Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritän laihduttaa ja samaan aikaan tässä yritän keksiä syytä miksi voisin syödä kaapissa olevat karkit! Mitä mä teen!?

Vierailija
16.04.2025 |

Aivan jäätävää. Mennyt tosi kivasti viime aikoina ja laihduin useita kiloja. Kunnes eilen.. ratkesin. Ratkesin pahasti. Olen sokeririippuvainen ja voi vee mitä taistelua sen kanssa on etenkin jos ratkeaa. 

Minä sitten eilen tilasin hesestä ruokaa, söin suklaata, karkkia ja join limsaa. Meni aivan päin persettä. Kiloja oli tullut lisää yli 2 kiloa! Eilisen jäljiltä. Tänään olen liikkunut, käynyt kymmenen kilsan lenkin ja jumpannut. Silti, mielessäni koko ajan on noi eilisten karkkien loput, mitkä ovat kaapissa. Siellä on suklaata ja karkkia ja keksin tekosyytä tässä miksi voisin niitä syödä kun samaan aikaan järki yrittää takoa, että ei käy ja tiedät kyllä että ei kannata. :( 

Harmittaa kun joskus ratkean syömään jotain paskaa ja sitten kestää taas pari kolme päivää että pääsen sieltä takaisin normaaliin. 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä heti pois ne, sellaseen roskikseen mistä et voi penkoa takas

Vierailija
2/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä heti pois ne, sellaseen roskikseen mistä et voi penkoa takas

Niin ajattelin mutta olis tulossa ylihuomenna kylään ihmisiä jotka niitä mielellään söisi niin siksi ne säästin. Mutta en kyllä tiedä sitten. Pitäiskö vaan heittää roskiin. Ai saamari. Mikään ei muutu jos mitään ei muuta ja ilman sitoutumista ei tule tuloksia!! Yritän hokea ja hengittää. Oikeasti, en jaksa olla lihava enää. Huomenna kaduttaa jos syön. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ne hyvällä omalla tunnolla ja sen jälkeen jatka terveellisesti, äläkä osta lisää hetkeen. Kaikkien herkkujen kieltäminen vain kasvattaa herkkuhimoa. :)

Vierailija
4/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä vessanpöntöstä alas ne karkit.

Vierailija
5/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä sitten eilen tilasin hesestä ruokaa, söin suklaata, karkkia ja join limsaa. Meni aivan päin persettä. Kiloja oli tullut lisää yli 2 kiloa!"

Äh, ei se rasvaa ole, vaan enimmäkseen nestettä. Laihduttaminen tarkoittaa, että koetetaan saada elimistön rasvamäärä vähenemään.

Mutta miten siinä niin pääsi käymään, että et syönyt kaikkia karkkeja kerralla?

Oma vinkkini olisi, että lopeta laihduttaminen ja muuta elämäntapoja pysyvästi. Esim. niin, että sen sijaan että tilaat Hesestä ruokaa, käyt itse hakemassa.

Vierailija
6/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi meillä ei ole kaapissa herkkuja. Jos ostetaan, ne syödään heti eikä mitäänmässäysmääriä. . Ei mikään vierasvaroja ja kutsutuille hankitaan silloin kun tulevat. Olen joskus heittänyt roskiinkin pois olemasta.

Vierailija
7/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, ei se rasvaa ole, vaan enimmäkseen nestettä. Laihduttaminen tarkoittaa, että koetetaan saada elimistön rasvamäärä vähenemään.

Samoin ne "usea laihduttu kilo" lienee olleet enimmäkseen nestettä.

Vierailija
8/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit on hyviä 😋

Vierailija
9/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri sairastuttaa jokaisen käyttäjänsä kuin huume. Pöntöstä alas.

Vierailija
10/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan panikoit ja soimaat itseäsi. Ei yhdellä tai kahdella päivällä ole mitään väliä. Kokonaisuus ratkaisee. Ei kannata kieltää itseltään ruokia tai asettaa liian tiukkoja rajoituksia. Koeta mieluummin ajatella, mitä voit ottaa tästä kokemuksesta opiksi. Mistä se johtui ja miten voit tehdä ensi kerralla toisin?

itsellä tuli heti mieleen, että oletko ollut liian pienillä kaloreilla tai rajoittanut liikaa syömisiä? Tuollainen reaktio on tosi tyypillinen siinä tilanteessa.

Laihtuminen ja elämäntapamuutos on pitkäjänteistä hommaa eikä se etene lineaarisesti. Välillä tulee takapakkia ja se kuuluu elämään, myös laihtumiseen.

Vierailija
11/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta omenoita, tai jotain muuta hedelmää. Pilko pieneksi ja napostele.

Jos se makea kaapissa on vieraille ja syöt ne. Haet vieraille uudet ja syöt niistäkin loput. Hoe nyt mantraa ne on vieraille ja vieraiden kanssa saa ne syödä.

Vierailija
12/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä sitten eilen tilasin hesestä ruokaa, söin suklaata, karkkia ja join limsaa. Meni aivan päin persettä. Kiloja oli tullut lisää yli 2 kiloa!"

Mutta miten siinä niin pääsi käymään, että et syönyt kaikkia karkkeja kerralla?

Oma vinkkini olisi, että lopeta laihduttaminen ja muuta elämäntapoja pysyvästi. Esim. niin, että sen sijaan että tilaat Hesestä ruokaa, käyt itse hakemassa.

Olin syönyt normaalia ruokaa jo ennen kuin tein jostain hiton syystä sellaisen liikkeen että halusin roskaruokaa ja herkkuja niin tilasin. Olin siis valmiiksi jo kylläinen kyllä. Söin sitten Hesen ranskalaiset ja puolikkaan kerroshampparin, pussin karkkia ja suklaata. Olin niin täynnä että meinasin oksentaa, ihan todella lähellä oli. Tuli hirveä olo, vielä aamullakin vatsaan koski.

Onneksi kohta pääsee nukkumaan. Täytyy ehkä heittää roskiin. Ap

Vierailija
13/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa niihinkin on mennyt. Syö pois ne. Aloitat alusta sen jälkeen. Joskus voi herkutella pienellä herkulla. Ei se laihtumista estä.

Vierailija
14/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan panikoit ja soimaat itseäsi. Ei yhdellä tai kahdella päivällä ole mitään väliä. Kokonaisuus ratkaisee. Ei kannata kieltää itseltään ruokia tai asettaa liian tiukkoja rajoituksia. Koeta mieluummin ajatella, mitä voit ottaa tästä kokemuksesta opiksi. Mistä se johtui ja miten voit tehdä ensi kerralla toisin?

itsellä tuli heti mieleen, että oletko ollut liian pienillä kaloreilla tai rajoittanut liikaa syömisiä? Tuollainen reaktio on tosi tyypillinen siinä tilanteessa.

Laihtuminen ja elämäntapamuutos on pitkäjänteistä hommaa eikä se etene lineaarisesti. Välillä tulee takapakkia ja se kuuluu elämään, myös laihtumiseen.

Joo olen vetänyt liian tiukoille viime viikon. Todella tiukka oli mutta lähinnä ruokahaluttomuus vaivasi. Tällä viikolla vaivasi sitten energianpuute eli siitä se impulssi kai on tullut. Kiitos lohduttavista sanoista. Yritän olla hieman armollisempi. Menen kohta nukkumaan ja huomenna uusi päivä. :) Ap 

Vierailija
15/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se roskiin heittäminen ennakoi epäonnistumista. 

Vierailija
16/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin aloittanut laihiksen, niin olisin heti ensitöikseni syönyt karkit pois. Laihdutuskuurin voi kaataa vain, jos pilaa sen keskenkaiken. Siksi söisin karkit heti alkuun pois.

Vierailija
17/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin karkit. Normaalipainoisetkin syövät toisinaan karkkeja. Itse olen hoikahko normaalipainoinen. Tärkeintä on pitää perusruokavalio ja välttää ylimääräisiä välipaloja ja jatkuvaa napostelua.

Vierailija
18/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta porkkanoita. Ne ovat nyt tosi hyviä. Etenkin irtoporkkanat!

Keskity johinkin kiinnostavaan. Nyt energiasi menee niihin karkkeihin. Laita kiinnostus kiinnostaviin: teatteri, kirjat, elokuvat, ristikot, pelaa pasianssin, käy bongaamassa kevätlintuja, kukkia.

Laula. Piirrä. Virkkaa. Ompele pöytäliina.

Piirrä ne karkit, tai maalaa.

Vierailija
19/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ne karkkivarastosi kompostiin. Säästyt kiusaukselta.

Vierailija
20/44 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se roskiin heittäminen ennakoi epäonnistumista. 

Kyllä Täytyy ymmärtää, että karkit on ihan ok hyvää, mutta niitä ei syödä päivittäin.