Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten krapulasi ovat muuttuneet iän myötä jos ovat? Minä olen nelikymppinen ja poden yhä vähän krapulaa viikonlopulta

Vierailija
17.04.2025 |

Koko viikon ollut veltto ja väsynyt olo vaikka olen juonut päivittäin pari litraa kahvia. Viikonloppu meni torkkuessa.

Parikymppisenä nukuin muutaman tunnin, otin Buranan ja olin valmis töihin tai bailaamaan lisää.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka kysyit, miten meitä muita haittaa pössyttelysi. Se haittaa niin, että te pössyttelijät haisette kuvottavalta. Ihan oikeasti, ollaan tämä kokemus monen kanssa jaettu, että jos kulkee kadulla ohi, sekin on jo kamalaa, mutta aiemmin kulki työmatkoja samalla bussilla nainen, jonka tultua bussiin koko bussiin levisi sellainen oksetuksen ja pahoinvoinnin katku koska hänellä oli tapana pössytellä jointtinsa aina bussia odotellessa ja toi sen käryn ihan tuoreena muidenkin haitaksi. Ihan oikeasti on aivan sama, mitä te väitätte haittavaikutusten olemattomuudesta. Se katku ei kerro mistään terapeuttisesta vaikutuksesta, saati psykoosiin kannabiksesta sairastunut tuttavani sekä ex-mieheni sisko. 

Tuo on ihme juttu miten jokainen kannabiksen vastustaja tuntee muka jonkun joka on saanut psykoosin kannabiksesta. Siinä ei ole mitään uskottavuutta kun suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei ole nähnyt yhtäkään kannabiksen aiheuttamaa psykoosia. Oikeasti ne kannabiksen psykoosit ovat niin harvinaisia ettei niitä ole suomessa edes joka vuosi. Kuitenkin kannabis on yleisin laiton päihde eli sen käyttäjiä on paljon. 

Vierailija
62/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut krapulassa, kännissäkin viimeksi 22-vuotiaana. Kyllä se oli siihen mennessä jo niin nähty juttu ettei enää kiinnostanut. En voisi edes kuvitella, että nyt melkein nelikymppisenä vieläkin kännäisin. Jotenkin todella säälittävää tämä suomalaisten alko-kulttuuri. Ei pitäisi antaa tulivettä alkuasukkaille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabispsykooseja on Suomessa paljon. Viikottain poliisit vievät näitä sekaisin olevia psykoosipotilaita hoitoon. Osa ei toivu koskaan, vaan sairastuu skitsofreniaan. Kannabiksen käyttö kuormittaa kohtuuttomasti psykiatrista sairaanhoitoa Suomessa.

Vierailija
64/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole tullut krapulaa viiteen vuoteen. Otan loiventavia välipäivien välissä noin yhden oluen tunnin välein.

M39

Mitä tarkoittaa "loiventavat välipäivien välissä"? Eli ovatko sinun "välipäiväsi" myös tissuttelua, oletko ilman alkoholia ollenkaan? Anna elimistösi levätä vähän.  

Pääpäivät perjantai sunnuntai ja keskiviikko. Silloin juon koskenkorvaa oluen lisäksi. Välipäivät eli maanantai tiistai torstai ja lauantai tissuttelen noin yksi olut tuntiin.

En ole ollut seitsemään vuoteen ilman alkoholia. Kustannan juomiseni perintörahoilla ja kelan etuuksilla

Vierailija
65/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabispsykooseja on Suomessa paljon. Viikottain poliisit vievät näitä sekaisin olevia psykoosipotilaita hoitoon. Osa ei toivu koskaan, vaan sairastuu skitsofreniaan. Kannabiksen käyttö kuormittaa kohtuuttomasti psykiatrista sairaanhoitoa Suomessa.

Turkulaisen päihdelääkärin mukaan suomessa ei ole kannabispsykooseja edes joka vuosi. Alkoholin aiheuttamia psykooseja on 4000 vuodessa. 

Vierailija
66/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menneet krapulat omituisiksi. Illan juo ja aamulla herää hyvin voivana, mutta siinä vaiheessa kun alkoholi on verestä haihtunut kokonaan, alkaa päänsärky, kakominen ja yökkäily, mitkä kestävät näemmä kaksi-kolme tuntia.

Yhdessä vaiheessa kun tuli juotua joka ilta, pääsin krapuloista kokonaan eroon, mutta samalla meni normaalit yöunetkin. Juomalla joka ilta sai yön rauhoitettua lepäämiselle, mutta lähinnä alkoholittomuus pelotti.

Nyt olen ollut juomatta jonkin aikaa ja yöunet alkoivat olemaan jo normaaleja, mutta tilaisuuden tullen alkoi taas tehdä mieli.

Vierailija
67/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on painonpudotuksen jälkeen helpottanut krapulatkin. Ei kestä niin pitkään vaikka pahoja onkin.

Vierailija
68/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkulaisen päihdelääkärin mukaan suomessa ei ole kannabispsykooseja edes joka vuosi. Alkoholin aiheuttamia psykooseja on 4000 vuodessa. 

Luetun ymmärtäminen opitaan alakoulussa. Jotkut eivät opi koskaan.

https://www.ts.fi/teemat/6629021

Vierailija
69/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten ettei krapulaa ole enään koskaan koska en enään juo yhtään alkoholia.

Vierailija
70/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alkoholin aiheuttama psykoosi jotenkin hyväksytympi kuin kannabiksen aiheuttama psykoosi? Kannabispsykoosit ovat harvinaisia ja alkoholipsykoosit yleisiä. Päihteiden ja huumeiden aiheuttamat psykoosit menee näin. Eniten psykooseja aiheuttaa alkoholi. Toiseksi eniten kovien huumeiden ja alkoholin sekakäyttö. Sen jälkeen tulee kovien huumeiden sekakäytön aiheuttamat psykoosit. Jossain hännillä tulee kannabiksen laukaisemat psykoosit ja niistä pidetään eniten puhetta. Lievästi sanottuna tarkoitushakuista.

Vierailija
71/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan edelleenkin hyvin harvoin krapuloita. Ja olen iäkäs pieni nainen, joka vetää viinaa kaksin käsin.

Jokin outo elimistön supervoima.

Taitaa olla kuule kyse vain toleranssista ja siitä, että juomisesi on jatkuvaa, ei esimerkiksi vain joka kolmas päivä tai kerran viikossa. Olet pienessä maistissa jatkuvasti ja elimistösi on sisukalujen osalta todennäköisesti jo melko rikki.

En ole saanut krapuloita nuorenakaan, jolloin ei vielä ollut toleranssia.

Muut oksentelivat aamuisin, kun minä nousin virkeänä ongelle.

Vierailija
72/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan edelleenkin hyvin harvoin krapuloita. Ja olen iäkäs pieni nainen, joka vetää viinaa kaksin käsin.

Taitaa olla kuule kyse vain toleranssista ja siitä, että juomisesi on jatkuvaa, ei esimerkiksi vain joka kolmas päivä tai kerran viikossa. Olet pienessä maistissa jatkuvasti ja elimistösi on sisukalujen osalta todennäköisesti jo melko rikki.

Mulla on tuollainen kaveri jolle ei tullut krapulaa. Siitä tuli ensin alkoholisti ja vanhempana sekakäyttäjä. Nykyään käyttää enemmän pillereitä kuin alkoholia. Jos ei saa mitään niin tärisee kotonaan viekkareissa.

Vierailija
73/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuollainen kaveri jolle ei tullut krapulaa. Siitä tuli ensin alkoholisti ja vanhempana sekakäyttäjä. Nykyään käyttää enemmän pillereitä kuin alkoholia. Jos ei s

Sehän pelko tässä itselläkin on, että kun ei ole päälle päin näkyviä ja tuntuvia haittoja, niin riskit kasvaa. Mieluummin ottaisin ne krapulat.

Ja tosiaan ei ollut tarkoitus mitenkään kehua sietokyvyllä, se oli vain tosiasia.

Vierailija
74/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran paljon ja säännöllisesti tulee ryypiskeltyä, että krapulaan on varmaan tottunut. Semmonen ahdistus pahin. Maanantaina toki huono olo ja olenkin silloin aina etäpäivällä. 

Vierailija
75/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran paljon ja säännöllisesti tulee ryypiskeltyä, että krapulaan on varmaan tottunut. Semmonen ahdistus pahin. Maanantaina toki huono olo ja olenkin silloin aina etäpäivällä. 

Ahdistus ja unettomuus ovat ne pahimmat krapulan oireet. Yhdestäkin illasta ne voi kestää monta päivää. Ärsyttää sekin kun vain alkoholia saisi käyttää päihteenä. 

Vierailija
76/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi osa ihmisistä lyö päätä seinään? Miksi sinä ap? 

Vierailija
77/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että hybridivaikuttajalta vaikuttavat tahot kuten vihervasemmisto haluavat vapauttaa tämän ja muutkin huumeet, joita yleensä rahdataan jostain kehitysmaasta ihmiskaupan uhrien mukana. 

Vierailija
78/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku ryyppää viikonloppuisin 4- kymppisenä? Eikö oikeasti ole keksinyt elämässään muuta tekemistä?

Vierailija
79/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena saattoi olla pahaaoloa ja väsymystä, mutta niihin auttoi veden juominen ja nukkuminen. Tai sitten päivä uuteen nousuun.

Näin viisikymppisenä en kärsi pahoista oloista tai pääsäryistä, mutta väsymys on omaa lajiaa. Toipuminen kestää päiväkausia, jos ei viikonkin.

Vierailija
80/94 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule pahoinvointia, ehkä lopetan ajoissa. Huonoa unta ja väsymystä pari päivää, joskus tärinää. Painajaisia satunnaisesti, ihan hauskoja välillä. Järkyttävät seksihalut. Puhun vähintään 3 päivän ryyppäämisestä siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä