Nyt jyrähtää valtiovarainministeri Purra: Rikkaiden veroale. Nyt!
Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) kertoo nyt Iltalehden haastattelussa, että ensi viikon riihen keskiössä ovat verotusta koskevat asiat.
- Itse olen pitänyt viime syksystä asti esillä työn verotusta ja siihen tarvittavia kevennyksiä esimerkiksi YEL-korjausten ohella, Purra sanoo.
YEL-korjauksilla hän viittaa yrittäjien eläkejärjestelmän korjauksiin, joita hän ehdotti viime marraskuussa otettavaksi riihen käsittelyyn.
Jos mietitään työn verotusta, niin mielelläni keventäisin sitä reippaasti. Oleelliset kasvuvaikutukset ovat siellä ylemmissä marginaaleissa, Purra sanoo.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a0d196f6-0088-45fe-9347-c78ad8a25…
Sillä lailla.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Purra vihaa Suomen kansaa, milloin te tajuatte. Hänellä on hampaankolossa niin paljon, että pistää kansan maksamaan.
Miten niin maksamaan? Verotustani ollaan keventämässä, ei lisäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Voi hemmetti nyt oikeesti. Tätäkö on perussuomalaisten politiikka? Köyhät kyykkyyn ja rikkaille veroale, julkinen terveydenhuolto alas ja valtion rahat yksityisten terveysfirmojen pomoille. Kiitos Perussuomalaiset!
Olen sitä mieltä, että Purra on märkänä kokoomusherroille. Kokee päässeensä parempiin piireihin ja tekee kaiken mitä he pyytävät.
Jopa keskiluokkaisen kannattaa siirtää omaisuus pois Suomesta ja lähteä pois. Sosialistit tulevat imemään kaiken yksityisomaisuuden julkisen talouden mustaan aukkoon ennen konkurssia.
Verot tappiin ja kaikki yksityisomaisuus imetty kuiviin sekä velkasuhde yli 100 %:ia, siinä vaiheessa tulee imf, mutta se on tavalliselle nettomaksajalle myöhäistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra vihaa Suomen kansaa, milloin te tajuatte. Hänellä on hampaankolossa niin paljon, että pistää kansan maksamaan.
Miten niin maksamaan? Verotustani ollaan keventämässä, ei lisäämässä.
Maksamaan=kärsimään
Potkulaki etenee.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5ed8fe11-59d8-40e1-b3e3-66a15efd5…
Mitä veronalennus auttaa, jos voidaan irtisanoa helposti 1.1.2026 lähtien?
90-luvun lamassa, kun Viinanen leikkasi, vasemmisto osoitti mieltä ja vaati kaikille TÖITÄ!'
Nyt, 2020-luvulla vasemmisto vaatii kaikille VASTIKKEETTOMIA TULONSIIRTOJA!
Tule IMF äkkiä pelastamaan tämä maa. Kaikki puolueet ja ihmiset täällä ovat enemmän tai vähemmän sosialisteja eivätkä siihen itse pysty.
Vierailija kirjoitti:
Tee työsi niin, että työnantaja haluaa sinut pitää, ja maksaa vaikka lisää palkkaakin hyvin tehdystä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloinen voi käydä parturissa ottamassa 43 kestoväriä kuukaudessa meidän muiden puolesta kuukaudessa.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen joten leikkaan hiukset itse. Ei ole rahaa parturiin.
Ansiosidonnainen oli harvoje työttömine tuki ja kohdoistui lähinnä sillä lomaileviin. Jos olisit joutunut työttömäksi suurin huolesi ei olisi tukanleikkuu itse vaan se että edessä häämöttää loppu elämä 590 euron työttömyyskorvauksen turvin.
Hyvin tuo kokoomuksen apupuolue, nykyisin pienpuolueeksikin tituleerattu, vetää.
Köyhät eivät vain enää tämän enempää pääse kyykkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee työsi niin, että työnantaja haluaa sinut pitää, ja maksaa vaikka lisää palkkaakin hyvin tehdystä työstä.
Irtisanomiseen riittää jatkossa huolimattomuus tai alisuoriutuminen eli virhe tai et myy asiakkaille tarpeeksi tuotteita.
Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025 eli saa poiketa työehtosopimuksen palkasta myös alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloinen voi käydä parturissa ottamassa 43 kestoväriä kuukaudessa meidän muiden puolesta kuukaudessa.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen joten leikkaan hiukset itse. Ei ole rahaa parturiin.
Ansiosidonnainen oli harvoje työttömine tuki ja kohdoistui lähinnä sillä lomaileviin. Jos olisit joutunut työttömäksi suurin huolesi ei olisi tukanleikkuu itse vaan se että edessä häämöttää loppu elämä 590 euron työttömyyskorvauksen turvin.
Vuokralla saa asumistukea ja toimeentulotukea.
Jos sairastut syöpään niin toivottavasti sun työteho pysyy hyvänä, että et alisuoriudu, kun se riittää jatkossa irtisanomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomiseen riittää jatkossa huolimattomuus tai alisuoriutuminen eli virhe tai et myy asiakkaille tarpeeksi tuotteita.
Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025 eli saa poiketa työehtosopimuksen palkasta myös alaspäin.
Eli jos joudut irtisanotuksi, olet joka tapauksessa ollut huono työntekijä, sillä työnantaja katsoo helposti löytävänsä parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos joudut irtisanotuksi, olet joka tapauksessa ollut huono työntekijä, sillä työnantaja katsoo helposti löytävänsä parempia.
Niin, et ole myynyt tarpeeksi vaatteita asikkaille.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea, jos sut irtisanotaan.
Vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja eli yksin asuvalla saa olla 10000 tilillä ja pariskunnalla 20000 siis jos saat potkut etkä pärjää 595 työmarkkinatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on Tanskan malli. Tanskassa voi monilla aloilla irtisanoa päivien varoitusajalla.
Irtisanomissuojaa heikennettiin, jotta pk-sektori alkaisi kasvaa ja palkata ihmisiä. Uuden työntekijän palkkaaminen on mikrokokoiselle yritykselle iso riski, sen pitäisi usein moninkertiastaa liikevaihto. Irtisanomissuojaa heikentämällä pk-yrityksien riskit ovat pienemmät, jos firmalla alkaa mennä huonommin
Tanskassa pk-sektori alkoi kasvaa,työllisyys kasvoi ja elinkeinoelämä elpyi pk-firmojen alkaessa investoida. Samalla työttömyys pieneni, joten työttömyysturvaa pystyttiin parantamaan. Palkat nousivat, kun työvoimasta tuli kysyntää
win-win-win. Väärin korjattu sosialistien mielestä
Vierailija kirjoitti:
Niin, et ole myynyt tarpeeksi vaatteita asikkaille.
Myös minä olen huono myyjä. Siksi olenkin hakeutunut ihan toiselle alalle, joka sopii minun taidoilleni paremmin. V. 1997 jälkeen ei ole ollut pelkoa työttömyydestä.
Hassu sattuma kun tämä ulostulo sattuikin tulemaan vasta juuri vaalien jälkeen...
Purra ja Orpo antavat kritiikin satuttaa heitä ja he todellisuudessa lapsellisesti, haluavat kostaa henkilökohtaisesti. Molemmilta puuttuu arvovalta ja karisma, omanarvontunne. He vain eivät sovi johtajiksi.