Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stereotypioista: Asun Espoossa hyvalla asuinalueella, ja havettaa, etta suhtaudun niin ennakkoluuloisesti huonompituloisten asuinalueisiin.

Vierailija
16.03.2007 |

Etsimme suurempaa asuntoa, mutta minulla on ihan ylipääsemätön kynnys etsiä asuntoa muualta kuin nykyiseltä alueeltamme, vaikka saisimme samalla hinnalla uudemman ja suuremman joltakin vähemmän prestiisiltä alueelta.

Minut kasvatettiin arvostamaan tasa-arvoa ja tasa-arvoista kohtelua ja välttämään stereotyyppistä ajattelua, ja tässä nyt olen: muutama asunto kiinnosti Kaitaalla, Viherlaaksossa ja Lippajärvellä, mutta kun alueiden asukkaiden vuosikeskitulo oli 10000-15000¿ vähemmän kuin nykyisellä alueellani, ajatus muutosta oli pakko hylätä mahdottomana.

Onko muita, joita asuminen alemman tuloluokan asuinalueella jollain tavalla " pelottaa" , vaikkeivat ne alueet ollenkaan olisi mitään ns. ongelma-alueita?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kuinka rahvaanomaista! Pitääkö hienojen rouvien ajaa sillä citymaasturillaan sieltä korvesta peräti Hgin keskustaan päästäkseen arvolleen sopiville shoppailupaikoille?

Vierailija
22/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

e muillakin! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan, mutta välillä tulee ihan mieleen 90-luvun alun hääpeli, jossa huudettiin: " MINUN MIEHENI" . =)

Vierailija
24/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asun nyt ulkomailla joten lähion valintaan vaikutti enemmän matka tyopaikkaan. Ulkopuolisena se on vaikeampaa tietää mikä minkin sisäpiirin mukaan on se parempi asuinalue.

Suosittelen ilmanmuutosta. Siis muuttoa pois Espoosta.

Minkätakia asua koko ikä siinä paikassa missä olet nyt jo asunut?

Vierailija
25/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoin kuvailla miten ihanalta paikalta Espoo nyt tuntuu! Todellakin, osaan arvostaa paikkaa aivan toisella tavalla kuin ennen.

t. Westendiläinen

Vierailija
26/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme tällä hetkellä kaupunkimme kurjimmalla asuinalueella (siis jos tulotasolla mitataan, muita hyviä puolia tässä on kyllä mm. sijainti) ja viihdymme täällä tosi hyvin. Meillä on ihanat naapurit tässä kerrostalossa, he tulevat meille lapsenvahdiksi ja oikein kilpaa pyytelevät lapsiamme heille hoitoon, kutsuvat kahville, kesät istutaan kaikki yhdessä pihalla jne. Muutenkin tykkäämme alueesta, olen tutustunut paikallisiin muutamaan äitiin ja sovimme leikkitreffejä, tästä on lyhyt kävelymatka joka paikkaan jne. Olemme huomattavasti varakkaampia kuin ihmiset täällä keskimäärin, vaan eipä tuo ole haitannut.

Nyt ostimme kuitenkin ok-talon kaupungin hienostoalueelta. Muuttaminen tuntuu ihan tyhmältä, vaikka on kiva saada oma talo niin en millään raaskisi jättää tätä ihanaa paikkaa. Näen silmissäni vain nirppanokkaisia hienostomammoja, nyrpeitä naapureita ym. Kai tässäkin olisi aika vähän laajentaa maailmankuvaa.

Vierailija
27/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tienata paljon mitään, mieheni ja minä.

Kolme lasta on, onnea riittää, ja kaikki tämä ihan riippumatta kenenkään toisen tulotasoista sun muista.

Eri asiat ovat eri ihmisillä tärkeitä, mutta minä en voi kuin naureskellen ihmetellä tätä ketjua. Aika touhua...

Vierailija
28/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni tuttavilla on talo siellä hyvällä paikalla merenrannalla, ongelmana vaan lasten (ala-asteella) kannalta on se että tontit ovat isoja ja kavereiden luo tulee kohtuuttoman pitkät matkat. Lapset (tyttö ja poika) ovatkin kovin yksinäisiä.

Vierailija
29/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttu on muuallakin kuin Espoossa, tosin vain ulkomailla (Tanskassa, Saksassa, Sveitsissä ja Yhdysvalloissa), mutta ongelma onkin siinä, kun kaikki sukulaiset ja kaverit asuu tässä lähellä, niin mihinkäs täältä muuttaisi. Nyt on isovanhemmat lähellä meitä.

Jos olisin maalta kotoisin, muuttaisin /asuisin mieluusti muuallakin kuin Espoossa esim. kotipaikkakunnallani (mikä se olisikaan) tai vaikka Lahdessa tai Tampereella, miksen vaikka Porvoossa ;o)

Terv. se viherlaaksolainenVierailija:

itse asun nyt ulkomailla joten lähion valintaan vaikutti enemmän matka tyopaikkaan. Ulkopuolisena se on vaikeampaa tietää mikä minkin sisäpiirin mukaan on se parempi asuinalue.

Suosittelen ilmanmuutosta. Siis muuttoa pois Espoosta.

Minkätakia asua koko ikä siinä paikassa missä olet nyt jo asunut?

Vierailija
30/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten oli vielä tosi tärkeää, että meidän valmistumassa olevassa uudessa omakotitalossa on kaikki täydellistä ja harkittua.

Sitten sain puhelinsoiton jossa kerrottiin, että läheinen sukulainen on kuollut ylättäin epäselvissä olosuhteissa...

Olen aina SANONUT, että yks lysti missä sitä asuu kunhan kaikilla perheessä on oikeasti hyvä olla. Nyt mä tän kaiken jälkeen tajuan sen todella, että niin se on. IHAN SAMA MISSÄ JA MITEN ASUU KUNHAN IHMISILLÄ PERHEESSÄ ON HYVÄ OLLA.

Vierailija
31/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapsuuden maisemiin) ja muutimme ns. spurgualuelle koska emme saaneet nopeasti mistään vuokra-asuntoa (olemme työnantajani vuokra-asunnonssa). Tämä alue on todella rauhallinen, paljon on rauhoittunut niistä ajoista kun asuin tässä kaupungissa viimeksi. Emme ole häiriintyneet yhtään täällä mutta emme me silti tältä alueelta omaa osta kun sen aika tulee.

Vierailija
32/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja(FM), väitellyt tutkija (MD PhD), sosiaalityöntekijä (valt. maist.), kirjastonhoitaja (FM) on hän sinusta huono ihminen, koska on alipalkattu.

Haluat naapuriisi vain kaupallisen ja teknisen alan edustajia.

Vierailija
33/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun menemme katsomaan asuntoa, asunto voi olla kiva, siisti jne. Alue vaan mättää. En ole ole koskaan ollut huono-hyvä asuinalue puolestapuhuja, mutta " jouduttuamme" tänne, emme näköjään osaa lähteä pois täältä.

Oikein tympii itseä, kun menemme asuntonäyttelyyn ja asunto olisi juuri meidän näköinen, emmekä voi saada asuntoa, koska se on väärällä alueella. Huoh! Ei vaan kai uskalla ottaa enää riskiä asuinalueesta, mikäli ei viihtyisikään ja alue olisikin rauhaton.

Vierailija
34/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa oli aika paljon kaupungin vuokra-asuntoja, ja siten kai matalatuloisempia. Alue oli kyllä rauhallinen ja hyvämaineinen. Ei se tuloluokka mitään takaa. Ja minusta joillain korkeatuloisten asuinalueella vaikuttaa olevan aika ikävä meininki, esimerkkinä se, että äidit nyrpistelevät nenäänsä vieraan lapsen kierrätystoppahaalarille. En halua asua sellaisessa ilmapiirissä, ja haluan, että lapseni oppivat tuntemaan monenlaisia ihmisiä.

Meidän perheellä vuositulot ovat n. 112 kiloeuroa.

Vierailija
35/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että alueella voi asua vaikka siellä olisi matalatuloisempia, kunhan nyt kuitenkin on se akateeminen koulutus ;)

Vierailija
36/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä voi ihminen asua, ei sillä ole väliä missä asuinalueella siellä asuu.

T. ex-helsinkiläinen, jolla on sellainen ongelma, että ajattelee oikeesti pk-seudulla asuvien olevan niin tyhjäpäistä sakkia, että luokittelee koko alueen slummiksi.

Vierailija
37/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haluaisi muuttaa alueelle, jossa on VAIN kaupungin vuokrataloja, mutta jos sekaisin on omistusasuntoja ja vuokrataloja, ei sillä mielestäni ole enää merkitystä. Noille vuokrakasarmeille en haluaisi muuttaa siksi, koska niissä asuu enemmän levotonta väkeä. En tarkoita, että kaikki kaupungin vuokra-asunnoissa asuvat olisivat spurguja, mutta usein on niin, että densat eivät yksityisiin tai vuokrafirmojen asuntoihin pääsee, ja kun heidätkin on johonkin asutettava, on osoitteena sitten kaupungin vuokrakämppä.

Toisaalta, mielummin minä ottaisin naapurikseni yli viisikympppisen alkoholisoituneen harmittoman miehen, kuin joka viikonloppu bileitä pitävän kolmikymppisen it-sinkkumiehen.....

Vierailija
38/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se näkyy se alueen ' hyvyys' . Onko esim. paikallinen yläaste levoton, mallia eläintarha, jossa opiskelu on lähinnä vitsi, ja poika joka uskaltaa viitata tunnilla, on automaattisesti nössö.

Näitä asioita ajattelen todella paljon itse: asuinalue on ok, mutta yläasteella on ikävä fiilis, joka ei johdu opettajakunnasta, vaan ' asiakkaista' . Pitäisikö yrittää saada oma lapsi kaukana sijaitsevaan rauhallisempaan kouluun, ja minkälaisia ongelmia siitä sitten seuraa?

Vierailija
39/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei siellä voi ihminen asua, ei sillä ole väliä missä asuinalueella siellä asuu.

T. ex-helsinkiläinen, jolla on sellainen ongelma, että ajattelee oikeesti pk-seudulla asuvien olevan niin tyhjäpäistä sakkia, että luokittelee koko alueen slummiksi.

Vierailija
40/52 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän ne voi olla jatkuvat juhlat pystyssä? Sillä it- tyypillä vain viikonloppuisin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi