Te, joilla palkka kokopäivätyöstä alle 2500 €/kk, millaisessa työssä olette?
Kauanko olette työtä tehneet ja millainen työkokemus ja koulutus teillä on? Riittääkö rahat elämiseen?
Kommentit (50)
Mun mies saa just tuon. Vääntää ruuvia, lairekokoonpanoja, elektroniikan asennuksia, lopputestaus.... Siisti sisätyö päivävuorossa. Olisko pian 20 vuotta tehnyt tälle työnantajalle ja yhteensä työkokemusta 30 vuotta.
Riittää elämiseen, maksaa puolet yhteisistä kuluista (asumine, lapsi) ja kokonaan autonsa, vaatteensa, metsänsä, mönkijänsä, puhelimensa.
Huvit tms maksetaan enimmäkseen puoliksi, mutta niistä ei ole kirjanpitoa eikä budjettia.
Säästää noin puolet nettotuloistaan, tarkka kun on ja tekee paljon itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on toimitus johtaja ja tienaa yli 4000e kuukaudessa.
Jos miehesi olesi toimari, niin todennäköisesti tienaisi enemmän
Puhelinmyyntifirmassa alaisia 2.
Puutarha-ala. Alan ammattitutkinto ja työkokemusta yli 20v. Bruttopalkka karvan alle 2000€.
Henkilökohtainen avustaja. Ei viikonloppu- tai iltatöitä. Satunnaisesti töitä arkipyhinä. Palkka 8 vuoden kokemuslisillä hieman päälle 13€/tunti.
Netto n. 2200 e/kk. Lehtori peruskoulussa, kaikki ikälisät taitaa olla jo mukana. En tee ihan täysiä tunteja, vaan tuntiopettajan verran. Ei riittäisi palkka perheen menoihin ilman miehen tuloja.
Lastenhoitaja päiväkodissa 20 v kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja olen kahden lapsen yh. Ei riitä palkka ei....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja olen kahden lapsen yh. Ei riitä palkka ei....
Riittäähän se. Jos ei riitäisi, olisit kuollut nälkään.
Lähihoitaja parin vuoden kokemuksella. Palkka 2300, siihen lisät niin ehkä hyvillä pyhillä saa just ja just ton 2500. Kai sillä pärjää, pienet menot ja pieni asuntolaina. Ei autoa eikä ylimääräisiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan nettona 2050€ kk. Olen metallialalla tehdastyössä. Vuorotyö ja työkokemusta samasta työpaikasta tulee juuri täyteen 20 vuotta... Pärjätään ihan ok. Mutta kaikkien kulujen jälkeen jää monesti 50€. On kuitenkin kolme lasta. Ja asuntolainaa meillä on vielä noin 200 000€ josta itse maksan 600€kk. Iskäx3
Jos kysytään palkkaa, sillä tarkoitetaan bruttopalkkaa, ei netto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on toimitus johtaja ja tienaa yli 4000e kuukaudessa.
Mitäs sinun miehesi palkka tähän kuuluu?
Trollaa
Työkyvyttömyyseläkkeellä eläke brutto 2965€/kk netto 2225€/kk. Eläkkeen maksaa vakuutusyhtiö. Eläke tulee vuosittain indeksikorotuksella. Toistaiseksi voimassa oleva päätös, eli lopullinen päätös.
53v
Kokki noin 12 e/h + plus lisät. Joskus enemmän joskus vähemmän tunteja. Surkeahan tuo on siihen vaativuuteen nähden mutta tuskin nälkään kuolen ja vaikkei täällä kunnolla osata ruokaa arvostaa niin koen kyllä saavani myös kunnioitusta. Tuntuu myös kivalta tehdä jotain minkä kokee tärkeäksi ja ihmisten palvelu on todella palkitsevaa myös.
"Kauanko olette työtä tehneet ja millainen työkokemus ja koulutus teillä on? Riittääkö rahat elämiseen?"
Omaishoitaja, työaika 24/7. Koulutuksena lukio. Työkokemusta 19 vuotta. Rahat riittää, kun on aina ollut köyhä, eli on sopeutunut tilanteeseen.
Ja ei muuten ole oma valinta. Olen monta kertaa kieltäytynyt omaishoitajuudesta, mutta vaihtoehtoja ei ole. Omaishoitajuus tai vankila. Olen varmistanut lakimieheltä. Jos en hoida, saan syytteen heitteillepanosta ja sen seurauksista. Ja kyllä, on haettu palveluasumista yms. mutta ei ole myönnetty.
Omaishoitajuus ei ole vapaaehtoista Suomessa, ainakaan kaikkialla.
It-tuki ja datamigraatio. Palkka n. 1750€ brutto. Parin vuoden kokemus eikä alan koulutusta, vaan itseoppinut.
Olen raksamies kunnan hommissa 11 vuotta. Palkka 2200 netto. Pärjään hyvin koska asun yksiössä ja vuokra 350,40. Vesi ja sauna 28 euroa. Palkkani pitäis olla isompi.
1900 € brutto/kk, pesulatyöntekijä, tekstiilialan ammattitutkinto. Iltalukion kävin, mutta lukihäiriön takia opiskelussa oli niin paljon haasteita, että yo-tutkinto jäi tekemättä. Ihan jäätävän pska palkka, mitään lisiä ei saa. Leipää on, mutta ei ole sirkushuveja.
Duunari teollisuudessa. Korkeakoulututkinto ja työkokemusta muualtakin.
Palkka noin 2600e mutta kyllä tällä palkalla voi yhtö hyvin hämmästellä miten tässä pärjätään. Aika heikosti pärjätään on vastaus. Rahat menee palkkapäivänä pakollisiin, mitään ei jää säästöön. Haen koko ajan muita töitä, ei vaan osu arpa kohdalle. Kesto*itutus on seurana joka päivä.
Mitäs sinun miehesi palkka tähän kuuluu?