Yritän laihduttaa ja samaan aikaan tässä yritän keksiä syytä miksi voisin syödä kaapissa olevat karkit! Mitä mä teen!?
Aivan jäätävää. Mennyt tosi kivasti viime aikoina ja laihduin useita kiloja. Kunnes eilen.. ratkesin. Ratkesin pahasti. Olen sokeririippuvainen ja voi vee mitä taistelua sen kanssa on etenkin jos ratkeaa.
Minä sitten eilen tilasin hesestä ruokaa, söin suklaata, karkkia ja join limsaa. Meni aivan päin persettä. Kiloja oli tullut lisää yli 2 kiloa! Eilisen jäljiltä. Tänään olen liikkunut, käynyt kymmenen kilsan lenkin ja jumpannut. Silti, mielessäni koko ajan on noi eilisten karkkien loput, mitkä ovat kaapissa. Siellä on suklaata ja karkkia ja keksin tekosyytä tässä miksi voisin niitä syödä kun samaan aikaan järki yrittää takoa, että ei käy ja tiedät kyllä että ei kannata. :(
Harmittaa kun joskus ratkean syömään jotain paskaa ja sitten kestää taas pari kolme päivää että pääsen sieltä takaisin normaaliin.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Täysin ehdottomuus kaiken suhteen on typerää. Silloin sitä juuri tekeekin kaikkea mieli mitä ei ns. saisi syödä. Yksi herkkupäivä silloin tällöin on ihan ok. Juuri se jatkuva jokapäiväinen herkuttelu on haitallista, ei se että joskus niistä nautit.
AP on eilen herkutellut, ei heti perään tänään herkuttelu ole mitään silloin tällöin
Ap itse kirjoitti tietävänsä, että tulee katumaan huomenna jos syö ne karkit. Silti täällä suurin osa kannustaa AP:ta syömään ne karkit, vaikka AP kertoo ettei jaksa enää olla lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin ehdottomuus kaiken suhteen on typerää. Silloin sitä juuri tekeekin kaikkea mieli mitä ei ns. saisi syödä. Yksi herkkupäivä silloin tällöin on ihan ok. Juuri se jatkuva jokapäiväinen herkuttelu on haitallista, ei se että joskus niistä nautit.
AP on eilen herkutellut, ei heti perään tänään herkuttelu ole mitään silloin tällöin
Ap itse kirjoitti tietävänsä, että tulee katumaan huomenna jos syö ne karkit. Silti täällä suurin osa kannustaa AP:ta syömään ne karkit, vaikka AP kertoo ettei jaksa enää olla lihava.
Eikö suurin osa kuitenkin ole enemmänkin korostanut, että muutamat herkkupäivä mieliteot ja niiden toteuttaminen ei kaada terveellistä elämäntapaa, mikä on paras laihdutusmuoto. Kaiken itseltä kieltäminen ja totaalikiellot sekä itseruoskinta sortumisesta ei ole terveellistä, eikä myöskään auta asiaa pidemmän päälle.
En syönyt niitä karkkeja. Olen tosi väsynyt. En jaksa kiusata itseäni ajatuksella edes vaan päätin että en syö ja se siitä. Menen nukkumaan ja huomenna uusi päivä.
Olen addikti kaikessa muussakin. Alkoholi, rahapelit, kaikki ja toimii vain totaalinen kielto, ne olen pystynyt lopettamaan. Sokeri on siitä paha kun ihminen syö päivittäin ja muutenkin.. onneksi se sitten hälvenee kun ei syö. Ap
Ei saa olla herkuttelupäivää, koska juuri tuolla karkkipäiväkäsitteellä lapset kasvatetaan herkkujen kielletyiksi tekemiseen. Herkkujen kuuluu olla järkevä osa arkea, muttei niiden keskiössä.