Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten lapsihaaveille uusi takaisku, nuoret naiset eivät enää halua synnyttää yhteiskuntaamme tulevaisuutta

Vierailija
16.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20156401?origin=rss

Itsekin halusin miehenä lapsia korkeakouluiässä, mutta näin 20 vuotta tuon koulun jälkeen yksikään nainen ei ole halunnut pitää edes kädestä kiinni.TikTok oli minua parempi vaihtoehto.

Kommentit (1253)

Vierailija
161/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on miljardi naista jotka ovat halukkaita synnyttämään tavalliselle suomijampalle lapsen. Ei Suomessa tosin.

Niinpä, ei pitäisi olla ylivoimainen juttu etsiä käsiinsä tällaista. Varmasti helpompaa kuin lapsen kasvatus.

Vierailija
162/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"RUK. Reservin luutnantti."

Ja silti väität pokkana että vaikkapa RUK:in läpäisee vain munkkeja syömällä? Enpä nyt ihan usko että olet käynyt edes koko inttiä.

T. Res. vänrikki. 

Kuinka tuttua sinulle on nais-vanhempana toimiminen? Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljonpuhuvaa kun synnytystä yritetään markkinoida "terveellisenä" ja jopa syöpiä vähentävänä, kun tieteellinen näyttö osoittaa ihan muuta. Jos tutustuisi synnytysopin perusteisiin ja käy läpi listan kaikista komplikaatioista ja haitoista mitä synnytys aiheuttaa naiselle (ja myös välillisesti miehelle), voisi mieli olla toinen. Haitat ovat merkittävästi suuremmat kuin mitkään terveyshyödyt.

Mutta kuten todettua, syntyvyyslukujen kauhistelu ei ole rationaalista koska siinä oma fokus on koko ajan toisten ihmisten intiimiasioissa ja harjoittavatko he suojaamatonta yhdyntää. Minua ei henk.koht. kiinnosta pätkääkään mitä ehkäisyä joku ihminen käyttää. Koska jos käytetään ehkäisyä, lapsia ei tule. Mutta joitakin se selvästi kiinnostaa ja he kokevat että muiden ihmisten kuuluisi saada päättää siitä.

Lapsettomat naiset eivät kykene tasapainoiseen suhtees

Tasapainoinen suhde = s eksirojuus steroideilla.

Vierailija
164/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Saa naisvihamielinen yhteiskunta hukkua paskaansa 😌

Vierailija
165/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset himoitse mieluummin vaikka naisten munuaisia ja sappikiviä? Ihan yhtä sairasta ja väärää himoita heidän kohtujaan ja sen tuotoksia. Eivät tietenkään naiset synnytä tällaisen psykoasetelmaan, missä ovat r aiskattavia pilluja ja lapsitehtaita, ja tuotokst menevät miehille sekä valtiolle. Synnyttäkää itse. Viljelkää vaikka paskaanne.

Ihmettelin tuota jyrkkää tekstiäsi ja sitten muistin, että niin tosiaan, Handmaids Talen uusi kausi on alkanut ja TikTok-naiset pitävät sitä mietona versiona todellisuudestamme.

Se on todellisuus. Jos et sitä näe niin elät kyllä melkoisen laput silmillä.

Vierailija
166/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silti väität pokkana että vaikkapa RUK:in läpäisee vain munkkeja syömällä? Enpä nyt ihan usko että olet käynyt edes koko inttiä.

T. Res. vänrikki. 

En nyt ota kantaa tähän munkkigateen, mutta voitko sinä ihan käsi sydämellä tosissasi väittää että vanhemmuus on jollain tavalla verrattavissa intin käymiseen?

Minulla ei ole omaa kokemusta armeijasta, kun sitä ilmeisesti peräänkuulutit jotta keskusteluun voi osallistua. Sanon kuitenkin että intin käyneet miehet (ja naiset) eivät sen 6-12 kk aikana muusta puhu, usein jutut jatkuvat vielä pitkään jälkeenpäinkin. Myös ne jotka eivät inttiä itse käy, tietävät kyllä tasan tarkkaan mitä siellä tapahtuu. Halusivat tai eivät.

Ohis

Vierailija
167/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehittäkää miehet tekokohtu ja tehkää ja hoitakaa lapsenne. Ei kiinnosta nykynaista olla kodinkone. 

Kivempaa shoppailla ja käydä seksibileissä.

Kivempi on nukkua yöt hyvin ja saada riittävästi unta. Työelämässä yksi hirveimmistä asioista on soittaa kiireaikoina esimiehelle, että lapsi on sairas enkä pääse töihin. Jos pitää valita soitanko tuollaisen puhelun vai otanko tikun kynnen alle, niin valitsen tikun.

Vierailija
168/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia pitää alkaa rankaisemaan tästä. Ei miehiltäkään kysytä haluaako ne armeijaan

Onko verrannollista syödä munkkeja se 6 kk versus elinikäinen taakka lapsesta?

Ei sikäli että armeija on laissa määrätty ja vankilan uhalla pakollinen asia miehelle, synnytystä taas kukaan ei naiselle pakota.

Ja armeijassa tehdään hieman muutakin kuin vain syödään munkkeja. Mutta asioiden vertailu ei juuri koskaan ole kovin hedelmällistä.

Jeps. Sotahullut miehet pakottavat miehet armeijaan ja tämäkin on jollain ihmeen aivopierulla naisten vika. Sen sijaan että sotahullujen järjestelmä purettaisiin yksinkertaisella pikku kansalaisaloitteella, miehet rääkyvät tästäkin naisille. Miten teitä voi pitää

No minä olen mies enkä todellakaan syytä asevelvollisuudesta naisia. Kyllä se on miesten kannatus joka sitä systeemiä vain miehille pakollisena pitää pystyssä.

Vierailija
169/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jäähän siinä lapselta paljon muutakin saamatta, mm. psykologinen kehitys häiriintyy kun oma emo syrjii ja hoitajana toimii siittäjä. Lapset reagoivat miessukupuoleen syystä eri tavalla."

Sinulla on nyt jotkut ihan omat psykologiset teoriasi. Ihan normaaleja elämässä pärjääviä lapsia noista on tuntunut tulevan. Opettajatkin aina kehuneet.

"Se että sinä et ole kovin onnistunut äitiydessä ties minkä hermoheikkouden vuoksi"

Univaikeudet eivät ole hermoheikkoutta.

"ei tarkoita sitä, että kaikkien muidenkin naisten pitäisi rimasuorittaa äitiyttä."

En ole väittänytkään että kaikkien muiden pitäisi tehdä samalla tavalla. Sinä olet se jonka mukaan kaikkien pitäisi mennä juuri sinun mallisi mukaan.

"Jos äiti kykenee tarjoamaan lajityypillistä hoivaa, hän voi aivan hyvin sen tehdä, eikä hänen tarvitse sitä miehen miellyttämiseksi lapselta e

Päin vastoin, ei minua kiinnosta jos sinä paskot omat lapsesi. Katson vaan, etteivät minun lapseni joudu olemaan heidän kanssaan missään tekemisissä. Jännästi tämä keskustelu meni myös sinun erinomaiseen äitiyteesi ja erinomaisiin lapsiisi, vaikka en usko että ketään kiinnostaa tai kukaan haluaa kuunnella yksityiskohtia elämistänne. Taidat omata jotain narsissiin viittaavia piirteitä. Anyways, hyvää loppuelämää herra suokoon mahdollisimman kaukana minusta.

Vierailija
170/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehittäkää miehet tekokohtu ja tehkää ja hoitakaa lapsenne. Ei kiinnosta nykynaista olla kodinkone. 

Kivempaa shoppailla ja käydä seksibileissä.

Miten vanhemmuus estää seksibileissä käymisen? Eihän se maksa mitään. Shoppailuun riittää vähemmän rahaa, mutta ei vanhemmuus sitäkään lopeta. Sanoisin, että jopa lisää.

Vierailija
171/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormoniehkäisy niin ei tule syöpää eikä lapsia. Win-win. Ei kaikki halua lisääntyä. Elämässä on muutakin tärkeää. 

Hormoniehkäisy ei tee hyvää kenellekään ja syövän tulemattomuus ja pitkä ikä eivät ole elämän tärkeimpiä asioita. Puhukaa miehenne ympäri vasektomian eduista.

M

Pallit vio poistaa kun on lapset tehty. En todellakaan halua olla s eksiorja hedelmälliselle tai hedelmättömälle miehelle. Kun pallit lähtevät, lähtee seksihimo.

Vierailija
172/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aggressiivinen naapurimaa joka käy sotaa Euroopassa. Hullut diktaattorit toteuttavat oikkujaan välittämättä mistään säännöistä. Oman maamme hallitus ilkkuu heikompiosaisille ja kahmii valtaa ja varallisuutta jo ennestään varakkaille. Luontokato, ilmastonmuutos, saastunut ympäristö Fiksu ihminen ei halua synnyttää lapsia tällaiseen todellisuuteen ja tulevaisuuteen.

Kannattaa joskus astua ulos vihervasemmistolaisesta harhasta/kuplasta ja huomata että maailma ei ole sen huonompi kuin ennenkään.

Vierailija
173/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jahas, narsisti taas näkevinään omat tunnekuohunsa muissa. Sitä kutsutaan projektioksi. Se on defenssi."

Et nyt pystynyt kertomaan mistä minua oikein kritisoit. Joten pysytäämpä aiheessa.

Vierailija
174/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten miesten ja naisten lapsihaaveiden ero huikeet neljä prosenttiyksikköö, ihan yhtä vähän miehetki tuntuu haluavan lapsia. Älä siis jauha paskaa.

Kuka tässä paskaa jauhaa on silloin Yle.

Vierailija
175/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Res. vänrikki. 

Kuinka tuttua sinulle on nais-vanhempana toimiminen? Eri

No sen verran kun sellaisen kanssa olen elänyt yli 20 vuotta. Siinä kyllä näkee aika paljon siitä mitä se on. Ja jakanut muuten hänen kanssaan sen vanhemmuuden hyvin tasapuolisesti ja niin että tämä äiti on saanut myös luoda omaa uraansa kun on niin halunnut.

Vierailija
176/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten teosta ja kasvattamisesta tehty liian iso juttu. Sehän on nykyään ihan helppoa, kun asenne on luottavainen. Nykyään on hyvät vaipat, valmista vauvanruokaa allergisillekin, laaja valikoima lasten käsikauppalääkkeitä, subjektiivinen päivähoito-oikeus, laajat perhevapaat ja netti täynnä tietoa ongelmatilanteisiin. Lastenlasteni hoitaminen on paljon helpompaa kuin omien lasteni 1980-luvulla. Myös työelämä etätyömahdollisuuksineen on entistä joustavampaa ja parisuhteet tasa-arvoisempia. Naisista on tullut ihmeen arkoja ja itsekeskeisiä. Pelätään kulutustason laskua, synnytystä, vartalon venymistä, kuntosalivuoron menetystä ja naamioidaan asia sosiaalisesti hyväksytymmäksi ilmasto- ja sodanuhka-ahdistukseksi. Omalla kohdallani voin todeta, että kaiken, mitä tiedän elämän merkityksestä, rakkaudesta, rohkeudesta ja moraalista, olen oppinut lapsiltani, jotka olen kasvattanut aikuisuuteen.

Vierailija
177/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En nyt ota kantaa tähän munkkigateen, mutta voitko sinä ihan käsi sydämellä tosissasi väittää että vanhemmuus on jollain tavalla verrattavissa intin käymiseen?"

Minä nimenomaan sanoin jo alussa että vertailu ei ole erilaisissa asioissa kovinkaan hedelmällistä. Mutta se ei tarkoita ettei intti olisi monin tavoin myös rankka ja vaativa kokemus. Se on sitä osittain samalla tavalla mutta osittain tietenkin eri tavoilla kuin vanhemmuus.

" Myös ne jotka eivät inttiä itse käy, tietävät kyllä tasan tarkkaan mitä siellä tapahtuu. Halusivat tai eivät."

Juttujen kuuntelu ei ole sama asia kuin sen asian läpikäyminen itse. Ei ole missään asiassa. Vanhemmuuttakaan ei pysty kokemaan muiden juttujen kautta.

Vierailija
178/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Lapset ei kiinnosta. Se treenaminen kyllä.

M33

Pliiiiiiis käy vasektomiassa.

En käy kun prostituoiduissa.

Tuskinpa. Mutta jos, etpä ole puoliso- tai isämatskua. Sinä olet miesh u o r a.

Ja pillulla bisnestä tekevät naiset ovat nais h u o r I a. Tai onlyfanstaiteilijoita. Win - Win.

Vierailija
179/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En nyt ota kantaa tähän munkkigateen, mutta voitko sinä ihan käsi sydämellä tosissasi väittää että vanhemmuus on jollain tavalla verrattavissa intin käymiseen?"

Minä nimenomaan sanoin jo alussa että vertailu ei ole erilaisissa asioissa kovinkaan hedelmällistä. Mutta se ei tarkoita ettei intti olisi monin tavoin myös rankka ja vaativa kokemus. Se on sitä osittain samalla tavalla mutta osittain tietenkin eri tavoilla kuin vanhemmuus.

" Myös ne jotka eivät inttiä itse käy, tietävät kyllä tasan tarkkaan mitä siellä tapahtuu. Halusivat tai eivät."

Juttujen kuuntelu ei ole sama asia kuin sen asian läpikäyminen itse. Ei ole missään asiassa. Vanhemmuuttakaan ei pysty kokemaan muiden juttujen kautta.

Mutta sen sisällön voi silti tietää, kun kuuntelee siitä kertomuksia tunti tolkulla. Ei se intti mitään maaginen kokemus ole, ja monet ihmiset kykenevät levittämään tietoa toisille omista kokemuksistaan kommunikoimalla.

Vierailija
180/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päin vastoin, ei minua kiinnosta jos sinä paskot omat lapsesi."

Todella paljon tuntuu kiinnostavan kun kommentoit heitä jo ties monettako kertaa.

"Katson vaan, etteivät minun lapseni joudu olemaan heidän kanssaan missään tekemisissä."

Se on hieman vaikeaa kun et tunne minua tai lapsiani ollenkaan vaikka niin ilmeisesti jostain syystä kuvitteletkin.

"Jännästi tämä keskustelu meni myös sinun erinomaiseen äitiyteesi ja erinomaisiin lapsiisi"

Jännästi tosiaan kun itse päätit alkaa diagnostisoida lapsiani ja leimata heidän ties miksi.

"vaikka en usko että ketään kiinnostaa tai kukaan haluaa kuunnella yksityiskohtia elämistänne"

No lopeta sen kommentoiminen sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme