Säälin kerrostalossa asumaan joutuvia, heille elämä on kärsimystä
Olen vähän yli 30-vuotias ja minulla on 2014 valmistunut omakotitalo eräässä pääkaupunkiseudun kaupungissa. Joka ilta mietin, kuinka onnellinen olenkaan: asun omakotitalossa pääkaupunkiseudulla! Yleensähän omakotitalot ovat maaseudulla, kaukana palveluista. Maaseudulle mennään asumaan omakotitaloon samasta syystä kuin pk-seudulla ajaudutaan kerrostaloon: ei ole varaa omakotitaloon pk-seudulla. Minulla on. Kuten lämnitettyyn autotalliin ja uuteen VAG-konsernin autoon.
Kuinka onnellinen olenkaan illalla ajatellessani kaikkia niitä, jotka joutuvat heräämään karuun totuuteen kerrostalossa. Tirskaus!
'Fröken Marie'
Kommentit (102)
ap on juuri näitä jotka syksyn tullen joutuvat muuttamaan as kelvottomasta riihestään keskustan kerroksiin. kuvittelevat olevansa rikkaita kun ostavat talon surkeimman yksiön. luulevat että muut ovat VAAN VUOKRALAISIA. alkavat pomottelemaan heille kun valkenee että muut ovat HUOMATTAVASTI VARAKKAAMPIA. heidän maailmansa murenee. kuvittelevat että muiden vaan vuokralaisten pitää palvella heitä.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen paikka on "pääkaupunkiseudun kaupungissa." ? Porvoo tms ?
Trolli varmaan luulee, että joku Järvenpää on pääkaupunkiseutua. Maalaisilla menee usein Uusimaa ja pk-seutu sekaisin. Omakotitalo Helsingistä on jo jonkinmoinen merkki vauraudesta, mutta jossain "pääkaupunkiseudun kaupungissa" ei :D
Sääli on sairautta ja itsensä nostaminen tuollaisten asioiden vuoksi muiden yläpuolelle. Nauttisit siitä mitä on, etkä vertaisi itseäsi muihin. Vaikuttaa, että et ole aidosti onnellinen, kun sitä pitää korostaa tuollaisella ylimielisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihan perusjamppa ja olen ollut onnekas kun en ole koskaan elämässäni joutunut asumaan kerrostalossa. Hirvittää ajatuskin
Minä olen asunut ja tykännyt. Voittaa omakotitalon. Mökki riittää.
Omakotitalot ovat rahasyöppöjä. Ja en halua huoltaa ja leikata nurmikkoa tai putsata räystäitä. Siinä vasta painajainen
Aha. Nykyrakentamisella ja tonttikoolla. Meillä on tässä luhtitalon takapihallakin isompipiha. Kuin viereisillä uusilla taloilla. Harmikseen saa katsella. Kun isolla tontilla oleva vanha talo puretaan ja samaan tonttiin tungetaan 3 taloa. Jos lotto toisi. Menisin tontin ja tönön kanssa mielellään 50 km päähän kaupungista.
Enkä laittaisi mitään vaaggilaista pihalle. Vanhan micran korkeintaan. Se toimii paremmin kuin vaagin autot.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä pääkaupunkiseudun kaupungissa
Kerro asuvasi Vantaalla ilman että kerrot asuvasi Vantaalla🤣
Vantaakin on parempi kuin Espoon taajamien omakotialueet. Ehkä luoteis-/pohjois-espoota voisi harkita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen paikka on "pääkaupunkiseudun kaupungissa." ? Porvoo tms ?
Trolli varmaan luulee, että joku Järvenpää on pääkaupunkiseutua. Maalaisilla menee usein Uusimaa ja pk-seutu sekaisin. Omakotitalo Helsingistä on jo jonkinmoinen merkki vauraudesta, mutta jossain "pääkaupunkiseudun kaupungissa" ei :D
Helsingissäkin riippuu paljon sijainnista. Sellaisia oikeasti reilunkokoisella rantatontilla olevia omakotitaloja on Helsingissä melko vähän, varsinkaan myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa on enemmän ite tekemistä kuin kerrostalossa.
Lisäksi palveluja ei ole lähellä yhtä runsaasti eli auto pitää olla okt:ssa, hyvin usein.
Oli ihan kamalaa asua kerrostalossa kun sitä tekemistä juurikin olisi eniten tarvinnut. Pelkkään tympeään lenkkeilyyn ja kuntosaleihinkin kyllästyi. Olisi halunnut hyödyllisempää tekemistä, istuttaa kasvattaa hyötypuutarhaa, keittiöyrttejä, kesäkukkia ja nähdä omien kättensä työn tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalot ovat rahasyöppöjä. Ja en halua huoltaa ja leikata nurmikkoa tai putsata räystäitä. Siinä vasta painajainen
Kuka arvostaa mitäkin. Matkusteleminen ei ole meidän juttu sitä kokeiltua ja tykätään ennemmin rahasyöppö omakotitalosta. 🥰
Ei sitä pihaa tarvitse niin kamalasti aina sliipata jos ei jaksa. Nykyään ilmastomuutoksen takia voi tulla niin kuivia ja paahteisia pitkiä kausia ettei ole tarvinnut paljoa nurmikoita ajella.
Ei ole vielä painajainen ja voihan tarpeen tullen aina ostaa palveluja ja on ostettukin niin ettei ihan kaikkea tarvitse itse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa on enemmän ite tekemistä kuin kerrostalossa.
Lisäksi palveluja ei ole lähellä yhtä runsaasti eli auto pitää olla okt:ssa, hyvin usein.
Oli ihan kamalaa asua kerrostalossa kun sitä tekemistä juurikin olisi eniten tarvinnut. Pelkkään tympeään lenkkeilyyn ja kuntosaleihinkin kyllästyi. Olisi halunnut hyödyllisempää tekemistä, istuttaa kasvattaa hyötypuutarhaa, keittiöyrttejä, kesäkukkia ja nähdä omien kättensä työn tuloksia.
Viherkasveja ja yrttien kasvatusta voi harrastaa kerrostalossakin. Eikä se ole ainoa harrastus mitä voi tehdä.
Tässä kaupungissa on lisäksi mm yhteispuutarha, jonne saa mennä viljelemään mitä tahtoo, ja vastineeksi kerätä satoa muiden puutarhoista.
Vierailija kirjoitti:
Minä kaipaan niin paljon niitä kerrostalokyttääjiä, heippalappuja, postiluukusta kurkistelijoita, juoppoja ylärapussa, huumehörhöjä alarapussa, 10-henkinen metelöivä ma mu perhe seinäntakana. Milloin alakerran häkkivarastosta vietiin polkupyörä, milloin mitäkin. Oi sitä ihanaa aikaa.
Ai, jouduit asumaan jossain halppislähiössä. Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihan perusjamppa ja olen ollut onnekas kun en ole koskaan elämässäni joutunut asumaan kerrostalossa. Hirvittää ajatuskin
Minä olen asunut ja tykännyt. Voittaa omakotitalon. Mökki riittää.
Minä en halua edes mökkiä.
Jos muuttaisin kerrostaloon niin ekana hankkisin kitaran ja vahvistimen,sitten kuuluisi joka päivä muutama tunti Paranoid sävelmiä joskus yölläkin,mahtaisi porukka olla vähän mitä hel....ä kuka hullu? ja soitto jatkuisi.myöhemmin rummut mukaan.
Sääli sydämesi kyllyudestä ja anna säälistä rahalahjoituksia, jotta elämämme ei olisi niin rankkaa.
😘
T. Kerrostalossa Kulosaaressa
Pelottaisi asua yksin omakotitalossa. Tulee kauhuleffat mieleen.