Minkälainen aikuinen mies kutsuu äitinsä taloa KODIKSI
Kommentit (114)
Moni mies ja nainenkin kutsuu lapsuudenkotiaan kodiksi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millainen mies on. Mutta kiinnostaa millä nimellä kutsuu asuntoaan?
Ei kyllä ikinä kodiksi muistaakseni, se oli vaan joku kämppä tai vastaavaa
Viittaa varmaan lapsuudenkotiinsa
Sellainen joka on kasvanut Downton Abbeyssä ja jolla on dynastinen monisukupolvinen tukikohta joka on rakennettu 1700-luvulla tai sitä ennen, ja joka on edelleen asutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ikinä kodiksi muistaakseni, se oli vaan joku kämppä tai vastaavaa
Kaikki eivät eläneet köyhää lapsuutta. Itse kasvoin +500m2 omakotitalossa Turussa. Ei myöskään ollut sähkötön eikä ollut mitään hevosvankkureita vaan ihan autot.
Vierailija kirjoitti:
Viittaa varmaan lapsuudenkotiinsa
Ihan vain koti oli termi mitä hän käytti. Hänellä oli oma huonekin siellä vielä ja vietti siellä usein yöt. Kaikki vanhat leegot sun muut tallella. Kyseessä melkein 30 vuotias mies.
Mammanpoika.
Omaa kotiaan kutsuvat kämpäksi. Koti on siellä missa mamma.
Vierailija kirjoitti:
Mammanpoika.
Omaa kotiaan kutsuvat kämpäksi. Koti on siellä missa mamma.
No tämä! Kiitos, että joku ymmärtää.
Ihan yleistä, että aikuinen sanoo, että täytyy lähteä kotona käymään, ja tarkoittaa lapsuuden kotiaan. Oma koti on myös nimeltään koti, mutta asiayhteydestä selviää, kumpaa kotia tarkoittaa.
Mun 68v isä sanoo noin, kertoo menevänsä käymään kotona. Ja me kaikki ymmärrämme, että menee lapsuudenkotiinsa, jossa 89v mummoni edelleen elelee. Jos isä sanoo menevänsä kotiin, me hoksaamme, että hän menee nykyiseen kotiinsa.
Todennäköisesti noin siis sanoo mies, jonka äiti asuu miehen lapsuudenkodissa.
Tämmöiset mammanpojat kannattaa suosiolla dumpata, ne hyppii mammansa pillin mukaan.
Jaa, kyllä mulle se "oma kämppä" oli oma koti ja se mihin äiti jäi oli entistä elämää.
Kyllä minä uskon, että tämä mies henkisesti oikeasti vähintään puoliksi asui yhä siellä mamman talossa. Pystyi käydä sieltä käsin töissäkin. Varokaa näitä.
Voi jestas taas. Oma parikymppinen poikani kutsuu omaa asuntoaan kodiksi, lapsuudenkotia koti-kodiksi (minun kuullen, kavereilleen varmaan sanoo menevänsä porukoille). Itse viittasin toisella paikkakunnalla olevaan lapsuudenkotiini kotina varmaan pitkälle yli kolmikymppiseksi, se muuttui mummolaksi lasten myötä. Kutsuin kyllä myös omaa asuntoani kodiksi. Miksi ihmisellä ei voisi olla monta kotia?
Sinä selvästikin tunnet kyseisen miehen. Me emme. Miksi siis meiltä kyselet? Tiedät jo vastauksen.
En todellakaan aikuisena kutsuisi kodiksi jonkun muun taloa missä en voi elää omaa elämääni ja päättää asioista. En ymmärrä tuota.
Vierailija kirjoitti:
Sinä selvästikin tunnet kyseisen miehen. Me emme. Miksi siis meiltä kyselet? Tiedät jo vastauksen.
En tiedä kun se vastaa kaikkeen jotain epämääräistä
Ei tuon sanan käyttö mitään kerro.
Ap varmaan on sitä mieltä, että ko.mies on liian riippuvainen äidistään tai lapsenomainen.
Kannattaa suoraan puhua siitä asiasta, joka mietityttää. Jos kyse on miehestäsi ja olet tilanteeseen tyytymätön, eroa. Jos kyse on jostain muusta henkilöstä, asia ei kuulu sinulle.