Tänään kahvilassa oli kauhea äiti! Tai oikeastaan kaksi!😢
Tämä äippä oli liikenteessä kaverinsa kanssa. Molemmilla oli vaunuissa vauva ja tällä äipällä lisäksi ehkä 5- vuotias lapsi.
Äipät valitsivat tiskillä kahvit ja muhkeat pullat. Lapsi kysyi saisiko hänkin jotain. Äiti vain tiuskaisi, että juuri söit aamupalaa.😢
Sitten tämä seurue istahti pöytään ja aikansa kahvitteli ja nautti pullistaan. Sitten alkoikin henkilökunnan juoksutus, toiselle mammalle piti lämmittää tuttipulloa mikrossa.😡
Toinen ei vaivannut henkilökuntaa, vaan veti ryntäät esiin keskellä kahvilaa ja alkoi imettämään kaikkien edessä.🤢
Koko tämän ajan tämä pieni lapsi vain istui hiljaa pöydässä. Häntä ei huomioitu koko aikana. Näin miten pieni pidätteli kovin itkua. Itkuntuhruiset silmät kiiltelivät aamuauringossa. Osa minusta särkyi tänä aamuna. Uskoni ihmisiin on mennyt.😢😩
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Siis olenko ap:n lisäksi ainut, joka käy välillä aamulla ennen töitä kahvilassa aamupalalla tai juomassa kahvin? Itse teen aika useinkin niin, enkä nää siinä mitään ihmeellistä. Kun täällä sitä niin kummasteltiin.
Harva paikka on auki aikaisin aamulla. Työmatkan varrella ei ole kahvilaa. Kuljen julkisilla töihin. Menee aika paljon ylimääräistä aikaa jos menee kahvilassa käymään. Miksi herätä sen takia tuntia aiksisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olenko ap:n lisäksi ainut, joka käy välillä aamulla ennen töitä kahvilassa aamupalalla tai juomassa kahvin? Itse teen aika useinkin niin, enkä nää siinä mitään ihmeellistä. Kun täällä sitä niin kummasteltiin.
Harva paikka on auki aikaisin aamulla. Työmatkan varrella ei ole kahvilaa. Kuljen julkisilla töihin. Menee aika paljon ylimääräistä aikaa jos menee kahvilassa käymään. Miksi herätä sen takia tuntia aiksisemmin?
Silloin tietenkin eri juttu. Minulla sattuu työpaikan lähellä olemaan niin usein poikkean. Eipä tarvii kotona tehdä aamupalaa tai keittää kahvia. Pientä arjen hemmottelua.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan ei kyllä kasilta vielä oltu kahvilassa pienen kanssa, saati vauva mukana, höpöhöpö taas!
Mä en ollut. En jaksanut mitään kun heräsin öisin 2h välein. Yöheräämiset loppui kokonaan kun lapsi oli vähän alle 3v. Oli kiva mennä aamulla töihin. 🙄
porvoon kahvilassa taas tapahtunut. Tosiasia on että ennenkuin lapsi pääsee makean makuun sille on turha mitään makeaa tajuta. Järsiköön porkkanaa sillä välin kuin aikuset vetää vehnästä. Varmaan viisvuotias osaa jo herkkuja mankua ja sitten se on vanhempien valinta mitä itsekin ottaa.
Mutta mitä kauemmin pystyt pitämään lapset ja kotieläimet poissa sokerista ja vehnäjauhosta, sitä peremmin niillä menee.
Vierailija kirjoitti:
Olet aikaisin ehtinyt kahvilaan.
No, kerrot tässä nyt sen virallisen varhaisimman hyväksytyn kahvilaan menoajan?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä montaa kahvilaa, jotka ovat auki näin aikaisin. Enää ei ole edes duunareiden kahviloita.
Me eräät duunarit, keitämme itse kahvimme aamulla työmaalla kahvipannulla, lämmitämme veden kaasutoholla. Joskus saatamme käydä valmiilla kahveilla, jos sattuu olemaan lähellä työmaata sellainen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä montaa kahvilaa, jotka ovat auki näin aikaisin. Enää ei ole edes duunareiden kahviloita.
Täällä aukeaa kyllä seitsemältä useampikin.
Missä täällä? Ja onko kaikki kahvilat täynnä äitejä lapsineen heti seiskalta? Ihan taatusti on. Eihän siinä tarvita kuin herättää lapset viiden jälkeen, käyt suihkussa, laitat itsesi valmiiksi ja lähteä äitien kanssa kahvittelemaan ennen päiväkotiin vientiä ja sen jälkeen konttoriin.
Mihin ihmeen konttoriin?
Hah. Paksua pajunköyttä heti aamusta. Ap:n kannattaisi vielä hieman harjoitella satuilua. Eihän tästä puuttunut muuta kuin että laihalla lapsiraukalla oli risaiset, likaiset, liian ohuet vaatteet ja hän paleli niin että vapisi..
Tämä on varman provo, mutta kyllä tuollaisia äitejä on. Minulla oli tuollainen kaveri lapsen ollessa pieni. Hengailtiin lähinnä, koska lapset oli saman ikäisiä, mutta käytiin välillä kahdestaan myös jossain sillä aikaa, kun lapset oli jumpassa tms. Kahdestaan saatettiin mennä kalliille brunssille, kahvilaan, syömään, jne. Lasten kanssa ei koskaan käyty missään sellaisessa, vaan eväät ostettiin kaupasta. Aina. Oli jotenkin tympeä ero. Joskus isompi hänen lapsestaan ei voinut mennä jumppaan ja tuli mukaamme kahvilaan, niin tämä kaveri otti lapselle lasin vettä ja yhden palan tummaa suklaata, joka maksoi 0,2€. Itse joi kalliin kahvin ja söi leivoksen. Tuntui kyllä pahalta, mutta ei siinä tilanteessa mitään voinut tehdä.
Sama äiti oli itse aina viimeisen päälle uusissa merkkivaatteissa, mutta lapsilleen kerjäsi vaatteet ilmaiseksi tutuilta ja roskalavoilta jne. Ei olla enää tekemisissä, kun muutettiin muualle, mutta somesta näkee edelleen, miten jo nyt esiteini-ikäiset lapset on edelleen missä lie rytkyissä ja äiti patsastelee päästä varpaisiin Marimekossa vieressä. Phyi.
Vierailija kirjoitti:
Hah. Paksua pajunköyttä heti aamusta. Ap:n kannattaisi vielä hieman harjoitella satuilua. Eihän tästä puuttunut muuta kuin että laihalla lapsiraukalla oli risaiset, likaiset, liian ohuet vaatteet ja hän paleli niin että vapisi..
*Itkuntuhruiset silmät kiiltelivät aamuauringossa* Toki tässä yritystä on :D
Voi piltti polo, ensin se suklaamunaepisodi, ja nyt tämä!😂👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Itkuntuhruiset silmät kiiltelivät aamuauringossa* Toki tässä yritystä on :D
Älä ole ilkeä!😅 Osa hänestä kuitenkin särkyi tänä aamuna ja usko ihmisiinkin meni!😂👌
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varman provo, mutta kyllä tuollaisia äitejä on. Minulla oli tuollainen kaveri lapsen ollessa pieni. Hengailtiin lähinnä, koska lapset oli saman ikäisiä, mutta käytiin välillä kahdestaan myös jossain sillä aikaa, kun lapset oli jumpassa tms. Kahdestaan saatettiin mennä kalliille brunssille, kahvilaan, syömään, jne. Lasten kanssa ei koskaan käyty missään sellaisessa, vaan eväät ostettiin kaupasta. Aina. Oli jotenkin tympeä ero. Joskus isompi hänen lapsestaan ei voinut mennä jumppaan ja tuli mukaamme kahvilaan, niin tämä kaveri otti lapselle lasin vettä ja yhden palan tummaa suklaata, joka maksoi 0,2€. Itse joi kalliin kahvin ja söi leivoksen. Tuntui kyllä pahalta, mutta ei siinä tilanteessa mitään voinut tehdä.
Sama äiti oli itse aina viimeisen päälle uusissa merkkivaatteissa, mutta lapsilleen kerjäsi vaatteet ilmaiseksi tutuilta ja roskalavoilta jne. Ei olla enää tekemisissä, kun muutettiin muualle, mutta somesta näkee ed
Vähän ohis, mutta mielestäni perheessä kaikilla pitäisi olla sama elintaso. Eikä niin, että äiti tuhlaa itseensä ja lapset elää kuin perheessä ei rahaa olisi ollenkaan.
Voi voi sentään! Olipa ikävä tapahtuma.🙄
Vaunumammoille porttikielto kahviloihin, varsinkin jos juoksuttavat henkilökuntaa tuttipulloillaan, tai imettävät keskellä kahvilaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse äitiyslomalla ollessani tehtiin usein aikaisin aamulla treffit kaverini kanssa jonnekin. Käytiin kahvilla, kaupoissa ym. Mentiin ajoissa, että päästiin kotiinkin sitten ajoissa. Ja kun vauvat kuitenkin herätti, niin sama se oli mennä heti aamusta.
Mites ne kotityöt vai miehesikö teki?
Kyllä äidinkin kannattaa joskus käydä kodin ulkopuolella. Sen jälkeen niitä kotitöitä ei varsinkaan jaksa, jos aina oleskelee koko päivän sisällä. Nimimerkillä kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
porvoon kahvilassa taas tapahtunut. Tosiasia on että ennenkuin lapsi pääsee makean makuun sille on turha mitään makeaa tajuta. Järsiköön porkkanaa sillä välin kuin aikuset vetää vehnästä. Varmaan viisvuotias osaa jo herkkuja mankua ja sitten se on vanhempien valinta mitä itsekin ottaa.
Mutta mitä kauemmin pystyt pitämään lapset ja kotieläimet poissa sokerista ja vehnäjauhosta, sitä peremmin niillä menee.
On siellä kahvilassa varmaan tarjolla jotain suolaistakin.
Vaikka tämä onkin provo, niin kyllä tuollaisia vanhempia on. Mun vanhemmat olivat juurikin tuollaisia. Kahvilassa lapsille ostettiin pelkkä pillimehu ja itse vedettiin kahvit ja muhkeat leivokset. Toritapahtumissa vanhemmat itse söivät kunnon aterioita ja meille ostettiin vain makkara. Tämä asenne näkyi muutenkin elämässä. Heidän mielestään lapset ovat kakkosluokan kansalaisia, jotka eivät tarvitse kunnollisia vaatteita ja joiden hygieniasta ja siististä olemuksesta ei tarvitse välittää jne.
Kestäpä nyt tämäkin kohtalon isku, ap!
No jotkut on reippaampia, jotkut laiskempia. Sinä olet vähän laiskempi äiti sitten.🤗 ja minä olin siis työmatkalla, ja minulla ei ollut lasta mukana. Poikkesin vain juomaan kupin kahvia ennen töitä.