Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveä epävarmuus koko ajan? HELP

Vierailija
15.04.2025 |

Mistä hirveä epävarmuus koko ajan johtuu? Olen aina odottanut jotain mystistä ikää milloin epävarmuudet loppuu mutta ei ole tullut vastaan? Esiintyy esim ihan kaupan kassalla ollessa

Kommentit (223)

Vierailija
61/223 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisia kannata huomioida.

Vierailija
62/223 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi, että ihan samaa huttua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/223 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.

Vierailija
64/223 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaupan kassa piippailee tuotteita, niin nosta katseesi ylös hihnasta. Näet ympäristösi muut kassat ja jonottajat. Ehkä samalla huomaat, että yhtä lailla ne muutkin ihmiset ovat inhimillisiä. Jos otat muovipussin, niin katso samalla taaksesi. Takana ei ole vain epämääräistä pelottavaa ihmismassaa, vaan tavan tallukoita ostamassa nakkeja ja perunoita. 

Vierailija
65/223 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen mielipide kun ei ole niitä vastaan, vaikka kovasti muuta toivotte.

Vierailija
66/223 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi on märkää

Vierailija
67/223 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan multa.

Vierailija
68/223 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi sana mulle

Vierailija
69/223 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy alkaa huomata kuinka hieno ihminen olet. Muistuttele itseäsi sanomalla vaikka "olen mahtava, ansaitsen parasta". Anna itsesi olla juuri sellainen kuin olet, jos esim aivosi käyvät hitaalla välillä niin anna itsesi olla hidas vaikka muut hoputtaisivat.

Vierailija
70/223 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolophi nyt menit liian pitkälle...

Vierailija
71/223 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista keikkaa, mikäs tuuli sinut tänne toi?

Vierailija
72/223 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syytän muita trollaajiksi

Vierailija
73/223 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asettaa ensin itselleen pieniä haasteita ja tavoitteita mitä kohden mennä. Ne voivat olla aluksi hyvin yksinkertaisia asioita.  Pohtii myös, missä on hyvä ja mitä osaa tehdä. Siitä alkaa pikkuhiljaa harjoittelemaan, luottamaan itseensä ja siihen, että elämä "kantaa" epävarmoista asioista huolimatta. Samalla rakentaa omaa elämää ympärille, joka toimii hyvänä runkona. Mikään ei ole täysin varmaa, mutta kaikesta ei tarvitsekaan olla varma.

Vierailija
74/223 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kiinnität itsesi ulkopuolelle liikaa huomiota, vaikka kadulla se on taas usein tarpeen, koska liikenne. Vaikka voi ehkä sulkea osan pois joskus ja keskittyä itseen, ostoksiin tai omaan ajatteluun. Ei katso kaikkia. Korvatulpat vaimentavat ääniä hieman ja tummat lasit valoa. Kaulaliina lämmittää. Ellei halua seurailla mitä muualla tapahtuu. Ja voit uskoa itseesi.

Mutta eikö tuolloin saa itsestään aika nokkavan kuvan kun kävelee vaan vähät välittämättä peililasit kasvoilla

Voi kai joku niinkin tilanteen tulkita, se on hänen asiansa ja selvitköön sen ajatuks3nsa kanssa. On hyvä osata suojata itsensä tavalla tai toisella henkisesti ja fyysisesti. Kaikkia ei voi,xeikä ole mitään syytä päästää iholle. Tungettelevia, moukkamaisia ja rajattomia ihmisiä kun riittää.

Vierailija
75/223 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä olen hämmentynyt

Vierailija
76/223 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nettitrollihan tarkoittaa ihmistä joka on eri mieltä kanssasi

Vierailija
77/223 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetäänkö fiilisteleen pikku kruisailulle!

Vierailija
78/223 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette tehneet asialle?

Vierailija
79/223 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun alat miettiä entä jos ne ajattelee niin pysähdy ja kysy: So what? Jos joku ajattelee jotain mitä sitten? Antaa ajatella, elämä jatkuu.

Mutta entäs kun ei ajattele mitä muut ajattelee vaan sitä mitä itse ajattelee? Ei siis kiinnosta muiden mahdolliset mokailut eikä sekään mitä muut ajattelee, jos itse mokaa vaan sitä epävarmuutta kokee kaikesta ihan vain itsensä takia. Ihan itse on se joka sitten sättii jälkeenpäin itseään tyhmäksi ja kuinka sä et nyt tuollaistakaan asiaa osannut tehdä ilman jotain kämmäämistä.

Sama juttu kuin vaikka jossain vaatteessa johon tykkäisi pukeutua, mutta sitten se oma peilikuva ei vain miellytä tai ole odotusten mukainen millään tavalla eikä sitten ole enää kiva olla siinä vaatteessakaan. Eihän sitä jätä laittamatta päälleen siksi, että muut näkee tai että miettisi mitä muut ajattelee vaan nimenomaan siksi mitä itse ajattelee ja näki peilistä ja miltä se vaate sitten lopulta tuntuukin päällä.

Tosi usein tarjotaan tuota ratkaisuksi, ettei pidä ajatella eikä välittää siitä mitä muut ajattelee. Mitä sitten pitää tehdä kun se ei alkujaankaan kiinnosta vaan nimenomaan ongelma on se mitä itse ajattelee, näkee ja tuntee? Ainakin itse olen ihan satavarma, ettei ketään kiinnosta mun tekemiset ja pukemiset yhtään sen enempää kuin minuakaan niiden muiden. Ja jos kiinnostaa niin se on niiden valinta ja ongelma, ei minun.

Vierailija
80/223 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sinä murehdi kuule minusta