Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten lapsihaaveille uusi takaisku, nuoret naiset eivät enää halua synnyttää yhteiskuntaamme tulevaisuutta

Vierailija
16.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20156401?origin=rss

Itsekin halusin miehenä lapsia korkeakouluiässä, mutta näin 20 vuotta tuon koulun jälkeen yksikään nainen ei ole halunnut pitää edes kädestä kiinni.TikTok oli minua parempi vaihtoehto.

Kommentit (1253)

Vierailija
1001/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ainoastaan nainen pystyy kuvittelemaan että hänen ei tarvi osallistua kustannuksiin jonka aiheittamiseen pääsääntöisesti nainen lapsensa kanssa syyllistyy. Jos nainen ei voi lapsen takia mennä töihin niin mikä estää naista säästämästä rahaa lasta varten silloin kun oli töissä ennen kun se lapsi tehtiin? Mikä saa naisen ajattelemaan pelkästään miehen on maksettava kaikki?"

Lapsia ei haikara tuo. Sillä lapsella on isä ja se lapsi on yhdessä tehty. Isän kuuluu maksaa lapsensa elatuksesta. 

Ja että vieläpä lapsi on syyllinen olemansa olosta aiheutuviin kuluihin. Miten te miehet työnnättekin päänne pensaaseen ja yritätte ulkoistaa vastuunne omasta osallisuudestanne lapsen syntymään. 😂

Vierailija
1002/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ainoastaan nainen pystyy kuvittelemaan että hänen ei tarvi osallistua kustannuksiin jonka aiheittamiseen pääsääntöisesti nainen lapsensa kanssa syyllistyy. Jos nainen ei voi lapsen takia mennä töihin niin mikä estää naista säästämästä rahaa lasta varten silloin kun oli töissä ennen kun se lapsi tehtiin? Mikä saa naisen ajattelemaan pelkästään miehen on maksettava kaikki?"

Hei, vieläkö joku ihmettelee, miksi naiset eivät halua lapsia? :D

P.S. Jos mies ei halua maksaa perheen elämää yksin, niin hän voi tietysti aina jäädä itse koti-isäksi pikkulapsivaiheessa ja antaa äidin tehdä työt ja kustantaa perheen elämä. Etsii vain sellaisen naisen, joka myös haluaa tätä järjestelyä. Näitä kyllä on, jotka mielellään ottaisivat lapsia, jos joku muu hoitaisi sen raskaimman hoitovaiheen.

Sanopa yksikin nainen joka vapaaehtoisesti haluaisi ottaa vastuull

Laitat vain deitti-ilmoitukseen, että olet aina halunnut koti-isäksi, niin saat heti pari lisäpistettä uranaisten silmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, vieläkö joku ihmettelee, miksi naiset eivät halua lapsia? :D

P.S. Jos mies ei halua maksaa perheen elämää yksin, niin hän voi tietysti aina jäädä itse koti-isäksi pikkulapsivaiheessa ja antaa äidin tehdä työt ja kustantaa perheen elämä. Etsii vain sellaisen naisen, joka myös haluaa tätä järjestelyä. Näitä kyllä on, jotka mielellään ottaisivat lapsia, jos joku muu hoitaisi sen raskaimman hoitovaiheen.

Sanopa yksikin

Mutta miten tuosta mennään takuuseen, että mies jää hoitamaan vauvaa kotiin? Mies kun ei edelleenkään kanna eikä synnytä. Aikamoinen villikortti naiselle raskautua miehelle, joka "lupaa" jäävänsä sitten kotiin...

Vierailija
1004/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset himoitse mieluummin vaikka naisten munuaisia ja sappikiviä? Ihan yhtä sairasta ja väärää himoita heidän kohtujaan ja sen tuotoksia. Eivät tietenkään naiset synnytä tällaisen psykoasetelmaan, missä ovat r aiskattavia pilluja ja lapsitehtaita, ja tuotokst menevät miehille sekä valtiolle. Synnyttäkää itse. Viljelkää vaikka paskaanne.

Vain otettu lääke auttaa.

Löytyisiköhän sinulle joku lääke joka auttaisi ymmärtämäään, että kohtu ja sen tuotokset ovat naisen omaisuutta?

Lapset eivät ole mitään "tuotoksia" tai omaisuutta vaan itsenäisiä yksilöitä, joilla on oikeus isäänsä, ja se oikeus on täsmälleen yhtä tärkeä kuin lapsen oikeus äitiinsä. Olet ilmeisesti katkera siitä, että et onnistunut vieraannuttamaan lapsiasi eksästäsi (mikä viittaa siihen, että eksäsi on on ollut ihan hyvä isä, joka ansaitseekin lastensa rakkauden), ja nyt kiukuttelet asiasta päivät pitkät vauvapalstalla. Ikävä kyllä kiukuttelu ei auta, tuohon todellisuudesta irtautuneisuuteen auttaa vain psykiatrinen hoito.

Vierailija
1005/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on täällä niin kadehdittu koti-isä. Hänellä on hoivavietti mutta minulla ei. Ja voi sitä miesten määkimistä kuinka alentavaa tuo on, kun mies on kersojen kanssa kotona. Vastaan kodin taloudesta ja mies sitten lapsista. Mies myös hoitaa suurimman osan kotitöistä ja väittää nauttivansa. Ja tämä asetelma on siis kaikkien muiden miesten ongelma, töissäkin ihmetellään asiaa. Miksi?

Vierailija
1006/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni on täällä niin kadehdittu koti-isä. Hänellä on hoivavietti mutta minulla ei. Ja voi sitä miesten määkimistä kuinka alentavaa tuo on, kun mies on kersojen kanssa kotona. Vastaan kodin taloudesta ja mies sitten lapsista. Mies myös hoitaa suurimman osan kotitöistä ja väittää nauttivansa. Ja tämä asetelma on siis kaikkien muiden miesten ongelma, töissäkin ihmetellään asiaa. Miksi?

Koska muut miehet kokevat tuollaisen miehen uhaksi itselleen. 

Vierailija
1007/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän olisi mukava saada jonkun miehen vastaus. Alentavaa ja siksi naiselle sopiva homma. Ja sitten itketään kun nainen ei vapaaehtoisesti valitse osaa jota pidetään alentavana. 

Vierailija
1008/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän olisi mukava saada jonkun miehen vastaus. Alentavaa ja siksi naiselle sopiva homma. Ja sitten itketään kun nainen ei vapaaehtoisesti valitse osaa jota pidetään alentavana. 

Niin, koska se on alentavaa olla täysin riippuvainen toisesta ihmisestä ja hänen tuloistaan. Oli sitten mies tai nainen.

Vierailija
1009/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, koska se on alentavaa olla täysin riippuvainen toisesta ihmisestä ja hänen tuloistaan. Oli sitten mies tai nainen.

Perheessä puhalletaan yhteen hiileen, kuka milläkin tavalla, yhteisen edun maksimoimiseksi. Joskus se toteutuu niin, että toinen hoitaa kodin ja lapsen ja toinen työn. Sitoutumista se toki vaatii, molemmilta. 

Eiköhän tuokin pariskunta ole roolinsa yhdessä sopinut. Lapsen kasvattamisen pitäisi olla maailman tärkein ja arvossapidetyin homma, jos yhteiskuntaan halutaan lisää lapsia. Nyt se ei ole, tunnetuin seurauksin. 

Vierailija
1010/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheessä puhallet

Mutta sen pitää olla niin, että myös enemmän lapsia hoitavalla on taloudellinen mielenrauha, jos toinen jostain syystää päättääkin lopettaa sen yhteen hiileen puhaltamisen. 

Vierailija
1011/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei haikara tuo. Sillä lapsella on isä ja se lapsi on yhdessä tehty. Isän kuuluu maksaa lapsensa elatuksesta. 

Lapsilla on myös äiti... isän velvollisuus ei ole kuin ouolet eli 50% naisella on samanlainen velvollisuus kuin miehellä. Tämän te naiset vain hyvin usein unohdatte ja vaaditte isää kantamaan koko 100%

Vierailija
1012/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tähän olisi mukava saada jonkun miehen vastaus. Alentavaa ja siksi naiselle sopiva homma. Ja sitten itketään kun nainen ei vapaaehtoisesti valitse osaa jota pidetään alentavana. "

Jätän vastaamatta. Tiedätkö miksi? Siitä yksinkertaisesta syystä, että lopputulos on sama vastauksesta riippumatta. Alat ulisemaan, et usko sanaakaan (todennäköisesti vielä haukut jollain tavalla kaupan päälle) tai muuten vaan käyttäydyt typerästi. Et ansaitse vastausta.

T. Mies

Vierailija
1013/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kyllä keskimäärin vaikeampaa saada mies haluamaan lapsia kuin nainen. 

Vierailija
1014/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin, että tämä on kulttuurillisesti niin outo järjestely että sitä ihmetellään kun miehen odotusten mukaan kuuluisi sitä sun tätä ja nämä outolinnut sitten ovatkin kääntäneet asian päälaelleen. Onhan siinä nyt sulattelemista monellakin, niin miehellä kuin naisellakin. Uusia tapoja aina ihmetellään.

Vierailija
1015/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tähän olisi mukava saada jonkun miehen vastaus. Alentavaa ja siksi naiselle sopiva homma. Ja sitten itketään kun nainen ei vapaaehtoisesti valitse osaa jota pidetään alentavana. "

Jätän vastaamatta. Tiedätkö miksi? Siitä yksinkertaisesta syystä, että lopputulos on sama vastauksesta riippumatta. Alat ulisemaan, et usko sanaakaan (todennäköisesti vielä haukut jollain tavalla kaupan päälle) tai muuten vaan käyttäydyt typerästi. Et ansaitse vastausta.

T. Mies

Jaksoit kuitenkin tuon nollainfon kirjoittaa. Olen mä tuota myös sekä aikuisen lapseni isältä että puolisoltani kysynyt, mutta näillä miehillä ei ole ongelmia ajatella perhettä yksikkönä, missä kaikki kantavat korttaan kekoon, kuka mitenkin, joten eivät osanneet vastata.

Vierailija
1016/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin, että tämä on kulttuurillisesti niin outo järjestely että sitä ihmetellään kun miehen odotusten mukaan kuuluisi sitä sun tätä ja nämä outolinnut sitten ovatkin kääntäneet asian päälaelleen. Onhan siinä nyt sul

Miehen rooli on kyllä kammottavan kapea edelleen, jos noin on, ja surullista, että sitä tässä tapauksessa kaventavat nimenomaan toiset miehet.

Vierailija
1017/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Löytyisiköhän sinulle joku lääke joka auttaisi ymmärtämäään, että kohtu ja sen tuotokset ovat naisen omaisuutta?"

Mistä lähtien lapsi on ollut omaisuutta!?

Ai niin. Nyt puhutaankin Venäjästä...

Vierailija
1018/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla on myös äiti... isän velvollisuus ei ole kuin ouolet eli 50% naisella on samanlainen velvollisuus kuin miehellä. Tämän te naiset vain hyvin usein unohdatte ja vaaditte isää kantamaan koko 100%

Lähde kiitos. Näytä tilasto, missä kulut lapsesta kasautuvat miehelle.

Vierailija
1019/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Mies

Vastasit kuitenkin jotain! Pusi pusi <3.

Vierailija
1020/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla kyllä keskimäärin vaikeampaa saada mies haluamaan lapsia kuin nainen. 

No miehet saattaa kyllä haluta lapsia, mutta ilman vastuuta vanhemmuudesta. Voivat välillä pelata palloa tai pleikkaa lapsen kanssa, jos jaksavat.