Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ärsyttää nämä 50+ vuotiaat, joilla on mennyt kaikki aina elämässä putkeen!

Vierailija
17.04.2025 |

Minulla on eräs uusi tuttavuus ollut nyt kolme vuotta. Joo ei hänessä muuten ole mitään vikaa, mutta hänen elämänsä on mennyt kuin oppikirjasta ja hän "halveksii" kaikkea muuta. Hänen kaikki ystävänsäkkin ja sisarukset ovat kuulemma kaikki pariutuneet jo teini-iässä (ihan normaali kuvio hänen mielestään) Lapsia on 4 (ihan normaali määrä hänen mielestään) Hänellä ja vaimolla on maksettu omakotitalo (ihan perus hänen mielestään) Kaikki lapset on menestyneitä ja lentäneet omilleen (taas ihan normi hänen mielestään) Koiria on 2, kuten uusia autoja. Mökkikauppoja on suunnitelmissa ( Ihan normia hänen mielestään). Päivääkään eivät ole olleet kukaan työttömänä (ihan normaalia hänen mielestänsä).  Itselläni kaikki on mennyt täysin päinvastoin. Lopputulos on, että olen sinkku, lapseton, asun vuokralla, rahaa ei ole, ikivanha auto löytyy. Eläimille olen allerginen, niin ja olen toista vuotta työttömänä. Ikinä ei ole ollut mitään "varmaa" työpaikkaa ja elämä on heitellyt kuin Mikki Hiirtä myrskyssä. 

Työtön ja perheetön 53v.

Kommentit (580)

Vierailija
1/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on voittajia. Jotkut aina vain häviää. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
2/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Eivät nuo ymmärrä oikeasta elämästä mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että työttömyys vaivaa, mutta tuo kaikki muuhun on just hyvä ja tämä 5-kymppisen tuttavasi elämä kuulostaa ihan hirveältä ja taustalla on varmasti nielty paljon p*skaa. 

Vierailija
4/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulissielämä on varsinkin joissakin suvuissa välttämättömyys vanhempien ja sululaisten hyväksynnälle. Kyllä minäkin heidänlaisiaan tiedän. Varsinkin maaseudulla on saatettu naida se naaputin tyttö ihan vain siksi, koska isät on hyviä tuttuja jne. Rakennettu talo suvun maille ja eletty sitä elämää, joka on ilman omaa päätäntävaltaa annettu. Työkin on luultavasti suhteilla hankittu.Tuo halveksunta on ikävää, mutta ei kerro muuta kuin, että hänellä itsellä ei ole ollut ehkä vapautta valita ja on katkera ja kapeanäköinen. Luultavasti pakottavat omatkin lapsensa samaan muottiin. 

Vierailija
5/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan. Eivät nuo ymmärrä oikeasta elämästä mitään...

Se on heidän oikeaa elämää. Aloittaja taas pitää omaansa normaalina. 

Vierailija
6/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi sanottuna olet kateellinen. Ei ole mikään hyve.

Vierailija
7/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muiden menestys ärsyttäisi minua? Ei ole minulta muiden menestys pois.

Vierailija
8/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulissielämä on varsinkin joissakin suvuissa välttämättömyys vanhempien ja sululaisten hyväksynnälle. Kyllä minäkin heidänlaisiaan tiedän. Varsinkin maaseudulla on saatettu naida se naaputin tyttö ihan vain siksi, koska isät on hyviä tuttuja jne. Rakennettu talo suvun maille ja eletty sitä elämää, joka on ilman omaa päätäntävaltaa annettu. Työkin on luultavasti suhteilla hankittu.Tuo halveksunta on ikävää, mutta ei kerro muuta kuin, että hänellä itsellä ei ole ollut ehkä vapautta valita ja on katkera ja kapeanäköinen. Luultavasti pakottavat omatkin lapsensa samaan muottiin. 

Miksi hyvä elämä ja sen eteen tehty työ olisi kulissielämä?

Onko wt-elämä jotenkin aidompaa elämää?

Vierailija
9/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset syntyvät onnellisten tähtien alla ja lisäksi tekevät kaiken johon voivat vaikuttaa ns. oikein. Katkerat voivat miettiä mitä olisivat itse voineet tehdä eri tavalla, ihan nuoruudesta lähtien. Ellei taustalla ole vakavaa sairautta tai todella heikkoja lapsuudenoloja, olisi ehkäpä voinut tehdä enemmän. 

Vierailija
10/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄ 👶🏻😂

Vierailija
11/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tuonkin keksit? Vai että ihan kulissi?

Vierailija
12/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kateellisuus on ihailtavaa. Hän ei mitenkään peittele katkeruuttaan ja alhaista älykkyysosamääräänsä.

Vierailija
13/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttivatko vaimon kanssa kokaiinia paikallisen Lions Clubin juhlissa?

Vierailija
14/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että työttömyys vaivaa, mutta tuo kaikki muuhun on just hyvä ja tämä 5-kymppisen tuttavasi elämä kuulostaa ihan hirveältä ja taustalla on varmasti nielty paljon p*skaa. 

Jaa. Minä olen tuollainen 50+ ihminen, jolla on velaton talo ja mökki, koiria ja ihanat lapset, ja mukava hyvinpalkattu työ alalla, jonka itse valitsin. Mieskin on se nuoruuden mies ja edelleen se rakas kumppani ja paras ystävä. Mikähän tuossa on sitä hirveää ja mitä minun on pitänyt niellä? Olen mielestäni ollut onnekas elämässäni. Toki muut saa elää miten haluavat, ja sairauksia ym ei kukaan valitse, mutta en ymmärrä kyllä sitäkään, että hyvin sujunut elämä olisi jotenkin huono juttu. 

Vierailija
15/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on voittajia. Jotkut aina vain häviää. Ei siinä sen kummempaa.

Mitä on oikea elämä? Toiset toimivat järkevästi ja suunnitelmallisesti toiset vähemmän järkevästi. Ihan, mistä itse tykkää. Ei tuo ole ap. mitään ärsytystä vaan silkkaa kateutta. Kaikki eivät saa kaikkea.

Vierailija
16/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä tiedät hänen elämästään vaimon, lapset, talon, autot, koirat ja duunit. Aika paljon on varmasti sellaista, mitä et tiedä.

Eli voitko oikeasti kadehtia, kun et tiedä?

No voithan sinä, mutta kannattaako?

Vierailija
17/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, kullakin on omat kokemuksensa, ei siinä muuta ole.

Vierailija
18/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle oli tarjolla tällainen "täydellinen valmis paketti" juurikin teini-ikäisenä. Samalta kylältä, samanikäinen oikein komeakin poika. Vanhempamme tunsivat hyvinkin ja kaikki muut olisivat olleet tyytyväisiä. Talo olisi tehty pojan vanhempien maille. Minulle homma vaan ei sopinutkaan. En ollut rakastunut, vaan poika olisi ollut vaan "sopiva". Hän halusi myöskin jatkaa vanhempiensa tilaa ja minä halusin taas kaupunkiin. Hänelle kävi hyvinkin nopeasti hyvin. Minulle taas ei niinkään. 

Vierailija
19/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoho on vihreämpää vaatekaapin puolella.

Vierailija
20/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ärsyttääkö, mutta mietityttää. Kun tosiaan oma elämä on kaikin puolin ollut hirveää taistelua, niin sitten jotkut saa "kaiken", tarkoitan siis hyvät ja kannustavat vanhemmat (ylipäänsä kaksi vanhempaa), kauniin ulkonäön, ihan turha väittää ettei siitä olisi hyötyä. Kannustavasta perheestä, suhteista, hyvästä ulkonäöstä kehittyy usein terve itsetunto mikä helpottaa monesti. Varsinkin jos perhe on esimerkiksi hyvin toimeentuleva niin voivat tarjota lapsille paljon enemmän alkaen ihan kielikursseista, valmennuskursseista. Ylipäänsä jos kannustetaan opiskelemaan niin se jo auttaa paljon. Saati jos voi opiskeluaikana asua perheen sijoitusasunnossa ja "nauttia" myös elämästä, kun joku toinen asuu jossain solussa ja työskentelee selvitäkseen laskuista.

Siis tottakai on ihan normaalia kannustaa ja auttaa lapsia, mutta siis kyllä se ihmetyttää miten joku saa kaiken ja toiset ei mitään. Vaan jos ei kaikki, niin tosi moni asia menee jo alusta asti pieleen ja tuhoaa lopulta itsetunnon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan