"Herne" ihon alla?
Onko kellään muulla ollut ihon alla pientä herneenkokoista pattia? Mikä ihme tuo on?
Minulla on sellainen toisessa sääressä. Sääriluussa tarkemmin. Kova, pieni patti, joka liikkuu kyllä pitkänkin matkaa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Käypä lääkärissä !
Tämä aloitus on ollut täällä monta kertaa. Minä olen aikaisemminkin kertonut, että se ihon alla oleva herne oli syöpäkasvain. Siitä ei pääse eroon muuten kuin käymällä syöpähoidoissa ja tottelemalla lääkäreitä ja hoitajia. Itse olen kiitollinen, että he toimivat minun parhaakseni tilanteessa, jossa olin itse järkytyksestä pää pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on. Liikkuva ja kova. Niitä on useampikin, mutta isoin on juuri herneen kokoluokkaa. Kävin niitä aikoinaan lääkärille näyttämässä. En enää tarkkaa muista selitystä, mutta niitä muodostuu, kun tulee osumia. Se jänne rikkoutuu ja alta puskee rustoa tai jotain kudosta. Toki kannattaa mennä lääkärille, mutta tuskin on mistään syövästä kyse
Tämä kuulostaa ihan uskottavalta. Tuo patti tosiaan on tuossa sääriluussa tai vähän sen vieressä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käypä lääkärissä !
Tämä aloitus on ollut täällä monta kertaa. Minä olen aikaisemminkin kertonut, että se ihon alla oleva herne oli syöpäkasvain. Siitä ei pääse eroon muuten kuin käymällä syöpähoidoissa ja tottelemalla lääkäreitä ja hoitajia. Itse olen kiitollinen, että he toimivat minun parhaakseni tilanteessa, jossa olin itse järkytyksestä pää pyörällä.
Tämä on ensimmäinen minun tekemä aloitus aiheesta.
Ap
Nivelten lähellä ganglio eli hyytelörakkula. Sormiin voi tulla salilla tai töissä. Ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käypä lääkärissä !
Kehtaako tälläisen pienen patin takia edes mennä... Vuosi sitten nimittäin minut melkein naurettiin ulos lääkäristä, kun olin näyttämässä rinnassa olevaa 1,5 cm x 3 cm kokoista pattia...
Ap
Nyt meni trollauksen puolelle selvästi, ei lääkärissä naureta rinnan pateille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käypä lääkärissä !
Missä sinulla oli tämä syöpäkasvain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tietää ilman patologin lausuntoa mikä se on, voi olla täysin harmiton tai pahimmillaan syöpäkasvain. Lääkäri poistaa sen ja se lähetetään patologille tutkittavaksi, sieltä sitten tulee vastaus mikä on kyseessä. Itse en jäisi odottelemaan vaan menisin heti lääkäriin, varmuuden vuoksi.
Onko niin saatanan mitätöntä asiaa ettet menisi soteresursseja kuluttamaan??
Terveyskeskuksen pitäisi yhä olla asiakaspalvelua varten, joten kun on aihetta, voi mennä.
On röntgattu.Säären sivussa , ensin oli iso, nyt pienentynyt. 3 lääkäriä epäili alussa proppua eli tulppaa. Mutta ei ollut, Ultralääkäri ei voinut sanoa mistä on kysymys. Monta kuukautta pohje kipeänä kun painaa.
En usko että tarvii olla huolissaan. Kyysymys olenko ollut lentomatkalla oli jokaiselta lääkäriltä.Lennossahan on helppo saada proppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käypä lääkärissä !
Kehtaako tälläisen pienen patin takia edes mennä... Vuosi sitten nimittäin minut melkein naurettiin ulos lääkäristä, kun olin näyttämässä rinnassa olevaa 1,5 cm x 3 cm kokoista pattia...
Ap
Nyt meni trollauksen puolelle selvästi, ei lääkärissä naureta rinnan pateille...
Ei valitettavasti mennyt, vaan ihan totta on. Kai se sitten vaikutti asiaan, että imetin silloin kun tämä patti todettiin. Patti rinnassa vaan tunnusteltiin käsin ja käskettiin kotiin. Siinä tuo patti edelleen on, ollut jo reilun vuoden.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa kädessä mulla. Joku ärsytysoire, kun aiemmassa työssä aina joutui repimään jumissa olevia luukkuja auki oikealla kädellä. On etusormen juuressa herneen kokoinen patti, jota voi liikutella. On pienentynyt, kun en enää tee samaa työtä.
Varmaan ganglio
Hä? Jännetupen tai nivelkapselin pullistuma sääressä, joka ei ole nivel eikä jännetuppi?
Vierailija kirjoitti:
Rasvapatti? Mulla oli ranteessa joskus, pystyin liikuttamaan sitä ees taas. Katosi sitten joskus kun unohdin sen olemassaolon.
Ahaa,oli siis huomionkipeä patti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tietää ilman patologin lausuntoa mikä se on, voi olla täysin harmiton tai pahimmillaan syöpäkasvain. Lääkäri poistaa sen ja se lähetetään patologille tutkittavaksi, sieltä sitten tulee vastaus mikä on kyseessä. Itse en jäisi odottelemaan vaan menisin heti lääkäriin, varmuuden vuoksi.
Omalla rahalla tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
"Ette voi tietää mitään maksamatta lääkäreille, äkkiä lääkäriin, rahat tänne teiltä ja verokassasta. Nyt loppui se tietäminen ilman lääkäriä, vain lääkäri voi tietää asioita kehosta. Teidän kaikkien kehot ovat lääkärien omaisuutta."
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään muulla kokemusta?
Eihän tää nyt mikään äänestysasia ole. Olet yksi yksilö jolla on yksilökohtainen vaiva. Vaikka 5000 ihmisellä olisi patti X niin sinulla voi silti olla patti Z!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä meillä päin julkinen terveydenhuolto on siinä jamassa, etten edes yrittäisi hoitaa sitä kautta vaan menisin suoraan yksityiselle, vaikka omalla rahalla jos ei mulla olisi kattavaa työterveyshuoltoa kuten onneksi on. Vaikka julkisella pääsisi näkemään lääkärin, niin luultavasti pattia siellä vain katseltaisiin ja leviteltäisiin käsiä. Sitten jos se olisikin syöpää, mitä todennäköisesti ei toki ole, niin hoidot olisivat jo turhia siinä vaiheessa kun julkisella oltaisiin vihdoin asialle jotain tekemässä. En ole mikään miljonääri, mutta oma terveys ei ole mulle se asia, mistä ensimmäisenä säästän rahaa. Siksi hoidattaisin asian pois päiväjärjestyksestä mahdollisimman nopeasti.
T: Se edellinen, työskennellyt syöpätutkimuksen parissa
Mulla on herne patjan alla joka paikka nyt kipeänä kun nukuin viime yönä,tosin huonosti,asiaan liikkuva patti no hätä erijuttu jos on kiinteä liikkumaton niin kannattaa ottaa selvää mikä on homman nimi.
Minulla alkanut tulemaan pieniä syylänkokoisia iho mitä lie. Otatan pois laserilla mutta uusia tulee koko ajan.
Upp!