HSL:n lipuntarkastajat joutuivat kaasuttamaan riehuvan matkustajan
Kuka julkisia haluaa käyttää, kun matkustaminen on näin turvatonta? Koskaan ei voi tietää osuuko tuollainen sinun kohdallesi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9d11ae86-f2ad-4934-81bc-1a7574caf7e1
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kuvaaja samaa rotua edustava tai sitten joku vassari. Bussissa ei edes istunut kuin muutama henkilö ja osalla oli vielä rotuperäinen tukkakin. Eli luonnollisesti puolustavat omaa viiteryhmäänsä. Bussissa on kuitenin kamera josta riehuminen paljastuu. Jos kävi tarkastajaan kiinni niin se on poliisijuttu. Aina.
Kuvauskin alkoi kätevästi vasta siinä vaiheessa, kun tarkastaja jo sumutti. Uskon, että tilanne on eskaloitunut jo aiemmin.
Nyt yritetään väkisin työllistää ja vartijoina vankilakundeja ym Pääasia että näyttää tilastoissa hyvältä. Mutta kaikki ei vaan sovi asiakaspalveluun
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa että saako tavan kulkija puolustaa itseään fyysisesti jos aiheetta tarkastaja/vartija käy käsiksi?
Miksi tarkastaja tai vartija kävisi aiheetta käsiksi? Olen 6-kymppinen ja niin ei ole ikinä käynyt omalla kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Nyt yritetään väkisin työllistää ja vartijoina vankilakundeja ym Pääasia että näyttää tilastoissa hyvältä. Mutta kaikki ei vaan sovi asiakaspalveluun
Henkilö, jolla on rikosrekisteri, ei pääse vartijaksi.
Alakose! Manetu mita! Manetu mitaa!
Olen nähnyt metrovaunussa tehtävän ihan avoimesti huumekauppaa.
Mikä uutinen tämä on että sekava ja väkivaltainen rauhoitetaan jotenkin? Ihan oikein toimivat tarkastajat, ja olen erittäin tyytyväinentämmöseen toimintaan.
Ja sitten koko bussi alkoi taputtamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa että saako tavan kulkija puolustaa itseään fyysisesti jos aiheetta tarkastaja/vartija käy käsiksi?
Miksi tarkastaja tai vartija kävisi aiheetta käsiksi? Olen 6-kymppinen ja niin ei ole ikinä käynyt omalla kohdallani.
Näyttää olevan niillä tapana
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6ee9465d-82cd-46ee-b673-84125656e381
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minuun tai ystävänääni käy tarkastajaurpo käsiksi, niin sen jälkeen painitaan ja veri lentää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suljetussa paikassa ei tarvitse sumuttaa kaasua. Moni tukehtuu jo toisten hajusteistakin.
Joopa joo, et ikinä huutelisi noin tyhmiä jos joku pummi kävisi sinun päällesi lyönnein ja potkuin.
Videossa näkyy miten vartija käy matkustajaan käsiksi.
Mustatakkinen mies, joka tönii ja potkii toista miestä on liputon matkustaja. Silmä käteen ennenkuin öyhötät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minuun tai ystävänääni käy tarkastajaurpo käsiksi, niin sen jälkeen painitaan ja veri lentää
Ja loput käräjillä. Kallista uhoamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tarkastajat yrittivät puhua hänelle suomea, vaikka hän ei selvästi sitä osannut, bussissa ollut matkustaja kertoo havainnoistaan."
Ei yllätä.
mua yllättää että tarkastajista yksikään ei siis osanut englantia..
Osasiko häirikkö muka? Itseäni aina huvittaa, kun afrikkalaisten kuvitellaan osaavan englantia.
Henkilö yritti puhua tarkastajille takaisin englantia. Hän ei ymmärtänyt tilannetta eivätkä lipuntarkastajat selittäneet sitä hänelle.
Matkustaja arvelee, että henkilö oli aikuinen, arviolta noin 2535-vuotias.
Bussi kulki Huopalahtea kohti. Matkustajan mukaan lipuntarkastajat käyttivät yhtäkkiä pippurisumutetta henkilöä kohti.
Sumutetta osui ilmeisesti myös sivullisiin, sillä eräs lapsi alkoi itkeä. Lapsen äiti oli aivan raivoissaan tapahtuneesta, matkustaja kertoo käsityksenään.
Moni ihmetteli tarkastajien toimintaa
Iltalehden haastatteleman matkustajan mukaan henkilö ei vaikuttanut aggressiiviselta.
Selkeästi muutkin matkustajat ajattelivat näin, sillä kun bussi pysähtyi, moni ihmetteli ääneen tarkastajien toimintaa, matkustaja sanoo käsityksenään.
Silminnäkijän mukaan osa matkustajista kertoi poliisille, että tilannetta ei hoidettu oikein.
Kyllä tuo tarkastajan homma on tosiaan koiran virka. HSL:n kannattaisi se raha, mitä näiden palkkakuluihin menee laittaa porttitekniikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lipuntarkastajat jututtivat henkilöä. Matkustajan mukaan vaikutti siltä, että tällä matkustajalla ei ollut bussilippua.
Tarkastajat yrittivät puhua hänelle suomea, vaikka hän ei selvästi sitä osannut, bussissa ollut matkustaja kertoo havainnoistaan.
Henkilö yritti puhua tarkastajille takaisin englantia. Hän ei ymmärtänyt tilannetta eivätkä lipuntarkastajat selittäneet sitä hänelle.
ullatuuuuss
Miksi tarkastajat eivät puhuneet hänelle englantia? Tiesivätkö ettei ole turisti tms?
Bussilastillinen ihmisistä ihmettelee tarkastajien toimintaa ja poliisi tutkiin ja joku huutaa ullatusta.
Yllätys jo olisi persu?
Jos yrittää väärennetyllä lipulla matkustaa niin ei luulis saatana olevan vaikea ymmärtää miksi ei saa matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehden haastatteleman silmännäkijän mukaan henkilö ei kuitenkaan vaikuttanut aggressiiviselta.
Saattoi olla jo tunnettu pummimatkustaja joka tekeytyi kielitaidottomaksi. Olis vaan poistunut bussista jokainen ymmärtää että joku lippu pitää olla.
Ei ole mitään syytä sille, että tarkastajien pitäisi osata SUOMESSA sujuvasti englantia. Joka tapauksessa he osaavat sitä huomattavasti paremmin kuin afrikkalaiset.