Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hylätyistä äänistä: miten on mahdollista, että leima puuttuu niin monesta?!

Vierailija
18.04.2025 |

Onko joku yrittänyt masinoida extralappuja sinne? 

Siis kun se leimaus on hyvin simppeli, mutta oleellinen osa prosessia. Äänestäjä katsoo, kun leimataan ja toinen toimitsija katsoo, kun leimaaja leimaa. MITEN tää muka voi jäädä välistä?

Täytyy liittyä ennakkoäänestykseen, kun säätöä niiden kuorten kanssa, mutta kyllä se siinä yhtä elimellisesti kuuluu prosessiin. 

Ymmärtöisin muutama virhettä, mutta noin monta. Nää on toimitsijan virheitä. Miten on mahdollista? Vai onko joku idiootti toimitsija sitten yrittänyt väkertää sinne väliin koko ajan omia lappuja, toki sillpinhan hän ois voinu leimatakki ne?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on kyllä tosi epäilyttävää meininkiä satoja leimaamattomia jos löytyy ,niin alkaa olla tahallista sabotaasia.

omalla paikkakunnalla oli hyvä neuvonta jne leimauskin toimi hyvin.onko laput ollu uurnassa ennen äänestystä.laitettu uunaan äänestyksen jälkeen ?mitä hittoa?

Vierailija
62/68 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ohje, että persujen lappuja ei leimata.

Niin kaikki nää tällaset jutut tulee selvästi tyypiltä, joka ei ole ikinä äänestänyt. Joko ikänsä tai asenteensa vuoksi.

Eli ei tunne koko tilannetta käytännössä yhtään. Niinku nyt joku tietäis mitä toiset äänestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt on kyllä tosi epäilyttävää meininkiä satoja leimaamattomia jos löytyy ,niin alkaa olla tahallista sabotaasia.

omalla paikkakunnalla oli hyvä neuvonta jne leimauskin toimi hyvin.onko laput ollu uurnassa ennen äänestystä.laitettu uunaan äänestyksen jälkeen ?mitä hittoa?

Just tällasten vuoksi vaalilautakunta paikan päällä koostuu aina kahden eri puolueen väestä. Ettei siellä oo ikinä pelköstään yhtä ja samaa porukkaa heilumasss.

Vierailija
64/68 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitaanko näitä niinku ihan poliisitasolla? Toivottavasti. Se on niinku täällä on sanottu, että sehän on tarkkaan laitettu ylös, kuinka monta minkäkinlaista ääntä miltäkin paikalta tulee. Ja kuka niitä ollut hoitamassa. 

Vierailija
65/68 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei ei niitä leimaamattomia nyt NIIN hirveesti ollutkaan, tääl ne lukumäärät:

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011178123.html

Lopulta enemmän alkoikin mua kiinnostaa tuo, että lähes 2500 ääntä annettu muille kuin oikeille vaalilipuille? Mistä siinä voi olla kyse? Jotkut tehtailleet ääniä eikä tollaiseen käytönnössä pystyis kuin vaalitoimitsija itse tai sitten todella outoa menoa kopin tienoilla?

Jälleen, poliisille töitä.

Mut pitäis kattoo jos ne leimattomatkin on just yhdessö/kahdessa paikassa eli esim siellä Tampereen vaalipistellä, mistä tässö kirjoitettiin.

Vierailija
66/68 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö. Mistä kukaan toimitsija tietää, mitä vieras äänestäjä äänestää???!!!

Ääliö!!! Meillä päin ainakin toimitsijat katsoivat!!! Tai ainakin minun äänestyslaput vilkaistiin siinä minun silmien edessä

Tää on NIIN trolli. Tän on kirjottanu tapaus, joka ei tiedä miten äönestetään, että mitä äänestyspaikalla tapahtuu. Tuota siellä ei tapahdu koskaan. Huomaat sen sitten joku päivä kun täytät 18.

Vierailija
67/68 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallassa oleva vihervasemmistolainen eliitti väärensi vaalit!

Vierailija
68/68 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 

Lopulta enemmän alkoikin mua kiinnostaa tuo, että lähes 2500 ääntä annettu muille kuin oikeille vaalilipuille? Mistä siinä voi olla kyse? Jotkut tehtailleet ääniä eikä tollaiseen käytönnössä pystyis kuin vaalitoimitsija itse tai sitten todella outoa menoa kopin tienoilla?

Ok, täällä kerrotaan mitä just tuolla tarkoitettiin. Sitä, että ihmiset sekoittaneet ne laput keskenään.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011178123.html

Todellakin seuraavan kerran pitää olla kaks aivan eri muotoista lappua. Kun selkeesti eri värisyys ei riittänyt.

Lapussa luettava selkeästi siellä sisäpuolella, kumpi vaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän