Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon nettikirppareilla ostajat yrittävät kusettaa? Tää on ihan perus että tingataan useita päiviä maksuaikaa, sitten kun maksupäivä

Vierailija
15.04.2025 |

koittaa, täytyy rahojen perään kysellä ja ai niin, unohtui. Onko tässä ensimmäinen kusetus, että koitetaan kepillä jäätä josko joku lähettäisi ilman maksua. Itse en koskaan lähetä ennenkuin maksu on tilillä. Oikeesti en käsitä, että jos on puoli-ilmaisesta tuotteesta kyse, niin jollain ei ole muutamaa euroa irrottaa maksaakseen heti, mutta oletetaan myyjän olevan niin rikas että hänellä ei ole kiire saada rahojaan. 

Sitten aletaan tinkaamaan summaa alaspäin, tuotteesta löytyykin ostajan mielestä virhe, joka ei varaushetkellä haitannut. En suostu tällaisiin tinkauksiin ja ehdotan kaupan perumista kun ei ole maksuakaan vielä tullut. Tässä vaiheessa eräs "ostaja" aloitti kamalan shown että hän ei halua perua kauppoja ja olen kamala ihminen kun oletan että hän ei aio maksaa. Mitään tämän suuntaista en ollut sanonut, mutta kun "ostaja" itse asian näin ilmaisee, niin hmmm.... Yhä jatkuu tuotteiden haukkuminen. Pakosti miettii, mihin tällainen tyyppi oikein tähtää. Varmaankin siihen, että jos jostain kumman syystä olisi maksanut, niin lähestys perille tultuaan olisikin sisältänyt pelkkää roskaa, sanomalehtiä ja kiviä. Sitten olisi alkanut uhriutuminen "ostajan" taholta ja rahojen täydellisen palautuksen saaminen, koska häntä on huijattu. Eli tällaiset ostajat meinaavat että valehtelemalla saavat täysin ilmaisia tuotteita ja myyjä vielä maksaa postikulutkin. Tämän eliminoimiseksi kuvaan videolle vaihe vaiheelta pakkaamisen ja paketin kiinni teippaamisen, osoitteen kirjoittamisen ja paketin luovutuksen postiin. Luonnollisesti laitan ostajalle seurantakoodin. Siinä on sitten "ostajan" hyvä mennä tekemään poliisille rikosilmoitusta huijaamisesta, kun myyjällä onkin täydellinen video tapahtumien eri vaiheista. Saako väärän rikosilmoituksen tekijä muuten mitään syytettä itse jos tekee ilmoituksen tällaisesta asiasta ja paljastuukin huijariksi itse. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myyn niin halvalla, kierrätys hengessä, aina on tultu hakeen kun on luvattu. Toki kyselijöitä on, niin kyselen joskus minäkin, mutta ilmoitan kyllä jos ei vastaa omia tarpeita ja toivotan hyviä kauppoja. 

Turha ottaa niin kauheasti stressiä kaikesta. Ihmisten välisesti kun toimitaan niin erilaiset tavat olla ja elää kohtaavat. Olen itse sekunnilleen paikalla niin kuin on sovittu, mutta ei se maailma kaadu jos joku tulee myöhemmin. En jää odottelen jos on omia menoja. 

Vierailija
22/23 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli päivän päähän varaavat jättävät useimmiten tulematta. Autokaupoissa aina.

Yhden auton ostin joka oli varattu melkein puoli kk. Soitin myyjälle ja sanoin ettei se varaaja kumminkaan osta, minulta saa rahat heti ja kaupat syntyivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette osaa myydä. Minun mielestä rahaa ei lähetetä etukäteen eikä tavaraa. Itse jos jotain myyn niin tapaan ostajan ja rahat saa käteen. Hinta sovitaa viestillä. Viimeksi myin mun vanhan läppärin 50 eurolla ja myyjä tinkasi kympin ja sanoin että kaupat tuli ja ostaja tuli hakee puolen tunnin päästä.

Miten se on myyjän osaamattomuutta jos ostaja ei ilmaannu paikalle.