Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälin kerrostalossa asumaan joutuvia, heille elämä on kärsimystä

Vierailija
18.04.2025 |

Olen vähän yli 30-vuotias ja minulla on 2014 valmistunut omakotitalo eräässä pääkaupunkiseudun kaupungissa. Joka ilta mietin, kuinka onnellinen olenkaan: asun omakotitalossa pääkaupunkiseudulla! Yleensähän omakotitalot ovat maaseudulla, kaukana palveluista. Maaseudulle mennään asumaan omakotitaloon samasta syystä kuin pk-seudulla ajaudutaan kerrostaloon: ei ole varaa omakotitaloon pk-seudulla. Minulla on. Kuten lämnitettyyn autotalliin ja uuteen VAG-konsernin autoon.

Kuinka onnellinen olenkaan illalla ajatellessani kaikkia niitä, jotka joutuvat heräämään karuun totuuteen kerrostalossa. Tirskaus!

'Fröken Marie'

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut omakoti-, rivi- ja kerrostalossa. Viimeisessä tyytyväisin enkä vaihda.

Täällä järjestys päinvastainen enkä vaihda.

Vierailija
22/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos osanotosta, ei tämä nyt vielä kovin suurelta kärsimykseltä tunnu. Istun omalla, isolla terassilla katsellen Välimerta. Tosin välillä näen öisin painajaisunia, joissa en saa koskaan pihaa puhtaaksi lumesta, kun sitä tuiskuttaa loputtomasti lisää. On siitä ok-talosta joku trauma jäänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaupungissa ei ole hyttysiä, se on hyvä puoli.

Vierailija
24/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa ei ole punkkeja.

Punkkeja on ruohikossa ja heinikossa, puissa ja kasveissa.

Vierailija
25/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kärsi. Mulle jää aikaa tehdä muutakin kuin ruoputtaa jotain kuraista pihaa ja remontoida ja tehdä kaikkea muuta tylsää, mitä omakotitalossa asuminen vaatii. 

Vierailija
26/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse sääliä. Asun miljoonakaupungin keskustan laidalla kerrostalossa ja nautin elämästä. Edessä meri ja töihin pääsen laivalla! Omakotitalon takia pitäisi lähteä isojen valtateiden taakse eivätkä ravintolat, kaupat, museot ja muut olisi enää nurkan takana. 

Niin, ne ravintolathan ne joillekin juopoille tärkeitä ovatkin.

Vierailija
27/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyhhyh!🤢omakotitalo jossain suurkaupungissa. Minitontti. Naapuritontti kyljessä kiinni.🤮Naapurit on aina siinä kyttäämässä.😩

Vierailija
28/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsena ok talossa 5 vuotiaaksi asti. Sitten mun vanhemmat muutti kerrostaloon ja asuin kerrostalossa 39 v asti. V 2015 ostin oman talon ja remontoin sen 2016 ja olen asunut siitä saakka tässä. Omhan tää olut unelmaa, oma piha ja hiukan omaa metsää tuossa takapihalla. Pihalla on aina töitä ja kesällä pitää leikata ruohoakin mut mulla on ajettava leikkuri.

Vierailija
29/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kärsi. Mulle jää aikaa tehdä muutakin kuin ruoputtaa jotain kuraista pihaa ja remontoida ja tehdä kaikkea muuta tylsää, mitä omakotitalossa asuminen vaatii. 

Niin mutta kun se on joillekin ihanaa puuhaa. En koe sitä rasittavaksi. Joillekin jää aikaa rampata ravintoloissa ja juopotella terasseilla.

Vierailija
30/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyhhyh!🤢omakotitalo jossain suurkaupungissa. Minitontti. Naapuritontti kyljessä kiinni.🤮Naapurit on aina siinä kyttäämässä.😩

Kiva katsoa, mitä naapurilla on aamupalalla. Oikeasti en käsitä, miksi ok-taloja edes rakennetaan muutaman metrin välein.

Vierailija
31/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveiset maalta. Palvelut 15 km päässä, 350 neliön maksettu omakotitalo ja useamman hehtaarin tontti. En lähtisi omakotitaloon missä tontit pienet ja naapurit vieressä. Jokaisella oma tyyli asua. Ei voi sääliä eikä arvostella miten muut elää.

Ai niin unohdin tämän. (25) Ihan hirveitä useimmat taajaman omakotitaloalueet. Pienet tontit ja taloja vieri vieressä. Olkkarin ikkunasta näkee naapuriin sisään ja joka suunnasta naapurit ja ohikulkijat näkevät pihalle. Mikä järki asua omakotitalossa, kun ei kuitenkaan ole yksityisyyttä? Kerrostalossa saa olla rauhassa.

Minä asun vanhassa pienessä kivitalossa, jossa on kaunis puistomainen piha istutuksineen ja eri puulajeineen. Parasta on, ettei sitä tarvitse hoitaa itse. 

Vierailija
32/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta kun se on joillekin ihanaa puuhaa. En koe sitä rasittavaksi. Joillekin jää aikaa rampata ravintoloissa ja juopotella terasseilla.

Olet aika mielikuvitukseton ja henkisesti köyhä, jos sun vaihtoehdot ajanvietteelle ovat mätien lehtien haravointi tai terassilla juopottelu. 

Vierailija
33/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aika mielikuvitukseton ja henkisesti köyhä, jos sun vaihtoehdot ajanvietteelle ovat mätien lehtien haravointi tai terassilla juopottelu. 

Eiku ai niin. Eihän nykyisissä omakotitaloissa ole haravoitavaa kun pihalla ei ole tilaa puille. 

Vierailija
34/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaipaan niin paljon niitä kerrostalokyttääjiä, heippalappuja, postiluukusta kurkistelijoita, juoppoja ylärapussa, huumehörhöjä alarapussa, 10-henkinen metelöivä ma mu perhe seinäntakana. Milloin alakerran häkkivarastosta vietiin polkupyörä, milloin mitäkin. Oi sitä ihanaa aikaa.

Vierailija
35/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä omakotitaloja muuallakin kuin vain kaupungeissa ja maaseudulla. En haluaisi asua saasteisimman ja meluisimman kaupungin omakotitalossa. Eläkkeellä voisi muuttaa maaseudulle eikä haittaa jos palveluihin on hieman pidempi matka päästen välillä maisema ajelullekkin. Kun on isot jääkaapit ja pakastimet, ei kaupssakaan tarvitse käydä välttämättä kuin kahden viikon välein.

Vierailija
36/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä pääkaupunkiseudun kaupungissa

Kerro asuvasi Vantaalla ilman että kerrot asuvasi Vantaalla🤣

Vierailija
37/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa on enemmän ite tekemistä kuin kerrostalossa.

Lisäksi palveluja ei ole lähellä yhtä runsaasti eli auto pitää olla okt:ssa, hyvin usein.

Vierailija
38/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa ei ole punkkeja.

Punkkeja on ruohikossa ja heinikossa, puissa ja kasveissa.

Kerrostalossa on torakoita, luteita ja varkaita. Kaikki on nähty. Turha tulla väittämään vastaan. EI ENÄÄ IKINÄ KERROSTALOON

Vierailija
39/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni koostuu muustakin kuin materiasta. 

Vierailija
40/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva on hyvä ja tirskuu vain. Minulla on kauppa alakerrassa ja bussipysäkki kadun toisella puolella.

Voin hakea pyjama päällä maitoa aamukahviin.