Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole appiporukan ilmainen siivooja!

Vierailija
16.04.2025 |

He muuttivat lähelle meitä, kun mieheni puhui heidät ympäri: Meissä olisi heille turva ja apu. Sanoin etukäteen jo, että kun mieheni on päivittäin 10 tuntia pois (töissä ja matkalla sinne/sieltä plus ruokatuntinsa ja kuopuksen vieminen aamulla tarhaan) ja minä 6-tuntisena toimistotyöläisenä  noin 7 tuntia (kaupassa käynti ja kuopuksen haku päiväkodista mukaan luettuna) minkä jälkeen yksin siivoan, kokkaan, pyykkään, tarkastan läksyt ja wilman, ja vien jokaisen kolmesta lapsesta kerran viikossa harrastukseen, muuhun EN TULE suostumaan. Miehen vastaus oli aina että no no, katsotaan sitten. Nyt on katsottu, hitto vie, miehen vaatimuksesta ihan excel-taulukossa, sillä tuloksella, että käänsi tai väänsi asioita miten vain, miehelle jäi enemmän aikaa! No no. . . eihän hän nyt sitä ollut tarkoittanut, että HÄNEN pitäisi käväistä kaupassa vanhemmilleen, juosta siellä satunnaisesti yhtä sun tätä tekemässä (lampunvaihto, taulun ripustus, pölynimuripussin vaihto, papereiden läpikatsominen, puhelimen selittäminen, ja pois mennessään roskis ulos). Että miksi MINÄ en voisi tehdä sitä ,siinä sivussa . . . Pariterapiaan on aika varattu. Saa nähdä mitä tapahtuu. Kiva, jos joku on jaksanut lukea. Oli vain tällainen vuodatus. 

Kommentit (625)

Vierailija
601/625 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne anopit on porukoimassa? Miksi puhutaan vain apeista?

Vierailija
602/625 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvaa uskoo kaikki 70+ ovat autettavia ja ilkeitä vanhuksia ja suurin osa vielä dementoituneita.  Ja suuri osa jo hoitolaitoksissa "ja sinne ei taatusti mennä käymään , oli se niin ilkeä".  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/625 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdeksänluvun alusta on kohta 40 vuotta.  Vieläkö kädetön anoppi elää?  Jos hän silloin oli jo eläkkeellä ei niin tietokoneaikaan, riippuu töisstä, työuraansa tehnyt.

Jos joku on verhoton tms ennemmin kuin maksaa siltäkään osin tai pyytää "poikaansa"  eiköhän jokainen saa siinä asiassa tehdä tahtonsa mukaan. Vaikka olisi sitten dementikkokin. 

Elää vielä, tosin on hoitolaitoksessa aika heikossa kunnossa. Oli tuohon aikaan vähän päälle nelikymppinen, eikä töissään ole koskaan joutunut tietokoneita käyttelemään. Hänellä on aina jotenkin pelännyt tietokoneita, pelkäsi että ne räjähtää tai hajoaa jos hän sitä koskee. Ei edes meidän nörttilapset saaneet häntä konetta käyttämään, vaikka kovasti yrittivätkin.

Sulla nelikymppinen anoppi 9

Hän oli päälle nelikymppinen silloin kasarilla, kun olisi ollut ensimmäinen mahdollisuus tietokoneisiin tutustua, on nykyään jo reilusti päälle kasikymppinen. Tuon jälkeen olisi ollut mahdollista milloin vain opetella tietokoneen käyttöä, opettajia olisi riittänyt, mutta hän ei koskaan halunnut. Olisimme voineet hankkia hänelle oman koneenkin, mutta turhaa se olisi ollut, kun itsepäisesti ei halunnut niitä käyttää. Itse olen jo päälle kuusikymppinen ja jälkikasvukin on jo aikuisia.

Vierailija
604/625 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa lainattua, olen miniä joka ei ole koskaan pyytänyt appiksilta apua. Anoppi sanoi itse, että hän on lapsensa hoitanut ja tulee ainoastaan kyläilemään, on hänen aikansa päästä valmiiseen pöytään ja siitä on pitänyt kiinni.

Appi kertoi ettei osaa olla lasten kanssa ja ne ovat äitien projekteja joihin hän ei puutu. Häntä tapaan vain paristi vuodessa, omatkin lapsensa olivat äidin projekti niin ei meillä oikein ole mitään ihmissuhdetta. Toki tervehdimme ja juttelemme säästä.

Tämä. Kyllä nyt ketjussa esiinnytään kuin olisi hoidettu lapsenlapsia kesät läpeensä ja joka viikonloppu. Omat vanhempani ja apekset jos moista joskus kehtaavat esittää, nauran päin naamaa. He kun mun lasteni ollessa pieniä olivat "omat lapsensa hoitaneet". Facebookiin kyllä latailtiin kuvia jopa meidän pyynnöstä huolimatta ja olti

Anoppi ei ole koskaan sosiaalisessa mediassa ollut, mutta tulipa kerran kuultua hänen satuiluaan bussissa. Satuin istumaan muutaman rivin kauempana, eikä hän varmaan ollut huomannut minun istuvan samaisessa bussissa. Kummasti hän kertoili hoitavansa jatkuvasti meidän lapsia, vaikka tosiasissa sitä tapahtui tosi harvoin, kuten silloin kun jouduin jotain lapsista käyttämään päivystyksessä ja puoliso sattui olemaan työmatkalla satojen kilometrien päässä, ettei päässyt hetkessä kotiin hoitamaan muita lapsia.

Vierailija
605/625 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko pääsiäisen sairas ja huonovointinen. Vanhus marttyroi yksinäisyyttään eikä ymmärrystä löydy, miksi en jaksa tulla pitämään hänelle seuraa. Joka juhlapyhä sama painostus. Milloin saisi rauhan? En varmaan koskaan, tuo elänee varmaan yli satavuotiaaksi. Taidan kuolla itse ensin. 

Vierailija
606/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vauvaa uskoo kaikki 70+ ovat autettavia ja ilkeitä vanhuksia ja suurin osa vielä dementoituneita.  Ja suuri osa jo hoitolaitoksissa "ja sinne ei taatusti mennä käymään , oli se niin ilkeä".  

Oma anoppi, 70+ ei ole dementtinen, mielellään heittäytyy avuttomaksi ja juoksuttaa lapsiaan. Pääsiäisenä olisi pitänyt lähteä siirtämään joku hyllykkö varastosta taloon. Nyt heti. Puhelin on käynyt kuumana, kun on haukkunut miestäni tuttavilleen, kun ei "Matti" viitsi mitään äitinsä hyväksi tehdä. Mistä tiedän? Miehen sisko ja täti ovat asiasta kysyneet minulta.

Vierailija
607/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aikaa olla netissä.  Olen vanga enkä niin terveyteni takia jaksa pitkiä lenkkejä tehdä.

Mytta lapsiperheiden kiireisiä äitejä ihmettelen kun on aikaa arjet, illat, viikonloput. Juhlapyhät roikkua  netissä kertomassa anoppijuttuja.  Eikö ne lapset tarvitsisi seuraa, muistoja vaikka laavumakkaroista kun koko perhe oli yhdessä retkellä.

Toinen ryhmä , viiskymppiset naiset,  jokaisessa anoppi/äiti-keskustelussa. Kenelläkään ei elämä hyvin.

Tuossa silmäsin milleniaali-keskustelua.  Jo viidentenä suurten ikäluokkien lapsi:  suuret ikäluokat vasta kelvottomia, eivät vieneet meitä edes terapiaan.

Kylläpä nyt oma kruunusi kiiltää, kun on ensin hieman painettu toisia alaspäin. Herranjestas, lapsiperheen äidit - ja netissä!  

En tiedä muista mutta olettaisin ettei täällä kukaan jatkuvasti ker

Niin, naisillahan ei kuulu olla vapaa-aikaa. Kotoisat illlat menevät niin, että mies on sohvalla ja selailee kännykkää tai lukee jotain tai katsoo telkkaria, ja nainen hääräilee siinä taustalla. Hääräily tapahtuu keittiön, kodin siisteyden ja pyykkien parissa, lapsiperheissä se sisältää myös lasten paimentamista ja heistä huolehtimista. Mutta naisen kuuluu pysyä liikkeellä koko ajan, jos nainen selaa kännykkää, se on laiska.

Vai pitäisikö korjata, naisen vapaa-ajan kuuluu kulua hääräilyyn, ei laiskotteluun kuten kännykkä, kirjat tai telkkari. Myös työnteko iltaisin on naiselle laiskottelua.

Vierailija
608/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi hetkeäkään miestä joka olettaa minun hoitavansa vanhempansa. 

Meillä näin ei olekaan, mutta 500 km päässä asuva anoppi lähetti minulle viestinä päivän jolloin menee leikkaukseen. Kuulemma odottaa että tulen kotisairaanhoitajaksi leikkauksen jälkeen. En ole hoitoalalla, vaan asiantuntija ja teen paljon työmatkoja. Kuvitteli kai että matkasta tuokin menee. Poikansa ei kuvitellutkaan häntä hoitavan. Ostimme hänelle jo hyvissä ajoin monen tuhannen euron moottoroidun sängyn tätä tarvetta ajatellen. Ilmeisesti ei riittänyt. Ei aavistustakaan miten meinasi kotiasiansa hoitaa mutta en ole ottamassa palkatonta hoitovapaata. Pää kyllä pelaa, ilmeisesti ei vain huvita maksaa hoidosta. Tai jos ei pysty niin pyytäisi rahaa. 

Vierailija
609/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä näin ei olekaan, mutta 500 km päässä asuva anoppi lähetti minulle viestinä päivän jolloin menee leikkaukseen. Kuulemma odottaa että tulen kotisairaanhoitajaksi leikkauksen jälkeen. En ole hoitoalalla, vaan asiantuntija ja teen paljon työmatkoja. Kuvitteli kai että matkasta tuokin menee. Poikansa ei kuvitellutkaan häntä hoitavan. Ostimme hänelle jo hyvissä ajoin monen tuhannen euron moottoroidun sängyn tätä tarvetta ajatellen. Ilmeisesti ei riittänyt. Ei aavistustakaan miten meinasi kotiasiansa hoitaa mutta en ole ottamassa palkatonta hoitovapaata. Pää kyllä pelaa, ilmeisesti ei vain huvita maksaa hoidosta. Tai jos ei pysty niin pyytäisi rahaa. 

Miten kukaan työssäkäyvä voisi lähteä hoitamaan ketään? Itse en tuohon vuosilomapäiviäni käyttäisi. Saati että anoisin palkatonta lomaa, johon työnantajan ei ole pakko suostua. 

Vierailija
610/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pieni suku mutta kaikki tykkäävät auttaa toinen toistaan, saadaan siitä hyvää mieltä. Usein autetaan naapureitakin ja ne meitä. No ihmiset  ja elämäntilanteet on erilaisia, ei silloin kannata auttaa jos siitä pakkopullaa tulee.

Meillä on sama juttu. Autetaan sukulaisiamme paljon.

Ainostaan mieheni veli perheineen ei osallistu mihinkään auttamiseen, mutta jos on pitopalvelu ruokajuhlat, he ilmoittautuvat ensimmäisenä syömävahvuuteen. 😅

Vierailija
611/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä voi taas kuin huokaista helpotuksesta siksi etten ole kiinnostunut miehistä ja tuollaiseksi kotiorjaksi joutuminen on epätodennäköistä. 

Huvittavaa (no ei oikeasti huvita, olen ihan helkkarin kyllästynyt), miten miehiä muuten nostetaan jalustalle ja pidetään älykkäinä, rationaalisina johtajatyyppeinä, mutta kun tulee kyse niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin bussireitin selvitys, siivouspalvelun etsiminen tai ikkunan pesu niin yhtäkkiä ulistaankin että en minä osaa, naiset on paljon parempia tässä. Ja sitten kun raha ja valta astuu kuvioon niin hommaan täytyy olla mies kun naiset on niin tyhmiä ja epäloogisia. Naiset kelpaa työhön vain silloin kun siitä ei makseta tai korvaus on pieni. 

Ja te ketkä kehtaatte motkottaa siitä että nykyaikana on koneet jotka hoitaa (tosin minäkin haluaisin nähdä sen tiskikoneen joka laittaa likaiset astiat koneeseen ja tyhjentää ne kaappiin) niin se, että ap on syntynyt naiseksi ei tarkoita että hänen pitäisi 24/7 olla työjuhtana ja muiden palvelijana. Eli vaikka päivässä olisikin hetki tai pari ns. tyhjää aikaa (tosin kaiken hoitavalla kolmen lapsen vanhemmalla sitä varmaan harvoin on) ei tarkoita että siihen pitäisi keksiä jotain uutta työtä. Voitteko kuvitella, myös naisella on oikeus istahtaa sohvalle selaamaan sitä puhelinta tai katsomaan televisiota. 

Naiset, olkaa yhtä itsekkäitä kuin miehet! 

Vierailija
612/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan työssäkäyvä voisi lähteä hoitamaan ketään? Itse en tuohon vuosilomapäiviäni käyttäisi. Saati että anoisin palk

Anoppini mielestä oli tosi onnenpotku, kun poikansa (miehen veli) oli leikkauksen aikaan lomautettuna, pääsi sitten hoitamaan koiraa.

Vierailija
613/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan poikani kotielämiä tarpeen mukaan. Mutta miniänhän ei siitä tarvitse kiittää enempää kuin lastenhoidostakaan.  Nehän kuuluu anopin tehtäviin ja autetaan poikaa, ei koko perhettä.

Vierailija
614/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja naimakauppoja on naiset tehneet kun mies on noin kelvoton.  Miksi ei naiset pysy sinkkuina ja lapsettomina vaan miestä etsitään vaikka mistä kunnes se sinne sohvalle löytyy.

Vierailija
615/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kehtaisi 3 lapsen työssäkäyvää äitiä vaivata, mikä noita appiksia riivaa? Oma poika, joka LUPASI hoitaa, jätetään rauhaan ja miniää kiusataan?

Vierailija
616/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkukin muutti lähemmäs, liekö puoliso tajusi miksi ?no siksi että hän joutuu kohta auttaan hänen vanhempiaan.

Jotkut osaa nämä hommat.

Vierailija
617/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perustaa perhe ja siihen lapsia jos se on äärimmäisen vastenmielistä ja raskasta?

Vierailija
618/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi perustaa perhe ja siihen lapsia jos se on äärimmäisen vastenmielistä ja raskasta?

Kysy siltä mieheltä joka ei osallistu muuhun kuin kustannuksiin. 

Vierailija
619/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy siltä mieheltä joka ei osallistu muuhun kuin kustannuksiin. 

Suomessa ei naiteta naisia väkisin ja nainen päättää lapsiluvusta.

Vierailija
620/625 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa Pappiporukkaan! Jos toimisi paremmin. Tai anoppeihin.