Miten krapulasi ovat muuttuneet iän myötä jos ovat? Minä olen nelikymppinen ja poden yhä vähän krapulaa viikonlopulta
Koko viikon ollut veltto ja väsynyt olo vaikka olen juonut päivittäin pari litraa kahvia. Viikonloppu meni torkkuessa.
Parikymppisenä nukuin muutaman tunnin, otin Buranan ja olin valmis töihin tai bailaamaan lisää.
Kommentit (94)
Käytin ekaa kertaa alkoholia 19 vuotiaana ja siitä heti oikeastaan alkoi krapulat. Lähes poikkeuksetta se kestää kaksi päivää. On joskus ollut viikonkin. Juon alkoholia harvoin, mutta kerralla menee sitten useita annoksia ja enimmäisyyssuositus täyttyy yhdessä illassa. Joskus tulee yhdestäkin annoksesta jo krapula, joten sama sitten ryypätä kerralla kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Saan edelleenkin hyvin harvoin krapuloita. Ja olen iäkäs pieni nainen, joka vetää viinaa kaksin käsin.
Jokin outo elimistön supervoima.
Ei ole supervoima, tuo lisää riskiä alkoholismiin. Ja maksa ym. elimistä kärsii ilman riippuvuuttakin.
Olen 50 v nainen, enpä saa enää nykyisin kummoisia krapuloita. Nuorena oli jopa 3-4 isosta oluesta järkyttävä pääkipu ja oksetus pitkälle iltapäivään. Nykyään voin juoda esim. 1,5 litraa viiniä, 12 isoa kaljaa, tai reilut puoli pulloa väkeviä ilman että on juuri mitään muuta kuin vähän tokkurainen raukea olo seuraavana päivänä. Jos nyt ihan lähelle sammumista juon, mitä pyrin olemaan tekemättä, niin sitten särkee kyllä pää ja on kauhea olo, mutta sehän menee pois parilla loiventavalla ja särkylääkkeellä, joiden ottamisen jälkeen takaisin petiin.
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä henkilöitä joita ei kutsuta mihinkään juhla tilaisuuteen luennoimaan omasta raittiudestaan mutta voivat osallistua täällä ja kehua omaa ylivertaisuuttaan, ihmettelen kyllä kuinka viitsii kun itse en savuttomana metsästä tupakointikeskusteluja ja kommentoi siellä että kerran vedin savut 40vuotta sitten ja sen jälkeen en enään henkostakaan kun ei maistu.
Mitä ylivertaista siinä on, jos ei halua kärsiä krapulaa? Kyllä minun puolestani muut voi ihan vapaasti juoda. Itse pidän hauskaa muilla tavoin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
On yleisesti tiedossa, että jos ihminen kieltäytyy alkoholista, niin hänellä on ongelmia. Todennäköisesti peittelee sillä jotakin. Krapula kuuluu elämmään ja se on hyvin hallittavissa, kun varaa tarpeeksi loiventavia.
Krapula ei tosiaan kuulu elämään. Alkoholin ja kovien huumeiden samankaltaisuus näkyy siinä kun molemmilla paja olo lähtee sillä millä se tulikin. Kannabis on ainoa hyvä päihde kun siitä ei tule krapulaa tai viekkareita.
Mulla krapula on ihme kyllä helpottanut iän myötä. Nuorempana olin aikamoinen bilehile ja krapulapäivät meni aina nukkuessa iltaan asti ja usein myös oksennellessa. Nykyään keski-ikäisenä juon kunnon humalat muutaman kerran vuodessa ja seuraavana päivänä lähinnä vaan väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin dokailun 29-vuotiaana kun krapulat oli varsinkin henkisesti aina niin pahoja. Alkoholi on aivoille ja koko keholle erittäin haitallinen aine.
Kaikista mittavista haitoistaan huolimatta ainoa sallittu päihde. Juuri krapuloiden takia vaihdoin vähemmän haitalliseen.
Olisit vaan ilman päihteitä kokonaan. Tuskin sulla elämä kauhean hyvin menee sen pössyttelynkään lomassa.
Miten se sinua haittaa kun minä toisinaan pössyttelen?
"Toisinaan" 😂 -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata juoda alkoholia lainkaan, se on turhaa ja haitallista aivoille ja sisuskaluille.
Alkoholi on hermomyrkkyä oikeasti, miksi haluaisit juoda myrkkyä?
Ja pössyttely tuhoaa myös pään...
Ei tuhoa kun kannabiksen käyttö ei tuhoa aivosoluja kuten alkoholi. Kannabis vaikuttaa reseptorien kautta ja luonto on luonut ne ihmiselle jostain syystä. Kannabis on kaikin tavoin vähiten haitallinen päihde.
Hah, kun on seurannut sivusta tuttavan pössyttelyä vuosikausia, niin huomaa kyllä, miten on pää pehmennyt. Käy hitaalla ja on tullut aika tyhmäksi. Ennen fiksu ja skarppi kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Neljä vuotta sitten jätin koko alkoholin, ikää on nyt 58 v. Kauheiksi menivät krapulat, se on fakta että iän myötä näin käy monille. Päätin että parempi olla kokonaan ilman. Ei ole kaduttanut.
Täytin joukukuussa 2024 60v. ja nykyään jos juo yhtenä päivänä/iltana ei tule mitään kankkusta, mutta nuorempana kun vielä poltti niin hirveitä kankkusia ja pää ihan hel... kipeä koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata juoda alkoholia lainkaan, se on turhaa ja haitallista aivoille ja sisuskaluille.
Ei tuhoa kun kannabiksen käyttö ei tuhoa aivosoluja kuten alkoholi. Kannabis vaikuttaa reseptorien kautta ja luonto on luonut ne ihmiselle jostain syystä. Kannabis on kaikin tavoin vähiten haitallinen päihde.
Hah, kun on seurannut sivusta tuttavan pössyttelyä vuosikausia, niin huomaa kyllä, miten on pää pehmennyt. Käy hitaalla ja on tullut aika tyhmäksi. Ennen fiksu ja skarppi kaveri.
Moni on juonut päänsä pehmeäksi mutta minä en ole nähnyt edes kymmenien vuosien kannabiksen käytön aiheuttaneen pään pehmenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, kannabista tuhoaa lähimuistin.
Mulla ei ollut nuorena krapulaa, eikä nyt viiskymppisenäkään. Mulla on hyvät alkoholistigeenit isän puolelta, joten juon vain 2-3 annosta kerralla ja vain pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on juonut päänsä pehmeäksi mutta minä en ole nähnyt edes kymmenien vuosien kannabiksen käytön aiheuttaneen pään pehmenemistä.
Kyllä sen huomaa, jos on paljon poltellut. Etenkin, jos on aloittanut nuorena.
Ei ole koskaan tullut krapulaa, joskus voi särkeä päätä
n48
Minä olen 45-vuotias enkä ole vuosiin potenut krapulaa. Se saattaa johtua siitä, etten jaksa enää valvoa yli kymmeneen. Vaikka tulisikin otettua viiniä niin hyvien yöunien jälkeen pää ehtii hyvin selvitä ennen aamua.
Sinä joka kysyit, miten meitä muita haittaa pössyttelysi. Se haittaa niin, että te pössyttelijät haisette kuvottavalta. Ihan oikeasti, ollaan tämä kokemus monen kanssa jaettu, että jos kulkee kadulla ohi, sekin on jo kamalaa, mutta aiemmin kulki työmatkoja samalla bussilla nainen, jonka tultua bussiin koko bussiin levisi sellainen oksetuksen ja pahoinvoinnin katku koska hänellä oli tapana pössytellä jointtinsa aina bussia odotellessa ja toi sen käryn ihan tuoreena muidenkin haitaksi. Ihan oikeasti on aivan sama, mitä te väitätte haittavaikutusten olemattomuudesta. Se katku ei kerro mistään terapeuttisesta vaikutuksesta, saati psykoosiin kannabiksesta sairastunut tuttavani sekä ex-mieheni sisko.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka kysyit, miten meitä muita haittaa pössyttelysi. Se haittaa niin, että te pössyttelijät haisette kuvottavalta. Ihan oikeasti, ollaan tämä kokemus monen kanssa jaettu, että jos kulkee kadulla ohi, sekin on jo kamalaa, mutta aiemmin kulki työmatkoja samalla bussilla nainen, jonka tultua bussiin koko bussiin levisi sellainen oksetuksen ja pahoinvoinnin katku koska hänellä oli tapana pössytellä jointtinsa aina bussia odotellessa ja toi sen käryn ihan tuoreena muidenkin haitaksi. Ihan oikeasti on aivan sama, mitä te väitätte haittavaikutusten olemattomuudesta. Se katku ei kerro mistään terapeuttisesta vaikutuksesta, saati psykoosiin kannabiksesta sairastunut tuttavani sekä ex-mieheni sisko.
Pakko sivusta huudella, että minä taas tykkään kannabiksen hajusta vaikka en ole ikinä edes itse kokeillut sitä. Paljon parempi tuoksu kuin joku tupakan käry.
Mä taas kärsin vierotusoireista jos en parin päivän kännäämisen jälkeen tasottele. Krapulaa en ole kärsinyt ties koska viimeksi (kumpa kärsisinkin, ne kauheita ollut joskus)mutta EI.. vaa nuo vierotusoireet. Jos sitä tuntisikin huonoa oloa, pääkipua, oksentelua mutta ei, sietämätöntä oloa ja väsymystä vaan jos ei osaa tasotella selvään päivään.
Eli hyvin varovasti. 44 vuotias mies täällä.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas kärsin vierotusoireista jos en parin päivän kännäämisen jälkeen tasottele. Krapulaa en ole kärsinyt ties koska viimeksi (kumpa kärsisinkin, ne kauheita ollut joskus)mutta EI.. vaa nuo vierotusoireet. Jos sitä tuntisikin huonoa oloa, pääkipua, oksentelua mutta ei, sietämätöntä oloa ja väsymystä vaan jos ei osaa tasotella selvään päivään.
Eli hyvin varovasti. 44 vuotias mies täällä.
Krapula kun nimenomaan tarkoittaa vieroitusoireita, niin tätä on hyvin vaikea tajuta mitä ajat takaa.
40-kymppiset taltuttaa krapulaa juomalla paljon jotain cokista ja kahvia sekä syömällä mättöruokaa kuten pullaa ja einespizzaa. Työpäivän jälkeen sitten alkoa. Aamulla jälleen myöhässä töihin krapulassa tai sitten pomolle viestiä, et "lapsi on sairaana".