Miten krapulasi ovat muuttuneet iän myötä jos ovat? Minä olen nelikymppinen ja poden yhä vähän krapulaa viikonlopulta
Koko viikon ollut veltto ja väsynyt olo vaikka olen juonut päivittäin pari litraa kahvia. Viikonloppu meni torkkuessa.
Parikymppisenä nukuin muutaman tunnin, otin Buranan ja olin valmis töihin tai bailaamaan lisää.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Lopetin juomisen koska liian pahat kankkuset. Kannabis lailliseksi!
Lailliseksi tai vähintään sallituksi. Kannabiksen kieltoon ei ole mitään oikeaa syytä. Porttiteoria ei kelpaa kiellon perusteluksi.
Nyt kuuskymppisenä on alkanut tulla päänsärkyjä, aikaisemmin ei koskaan mitään.
Tiedä sitten johtuuko harventuneista juomakerroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin dokailun 29-vuotiaana kun krapulat oli varsinkin henkisesti aina niin pahoja. Alkoholi on aivoille ja koko keholle erittäin haitallinen aine.
Kaikista mittavista haitoistaan huolimatta ainoa sallittu päihde. Juuri krapuloiden takia vaihdoin vähemmän haitalliseen.
Olisit vaan ilman päihteitä kokonaan. Tuskin sulla elämä kauhean hyvin menee sen pössyttelynkään lomassa.
Saan edelleenkin hyvin harvoin krapuloita. Ja olen iäkäs pieni nainen, joka vetää viinaa kaksin käsin.
Jokin outo elimistön supervoima.
Krapula on harjoittelukysymys. Pitää harjoitella riittävän usein ja välillä intervallityyppisesti, niin tuossa kuudenkympin korvilla alkaa pelittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin dokailun 29-vuotiaana kun krapulat oli varsinkin henkisesti aina niin pahoja. Alkoholi on aivoille ja koko keholle erittäin haitallinen aine.
Kaikista mittavista haitoistaan huolimatta ainoa sallittu päihde. Juuri krapuloiden takia vaihdoin vähemmän haitalliseen.
Olisit vaan ilman päihteitä kokonaan. Tuskin sulla elämä kauhean hyvin menee sen pössyttelynkään lomassa.
Miten se sinua haittaa kun minä toisinaan pössyttelen?
Neljä vuotta sitten jätin koko alkoholin, ikää on nyt 58 v. Kauheiksi menivät krapulat, se on fakta että iän myötä näin käy monille. Päätin että parempi olla kokonaan ilman. Ei ole kaduttanut.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin on moni muukin aine haitallinen mitä laitat suuhusi ja kuolet siltikin sinäkin. Aivot tai elimimistö voi lakata toimimasta elintavoista riippumasta vaikket joisi alkoholia tippaakaan niin harmittaisiko silloin se jos et olisi nauttinut ollenkaan alkoholia elämäsi aikana ja juhlinut.
Kuolet sillain että koko elämä on jäänyt elämättä kun on pitänyt terveellistä elämää noudattaa koko ikä niin mitä mietit sitten viimeisillä päivilläsi, että kannattiko mennä hautaan terveellistä elämää noudattaen.
Ihminen tarvitsee alkoholia. Krapulassa elimistö viestii, että tarvitsee sitä lisää.
Aloittaja ei pode krapulaa vaan oireilee liiallisesta kahvinjuonnista. Enemmän vettä, vähemmän hermomyrkkyä, lisää ulkoilua, ota vaikka pari vitamiiniporetablettia välillä.
Fyysisistä krapuloista en ole kärsinyt ikinä, mutta kolmenkympin puolivälissä alkoi karmeat moraaliset krapulat, vaikka en ole millään tavalla örveltänyt kuin pari kertaa teininä. Siksi en enää ikinä juo känniin asti, koska viikkokausien ahdistus humalan jälkeen ei ole sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Saan edelleenkin hyvin harvoin krapuloita. Ja olen iäkäs pieni nainen, joka vetää viinaa kaksin käsin.
Jokin outo elimistön supervoima.
Taitaa olla kuule kyse vain toleranssista ja siitä, että juomisesi on jatkuvaa, ei esimerkiksi vain joka kolmas päivä tai kerran viikossa. Olet pienessä maistissa jatkuvasti ja elimistösi on sisukalujen osalta todennäköisesti jo melko rikki.
Minulle ei ole tullut krapulaa viiteen vuoteen. Otan loiventavia välipäivien välissä noin yhden oluen tunnin välein.
M39
Vierailija kirjoitti:
Fyysisistä krapuloista en ole kärsinyt ikinä, mutta kolmenkympin puolivälissä alkoi karmeat moraaliset krapulat, vaikka en ole millään tavalla örveltänyt kuin pari kertaa teininä. Siksi en enää ikinä juo känniin asti, koska viikkokausien ahdistus humalan jälkeen ei ole sen arvoista.
Viikkokausien ahdistus? Oletko jonkin uskontokultin uhri vai liian tiukkoihin moraalisääntöihin aivopesty? Ei ole normaalia tai tervettä tuollainen ajatusmaailma. Elä vähän ja hyväksy vajavaisuutesi, niin helpottaa itseruoskinta ja turha henkinen piina,ehkä olisit läheisillesikin senjälkeen rennompaa ja mukavampaa seuraa. Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet, epätäydellisenä- et ole muita parempi ihminen vaikka haluaisit niin kuvitella.
Nää on näitä henkilöitä joita ei kutsuta mihinkään juhla tilaisuuteen luennoimaan omasta raittiudestaan mutta voivat osallistua täällä ja kehua omaa ylivertaisuuttaan, ihmettelen kyllä kuinka viitsii kun itse en savuttomana metsästä tupakointikeskusteluja ja kommentoi siellä että kerran vedin savut 40vuotta sitten ja sen jälkeen en enään henkostakaan kun ei maistu.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole tullut krapulaa viiteen vuoteen. Otan loiventavia välipäivien välissä noin yhden oluen tunnin välein.
M39
Mitä tarkoittaa "loiventavat välipäivien välissä"? Eli ovatko sinun "välipäiväsi" myös tissuttelua, oletko ilman alkoholia ollenkaan? Anna elimistösi levätä vähän.
Ei kankkusta kun en ole yli 10 vuoteen polttanut, sitä ennen oli jäätäviä kankkusia.
Nyt pitää juoda 5-6 päivää että tulee vähän samanlaisia, tosin ei päänsärkyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen neljäkymppinen mies. Rapula kestää kolme päivää. Asia on ollut näin suurinpiirtein kolmekymppisestä asti. Site ennen rapula kesti yhden päivän.
Siksi harvoin viitsii edes juoda. Muutaman kerran vuodessa. Silloin se on sen arvoista.
Sama, paitsi mielestäni ei ole enää sen arvoista koskaan. Kolme päivää vessan lattialla ei vain houkuttele.
On yleisesti tiedossa, että jos ihminen kieltäytyy alkoholista, niin hänellä on ongelmia. Todennäköisesti peittelee sillä jotakin. Krapula kuuluu elämmään ja se on hyvin hallittavissa, kun varaa tarpeeksi loiventavia.
Nyt kolmekymppisenä alkaa olla se ja sama juoko kaksi vai 12, krapula on suunnaton. Siksi en oikeastaan enää juo, jos on pakko päihtyä niin käytän kokaiinia. Käyttöä rajoittaa hinnan lisäksi saatavuus, joten kovin usein en tätäkään myrkkyä harrasta.