eri kuvakulmista jne.
Kommentit (82)
Muuta mitä voit, ja hyväksy se mitä et voi muuttaa.
Varmaan jos kokeilis kiinnittää huomionsa sisäisiin juttuihin ja vähemmän ulkonäköön. Persoonallisuus, sisäinen olemus ja tällaset jutut vois olla hyviä joiden painoarvoa lisätä
Lopettaa sometus. Ja nähdä muita ihmisiä vain livenä.
Voi miettiä kuinka monen muun ihmisen ulkonäköön on viimepäivien aikana kiinnittänyt huomiota niin että olisi jäänyt selkeästi mieleen ne rumat "epäkohdat". Itse aina huomaa omat "epäkohtansa", ei juurikaan muiden.
Ei varmaan auta mikään. Oon jo 44-vuotias ja edelleen murehdin ulkonäköäni ihan päivittäin. Tosin en peilaile itseäni, en oikein pysty katsomaan itseäni edes peilistä. Ja ongelma ovat juuri kasvoni, kroppa on aina ollut ihan nätti, mutta kasvot on olleet teinistä asti kuin suohirviöllä. Häpeän itseäni.
Itse lakkasin huolehtimasta omasta ulkonäöstä, kun ei vaan enää jaksanut kiinnostaa salit, meikit, jatkuva kurniva nälkä, hiustenlaitto jne. Eipä siinä mitään sen kummempaa. Ei ole mennyt elämä huonompaan. Sama työ jne.
Vaikea juttu. Veikkaan, että olet keskimääräistä paremman näköinen.
Oletko saanut positiivista palautetta ulkonäöstäsi? Jota et tietenkään usko...
Polta jointteri ja kuuntele Peter Toshia. Saat hyvät vibat ja unohtuu turhat murheet.
Ala puhua itsellesi kauniisti. Ei väliä jos et aluksi kokisi niin, ajan myötä se muuttuu helpommaksi. Itse olen muuttanut näin suhtautumistani ulkonäkööni ja nykyään hirvittää miten rumasti olen itselleni puhunut mielessäni. Nyt sellainen tuntuisi mahdottomalta. Minussa on jo puolia joista ihan aidosti pidän.
Vanheneminen. Tulee päivä, jolloin ei voisi vähempää kiinnostaa.
Hakeudu terapiaan. Toimintasi ei ole normaalia.
Katso lapsuudenkuvaasi ja mieti pystyisitkö sanomaan nykyisiä ajatuksiasi kehostasi hänelle.
Itellä auttoi taikasienet. Tajusin, ettei ulkonäkö riitä kuvaamaan minua ihmisenä alkuunkaan
Vierailija kirjoitti:
Lopettaa sometus. Ja nähdä muita ihmisiä vain livenä.
Ei mulla ole sometilejä. Superkauniita naisia näkee lähiprismassakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaikea juttu. Veikkaan, että olet keskimääräistä paremman näköinen.
Oletko saanut positiivista palautetta ulkonäöstäsi? Jota et tietenkään usko...
Olen saanut, mutta en usko näitä puheita ollenkaan. Kommentoijat on olleet miehiä, jotka ovat olleet vailla seksiä. Naisten suusta en ole kuullut yhtään positiivista kommenttia, pelkkiä haukkuja vaan.
Ap
Lidlin kassalla vasta kauniita nuoria naisia näkeekin. Miehet taas keskivertoa rumempia.
Vierailija kirjoitti:
Katso lapsuudenkuvaasi ja mieti pystyisitkö sanomaan nykyisiä ajatuksiasi kehostasi hänelle.
Olin lapsena vielä ihan nätti, joten en sanoisi.
Ap
Ajattele, että näytät nyt kuitenkin paremmalta, kuin 10 vuoden päästä. Katsele vanhoja valokuvia, ja totea asia.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jos kokeilis kiinnittää huomionsa sisäisiin juttuihin ja vähemmän ulkonäköön. Persoonallisuus, sisäinen olemus ja tällaset jutut vois olla hyviä joiden painoarvoa lisätä
Ja vieläpä niin, että keskittyy asioihin itsen ulkopuolella: oma ammatti, koulutus, puutarhanhoito, viherkasvit, bingo, kuulantyöntö, poststrukturalistinen kieliteoria, herpetologia, uiminen, villiyrtit -mahdollisuudet ovat rajattomat.
Onko mitään?