Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälin kerrostalossa asumaan joutuvia, heille elämä on kärsimystä

Vierailija
18.04.2025 |

Olen vähän yli 30-vuotias ja minulla on 2014 valmistunut omakotitalo eräässä pääkaupunkiseudun kaupungissa. Joka ilta mietin, kuinka onnellinen olenkaan: asun omakotitalossa pääkaupunkiseudulla! Yleensähän omakotitalot ovat maaseudulla, kaukana palveluista. Maaseudulle mennään asumaan omakotitaloon samasta syystä kuin pk-seudulla ajaudutaan kerrostaloon: ei ole varaa omakotitaloon pk-seudulla. Minulla on. Kuten lämnitettyyn autotalliin ja uuteen VAG-konsernin autoon.

Kuinka onnellinen olenkaan illalla ajatellessani kaikkia niitä, jotka joutuvat heräämään karuun totuuteen kerrostalossa. Tirskaus!

'Fröken Marie'

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan perusjamppa ja olen ollut onnekas kun en ole koskaan elämässäni joutunut asumaan kerrostalossa. Hirvittää ajatuskin

Vierailija
2/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kärsimystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fräulein. 

Vierailija
4/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin onnelliselta kuulostat Joo 🤭

Vierailija
5/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihanaa, mutta tuo VAG-konsernin auto, miksi?

Vierailija
6/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ylilautalainen👋

7/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä ainakaa kärsi yhtää 😎

Vierailija
8/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotiasuminen on edullisempaa kuin kerrostalossa vuokralla, mutta taitaa olla tuossa vaikeinta sana alku, oma. 

Vierailija
9/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/1. Tylsästä aiheesta ei edes voisi saada 0/5, siksi 0/1.

Vierailija
10/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut omakoti-, rivi- ja kerrostalossa. Viimeisessä tyytyväisin enkä vaihda.

Vierailija
11/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen paikka on "pääkaupunkiseudun kaupungissa." ? Porvoo tms ?

Vierailija
12/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää pääsiäistä kaikille, missä asuttekin. Yhdelle sopii omakotitalo, toiselle kerrostalo ja rivateistakin moni tykkää. Nauttikaa!

Vierailija
13/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko talo postimerkin kokoisella tontilla vain pienet reunukset joka ilmansuunnassa naapureitten ikkunat ja terassilla istuu kuin näyteikkunalla.

Vierailija
14/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaikki asumismuodot läpi. Isä osti minulle opiskelijana kt-asunnon ja asuin siinä 10 vuotta. Sitten löysin tuon rakkaan miehen ja muutettiin rivariin ihan sen takia, että ajateltiin tulevien lastemme elinpiiriä. Seuraavaksi muutettiin isoon 40-luvun ok-taloon. Lasten kouluvuodet ja aikuistuminen meni siinä. 

Nyt olen asunut yksin jo kauan kerrostalossa.18 vuotta on jo mennyt. Tykkään asua eikä talossa ole yhtäkään lapsiperhettä. Hiljaista on. Ei enää lumitöitä eikä suuren pihan hoitamista.

Vierailija
15/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sääliä. Asun miljoonakaupungin keskustan laidalla kerrostalossa ja nautin elämästä. Edessä meri ja töihin pääsen laivalla! Omakotitalon takia pitäisi lähteä isojen valtateiden taakse eivätkä ravintolat, kaupat, museot ja muut olisi enää nurkan takana. 

Vierailija
16/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa on ihan kiva asua kun rakennuksessa on ilmainen kuntosali ja pihalla uima-allas...

Vierailija
17/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nauttii ikuisesta työleiristä ja ylpeilee sillä :D Kyllä se elämä vaan on kerrostalossa mukavampaa.

Vierailija
18/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, mutta vastataan silti. Itse olen onnellinen, kun saa asua pienessä kerrostalossa. Ei ole jatkuvaa hinkkaamista ja puunaamista lumitöiden ja pihan hoidon osalta. Palvelut lähellä. 

Vierailija
19/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset maalta. Palvelut 15 km päässä, 350 neliön maksettu omakotitalo ja useamman hehtaarin tontti. En lähtisi omakotitaloon missä tontit pienet ja naapurit vieressä. Jokaisella oma tyyli asua. Ei voi sääliä eikä arvostella miten muut elää.

Vierailija
20/102 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen paikka on "pääkaupunkiseudun kaupungissa." ? Porvoo tms ?

Ei kun joku Kerava tai Nurmijärvi. Olisi kammottavaa asua siellä. Keskellä ei mitään, ei edes kunnon maaseutua.