Te, joilla RUUSUFINNI, mikä auttanut?
Poskeni jo nuoresta saakka silloin tällöin punoitti ruusufinnin takia,mutta vaivan kanssa eli. Nyt päälle kolmekymppisenä kasvoni ovat ihan kamalassa kunnossa ruusufinnin takia. Kasvoni näyttävät käytännössä tältä koko ajan: https://www.duodecimlehti.fi/xmedia/duo/duo10628a.png eli ei ole kyse lievästä ruusufinnistä.
Syön terveellisesti, työskentelen pääosin ulkona, jonka lisäksi harrastan kotioloissakin liikuntaa, on säännöllinen elämänrytmi ja hyvät unet, ei alkoa tai tupakkaa. Rauta, ferritiini, sokerit, kilpirauhasarvot.. kaikki verikokeet priimaa.
Lääkäristä en ole saanut apua, vaivaa jopa vähätellään. Onko jollain omakohtaista kokemusta jostakin keinosta, mikä on oikeasti auttanut ruusufinniin?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3kk antibioottikuurilla lähti.
Kokonaan?
Ainakin jo 2kk pysynyt pois 😁
Paljon puhutaan iho-suoliyhteydestä ja että kannattaa syödä probioottisia tuotteita. Tämä on todellakin toiminut. Olen saanut suurta hyötyä jokapäiväisestä hapankaalinsyönnistä - syön sitä pelkäksi suolen mikrobitoimintaa parantavaksi lääkkeeksi. Lisäksi olen löytänyt apua kapseleiden muodossa syötävistä maitohappolisäravinteista: mikä tahansa ei ole paras lisäravinne vaan tekoälyn avulla löysin oikean listan oikeanlaisista bakteereista tieteellisine nimineen. Menin listan kanssa markettiin ja pläräsin purkit läpi. Löysin yhden tuotteen mikä sisälsi kolmea parasta bakteerikantaa. Bakteerit olivat muistaakseni ainakin L.paracasei ja L.plantarum. Kolmatta en tähän hätään löydä tai muista mutta tuote mikä sisälsi kaikkia kolmea on puhdistamon vahva maitohappobakteeripilleri 12mrd. En mainosta toivottavasti. Tämä oli markettini ainoa purkki minkä pieni printti ilmoitti sisältävänsä tekoälyn suosittelemia kantoja.
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton ei alkoholille ja sokeria tulisi myös välttää. Itse en voi käydä saunassakaan. Kun vältän näitä kolmea, ihoni on rauhallinen.
Liian kuuma suihkukin tekee kasvoistani ja pahimmillaan kaulankin ihan punaiseksi jos tilanne on paha..
Närästys - vaikka pelkkänä mahan kurinana ilmenevä närästys - nostattaa naamalle punoitusta.
Ja alkoholi on minulla se pahin närästyksen aikaansaaja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla roaccutan auttoi pysyvästi. Söin kyllä pitkän kuurin eli puoli vuotta. Mutta nyt tuosta on jo 10 vuotta aikaa ja hyvänä on pysynyt.
Ihanaa kuulla et jollakim auttanut pysyvästi.
En ole aiemmin kuullut et Roaccutania määrättäisiin puolta vuotta tai toisen mainitsemaa tabletti / vko.
Muistatko, millä annoksella söit Roaa? Itse olen käyttänyt sitä 20 mg eli 1 tbl viikossa parin vuoden ajan, pysyy iho sillä hyvänä. Jos lopetan Roan käytön, naama on järkyttävä. Nuorempana söin Roaa akneen myös pitkät kuurit. Olisi mielenkiintoista tietää, hiipuuko Roaccutanin teho jossain vaiheessa.