Mietin tuota ihmisten jatkuvaa kuulokkeiden käyttöä
Eikö se ole aika riskialtista eristää itsensä ympäristöstä niin paljon? Ei kuule mitä ympärillä tapahtuu. Tavallaan se varmaan on se pointtikin, mutta eihän silloin kuule muiden varoituksia, jos joku meinaa törmätä esim. saati sitten, jos onkin jotain epätavallisen kamalaa tapahtumassa.
Kommentit (72)
Vanhempana joutuvat käyttämään kuulokojetta.
Luulen, että on lähinnä merkki siitä, että haluaa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan kuuntele musiikkia kuulokkeista niin kovalla, etten kuulisi ympäröiviä ääniä.
Aivan samoin minä toimin.
Taitaa teitä kuulokevihaajia lähinnä suututtaa, että kuulokkeita käyttävät viestivät teille sellaista passiivista torjuntaa, ettei kiinnosta jutella tai kiinnittää huomiota teihin.
Itse en edes juuri koskaan kuuntele musiikkia vaan äänikirjoja, mulla on kuulokkeet aina jos kuljen yksin jossain esim. kaupassa tai lenkillä koiran kanssa. Ninua ei kiinnosta jutella tuntemattomille enkä itsekään häiritse muita, vaan haluan asioida omassa rauhassani.
Vähän aikaa sitten sattui outo tapaus kauppakeskuksen parkkihallissa - kävelin juuri parin ostoskärryjä työntäneen naisen ohi, kun toinen tiputti jotain maahan. Väistin ja jatkoin matkaa, en nähnyt tarpeelliseksi sen kummemmin kiinnittää huomiota, mutta erotin että jotain hän ilmeisesti minulle sanoi. Toista naista sitten ilmeisesti kiukutti, etten jäänyt vastaamaan vaan jatkoin matkaani, joten hän karjui täyttä kurkkua ohittaessani että "EIHÄN SE KUULE MITÄÄN" oikein vihaisella ja loukkaantuneella äänellä.
No tuollaisen lapsellisen käytöksen jälkeen kyllä varmistan, etten vahingossakaan käänny katsomaan ja olen kuin karjuva eukko olisi ilmaa. :D Autoon päästyä kyllä huvitti ja jäin miettimään, miksi jotakuta ottaa noin kovasti päähän, että vieras ihminen ei kuule jonkun randomin juttuja tai ole niistä kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Heikot ihmiset eivät kestä olla ilman jatkuvaa taustamusiikkia.
Tai sitten tykkäävät vain kuunnella musiikkia? Vaarana muuten esimerkiksi joutua kuulemaan kaltaisesi va jakin rykimistä, epämääräistä mutinaa ja raskasta hengitystä.
Jos Luoja olisi tarkoittanut meidät käyttämään kuulokkeita syntyisimme ne päässä. Kertoo yleensä ihmisten asenteista, ei kiinnosta muut kuin se oma juttu siellä kuulokkeissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos Luoja olisi tarkoittanut meidät käyttämään kuulokkeita syntyisimme ne päässä. Kertoo yleensä ihmisten asenteista, ei kiinnosta muut kuin se oma juttu siellä kuulokkeissa.
Synnyitkö myös vaatteet päällä?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa teitä kuulokevihaajia lähinnä suututtaa, että kuulokkeita käyttävät viestivät teille sellaista passiivista torjuntaa, ettei kiinnosta jutella tai kiinnittää huomiota teihin.
Itse en edes juuri koskaan kuuntele musiikkia vaan äänikirjoja, mulla on kuulokkeet aina jos kuljen yksin jossain esim. kaupassa tai lenkillä koiran kanssa. Ninua ei kiinnosta jutella tuntemattomille enkä itsekään häiritse muita, vaan haluan asioida omassa rauhassani.
Vähän aikaa sitten sattui outo tapaus kauppakeskuksen parkkihallissa - kävelin juuri parin ostoskärryjä työntäneen naisen ohi, kun toinen tiputti jotain maahan. Väistin ja jatkoin matkaa, en nähnyt tarpeelliseksi sen kummemmin kiinnittää huomiota, mutta erotin että jotain hän ilmeisesti minulle sanoi. Toista naista sitten ilmeisesti kiukutti, etten jäänyt vastaamaan vaan jatkoin matkaani, joten hän karjui täyttä kurkkua ohittaessani että "EIHÄN SE KUULE MITÄÄN" oikein vihaisella ja l
En käytä kuulokkeita eikä silti kukaan tule ikinä juttelemaan. Mistähän nämä kuulokeaktivistit ovat saaneet päähänsä, että jokainen vastaantulija on joku jeesustelija ja haluaa jutella ummet ja lammet kaikkien kanssa?
Näinpä. Jo lapsena opetettiin tarkkailemaan ympäristöä ja katsomaan molempiin suuntiin kun ylittää tien. Nykyään, monesti ei tapahdu niin. Tapahtuu sen sijaan niitä turhia onnettomuuksia. Näitä näkyy muun muassa youtubessa.
Tarkkaile ympäristöä hyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minuun ei ole meinattu törmätä 30v elämäni aikana kertaakaan kadulla.
Oletkos harkinnut mt-apua katastrofiajatuksiin?
Ensimmäinen kerta voi olla myös viimeinen kerta.
Yliajo oli siis uhrin eikä poliisin syytä? Aikamoista.
Mua lähinnä ällöttää kuinka paskaisia noi ihmisten kuulokkeet on.
Vierailija kirjoitti:
Mulla se on viesti kanssamatkustajille, älä tule juttelemaan. Saa tällainen kilttinaamakin olla rauhassa. Kukaan ei ole vielä törmännyt ja jos jotakin epätavallisen kamalaa tapahtuu, on ihan sama, onko kuulokkeita vai ei.
Sama
Palstan mummoja harmittaa nyt kovasti, että toinen kuuntelee musiikkia eikä ole kiinnostunut aloittamaan keskustelua yksinäisen tädin kanssa. Ettäs kehtaavat!
Kaikesta järjettömintä on lenkkeily luonnossa tähän aikaan vuodessa kuulokkeet päässä kun luonto on täynnä ääniä.
En vaan tajua.
Vierailija kirjoitti:
Mua lähinnä ällöttää kuinka paskaisia noi ihmisten kuulokkeet on.
Fobiaasi on varmasti olemassa terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta järjettömintä on lenkkeily luonnossa tähän aikaan vuodessa kuulokkeet päässä kun luonto on täynnä ääniä.
En vaan tajua.
Jos itse harrastaisit urheilua, ymmärtäisit että musiikki on usein energisoivaa eikä sitä omaa läähätystä halua välttämättä jatkuvasti kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Heikot ihmiset eivät kestä olla ilman jatkuvaa taustamusiikkia.
Minä kyllä kestäisin, mutta en HALUA kuunnella muiden ihmisten järjettömiä tyhmiä jaarituksia aivan hiton kovalla äänellä. Jos ihmiset olis nykyään hiljaa niin kuin mun nuoruudessa, ei olis mitään tarvetta eristää itseään kuulokkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Palstan mummoja harmittaa nyt kovasti, että toinen kuuntelee musiikkia eikä ole kiinnostunut aloittamaan keskustelua yksinäisen tädin kanssa. Ettäs kehtaavat!
Taitaa setiä harmittaa enemmän
Tämä on niin boomeri ketju kuin olla ja voi. 70 v Marjatat pöyristyvät, kun "nuoriso" kehtaa kulkea ympäriinsä niitä pahuksen kuulokkeita kuunnellen! Ei silloin omassa nuoruudessani!
Mitenkäs mopoautoilijat, noin 50 metrin päässä menee tie jossa menee mopoautoja jotka saa musiikillaan omakotitalon tärisemään.
Ei pahemmin järki päätä paina.