Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis oikeastiko hallitus kuvittelee että kaikki työttömät ovat työttömiä omasta tahdostaan?

Vierailija
18.04.2025 |

Koska taas on suunnitteilla uusia kiristyksiä työttömille. Miten se muka mitään auttaa kun työpaikkoja ei ole? Miksi ei ennemmin painosteta yrityksiä palkkaamaan työntekijöitä?

Se toimisi paremmin kun työttömien uhkailu. Työttömyystuki on 595e/kk. Miksi kukaan haluaisi olla työtön vapaaehtoisesti? 20 vuotta sitten tuolla summalla ehkä pärjäsi mutta ei enää nykypäivänä!

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun aloituksesta unohtui mainita se että ton työttömyyskorvauksen päälle saa vielä lähes 1000€/kk puhtaana käteen + lähes kaikki laskut maksetaan.

Mistä sulla on tää kuvitelma? Tuohon voi saada asumistuen joka on Max muutama satanen , itselläni 299€.. ja sitten voi saada toimeentulotukea mutta vaihtelee hyvin suuresti ne summat jos sitä sattuu saamaan, reseptilääkkeet voi saada maksusitoumuksella , sähkölasku joo maksetaan mutta siinäkin on joku katto tais olla joku 46€ yksinasuvalla .. että en nyt mitään tonnia näistä perusjutuista saa.. itse saan  tällä hetkellä 1082 e yhteensä kun nämä kolme asumis-toimeentulo- työttömyysturva lasketaan yhteen 

Vierailija
42/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuvitelmaa. Kaikkiha tuon tietää, etteivät lusmut vassurit viitti ottaa ittiään ahkerten, isämmaallisten persujen tavoin itteään niskaóosta kiini ja MENNÄ töihin. Kelan visakortilla vaan kaliaa ostetaan ja vaan pussikaupalla ilmaasta ruokaa jonoosta kärrätään.

Olisipa Valkoinen Perus-Suami ja pummeille irtolaislaki !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun aloituksesta unohtui mainita se että ton työttömyyskorvauksen päälle saa vielä lähes 1000€/kk puhtaana käteen + lähes kaikki laskut maksetaan.

Nyt saat kyllä kertoa että mistä sellaisen summan saa?

Tt tuki, asumistuki ja työttömyystuki on ton verran jos asut Helsingissä

Sinä olet työtön ja asut helsingissä?

Vierailija
44/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan 10 vuotta töissä työkkärissä ja olen vakaasti sitä mieltä, että suurin osa työttömistä haluaa olla työttöminä. Kyllä siinä ennätti kuulla kaikki mahdolliset tekosyyt sille, miksi töihin ei voi mennä tai miten ihan kohta allekirjoitetaan työsopimus, joten just nyt ei voi edes harkita muuta.

Oikeastaan ainoat töitä oikeasti etsivät oli vastavalmistuneita ja YT-neuvottelujen takia työnsä menettäneitä. Kaikista muista tuli tunne, että he kokivat työnhaun vaatimisen olevan kiusaamista.

Vierailija
45/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuvitelmaa. Kaikkiha tuon tietää, etteivät lusmut vassurit viitti ottaa ittiään ahkerten, isämmaallisten persujen tavoin itteään niskaóosta kiini ja MENNÄ töihin. Kelan visakortilla vaan kaliaa ostetaan ja vaan pussikaupalla ilmaasta ruokaa jonoosta kärrätään.

Tuo on paha harha  että töihin voisi noin vain mennä. Kannattais jutella jonku psykiatrin kanssa. Töihin mennään vasta sen jälkeen jos joku työnantaja palkkaa. 

Vierailija
46/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä perheellisillä mutta ei yksinasuvana. Saako edes tt  tukea yhtään jos saa työttömyystukea.Epäilen vahvasti.

Kyllä saa toimeentulotukea kun on työttömänä .. tietenkin se pitää itse hakea / tai laittaa oman tietonsa siihen kela laskuriin.

Vierailija
47/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa saa hakea puoli kassillista vanhentunutta ruokaa. Leipää, rasvaton maito, jogurttipurkki ja kasviksia muutama kappale.

Vierailija
48/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sulla on tää kuvitelma? Tuohon voi saada asumistuen joka on Max muutama satanen , itselläni 299€.. ja sitten voi saada toimeentulotukea mutta vaihtelee hyvin suuresti ne summat jos sitä sattuu saamaan, reseptilääkkeet voi saada maksusitoumuksella , sähkölasku joo maksetaan mutta siinäkin on joku katto tais olla joku 46€ yksinasuvalla .. että en nyt mitään tonnia näistä perusjutuista saa.. itse saan  tällä hetkellä 1082 e yhteensä kun nämä kolme asumis-toimeentulo- työttömyysturva lasketaan yhteen 

Jep, ja jos vielä ansiosidonnainen työttömyyskorvaus ja oma asunto, niin et saa kumpaakaan. Minulla on ansiosidonnainen 1300, ja siitä pitää maksaa kaikki. 

Vierailija
49/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin opiskellut merkonomiksi vuoden niin työkkäristä tuli kirje ettei minulla ole oikeutta opiskella työttömyysrahalla ja se katkee jos jatkan opiskelua. Aikaisemmin olin saanut luvan opiskella. Tein valituksen eduskunna oikeusasiamiehelle ja ei mennyt läpi. En saanut jatkaa opiskelua joten olen sitten ollut työtön ja opiskelu jäi kesken.

Väitätkö ettet ole minnekään muka töihin kelvannut ilman merkonomin papareita. Luuletko että joku uskoo tota soopaa. Mikset ole opiskellut amiksessa jotain alaa minkä työkkärikin hyväksyy? Lähäri, laborantti, putkimies, logiistiikka- tai varastoala esimerkiksi. Kaikkiin töihin ei edes vaadita koulutusta. Kyllä toi on ollut oma valinta maata työttömänä kotona. Hyllyttäjäksi, varastoon tai tehtaalle pääsee ilman tutkintoakin. Niin minäkin jouduin noihin paikkoihin tyytymään kun en enää viiskymppisenä omalle alalle kelvannut. Mulla on sentään kaksi korkeakoulututkintoa. Olen itse mieluummin työelämässä ja maksan oman elämisen kuin  odottelen tukia tilille kuin kuuta nousevaa. 

Vierailija
50/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan 10 vuotta töissä työkkärissä ja olen vakaasti sitä mieltä, että suurin osa työttömistä haluaa olla työttöminä. Kyllä siinä ennätti kuulla kaikki mahdolliset tekosyyt sille, miksi töihin ei voi mennä tai miten ihan kohta allekirjoitetaan työsopimus, joten just nyt ei voi edes harkita muuta.

Oikeastaan ainoat töitä oikeasti etsivät oli vastavalmistuneita ja YT-neuvottelujen takia työnsä menettäneitä. Kaikista muista tuli tunne, että he kokivat työnhaun vaatimisen olevan kiusaamista.

Kukin saa olla sitä mieltä mitä haluaa. Itse vakaasti sitä mieltä että valtaosa ei halua olla työttöminä. Pitäis keksiä keinoja miten työnantajat palkkaisi paremmin työttömiä. Nykyään yksi ongelma on se että valtaosa työnantajista eivät halua työttömiä palkata.

Vierailija
51/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä saa olla todella tyhmä jos kuvittelee että kaikki ovat työttömiä omasta tahdostaan. Sellaista ihmistä kohtaan kaikki vähäinenkin  arvostus katoaisi saman tien. Fakta on että reilu vähemmistö on työttömiä omasta tahdostaan.

Tuollaisia ovat lähinnä vain ne pahimmat sossun luukulla pyörivät nistit ja elämäntapajuopot.

Vierailija
52/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan tärkein velvollisuus työntekijää kohtaan on palkanmaksu ja palkka jolla tulee toimeen ilman sosiaalietuuksia. Näitä halukkaita ei tunnu olevan missään vaikka työvoimapula on hyytävä. Olisiko syytä alkaa kannustamaan ( = rankaisemaan ) hallituksen toimesta myös tyhjäntoimittavia työnantajia?

Juuri näin. Ongelma enemmänkin on palkanmaksuhaluttomat työnantajat kuin työhaluttomat työttömät.

Mikä tahansa työpaikka, missä työtään vastaan saa kohtuullisen (mieluummin hyvän) korvauksen, ei jää ilman työntekijöitä.

Vierailija
53/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa saa hakea puoli kassillista vanhentunutta ruokaa. Leipää, rasvaton maito, jogurttipurkki ja kasviksia muutama kappale.

Ruokakassin saa hakea ihan kuka tahansa, myös työssäkäyväkin. Ei tuo ole mikään työttömien yksinoikeus. Sinne vaan jonoon, jos käy kateeksi. 

Vierailija
54/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun työtön voi perustaa sen yrityksen ja ruveta työnantajaksi itselleen, sitten näkee mitä se palkanmaksu vaatii. Ei se raha ihan itsekseen tule. 

Jokainen älyllisesti normaali TIETÄÄ, että työttömänä on aika paljon myös entisiä yrittäjiä. Sellainen joka ei sitä tiedä on lapsi tai muuten vain tyhmä. 

Vierailija
55/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä saa olla todella tyhmä jos kuvittelee että kaikki ovat työttömiä omasta tahdostaan. Sellaista ihmistä kohtaan kaikki vähäinenkin  arvostus katoaisi saman tien. Fakta on että reilu vähemmistö on työttömiä omasta tahdostaan.

Tuollaisia ovat lähinnä vain ne pahimmat sossun luukulla pyörivät nistit ja elämäntapajuopot.

Ei ne ole työkunnossakaan. Kun sä olet ollut syvällä riippuvuudessa vuosia niin ei se pää pelaa siihen malliin että näistä tulisi edes työkuntoisia. Olen vähä sitä mieltä muutenkin mitä väliä oletko ns työhaluton jos et ole edes sellanen jota palkattaisiin. Pitäiskö jotenkin vaan ulkokultaisista syistä sanoa haluavansa töihin.. 

Vierailija
56/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis työmarkkinatuki on noin 590€, helsingissä yksin asuvan asumistuki 715 (hyväksyttävät asumismenot) josta omavastuun jälkeen jää 500,50 euroa. Erotus 214,50 maksetaan toimeentulotukena. Yhteensä tuo summa on siis 1 305€. Lisäksi maksetaan kohtuullinen sähkö ja vesi jos eivät kuulu vuokraan. Tämä siis Helsingissä.

Vierailija
57/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä perheellisillä mutta ei yksinasuvana. Saako edes tt  tukea yhtään jos saa työttömyystukea.Epäilen vahvasti.

Kyllä saa toimeentulotukea kun on työttömänä .. tietenkin se pitää itse hakea / tai laittaa oman tietonsa siihen kela laskuriin.

TT-tuki on se viimeisin tukimuoto eikä sitä todellakaan anneta helposti. Eikä todellakaan kaikille hakijoille. Suurin osa hakijoista, osalla jopa oikea tarve ja kaiken järjen mukaan pitäisi sitä saada, ei tt-tukea koskaan saa. Se on joku kummallinen harhaluulo että työttömälle maksettaisiin kaikki ja rahaa tulis ovista ja ikkunoista. Yksikään tuntemistani työttömästä jolla on työhistoriaa takana ei saa kuin joko ansiosidonnaista tai perus työttömyyskorvausta. Enää ei saa edes asumistukea jos on erehtynyt ostamaan oman asunnon. Huom! asumistukeen ei omistusasunnosssa ole koskaan huomioitu kuin vastike ja joskus lainankorot. Tuen määärä siis kymmejä, ehkä satanen.

Vierailija
58/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia laskuja ei todellakaan makseta edes toimeentulotuen saajille. Eikä työmarkkinatuen päälle saa mitään, jos on työssä käyvä puoliso tai vähänkin omaisuutta. 

Suurin osa työttömistä on nimenomaan niitä työttömiä, joiden ainoa tuki on se työttömyyskorvaus, jonka suuruus vaihtelee sen mukaan mitä on tehnyt ennen työttömyyttä.  Pitkäaikaistyöttömyys ei vielä riitä toimeentulotukeen. Jos on vaikka homeinen rintamamiestalo Perähikiällä, se pitää myydä ensin ennen kuin mitään muita tukia voi saada. Ei sillä ole väliä onko sille ostajia vai ei, silti pitää myydä ensin.  Jos myy liian halvalla, voidaan tehdä arvio siitä että on myyty pimeänä ja verottaja mätkäisee arvioverotuksen eikä tukea edelleenkään saa.  

Vierailija
59/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika outoa että irtisanottu työntekijä syyllistetään vaikka työnantajassa on vikaa. Tästä opin sen että älä ikinä osta suomessa valmistettua tuotetta jos ei ole pakko

Vierailija
60/88 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että kokemuksesi on ihan oikea. Viimeisten 10 vuoden aikana on nähty nousukautta ja työvoimapulaa, joten työhaluisille on ollut aika hyvin töitä, ja pitkäaikasityöttien aktivoiminen töihin on varmasti ollut iso haaste. Ehkä heidän kaikkien oikea paikka ei edes olisi työkkärin asiakkaina. Mutta nyt tilanne on muuttunut, ihan viimeisen vuoden aikana on ollut todella paljon yt-neuvotteluita, moni on menettänyt työpaikkansa. Työttömien määrä on kasvanut, ja uusissa työttömissä on paljon niitä, jotka haluavat töihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi