Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Googletat jonkun tuttavasi nimen, etkä löydä hänestä mitään netistä

Vierailija
18.04.2025 |

Aika harvinaista nykyään, ettei löydy mitään. 

Jos nyt ajatellaan ikäryhmää 18-65v. 

Oletko SINÄ tällainen henkilö, jota ei Google tunne, et ole Facebookissa, et Instassa tai missään muussakaan somessa? 

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveristani löytyi aikaisemmin mm. työpaikka, mutta nyt kaikki kadonnut, Fonectan tiedotkin. Miksi? 

Ei se kauhean hyvä kaveri ole, jos et voi kysyä häneltä.

Vierailija
42/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei löydy mitään. En googlaile muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisin väliajoin ilmestyy tämä sama aloitus.

Miten jotakuta voi ahdistaa noin paljon, ettei onnistukaan onkimaan netistä tietoja ihan kaikista ihmisistä?

Verkkoturvallisuudesta on puhuttu jo vuosia. Jokainen viisas ihminen jättää julkaisematta asioitaan nettiin koko maailman nähtäville.

Vierailija
44/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei löydy mitään. En ole somessa enkä kerro asioitani julkisesti, en keksi yhtäkään syytä miksi tekisin niin.

N46

Vierailija
45/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on poistunut kaikki suoli24-jutut kun siellä tuli joskus nuorena sekoiltua aika huolella jopa omalla kuvallaan.

Vierailija
46/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin aikoinaan kun face alkoi ja kertakaikkiaan kaikki ryntäsi sinne, koska se oli niin kivaa ja kätevää että voi jukra, niin meillä oli kiirettä töissä ja välillä häivytttiin talveksi aasiaan ja ausseihin kiertämään, niin ei semmoiseen faceen ehtinyt edes tutustumaan, mies ei halunnut senkään vertaa. Siinä sit vuodet kului eikä koko face ollut mikään juttu muutenkaan. Ikinä en ole instaa selannut en tiedä että miten se toimii. Sama tiktokis. Terv. Syntynyt v 1963

Vierailija
47/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Voi löytyä, että minun nimiseni sähköpostiosoitteen omistajalla on joskus ollut muutama verkkotunnus. Ei muuta.

Vierailija
48/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin aikoinaan kun face alkoi ja kertakaikkiaan kaikki ryntäsi sinne, koska se oli niin kivaa ja kätevää että voi jukra, niin meillä oli kiirettä töissä ja välillä häivytttiin talveksi aasiaan ja ausseihin kiertämään, niin ei semmoiseen faceen ehtinyt edes tutustumaan, mies ei halunnut senkään vertaa. Siinä sit vuodet kului eikä koko face ollut mikään juttu muutenkaan. Ikinä en ole instaa selannut en tiedä että miten se toimii. Sama tiktokis. Terv. Syntynyt v 1963

Itse facebookin perustajahan todistetusti kutsui alkuaikoina käyttäjiä kaunistellusti idiooteiksi kun antoivat tietonsa hänelle. Hän siis itekin aivan tyrmistyi ihmisten ääliömäisyydestä. Nykyäänhän se on jo normaalia että kaikki tiedot vaan itsestä levitellään nettiin ja siinä ei ole mitään ihmeellistä. Yksityisyyttään varjelevat on sitten jotain mitä lie foliolakkeja ja friikkejä.

Vierailija
49/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllisin väliajoin ilmestyy tämä sama aloitus.

Miten jotakuta voi ahdistaa noin paljon, ettei onnistukaan onkimaan netistä tietoja ihan kaikista ihmisistä?

Verkkoturvallisuudesta on puhuttu jo vuosia. Jokainen viisas ihminen jättää julkaisematta asioitaan nettiin koko maailman nähtäville.

Aattelin samaa. Jos on kaveri/ ystävä, niin kyllä sulla sen numero on, ja sähköposti ehkä.

Vierailija
50/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan löydy mitään ja se on oikein hyvä. Siitä aion pitää kiinni jatkossakin.

Vierailija
51/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei löydy mitään. En ole somessa enkä kerro asioitani julkisesti, en keksi yhtäkään syytä miksi tekisin niin.

N46

Fiksu nainen

Vierailija
52/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta löydy tietoja siksi että haluaisin olla somessa, vaan siksi että olen aiemmin tehnyt koulutuksia ja muita töitä, joissa on pitänyt puhua yleisölle ja sitten joko tapahtumaa on mainostettu etukäteen tai yleisön jäsenet ovat postanneet siitä.

Toi on eri juttu. Kyllä se tollasissa tapauksissa jotain jälkiä jättää, mutta ne liittyy siihen työhön .

Vierailija
53/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen tehnyt todella paljon töitä hävittääkseni kaikki digitaaliset jäljet. Myös viranomaisten rekistereistä. Esimerkiksi vastustanut tietojen käyttöä FinDatassa https://findata.fi/tietoa-findatasta/oikeudet-tietoihisi/

Vierailija
54/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen tehnyt todella paljon töitä hävit        tääkseni kaikki digitaa      liset jäljet. Myös viran               omaisten rekiste          reistä. Esimerkiksi vastustanut tietojen käyttöä Fin       Datassa     //findata.fi/tietoa-findatasta/oikeudet-tietoihisi/

Vierailija
55/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 70-luvulla syntynyt, enkä todellakaan ole somessa - ymmärrän syvällisesti negativiset puolet, olen myös ollut luomassa osaltani atk-kulttuuria. Mielestäni olisi mielenkiintoista luoda profiili ihmisistä, jotka eivät ole somessa - mielenkiintoisia ihmisiä. Varsinkin junnujen avoin netti-käyttäytyminen on mielestäni täysin absurdia.

Huvittaa se, että itse olen syntynyt 60-luvulla, mutta en puhu kuitenkaa atk-kulttuurista, vaan it-kulttuurista.  Olen itsekin alalla työskennellyt.

Vierailija
56/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta löytyy gradun otsikko, jos tietää tyttönimeni sekä yksi lehtijutun otsikko. Siinä se. Minulla on turvakielto, joten osoitettanikaan ei saa mistään. 

Vierailija
57/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen facebookissa, mutta asetusten perusteella minua ei löydy googlettamalla eikä edes facebookin omalla haulla.

Vierailija
58/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei myöskään löydy yhtään mitään. Sometilejä on kaksi, mutta nimimerkeillä ja kaikki yksityisasetukset aina täysillä. Enkä kirjoita ikinä mitään, pelkästään luen joskus jotain.

M50+

Vierailija
59/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin enkä löytänyt itsestäni yhtään osumaa. Aiemmin tuli graduni nimi ja LinkedIn-profiili, nyt ei onneksi niitäkään.

Vierailija
60/96 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh? Ihmeellistä? Päinvastoin. Mielestäni on erikoista että ihmisestä löytyy jotain internetistä. Facebook on ihan täynnä masentuneita. Internet on täynnä läskejä sekopäitä, jotka eivät kykene pitämään itsestään huolta. Eihän kukaan normaali älykäs ihminen halua omalla nimellä esiintyä missään hörhöporukassa? Minusta suurin osa ihmisistä eli n. 90% ei ole internetissä omalla nimellään löydettävissä. Harhaista kuvitella että kaikki on internetissä. Taitaa olla keski-ikäisen suomalaisen läskin naisen ajattelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi