Millainen henkilö herkästi suljetaan ryhmän ulkopuolelle?
Mitkä ominaisuudet on edesauttaneet sitä kautta aikoin?
Kommentit (55)
Hyvä kysymys. Taitaa vaihdella. Teini-iässä minua kiusasi kaksi tyttöä rinnakkaisluokalta. Vapaa-ajalla huutelivat, että olen ruma ym... Nykyään jos joku kehuu minua kauniiksi, tulee heti nuo huudot mieleen.
Se riittää, että olet kiltti ja empaattinen. Sitten on helppo sorsia. Ja kanalauma kaakattaa kusipään perässä.
Introvertit, keskivertoa fiksummat sekä lapsettomat/lapsivapaat ihmiset. Myös ne jotka kertoo nauttivansa elämästä.
Kateus on usein syynä.
Vierailija kirjoitti:
Lokki Joonatan-tyyppinen.
"Kirjan päähenkilö on taitolentoa opetteleva lokki nimeltä Joonatan, jonka itsensäkehittämispyrkimyksiä parven muut lokit eivät hyväksy. Kirjan teemoja ovat elämisen riemu, vapaus ja itsensä toteuttaminen."
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Taitaa vaihdella. Teini-iässä minua kiusasi kaksi tyttöä rinnakkaisluokalta. Vapaa-ajalla huutelivat, että olen ruma ym... Nykyään jos joku kehuu minua kauniiksi, tulee heti nuo huudot mieleen.
Tuo on tainnut olla kateutta? Silloin on helppo huudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavalla tai toisella ryhmään ja sen toimintaan sopeutumaton. Hyvässä ja pahassa. Ei se välttämättä ole mikään tappio. On paljon ryhmiä, joihin ei edes kannata kuulua.
Paitsi nuorena se voi olla tappio
Riippuu täysin ryhmästä.
Vierailija kirjoitti:
Juoruilija paljastuessaan.
Alkoiko pelottaa???
Sellainen jonka ympäriltä tuolit viedään ja jonka sukunimi mieleen ei jää.
Vierailija kirjoitti:
Se riittää, että olet kiltti ja empaattinen. Sitten on helppo sorsia. Ja kanalauma kaakattaa kusipään perässä.
miksikanalauma kaakattaa aina kusipäisimmän perässä ja hinkuu sen hoviin
Semmoinen jolla on tunteiden hallintaongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen jolla on tunteiden hallintaongelmia.
Pasifisti sodassa.
Vierailija kirjoitti:
Introvertit, keskivertoa fiksummat sekä lapsettomat/lapsivapaat ihmiset. Myös ne jotka kertoo nauttivansa elämästä.
Kateus on usein syynä.
Kanssakäymistyylin perusteella ei ketään suljeta jos on sosiaaliset taidot kohdillaan.
Juuri näin. Esim sosialistien joukkoon ei todellakaan kannata kuulua, he ovat suvaitsemattomia totalitaristeja.