Pesetkö rintaliivit joka käyttökerran jälkeen?
Pesen rintaliivit joka käyttökerran jälkeen, mutta nyt kuulin kaverilta että se lyhentää liivien joustavien osien käyttöikää.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä puhtaat liivit vaikka olisi ollut vain pari tuntia päällä. Vaihdan muutenkin ja pesen joka päivä kaikki muut vaatteet paitsi päällystakin.
Sairaalloista hygieaniahulluutta. Esim. farkkuja on ihan turha pestä joka päivä.
Pesen joka toisen käyttökerran jälkeen.
M42
Vaihdan alusvaatteet kuten rintaliivit joka päivä mutta en heti ryntää pesemään niitä. Pesen pyykkiä n kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä puhtaat liivit vaikka olisi ollut vain pari tuntia päällä. Vaihdan muutenkin ja pesen joka päivä kaikki muut vaatteet paitsi päällystakin.
Sairaalloista hygieaniahulluutta. Esim. farkkuja on ihan turha pestä joka päivä.
Tiedän. Olen ylihygieeninen joka asiassa.
Mulla on vain yhdet liivit ja pesen ne pari kertaa kuukaudessa.
Pesettekö myös topit, paidat ja puserot yhden käytön jälkeen?
En käytä mitään hienoja kaarituettuja pitsiliivejä, vaan joustavia sportliivejä yms. vaatimattomia liivejä. Pesen n. kerran viikossa tai tarpeen mukaan. Useamminkin kyllä pesisin ja vaihtaisin liivit vaikka joka päivä puhtaisiin, jos omistaisin useammat liivit ja jos muuta pyykkiä olisi enempi. Yksiä liivejä en ala koneessa pesemään, vaan pesen ne muun pyykin kanssa.
Kesällä vaihdan joka päivä, muulloin en.
Urheilen joka päivä jonkin verran ja urheliluliivit on sen verran hikiset jokaisen käytön jälkeen että pesuun menee.
Perus t-paitaliivit saattaa olla 2 päivää käytössä, usein kyllä vain yhden. Itse hikoilen paljon ja nimenomaan tissien alta.
Vierailija kirjoitti:
Jos eivät läpäise haistelutestiä, eli noin kerran viikossa.
Mitä niistä siis haistellaan?
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on vain yhdet hyvät liivit, joita käytän päivittäin. Pesen silti joka ilta, aamulla ne on kuivat.
Vierailija kirjoitti:
😂 Minäkin tekisin noin, jos sellaiseen olisi mahdollisuuksia. Mutta kun on kalliit vesilaskut, vanha pesukone ja vähän vaatteita, niin ei voi. Olisi ihanaa olla aina puhtaissa vaatteissa, mutta köyhän on siitäkin ilosta tingittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on vain yhdet hyvät liivit, joita käytän päivittäin. Pesen silti joka ilta, aamulla ne on kuivat.
No mulla ei oo kuivat.
En todellakaan jaksaisi hinkata jotain rintsikoita joka ilta käsin pesten. Tai muitakaan vaatteita.
Jossain vaiheessa ärsyynnyin siihen, että oli liian vähän alakkareita ja niitä sai sen takia olla jatkuvasti pesemässä. Sitten hankin reilun viikon tarpeiksi alkkareita. Sama tarttisi tehdä tuossa rintsikka-asiassa.
Pesen kaikki suoraan ihoa vasten olevat vaatteet joka käytön jälkeen. Rinnan alusta hikoilee minulla aina sen verran että voisin vaihtaa puhtaat rintaliivit useammankin kerran päivässä, jos vain olisi tarpeeksi liivejä.
Ap:n kannattaa varata aika lääkäriin, jos rintaliivit pitää joka käyttökerran jälkeen pestä. Joko yleis- tai ihotautilääkärille, jos oikeasti likaantuvat tai sitten päälääkärillä, jos pesemistarve on korvien välissä.
Niin pinttyy. Ja kun se on pinttynyt, tarvitaan hurjempaa pesua, mikä sitten kuluttaa niitä liivejä.
Itse yritän pestä joka käytön jälkeen käsin, mutta en aina jaksa.