Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

.:*:.KOTILOT.:*:.VIIKONLOPPUUN.:*:.

15.03.2007 |

oli pakko aloittaa uus pino kun toi vanha repee jo liitoksistaan... antakee anteeks...

Lääkärineuvola/ultra takana siis...

Ei juuri otettu kun paineet vaan ja sit kohdun suun tilanne ja ultraus.

Paineet oli ok 129/78 (mikä ihme tuo alapaine)

painoa mulle tullu alkupainoon +1kg

kohdun suu napakka ja " kiinni" , mutta ulkosuu sentin sormelle auki.. lupa uida kumminkin tuli=)

Vauvan painoarvio oli 1275g, mikä on keskikäyrällä ja vastaa viikkoja +4päivällä. Purri on rt:ssä ja reilusti tilaa touhuta eli ei hakkaa kohdunsuuta. Vettä normaalisti.

SUkupuolta kun kysyin niin aikansa tutkas ja pyöritti anturia pitkin mahaa.... " ei täällä ainakaan poikien tavaroita näy" !!!!!!!!!!

EI sanonut 100% varmaksi tytöksi, mutta en määkään niitä kasseja siinä missään nähnyt =D Uskalsin siis nostaa kaikki vaal.pun. esille kaappiin pesua odottamaan.. ehkä meidän perheen sitten kruunaa prinsessa=)

Mammutti

ootko käyny kattomassa onko siellä liikkeessä enään mitään ostettavaa, kun alennus nyt 50%? Melkein sitä aina on tullukkin kaikki haettua tampereelta, kun toi valikoima on mitä on... mut onhan tossa toi pukimo!!! jeeeeee!!

Kertoko Pekkarinen teille sukupuolen selvästi?

leijailen tän toivon kanssa kaiken muun paskan keskellä..... sitä kun muulta osin on tipahdellu postiluukusta!!!!

mani ja purri rv 28

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukutteko yöt kuin hunnilan porsaat vai onko unettomuutta havaittavissa?

Tämä ko aihe vaivaa minua, kun kärsin todella siitä, että herään yöllä esim vessaan ja en saa enää unta. Siinä kärvistelen tunnin pari ennenkuin saan unenpäästä kiinni taas. Toinen on semmonen pintauni, oon puoliksi valveilla ja unessa koko yön. Ei siinä tule ladattua akkuja yhtään. Onkohan tämä hormonaalista tai vauvaeloon valmistamista? Muilla samaa vikaa?

Oon mäkin jo aika häirikkö, sori:)

Vierailija
22/44 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekotavasta: Meillä siis tyttöjä on pupuiltu kauan ennen ovista. Tosin myös oviksen aikoihinkin, mut siellä on todennäköisemmin ollu etunenässä tyttösiittiöitä pitkä jono. x) Ja nyt tätä kolmatta joka siis poika on kolmen ultran mukaan pupuiltiin tasan oviksen aikaan. Mulla on se etu, että tunnen viksen ihan työkyvyn vievänä kipuna. Eli ei mee ovis multa ohi. Siitä vielä vuorokausi ehti vieriä, ennen pupuiluja, mut näköjään hyvin ehdittiin. :D (Ja sitä edellisestä kerrasta se ei kyllä oo alkuaan voinu saada. :D)

Lumituuli: Mua nukuttais koko ajan, mut kun vihdoin sänkyyn pääsen, niin on vaikee saada unen päästä kiinni. Sit kun uni tulee, niin nukun kyllä tosi sikeesti. Mut auta armias, kun pitää nousta vessaan tai herään johonkin muuhun häiriötekijään, niin taas valvotaan. :/

Rouvar: Sun tilanne kuulostaa jo ihan mun viime raskauden tilanteelta. Lopulta sit päätin, että yhtäkään yötä en valvo enää ja sanoin topakasti kätilölle, että nyt te otatte mut sinne lepoon jos ei käynnistetä. :D Ja kätilö sanoikin, että tuu vaan tänne, niin katotaan käynnistetäänkö vai otetaanko hetki kivuttomasti unta. Sain sitten 4h unta ilman kipuja ja sit synnytys käynnistykin itestään, kun sai hetken lepoa. Mulla oli siihen mennessä jo 4yötä supistellu 2min-1h välein. Ei siis kunnon pitkää unipätkää tullu koko aikana ja mä olin TODELLA väsyny... Kannattaa siis vaatia, että jotain alkavat asialle tehdä!

PikkuPilu, mulle lääkäri lupaili, ettei tarvis sinnitellä yli rv37, mut mä oon NIIN skeptinen etten uskalla luottaa mihkään lupauksiin. Mut jos se pitäis paikkansa, niin eihän tässä tosiaan ois enää ku 9-10vkoa. :D Tavallaan pitkä aika sekin, mut kun ajattelee mitä kaikkea meilläkin vielä on hankkimatta vauvalle ja muuta, niin riittääkö edes 10vkoa... Toisaalta pitäis nyt ottaa ilo irti tästä auringonpaisteesta ja keväästä. ajattelin just, että piakkoin vois aloitella grillikauden, kun naapuritkin on jo aloitellu. Ei sitä ehkä sit vauvan kans silmät ristissä 24/7 tuu niin nautittua aurisgosta saati grillaamisesta. Koko ajan kuuluu kutsuhuuto jne. *positiivista ajattelua*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulda: No jos ne lupaukset pitää paikkansa, niin sullahan on kohta jo nyytti kainalossa ;)

Unohdin vastata tohon isyyslomakyselyyn. Meillä mies ei pidä isyyslomaa, koska opiskelee ja vauvan synyessä on kesätöissä. Ei siis mahdollisuutta. Mutta eipä tuo ole aikaisemminkaan pitänyt samasta syystä.

Unenlaatuun: Mä nukun aika hyvin. Yöllä ei yleensä tarvi edes käydä vessassa, jos ei tarvitse esim. kuopuksen takia kunnolla herätä. Sille kun saa vähintään kerran yössä antaa tuttia suuhun. Mutta nukahdan kyllä yleensä helposti uudelleen.

Rouvar: Toivotaan että lähtö tulis tänään, lupaavalta kuulostaa! :)

PP 26+5

Vierailija
24/44 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kiva juttu! Johtuukohan auringosta, että ihmiset ovat heränneet :) Ite ainakin poden kyllä tätä alkuraskauden väsymystä kunnolla :)

Monella on tosiaan tosi jännät paikaT!!! Viikonloppuna tapahtuu!!!

Jollai oli tyttö ultrakuulumisia, olikos se mani, onnittelut!!!!!

Joo, ei kannata uskoa lääkäreiden veikkaukseen milloin syntyy...mulle sanottiin myös kuopuksesta, että tulee tod.näk aiemmin, sillä jo rv 26 oli 1,5cm kohdunkaulaa jäljellä ja pehmentynyt..mutta sitten sisä ultralla saivat kaulaa " tarpeeksi" näkyviin, joten en joutunut jäämään ONNEKSI sairaalaan o silloin..ja sitten hän syntyi 40+2,,,,mutta nyt pitää mennä...kuopus marisee ruokaa....

Tsemppiä kaikille joilla tulee kohta lähtö tositoimiin!!!!! Ja joku oli päässyt kotiin lepäilee, ihanaa! Hienoa, että otat rennosti!! Jatka samaan malliin!!

MR 8+5

Vierailija
25/44 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille syntyi tyttö 11.3 rv 37+3, 3500g ja 50cm. Synnytys oli " helppo" ja äitikin on hyvässä kunnossa.kipulääkitys oli juuri passeli ja ponnistus 4 min ja ei mitään tullut tuonne alaosastollekkaan. kuume vaan vaivasi(38,5' c), mutta sekin meni antibiooteilla suht helposti. Tänään tultiin kotiin ja huomenna käydään vielä verikokeissa, kun nuo biliarvot oli koholla, mutta toivotaan ettei vaan kohoisi enään. Tod. la sairastettu oksennustauti antoi vähän vauhtia synnytykseen. Mutta nytten siis nautitaan vauva arkea! malttia tytöt kyllä ne sieltä tulee=)

Pamppari ja Nirppu tyttö!

Vierailija
26/44 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamppari oli saanut jo vauvansa! Onnea tytöstä! Sullahan oli l.a. vissiin sama kuin LapaLepalla... Me täällä koitetaan tulla perässä!

Rouvar, kyllä sulla alkaa jo hyvältä kuulostaa jos supparit rupee tuntumaan selässä. Ei VOI mennä enää kauaa lähtöön!

Täällä ei kyllä ole mitään edistystä tapahtunut. Samaa juilimista selässä ja mahaa kovettaa koko ajan tai sit tuntuu sellanen tasainen kiristys alavatsalla ja selässä, niinkun vanne puristais... Ei oo lorahdellut enää mitään. Tulispa ees verilimaa niin tietäis, et jotain on oikeasti alkamassa :) Hassua mitä kaikkee sitä tässä vaiheessa toivoo! Mut yhtään ei pääse liikkumaan ilman, et maha vetäis kovaksi tai sit siihen sattuu muuten vaan. Ärsyttävä olotila. Tulis nyt ees kunnon suppareita. Mitä tää tälläinen muka on...?

Luna ja " Aarre" rv 38 *poks*

Vierailija
27/44 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki jännää toistensa tilanteita... mut niin se kuuluukin mennä!!

Pampari

Vaaleanpunaiset onnitelut tytöstä=) Passelin kokoinen jo noille viikoille=)!!

Rouvar

Et pääse aamuun asti... ootko käyny kävelyllä? Kyllä sulle lähtö tulee ennen aamua noilla merkeillä... lepää jos pystyt... koitos edessä=)

Isyyslomasta

Meillä isäntä pitää isyysloman, ainakin viikon/kaks kun vauva syntyy ja sit varmaan kun/jos sillä on kesälomaa niin siihen syssyyn sen viimesen viikon.

Oireista

on tää raskaus ollu erinlainen. Ekaks ei ollu mitään oireita, mutta sit alko kuvotus ja sit jo oksennettiin. laihduin 4 kiloa tohon 14 viikolle asti. Lihan haju, ajatus, syönti on ollut jotain ihan kamalaa.. lämmin ruoka ei oo ollu herkkulistalla. Alussa kaikki hedelmät ja kylmä oli intohimona. Kokis, mandariinit ja granny smith omenat!!!!

vasta myöhemmin alko makeeta tekeen mieli... suolasta ja rasvasta en oo missään vaiheessa himoinnu.

Poikien raskaus oli helpompi... kuopuksen kohdalla olo oli kun ei oliskaan raskaana. kummankin kohdalla oireet alkanu rv 35. nyt jo alusta asti saikulla ja ym.

Pojat tehtiin ovis pongaamalla ja tätä taas tekemällä tehtiin monta kuukautta. pupuilut ennen ovista.

olikohan vielä jotain muita mitä piti kommentoida tai jotain...

Tultiin just tampereelta... lähinnä kuskin hommissa kun isä oli tällä viikolla leikkauksessa niin ei ite aja autoa.. Ostin henkalta ja maukalta sellasen mekon mitä oon kuolannu jo kuukausia... nyt oli viimeinen 62cm jäljellä... oli pakko ostaa...

Supisteluja oon huomannu aamusta asti.. ja nyt sit särkee päätä kamalasti...

palaan kommentoimaan myöhemmin... Kiitos kaikille onnitteluista=) Toivotaan vaan ettei kerkee purrille kassit tässä loppuaikana kasvaa=D

mani ja purri 28+1

Vierailija
28/44 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut tytöstä. Ja paljon suloista vauvantuoksua :)

Minulla on supparit muuttuneet kovemmiksi, mutta vielä ovat epäsäännöllisiä. Käyn nyt tuohon nukkumista yrittämään, olen ihan poikkiväsynyt vaan tuskinpa se uni sieltä tulee. Lähdetään sitten yöllä tai viimeistään sit aamulla. Aamusta en varmaan koneelle kerkeä, että ilmottelen sitten kun kotiudun. Ja juma jos vaan jostain syystä änkeevät meikäläisen huomenna vielä kotiin niin saattaa tulla tulikiven katkusta tekstiä. Oltava vaan topakkana, itehän sitä on oman olonsa asiantuntia. Eli yötä kohti pienellä jännityksellä...

Rouvar Rv 41+4 (vielä)

Vierailija
29/44 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampparille onnittelut tytöstä! :) Hyvänkokoinen oli pieni jo noille viikoille :)

Ja rouvarille toivotan vielä onnea huomiseen loppurutistukseen! Toivotaan että teillä on nyytti jo viikonloppuna kainalossa! ;)

Mites Luna? Onko tilanne kehittynyt mihinkään suuntaan? :)

PP 26+5

Vierailija
30/44 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne Rouvaria voi enää käännyttää kun sillä on noin hyvät viikot jo. Joten jäämme jännityksellä odottelemaan vauvakuulumisia!

Mä oon edelleen ihan kauhean kipeen oloinen. Huomenna oltiin luvattu lähteä mun porukoille jotka asuu vähän pidemmällä. Nyt joudun sit perumaan, koska en jaksa tän huimauksen takia istua autossa yli 100km ees taas ja muutenkin kyläily tuntuu nyt liikarasitukselta. Mut hirvee marinahan siitä tulee äidin ja lasten puolelta. :(

Hulda 27+2 (Ja ulkona lumisade!)

Vierailija
31/44 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi lämpimät onnittelut kaikille jo synnyttäneille!! Kirjasin tietoni tuonne Kotiloitten esittelylistalle, mutta se meni sinne alas, atk-nero.

Jonkin verran olen kirjoitellut kesäkuisten listaan, jossa on muutama muukin täältä kotiloista. Lukenut olen ahkerasti jo useita viikkoja, sillä mulla ei ole muuta kuin aikaa. Olen jo yhdeksättä viikkoa sairaslomalla suppareitten takia. Tilanne on pysynyt hyvänä levon ansiosta ja seuraava tarkastus on tiistaina.

Edellinen raskaus oli myös vaikea ja siksi seurataan tarkasti kohdunsuun tilannetta.

Miten te kolmatta odottavat olette järjestäneet autoasianne? Meillä on tytöt vielä selkänojallisessa korokeistuimessa. Takapenkille pitäis saada mahtumaan vielä niiden lisäsi kaukalo. Että mitä autoa suosittelette?

T. Mama & Pätkä tasan 27

Vierailija
32/44 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon Mama! Kyllä tänne mahtuu :)

Rouvar lienee tositoimissa parhaillaan, ellei jo nyytti kainalossa =) Tsempit sinne ja täällä odotellaan vauvakuulumisia!

Ääh, ei mitään uutta täällä... Nukuin koko yön niin makeasti, etten muista vessassakaan käyneeni. Vähän taas suppailee nyt kun nousin ja tuntuu painetta, mutta mahtaako tää tästä mihinkään kehittyä... No, nyt on ainakin mies kotiutunut, joten sen puolesta voi huokaista.

Mun äiti hakee pojat tänään luokseen yöksi, taas, ne oli siellä jo viime viikonlopunkin :) Alkaa kohta nolottaa ellei tää tästä synny... Soisi jo jotain tapahtuvan sitten, kun kaikki olis järjestyksessä. Ajattelin jos tänään koittais niitä kahta muuta S:ää, kun se siivous sai vaan mahan kipeäksi. Lapsetkin mummulla niin on oma rauha miehen kanssa :)

Luna ja " Aarre" rv 38+1

Vierailija
33/44 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on opel astra, farmari. Taakse mahtuu jonkunlainen kaukalo, mutta tarvittaessa tehdään niin, että yks lapsista sitten selin matkustaa etupenkillä istuimessaan.

Vierailija
34/44 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mama tännekkin puolelle... ollaankin tolla kesäkuisissa jo " tavattu" , mutta tänne tulee ahkerammin kirjoiteltua vaan jotenkin=)

Meillä on volkswagenin passat farkku, just vuodenvaihteessa vaihettiin. meillä esikoinen on selkänojallisella korokkeella ja kuopus britax:n freeway istuimessa, joka on tosi levee.. voi olla että kesällä ostetaan toinen koroke sit.. vielä pitäis saada gracon autobaby sinne sullottua.. eteen meillä ei voi laittaa istuimia turvatyynyjen takia.

Luna

siivoilet, käyt kävelyllä miehen kanssa ja sit illalla saunot ja " viku-viku" juttuja niin ainakin on yritystä... siinä sit mukavasti rentoutuukin jo...

Vierailija
35/44 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamparille heti ensimmäiseksi lämpimät onnittelut!!!! Ja hienoa, että synytys meni hyvin! Toivotaam , että vauvan bili arvotkin ovat laskussa! Meillä myös molemmilla olleet korkeella ne. Esikoinen sai valoa sit reilun vuorokauden.

Omanapa: ei mitään...väsyttää vaan sikana. Mikä ihme kun kuopus herää 4.30 aikaan ja on kuitenkin väsynyt, mutta haluaisi nousta ja sit huutaa 30min -1h ja sit käy nukkumaan..onko muilla tälläista?? Kuopus siis 1v 4kk. Nukkuu yönsä siihen asti ihan heräämättä. Ja jos on vinkkiä miten asian kanssa vois tehdä niin kertokaa!! Mies tekee pitkää työputkea ja on taas viikonlopun töissä :/ on kyllä tylsää ja kypsää.

Joku kyseli autosta. Meillä molemmat istuu vielä selkämenosuuntaan. Ja tilasta ei ole puutetta, sillä meillä on minibussi...joten mahtuu vaikka vielä tulisi pari lasta :) Ennen oli Farmari Focus 2003 mallin ja takapenkille mahtui kaksi britaxin selkämenosuuntaan tuolia vierekkän ja minä...jotenkin... Etupenkille ei voinut laittaa istuinta kun oli se turvatyyny. Auto ongelmaa ei siis meillä tule.

Toivottaavasti rouvar on päässyt jo pinnistelemään :)

Mukavampaa viikonloppua muille!! Itse jotenkin vetämätön...blääh!

MR ja sintti rv9 " vasta"

Vierailija
36/44 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Pampparille vauvasta!! Kovin on " iso" noille viikoille!

Tervetuloa porukkaan m@m@!

Mun pitäis olla oikeesti viruttelemassa keskimmäisen petauspatjaa kun se oksensi yöllä sänkyynsä kovan yskän takia..!

Paljon mieluummin vaan roikun täällä koneella!

Meille on ilmeisesti iskemässä kanssa kaikki mahdolliset taudit mitä liikenteessä on, mutta täytyy vaan toivoa, ettei ne pääse tuohon pikkupoikaan tarttumaan!

Meillä edelleen nukutaan kivoja 6-8h:n yöunia ja se tekee kyllä hyvää, kun päivällä on tosi pirtee olo!

...jaahas meillä herätään syömään, Vilppu tuhisee sängyssään siihen malliin.. se siitä petauspatjan pesusta!

mammutti ja Vilppu 2vk ja 1pv

Vierailija
37/44 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kotiin laittovat!!! Mentiin aamulla klo.9 sinne synnärille ja yöllä oli taas ollut hyviä supistelujaksoja. Käyrää tietysti siinä otettiin ja sitten jouduttiin odottamaan lääkäriä semmoset 2 tuntia, oli niin kiireinen. Kuunneltiin miehen kanssa, kun siinä lepohuoneen viereisessä salissa joku onnellinen puski vauvansa maailmaan. Lääkäri sitten ultras, vauvalla kaikki kunnossa ja teki sisätutkimuksen: väljästi sormelle auki, kaulaa jälellä n. 1cm ja kalvot pullottaa. Pyöritteli sitten kalvoja irti ja samalla kun supisti, niin kyllä teki häijyä. Kotiin sitten vaan ja jos ei lähe nyt härnättynäkään itsestään käyntiin niin maanantai-aamuna klo.9 käynnistykseen. Silloin Rv tasan 42+0.

Kyllä kätilölle kävi selväksi, että olin pettynyt. Koetti siinä lohdutella. Ja mä kun olen NIIN kipeä. Tultiin kotiin, söin ja sitten olenkin vuorotellen noitunut ja vuorotellen itkua tihrustanut että miksei tästä tule mitään?? Otin sitten tuossa parin tunnin päikkäritkin. Eli ei siis auta. Kohta laitan saunan lämpiämään ja löylytän niin, että tukka savuaa. Supistuksia tulee edelleen, onneksi edes jotain elämää on.

Tämmöstä siis tänne, Rouvar Rv 41+5

Vierailija
38/44 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne nyt Rouvar sua paskanakittaa!!!!!!!!!

Ei olis uskonu että kotiin noilla viikoilla laittais... tuskin siellä synnärilläkään nyt niin ruuhkaa on että senkään takia ei tipalle olis koittanu käynnistää.

Turha sanoo että yritä lepäillä, koska V*** varmaan suuri ja sit kun tulee niitä suppareita... mut jos voit niin ota nää kaks yötä unta talteen jos mahdollista! Ite olisin ollu varmaan lääkärin kurkussa jo kiinni tossa vaiheessa...

Olin jo 100% varma että seuraavat uutiset on vauva kainalossa... mut toivotaan että ne tätä seuraavat olis... ties vaikka lekurin ronkkimiset tekisivät tehtävänsä =D

*mulla ainakin peukut pystyssä että ei menis maanantaille*!!

Vierailija
39/44 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne varovasti hihkumaan... ja toivon että rouvar on päässyt jo pelipaikalle...

Täällä nimittäin alkoi yöllä kipeät supparit! Heräsin vessaan joskus puol viisi ja sen jälkeen alkoi hiljakseen suppailla, ensin ei ollut kipeitä mut ihan napakoita. Pian alkoi jo vähän tuntua ja aloin kellottaa niitä. 5-10 min. välein niitä tuli ja alko jo tuntua ihan kunnon poltot. Makailin 2,5 h niitä kellottamassa ja korvensi jo tosi kivasti =) Vähän epäilin, et ne saattaa loppua kun nousen, mut pakko oli lopulta nousta kun alkoi tulla jo nälkä. Nyt ei sit tosiaan enää oo tullut kuin harvakseltaan, mutta en oo huolissani, kun kuopuksesta meni ihan samanlailla. Päivällä ei juurkan suppaillu, mut seuraavana yönä sit taas ja sit päästiinkin jo synnyttään! Menispä tää nyt saman kaavan mukaan. Huh, nyt ainakin supistaa kivasti! Selässä vähän tuntuu... ei niin paljon kuin makuulla, mut eiköhän se tästä! Ei varmaan tänään vielä päästä lähtemään... sunnuntailapsi olis kyllä ollut ihana :) Nyt tietysti pelkään, että nää tästä loppuu ja sit ei taas tapahdukaan mitään päiväkausiin! Peukut pystyyn bd !!! (p.s. ei muuten sit tarvinnut edes " käynnistysaineita" :)

Luna rv 38+2 ja " Aarteensa" joka toivottavasti pian nostetaan päivänvaloon!

Vierailija
40/44 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Luna, joko säkin jo lähdet, epäreilua...

Mulla ei mitään muuta tuntemuksia kuin menkkamaista jomotusta alamahalla ja välillä selässä, mutta ei todellakaan mitään synnytyssupistuksia. No ei auta kuin odotella! Mä oon täällä varmaan vielä pääsiäisenäkin...

Mulla ei muuta sitten olekaan, tänään on vaalipäivä ja kävin jopa äänestämässä ennakkoon jos vaikka sattuisin olemaan synnyttämässä, mutta taisi olla turha toivo!

Toivottavasti Rouvar olisi jo päässyt lähtemään:-)

LapaLepa rv 38+3