Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö rintaliivit joka käyttökerran jälkeen?

Vierailija
15.04.2025 |

Pesen rintaliivit joka käyttökerran jälkeen, mutta nyt kuulin kaverilta että se lyhentää liivien joustavien osien käyttöikää. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Pesen liivit vasta kun haisevat niin pahalle etten itse kestä sitä hajua.

Liivit pitäisi pestä päivittäin. Lika pinttyy liiveihin, jos ei pese tarpeeksi usein. Itse en pese liivejä tarpeeksi usein, koska olen pitkäaikaissairas, enkä jaksa sairauden vuoksi.

Niin pinttyy. Ja kun se on pinttynyt, tarvitaan hurjempaa pesua, mikä sitten kuluttaa niitä liivejä.

Itse yritän pestä joka käytön jälkeen käsin, mutta en aina jaksa.

Vierailija
22/39 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä puhtaat liivit vaikka olisi ollut vain pari tuntia päällä. Vaihdan muutenkin ja pesen joka päivä kaikki muut vaatteet paitsi päällystakin.

Sairaalloista hygieaniahulluutta. Esim. farkkuja on ihan turha pestä joka päivä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen joka toisen käyttökerran jälkeen.

M42

Vierailija
24/39 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan alusvaatteet kuten rintaliivit joka päivä mutta en heti ryntää pesemään niitä. Pesen pyykkiä n kerran viikossa.

Vierailija
25/39 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä puhtaat liivit vaikka olisi ollut vain pari tuntia päällä. Vaihdan muutenkin ja pesen joka päivä kaikki muut vaatteet paitsi päällystakin.

Sairaalloista hygieaniahulluutta. Esim. farkkuja on ihan turha pestä joka päivä. 

Tiedän. Olen ylihygieeninen joka asiassa. 

Vierailija
26/39 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain yhdet liivit ja pesen ne pari kertaa kuukaudessa. 

Vierailija
27/39 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesettekö myös topit, paidat ja puserot yhden käytön jälkeen?

Vierailija
28/39 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä.

Vierailija
29/39 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään hienoja kaarituettuja pitsiliivejä, vaan joustavia sportliivejä yms. vaatimattomia liivejä. Pesen n. kerran viikossa tai tarpeen mukaan. Useamminkin kyllä pesisin ja vaihtaisin liivit vaikka joka päivä puhtaisiin, jos omistaisin useammat liivit ja jos muuta pyykkiä olisi enempi. Yksiä liivejä en ala koneessa pesemään, vaan pesen ne muun pyykin kanssa.

Vierailija
30/39 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä vaihdan joka päivä, muulloin en.

Vierailija
31/39 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilen joka päivä jonkin verran ja urheliluliivit on sen verran hikiset jokaisen käytön jälkeen että pesuun menee. 

Perus t-paitaliivit saattaa olla 2 päivää käytössä, usein kyllä vain yhden. Itse hikoilen paljon ja nimenomaan tissien alta.

Vierailija
32/39 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eivät läpäise haistelutestiä, eli noin kerran viikossa.

Mitä niistä siis haistellaan? 

Vierailija
33/39 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on vain yhdet hyvät liivit, joita käytän päivittäin. Pesen silti joka ilta, aamulla ne on kuivat.

Vierailija
34/39 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 Minäkin tekisin noin, jos sellaiseen olisi mahdollisuuksia. Mutta kun on kalliit vesilaskut, vanha pesukone ja vähän vaatteita, niin ei voi. Olisi ihanaa olla aina puhtaissa vaatteissa, mutta köyhän on siitäkin ilosta tingittävä.

Vierailija
35/39 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on vain yhdet hyvät liivit, joita käytän päivittäin. Pesen silti joka ilta, aamulla ne on kuivat.

No mulla ei oo kuivat.

Vierailija
36/39 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan jaksaisi hinkata jotain rintsikoita joka ilta käsin pesten. Tai muitakaan vaatteita.

Jossain vaiheessa ärsyynnyin siihen, että oli liian vähän alakkareita ja niitä sai sen takia olla jatkuvasti pesemässä. Sitten hankin reilun viikon tarpeiksi alkkareita. Sama tarttisi tehdä tuossa rintsikka-asiassa.

Vierailija
37/39 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä liivejä 

Vierailija
38/39 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikki suoraan ihoa vasten olevat vaatteet joka käytön jälkeen. Rinnan alusta hikoilee minulla aina sen verran että voisin vaihtaa puhtaat rintaliivit useammankin kerran päivässä, jos vain olisi tarpeeksi liivejä.

Vierailija
39/39 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa varata aika lääkäriin, jos rintaliivit pitää joka käyttökerran jälkeen pestä. Joko yleis- tai ihotautilääkärille, jos oikeasti likaantuvat tai sitten päälääkärillä, jos pesemistarve on korvien välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä