Minkä verran pidät/voit pitää kesälomaa?
Opettajat, työttömät, eläkeläiset, elämäntapaintiaanit yms tämä ei koske teitä tämä kysymys.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Kalua kasvattelen koko kesän <3
Laitoitko sen jo kukkamultaan kasvamaan ?
Olen eläkkeellä ja pidän kesälomaa kesä, heinä ja elokuun. Pakko oli vastata, kun kiellettiin!
Viisi viikkoa kesälomaa, aloitan viikko ennen juhannusta.
Heinäkuussa neljä viikkoa, koska meillä on niin hiljaista töissä silloin, että pomo toivoo lomien olevan tuolloin. En valita.
Opettajat eivät koskaan lue viestiä loppuun. Jos haluat, että opettaja lukee koko viestin on alkuun kirjoitettava, että *lue koko viesti*.
T. koulusihteeri
Ja sitten vastaus kysymykseen: neljä ja puoli viikkoa kesällä, pari päivää syyslomalla, kaksi viikkoa jouluna ja pari päivää talvilomalla. Yksittäisiä päiviä muutama siellä täällä, esim. tänään kun lapset ovat lomalla. Olen lomalla kun se sopii koulun vuosikelloon.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa ap itse ensin?
En ole vielä varma, 5-6vkoa. Jätän myöhemmälle ajalle 3vkoa.
Happy?
Ap
Pidän yleensä 4 viikkoa. Lomailen mieluummin oikeastaan sesonkikauden ulkopuolella.
Tasan sen koko 4 vk loman pidän. 2 vk sitten talvella.
Kun kiellettiin niin pakkohän tähän on reagoida. 12 kk pidän lomaa, koska olen sen ansainnut. Maksavat mulle joka kk "palkan", mutta ei mun sen rahan vastineeksi tartte tehdä mitään. Kyllä on ihanaa viettää lomaa.
No se neljä viikkoahan se on meillä työläisillä jotka ei olla verovaroilla palkattuja. No hyvä että edes sen verran saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Vuosilomaa 8 viikkoa, voin pitää melkeinpä milloin haluan.
Missä hommassa on noin paljon vuosilomaa? Normaali määrähän on 5 viikkoa ja lauantait lasketaan myös lomapäiviksi, siinä menetetään yksi lomaviikko.
Vierailija kirjoitti:
Pidän 7 viikkoa, sitten viikon syksyllä ja viikon lisää jouluna + ne joulun juhlapyhät.
Missä hommassa on noin paljon lomaa? Normaali määrä on 5 viikkoa ja lauantait lasketaan lomapäiviksi.
Vierailija kirjoitti:
Nolla. Mulla ei ole koskaan ollut kesälomaa/ kesällä lomaa. Olen lomalla nyt, seuraavan kerran marraskuussa.
Oletkohan samassa työssä kuin minä. Työt loppuivat marraskuussa ja siitä lähtien olen levännyt, nyt viitisen kuukautta, ja työt alkavat seuraavan kerran joskus toukokuussa ja kestävät jonnekin marraskuuhun.
Vierailija kirjoitti:
No se neljä viikkoahan se on meillä työläisillä jotka ei olla verovaroilla palkattuja. No hyvä että edes sen verran saadaan.
Ja lauantait lasketaan lomapäiviksi, tuo riistosysteemi vie yhden lomaviikon.
Yliopistolla kun olen töissä niin sellaiset 8-10 viikkoa tapaan pitää.
Nolla viikkoa. Teen töitä puolisen vuotta toukokuusta marraskuuhun ja sitten lepäilen puolisen vuotta. Ihan omilla rahoillani olen elänyt talven, en ole ilmoittanut viranomaisille joutilaisuudestani koska en halua olla tekemisissä valtion systeemien kanssa ja asiani eivät kuulu valtionihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa ap itse ensin?
En ole vielä varma, 5-6vkoa. Jätän myöhemmälle ajalle 3vkoa.
Happy?
Ap
Mitä tuo Happy tarkoittaa?
Viime kesänä pidin kolme viikkoa ja nyt talvella kolme. Tänä kesänä ajattelin lomailla neljä viikkoa putkeen ja ottaa yhden viikon lomarahavapaata syksymmälle.
Seitsemän viikkoa kesällä, syksyllä ja keväällä 2 vkoa, jouluna yleensä kaksi. Lomapäiviä 38, loput ylityövapaita ja palkatonta. Kaupungin palveluksessa olen sihteerin titteli.
Hauskaa, että lähes 100% vastaajista on niitä, joita kiellettiin vastaamasta!