Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin tuota ihmisten jatkuvaa kuulokkeiden käyttöä

Vierailija
18.04.2025 |

Eikö se ole aika riskialtista eristää itsensä ympäristöstä niin paljon? Ei kuule mitä ympärillä tapahtuu. Tavallaan se varmaan on se pointtikin, mutta eihän silloin kuule muiden varoituksia, jos joku meinaa törmätä esim. saati sitten, jos onkin jotain epätavallisen kamalaa tapahtumassa.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempana joutuvat käyttämään kuulokojetta.

No ovat jo tottuneet varmaankin siihen mennessä. Aina jotain korvissa.

Vierailija
42/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa teitä kuulokevihaajia lähinnä suututtaa, että kuulokkeita käyttävät viestivät teille sellaista passiivista torjuntaa, ettei kiinnosta jutella tai kiinnittää huomiota teihin.

Itse en edes juuri koskaan kuuntele musiikkia vaan äänikirjoja, mulla on kuulokkeet aina jos kuljen yksin jossain esim. kaupassa tai lenkillä koiran kanssa. Ninua ei kiinnosta jutella tuntemattomille enkä itsekään häiritse muita, vaan haluan asioida omassa rauhassani.

Vähän aikaa sitten sattui outo tapaus kauppakeskuksen parkkihallissa - kävelin juuri parin ostoskärryjä työntäneen naisen ohi, kun toinen tiputti jotain maahan. Väistin ja jatkoin matkaa, en nähnyt tarpeelliseksi sen kummemmin kiinnittää huomiota, mutta erotin että jotain hän ilmeisesti minulle sanoi. Toista naista sitten ilmeisesti kiukutti, etten jäänyt vastaamaan vaan jatkoin matkaani, joten hän karjui täyttä kurkkua ohittaessani että "EIHÄN SE KUULE MITÄÄN" oikein vihaisella ja l

Lähinnä ärsyttää törmäilijät. Ja autoja huomioimattomat sählääjät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Kyllä tavallisista kuulokkeista kuuluu äänet läpi 

Kun auto tööttää ja oot meinaamassa jäädä alle.

Vierailija
44/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Jo lapsena opetettiin tarkkailemaan ympäristöä ja katsomaan molempiin suuntiin kun ylittää tien. Nykyään, monesti ei tapahdu niin. Tapahtuu sen sijaan niitä turhia onnettomuuksia. Näitä näkyy muun muassa youtubessa.

Tarkkaile ympäristöä hyvä ihminen.

Juuri näin, liikenteen tulisi olla yhteispeliä. Jos ihminen ei kuule liikenteessä ympärilleen, niin hän saattaa aiheuttaa vaaratilanteita itselleen ja muille. Ympärilleen kuuleminen liikenteessä on lähes yhtä tärkeää kuin kuin näkeminen.

Aika ristiriitainen juttu, kuulokkeet päässä saa varmasti omaa rauhaa, mutta samalla se saattaa aiheuttaa vaaratilanteita.

Vierailija
45/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Luoja olisi tarkoittanut meidät käyttämään kuulokkeita syntyisimme ne päässä. Kertoo yleensä ihmisten asenteista, ei kiinnosta muut kuin se oma juttu siellä kuulokkeissa.

Miksi ihmeessä pitäisi kiinnostaa jotkut tuntemattomat ruokakaupassa? En ole niin utelias kyylä, että haluaisin kuunnella muiden keskusteluja (etenkin julkisissa liikennevälineissä niitä on todella ärsyttävää kuunnella, kun yleensä jauhavat jotain tyhmää ja turhaa kovaan ääneen), eikä kiinnosta muutenkaan jutella tuntemattomille. Olen sosiaalinen omien kavereiden ja perheen kesken, en tuntemattomien kanssa.

46/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Kyllä tavallisista kuulokkeista kuuluu äänet läpi 

Kun auto tööttää ja oot meinaamassa jäädä alle.

Mä katton tuleeko autoja, ennenku hyppään tielle 😃 Viimeksi tänään olisin jäänyt alle liikennevalois, ku yks sankari ajoi päin punaisia 😅

Vierailija
47/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan ottaa pois keskustelun tunnistus ja läpikuuleminen, jotta ei tarvitse kuunnella ap valitusta.

Vierailija
48/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Jo lapsena opetettiin tarkkailemaan ympäristöä ja katsomaan molempiin suuntiin kun ylittää tien. Nykyään, monesti ei tapahdu niin. Tapahtuu sen sijaan niitä turhia onnettomuuksia. Näitä näkyy muun muassa youtubessa.

Tarkkaile ympäristöä hyvä ihminen.

Juuri näin, liikenteen tulisi olla yhteispeliä. Jos ihminen ei kuule liikenteessä ympärilleen, niin hän saattaa aiheuttaa vaaratilanteita itselleen ja muille. Ympärilleen kuuleminen liikenteessä on lähes yhtä tärkeää kuin kuin näkeminen.

Aika ristiriitainen juttu, kuulokkeet päässä saa varmasti omaa rauhaa, mutta samalla se saattaa aiheuttaa vaaratilanteita.

Enpä ole koskaan tällaisia vaaratilanteita todistanut. Ehkä yhden ainoan kerran. Mutta palstan tädit ovatkin varmaan liikkeellä 24/7 keskellä Helsingin vilkkainta ydinkeskustaa.

Vierailija
49/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa tullut vastaan pyöräilijä kuulokkeet päässä. On kyllä melkoinen riskinotto.

Vierailija
50/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain käyttää silmiä enemmän, jos kuulo ei toimi.

Minua suututtaa kun nykyisissä kuulokkeissa kuuluu autojen kova meteli läpi, samoin ihmisten puhe välillä ja kauppojen taustamusiikki.

Vierailija
51/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjatta menee nyt nokosille, kotihoito tulee klo 13 tuomaan ruoan, jakamaan lääkkeet ja käyttämään kakalla.

Minä olen aloittajan kanssa samaa mieltä, enkä todellakaan missään vanhainkodissa.

Vierailija
52/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin boomeri ketju kuin olla ja voi. 70 v Marjatat pöyristyvät, kun "nuoriso" kehtaa kulkea ympäriinsä niitä pahuksen kuulokkeita kuunnellen! Ei silloin omassa nuoruudessani! 

Mikä hiton nuoriso?! Itse kuljen laput korvilla ja olen viisikymppinen. Typerää se kyllä on, myönnän.

Vierailija
53/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa tullut vastaan pyöräilijä kuulokkeet päässä. On kyllä melkoinen riskinotto.

Toistaiseksi toimii vielä silmät, joten eipä se ole kummoisempi riski kuin autolla ajaessakaan. Ei siinä autossakaan kuule ulkoa juuri mitään ääniä, vaikkapa moottoritiellä ajaessa lähinnä oman auton äänet ja radion. Ihan näköaistin varassa siinäkin ajetaan, mutta oudosti vaan suurimman osan ajasta se ihmisiltä onnistuu ilman kolareita.

Vierailija
54/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin boomeri ketju kuin olla ja voi. 70 v Marjatat pöyristyvät, kun "nuoriso" kehtaa kulkea ympäriinsä niitä pahuksen kuulokkeita kuunnellen! Ei silloin omassa nuoruudessani! 

Mikä hiton nuoriso?! Itse kuljen laput korvilla ja olen viisikymppinen. Typerää se kyllä on, myönnän.

Eli myönnät itsekin olevasi melkein boomeri. 

Vierailija
55/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minuun ei ole meinattu törmätä 30v elämäni aikana kertaakaan kadulla. 

Oletkos harkinnut mt-apua katastrofiajatuksiin?

Kyllä on mutta koska et seuraa mitä ympärilläsi tapahtuu, niin et tietenkään ole huomannut sitä.

Silmät kännykässä ja napit korvissa. Ihanaa omaan itseensä syventymistä. Ulkopuolista elämää ei ole.

Vierailija
56/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin Lidlissä homssuisen keski-ikäisen naisen isot kuulokkeet korvilla. On sekin yksi tapa näyttää olevansa sekopää. 

Miten naisen ikä tai sukupuoli liittyy asiaan? Onko joku leveissä mom-farkuissa ja itsensäpaljastaja-trenssitakissa liikkuva nuori nainen kuulokkeineen sen vähemmän sekopää? Tai mies?

Vierailija
57/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain itsekeskeisiä ihmisiä voi ärsyttää toisten kuulokleiden käyttö. Kun nyt se ei kuule MINUA eikä kiinnitä MINUUN huomiota!

Vierailija
58/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli myönnät itsekin olevasi melkein boomeri. 

En ole lähellekään boomeri, vanhempani ovat.

Vierailija
59/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikot ihmiset eivät kestä olla ilman jatkuvaa taustamusiikkia.

Minä kyllä kestäisin, mutta en HALUA kuunnella muiden ihmisten järjettömiä tyhmiä jaarituksia aivan hiton kovalla äänellä. Jos ihmiset olis nykyään hiljaa niin kuin mun nuoruudessa, ei olis mitään tarvetta eristää itseään kuulokkeilla.

Kuulokkeet ovat kyllä pelastus, kun joku (lähes aina "ruskea" tai musta) kailottaa videoita tai mölyää vastenmielisenä laumana kavereidensa kanssa. Samoin pikkulasten vanhemmat antavat lasten kiljua julkisella paikalla eivätkä edes yritä opettaa käytöstapoja. Kolmantena riesana ovat kotoperäiset puhelimeen huutajat. Pää hajoaisi, jos joutuisi näitä kuuntelemaan.

Vierailija
60/72 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan mennessä otan kuulokkeet pois korvista, ihan aina. Olisi tylyä kulkea siellä muiden keskellä omissa maailmoissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän