Siis oikeastiko hallitus kuvittelee että kaikki työttömät ovat työttömiä omasta tahdostaan?
Koska taas on suunnitteilla uusia kiristyksiä työttömille. Miten se muka mitään auttaa kun työpaikkoja ei ole? Miksi ei ennemmin painosteta yrityksiä palkkaamaan työntekijöitä?
Se toimisi paremmin kun työttömien uhkailu. Työttömyystuki on 595e/kk. Miksi kukaan haluaisi olla työtön vapaaehtoisesti? 20 vuotta sitten tuolla summalla ehkä pärjäsi mutta ei enää nykypäivänä!
Kommentit (88)
No niin se on. Työkkärissä ne sanoi että töihin pääsee heti kun hakee ja työkkärin täti antoi 5 lappua jossa oli työpaikat minne piti hakea. Hain kaikkiin ja ei pyydetty edes haastatteluun. Sitten kahteen paikkaan lähetin vielä sähköpostia jossa sanoin että työkkärin virkailija oli sanonut että pääsen töihin heti. No sieltä yhdestä firmasta soitettiin työkkäriin ja oli kuulemma ollut kuumana sen takia. Sitten se työkkärin virkailija soitti minulle ja oli kuumana ettei ollut luvannut töitä mutta sanoin että minulla oli puhelimessa nauhoitus koko tapaamisen aikana päällä joten tiedän mitä sanoit. Akka meni aika hiljaiseksi ja sanoi että päättää puhelun. Lähetin sille vielä sähköpostia ja sinne oma asiointi palveluun tuli vaan ettei ole velvollisuuksia. Toisenkin kerran olen nauhoittanut työkkärin tapaamisen ja minulla oli mikrofoni ihan takissa kiinni ja sanoin että nauhoitan keskustelun. Se keskustelu ei kauaa kestänyt.
Kun työtön voi perustaa sen yrityksen ja ruveta työnantajaksi itselleen, sitten näkee mitä se palkanmaksu vaatii. Ei se raha ihan itsekseen tule.
Tietenkin luulevat, tai oikeastaan uskovat.
Ei ne mitään kuvittele. Kyse on spinnauksesta jolla k*setetaan tyhmät oikeistoäänestäjät halveksimaan työttömiä, kun pitäisi kyseenalaistaa hallituksen politiikkaa sen sijaan.
Voisiko lakisääteisesti vähentää työaikaa niin että työnantajien on pakko palkata enemmän työntekijöitä?
Tämä tilannehan on mahdoton. Työlliset tekevät työtä loppuun palamiseen asti ja samaan aikaan osa työkykyisistä elää kokonaan ilman työtä vuosikausia. Tasapainoa kaivataan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Kun työtön voi perustaa sen yrityksen ja ruveta työnantajaksi itselleen, sitten näkee mitä se palkanmaksu vaatii. Ei se raha ihan itsekseen tule.
Tuote tai palvelu on huono ja/tai hinnoiteltu väärin, jos kauppa ei käy. En oikein jaksa uskoa, että jokainen yrittäjä edes haluaisi työllistää muita kuin itsensä.
Kannustaisin kyllä mielenilmauseen "haluamme työtä" -kylttien kera.
Kun olin opiskellut merkonomiksi vuoden niin työkkäristä tuli kirje ettei minulla ole oikeutta opiskella työttömyysrahalla ja se katkee jos jatkan opiskelua. Aikaisemmin olin saanut luvan opiskella. Tein valituksen eduskunna oikeusasiamiehelle ja ei mennyt läpi. En saanut jatkaa opiskelua joten olen sitten ollut työtön ja opiskelu jäi kesken.
Mulla ei oikeasti ole aavistustakaan miten ja mistä saisin töitä jos en olisi suhteiden kautta saanut :(
Olen kyllä ahkera mutta en ikinä ole ollut työhaastattelussa muuta kuin sitä kautta että joku tutuntutuntuttu. ...ikinä en ole kirjallisiin hakemuksiin saanut sellaista vastausta että olisin päässyt työhaastatteluun asti. Ja missään ei kyllä oikein kävellä töihin, olen jopa yrittänyt!
Vierailija kirjoitti:
Niin meinasit että Suomeen voi perustaa 300 000 kannattavaa yritystä?
EK taustalla nykyhallituksella - tahtotila viedään läpi - maksoi mitä maksoi.
Tällä aiheutettiin nykyhallituksen itsensä tekemä lama, mutta samaan malliin jatkavat. Haluavat veronmaksajien rahat verovapaina osinkoina ja pois muilta.
Kelpaa Pörriäisen omistajana olla kun miljardit valutetaan suoraan veronmaksajien kukkaroista. Tätä on äärioikeistolaisuus - harvain etujen ajamista kansalaisten kustannuksella.
Sillä ei ole merkitystä. Suomen pitää säästää jotenkin. Perusta toki yritys ja rupea työllistämään ihmisiä, sitä tarvitaan.
Hallitus ei oikein voi vaikuttaa taloudelliseen tilanteeseen. Venäjän sota luultavasti vaikuttaa meihin niinkin, että Suomi nähdään maariskinä =>ulkomaalaiset yritykset eivät uskalla investoida tänne, vaan mieluummin vaikkapa Ruotsiin tai Tanskaan, mihin nähden me olemme mukava puskuri. Meidän pitäisi kyllä saada tuosta puskuriasemasta jotain hyvitystä EU:lta.
Eivät vaan oikeasti halua myöntää että tarvitaan runsaasti epätoivoisia työttömiä että voidaan polkea palkat ja rikkaat pomot saavat firmoihinsa orjat tekemään paskaduunit.
Jokainen voi perustaa oman yrityksen ja työllistää itsensä, esim parturointi, leipomo tai meikkaus yrityksen voi perustaa kotiinsa ja välineet ei montaa kymppiä maksa, somessa voi markkinoida ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuten itsekin sen sanot ei se raha itsekseen tule, jos tulee ollenkaan. Yrityksen perustaminen on suhthelppo osuus tuossa, asiakkaiden haaliminen onkin sitten se vaikeampi.
Jos asiakkaita olisi jo valmiiksi yrityksen perustaminen olisikin melko riskitöntä.
"Koska taas on suunnitteilla uusia kiristyksiä työttömille. Miten se muka mitään auttaa kun työpaikkoja ei ole?"
Auttaa se siinä, että vähemmän verorahoja menee työttömyystukiin.
Vierailija kirjoitti:
"Koska taas on suunnitteilla uusia kiristyksiä työttömille. Miten se muka mitään auttaa kun työpaikkoja ei ole?"
Auttaa se siinä, että vähemmän verorahoja menee työttömyystukiin.
Näkyy toimeentulotuen hakemusten nousussa. Eli silti menee verorahoja tukiin sillä pitäähän ihmisten saada elettyä edes jotenkin.
Työnantajan tärkein velvollisuus työntekijää kohtaan on palkanmaksu ja palkka jolla tulee toimeen ilman sosiaalietuuksia. Näitä halukkaita ei tunnu olevan missään vaikka työvoimapula on hyytävä. Olisiko syytä alkaa kannustamaan ( = rankaisemaan ) hallituksen toimesta myös tyhjäntoimittavia työnantajia?